Lávka na Rajské zahradě už nekončí v půlce. Z metra se dá nově přestoupit rovnou na vlak
Nová lávka přes Chlumeckou ulici mezi metrem a železniční zastávkou Rajská zahrada. Foto: Sandra Sedlecká, ROPID
Nově se teď lidé dostanou i přes frekventovanou Chlumeckou ulici.
Jezdím pod lávkou dvakrát denně a pořád nemůžu uvěřit tomu, jak někomu vůbec mohlo přijít v pořádku kombinovat tmavou barvu se svítivě žlutou…až ze zdejší diskuze jsem pochopil, že to má evokovat žlutou barvu metra B. Ale jako když se rozhlédnu, tak na tubusu metra žádná žlutá a stejně tak držáky lamp na tom tubusu jsou modré. Žlutou nevidím nikde. Navíc ta kombinace je fakt hrozná. Marně jsem vyhlížel jakou barvu bude mít zábradlí pod lávkou…přeci jen v poslední době se přebarvují červeno-bílé na tmavou barvu a je to více elegantní. A tady jsme se zase vrátili zpátky a je… Číst vice »
Schody jsou jak u parkovaciho domu.
Jsem pro nové zastávky blíž lidem, ale zrovna tahle je zbytečná. Vlak jede v souběhu s metrem, v přesedání tu nevidím smysl. A lidí, kteří si díky nové zastávce zkrátí cestu z Prahy nebo do Prahy, je pár…
Víte o tom, že nemusí všichni povinně až do centra?
Výborně, teď už by stačilo jen v 6 a + zastavovat s rychlíky do/z Tanvaldu. Úplně by stačilo, aby to byly první dva ranní ve směru Tanvald a poslední tři večerní ve směru od Tanvaldu. Proč nepodpořit větší využití železniční dopravy, když tady se to přímo nabízí samo?!? Takto je to uvažováno kvůli tomu, aby byl co nejméně narušen GVD tímto zastavením. Je to taková z nouze ctnost, jednak jednotky 845 a rychlé rozjezdy jsou tak trochu protimluv a za druhé v 6 a + jezdí mnohem méně vlaků než v pracovní dny zejména ve špičkách. Ale obyvatelům velkých sídlišť… Číst vice »
Zrovna obyvatelé přilehlých sídlišť mají za barákem mraky autobusů do stejného směru. Dělat z rychlíků v Praze osobáky je blbost. To by ze stejného důvodu mohly stavět rychlíky taky v Hostivaři nebo Radotíně.
A právě proto staví rychlíky na Zahradním Městě a v Podbabě. Takže jsi mimo realitu, ale chápu, že někteří chtějí urychlovat neurychlitelný rychlík, jiní zase nesnesou, když v Praze rychlíky zastavují více než dvakrát, neb je to ve vlaku straaaaaaašně ruší. Ale cestující z velkých sídlišť v okolí zastávky Rajská zahrada nemají zájem ztrácet půlhodiny navíc jen proto, aby dojeli metrem na Vysočanskou, šli z ní deset minut pěšky na vlak a tím vlakem jeli dalších pět minut tam, kde to měli takříkajíc u nosu. A to vše jen proto, že to někoho ruší. Nakonec se podařilo prosadit, že linka… Číst vice »
Vyzkoušel jsem konečně několikrát už i s lávkou, do té doby jsem měl možnost mnohokrát s podchodem. Za zastávku jsem rád. Sice tu nestaví rychlíky a spěšnáky, takže pro mě nemá až takové uplatnění, ale rozhodně je praktická. Oproti procházce podchodem nová lávka na chlumeckou ušetří mě jako „dobíhači“ dvě minuty (tedy jedno metro). Barevnost nehodnotím, upřímně je mi vlastně úplně jedno, protože tam nebydlím, lávkou proběhnu za 30vteřin (vlak->metro 45s) a nemám čas si ji ani prohlídnout. Co je ale strašné je to množství schodů. Nevím zda to šlo udělat lépe a musím říct že s tou lávkou to… Číst vice »
škoda, dalo se to udělat mnohem líp, i s ohledem na cyklodopravu
Otázka – co konkrétně by bylo lepší pro cyklisty? Dlouhé rampy navíc? Jinak výtahy jsou kapacitní dvě kola klidně najednou.
Nesouhlasit je snadné, předestřít smysluplné řešení už tak snadné není.
Černá barva má nízkou odrazivost a zahřívá se. Do města není vhodná, protože zvyšuje teplotu.
Jenom doplním, že lávka k metru byla normálně otevřená už minimálně v neděli, vč. výtahů. Konečně, chce se říct. Ale těch x úrovní je fakt otrava. Že jsou pak ve výtazích jednotlivé úrovně označeny jen čísly (bez popisu, co se ve které nachází), mi taky nepřijde úplně ideální.
Když už jsme u té lávky všiml si někdo jak moc blízko je u schodiště na nástupiště směr centrum pomocné vedení 3kV. Jako na můj vkus, až moc blízko. Kolik říká norma nevím, ale blízkost těch 3v1 vodičů ve mne osobně vyvolává hodně velký respekt. Navíc přístup není nijak chráněn takže ten vodič je zcela přístupný ze schodů a to tak na délku 2 metrů. Prostě pro mne fuj bojim.
Tak se těšte na osminásobek. Ale byl bych v klidu, tak daleko to fakt „nedosáhne“, vždyť podobně dlouhé izolátory jsou až u 400 kV.
Nehrabat koštětem s kovovou násadou… se podívejte na vzdělenost troleje od střechy CityElefanta.
V pondělí jsem to viděl a nemohl uvěřit svým očím. To si v celém tom procesu návrhu a schvalování FAKT nikdo nevšiml, ze to je uživatelsky úplně blbě?
Ze se to nedá udělat bez ztraceného spadu bych ještě nějak pochopil. Ale proč jako naschvál ta lávka navíc končí cikcak schodištěm, ještě ke všemu na druhou stranu, než je vchod do metra? Viz foto https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/04/MG_4264.jpg
Jsem opravdu jediný, komu tam chybí nezalomené schody (lépe eskalátor) rovnou doprava, přímo před ty dveře?
Sakra, PROČ…
Protože město teď sice staví lávky a další podobné věci, ale naprosto mu utíkají detaily a návaznost na širší okolí. Třeba Štvanická lávka končí v Holešovicích mimo osu tržnice a na druhé straně je to ještě větší tragédie. Jako kdyby se tam architekt ani nebyl podívat.
To je tak pěkné, že i notoricky známé pražské figury, které se rády fotografují u kdečeho, se tentokrát rozhodly hrát mrtvého bruka.
K úplné dokonalosti díla už jen chybí, aby dodatečné zastřešení bylo pojednáno nějakou plachtou v podobném stylu, jako zastávky tramvajové trati Hlubočepy – Barrandov.
Lidičky, já vám nevím. Nebyl jsem tam, nedokážu to posoudit. Třeba je to fajn a funkční a ušetří spoustu času, ale z estetického hlediska je to pro mne podle článku a fotek neuvěřitelně odporná stavba. Rozhodně bych si netroufl kritizovat autory, že neumí fotit, či vybrat fotky, tady podle mne chyba fakt není.
Pasuje však k geniu loci blízkého terminálu černý most
No konečně…
Volejte sláva a tři dny se radujte.
Nahoru dolu, celkem tragikomedie. Pokud by nekdo včas plánoval, věřím že by z perónu mohl vést podchod rovnou do vestibulu metra.
No jo no, bohužel se to při druhohorním vrásnění naplánovalo špatně.
Podchod musí být vysoký 2,5 m plus konstrukce stropu (proč Správa železnic buduje podchody vyšší je nutno zjišťovat podle velikosti dač zodpovědných úředníků). Lávka musí být vysoká 4,8 m plus mostovka nad silnicí a cca 6,5 m nad tratí. Prostým pohledem na tuto rozhlednu zjistíme, že chodec musí z chodníku u metra nastoupat více než 11 m. Tedy nejméně dvojnásobek toho, co by musel nastoupat, kdyby politici dokázalai překonat zbabělost z uzavírky Chlumecké. Navíc bude tohle monstrum několikanásobně dražší na údržbu. Idiotova stupňovitá zastávka metra z toho činí přestupní katastrofu.
Nejen přestupní. Kdo chápe, proč je to i ze sídliště směr centrum stejně jako ve směru z centra do sídliště vždy nahoru, namísto aby ty perony byly opačné?
Tuhle stanici by bylo nejlepší zbourat a kompletně udělat znova.
Prostě je ta stanice jednostranná, čelem k sídlišti. To dává docela smysl.
Protože kdyby to bylo opačně, nedostanete se bezbariérově nahoru na ten tubus, kudy vede místní „promenáda“. Navíc současné uspořádání znamená, že když přijede metro, ze kterého se vyhrne spousta lidí, ti mohou vystupovat po celé délce stanice. Naproti tomu ten směr, kdy se musí dostat na perón v jiné úrovni po rampách nebo schodech na konci stanice, je směr do centra, kdy lidé přicházejí na zastávku postupně.
To, že je něco do kopce, bych fakt nepovažoval problém, když je to tak mírné, že na to stačí rampa.
Jsou tam výtahy…
Ach ano, výtahy, univerzální spása zpraseného designu…
Až na té trati bude výluka, tak pod ty schody můžou strčit turniket a udělat z toho dočasnou atrakci pro děti. Takového běhání nahoru, dolů, doleva, doprava…i místa na schovávání se tam najdou. Rozhodně pak ta šílenost bude dávat větší smysl, než jako infrastruktura pro každodenní dojíždění.
Nehodnotim prakticnost, ale vyhradne estetiku – a to je takova prisernost, stejne bohuzel jako cely okoli, ze doufam, ze tam nikdy nebudu muset.. pardon, muselo to ze me svobodne a anonymne ven..
Jako jsem hodně překvapený, že se tohle lidem vážně líbí. Ještě v tom přeplácaném prostředí. Já sám tedy hodnotím čistě barevné provedení (ne celou konstrukci jako takovou).
Co nám vzniklo: https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/04/MG_4235.jpg
Příklady ze zahraničí (vše obrázky) – a všimněte si, že u jednoduchých (levných) ani komplikovanějších konstrukcí (dražších) to nehýří takhle příšernými barvami:
1) https://www.bahnonline.ch/wp-content/uploads/2021/10/Passerelle-Nord-Thalwil_SBB-CFF-FFS_19-10-21.jpg
2) https://de.dig-ing.ch/wp-content/gallery/spez_absatz1/vonZollstrasse_oben.jpg
3) https://www.kurierverlag.de/assets/images/7/572/7572902-2034065903-neue-fussgaengerbruecke1-3Ae9.jpg
4) https://img.nzz.ch/2021/3/26/2e18dbcc-5e0c-4d76-9734-98307b0de397.jpeg?width=2240&height=1493&fit=bounds&quality=75&auto=webp&crop=4967,3312,x0,y0
Ale místní chtěli žlutou, ono se to bude s těmi kanárkově oranžovými špinavými paneláky hezky kombinovat. <3
Škoda že není takový uzel na Čerňáku. Dalo by se tam přestoupit z dálkových autobusů včetně soukromých rovnou na vlaky a obráceně z vlaků na Busy bez použití metra 😉
To byste se prošel…
od P+R je trať 230 metrů, to není zas tak moc, je to hned za obchodama, kdyby to někdo kdysi dobře naplánoval, mohl tam vzniknout hezký terminál úplně v pohodě
To nevím, žel. trať přivést blíž k současnému terminálu asi moc nešlo (nepletu-li se, sklonové poměry směrem dal do Počernic + zástavba na Chvalech).
Terminál někde na místě dnešního Sconta/Hornbachu by také stál za prd, protože by to měli pěší ze sídliště ještě dál než doposud, navíc nevím, zda by se tím nějak nekomplikovalo eventuální budoucí protažení metra do Počernic. A určitě by pak nebylo možné trať vést lowcostově nad zemí a tak ji alespoň využít jako PHS Chlumecké.
Pro lidi ze sídliště vlak není, metro je kousek a takt ve špičce dvě minuty.
Zajímavá je zde třeba linka S9, která Prahu projíždí, tzn. dostanete se rychle na druhý konec města. A od prosince to bude ještě lepší.
To opravdu tu lávku nemohli zastřešit? Spojovací traverzy tam jsou, tak by stačilo dát střechu z plechu a trochu zvýšit osvětlení. Ale proč, vždyť lidi přeci mohou moknout, i přestupu z krytého do krytého
Paráda, ale chtělo by to trochu zrychlit přípravu dalších zastávek v Praze. Namátkou U Kříže nebo ta u Depa Hostivař by udělaly velkou službu a nechápu, proč se to tak vleče.
ja chapu proc se to vlece – stavebni predpisy a legislativa k ver. zakazkam. A kdyz uz zvladnes tohle tak iniciativni clovicek rodu “ activistus humanus“ – clovek aktivisticky do toho hodí vidle a jses v haji…
Promarněná příležitost udělat bezbariérový přestup mezi sídlištěm, metrem a vlakem. Ta lávka měla vést v jedné úrovni až k metru a výtahem rovnou na jednotlivá nástupiště. Ty výtahy tam měly být dva vedle sebe a mohly, ale nemusely by tam být ani schody. Tohle řešení, kdy člověk musí jít víc jak půl kilometru aby se z metra dostal na vlakové nástupiště a překonat při tom tři výtahy mi přijde dost nešťastné.
Klasika dnešní doby, se nechce… Technický je to bez bariér, ale zdržuje to a na*ere. Špatně chodím a tohle je všude.
Klasika (nejen) dnešní doby: Mladým se nechce chodit!
… a tak je hnali po schodech. Že vylili s vaničkou i dítě? Nezájem.
Jako by nestačila modrá stanice metra s bílomodrým vysokým větracím komínem a pestrobarevným logem metra (s hnusně vybledlou žlutou), hned vedle pak děsivé – ne, zaflákneme to tam dalšími dalšími prvky, aby to bylo ještě veselejší! O pár set metrů dál je lávka přes Chlumeckou k terminálu Černý Most – a po dvaceti letech si nikdo nevšiml, jak rychle sejde to zářivě žluté zábradlí? Proč se to neudělá v nerezu, aby se to namontovalo jednou a místo toho se mohly vesele kupovat jiné věci? Takhle pitomě se ty věci dělat nedají. Stavební firmy mají vývar na jakékoliv zakázce, opravě i… Číst vice »
edit: *hned vedle pak děsivé pestrobarevné paneláky* – pardon, vypadla mi část věty.
…a snad ještě možná foto ze Street view pro dokreslení situace: https://maps.app.goo.gl/6TZdkcrUT1YEBgE38
Toto krásné prostředí plné všech možných veselých barev navrch toho jistojistě potřebuje ještě mohutnou barevnou plochu všeho toho žlutého zábradlí. Děsivé místo.
Poradil bych doktora. Místním prostě pozinkovaný plech nestačil, holt to bude třeba čas od času natřít znova. A taky tam uklidit, občas opravit a revidovat výtahy, čistit různé odtoky a tak. Přístup uděláme to rovnou hnusný abychom toho mohli nasekat co nejvíc jsme už zkoušeli, díky pěkně.
Jaký pozinkovaný plech?
A co je hnusného na nerezovém zábradlí, které bude za 10 let vypadat pořád stejně jako teď, tzn. nebude za dva roky vybledlé a poté zase 4 roky orezlé, než ho někdo znovu natře? Vždyť tenhle přístup k veřejnému prostoru je úplně špatně, copak Vy na svém děláte všechno tak, abyste to musel pořád a neustále dokola jen natírat a přidělávat si práci?
Spousta věcí jde dělat moderně, ne nutně draze a trvanlivě. Vy jste očividně fanda obsezónního natírání – potom nemají sídliště a další ohromné veřejné prostory vypadat tak hrozně, jako třeba zmiňovaný Černý most.
Být vámi, tak napíšu pro jistotu na všechny stavební odbory. Klidně i do Černošic, nebo Brno-Medlánky
Předmětné, díky.
Asi nejste úplně v obraze. Žádný stavební úřad barvičky na zábradlí neřeší.
Normálně jsem požádal o radu. Nebuďte Pako a uveďte mě do obrazu, na koho se obrátit, buďte tak laskavý.
Zrovna u této lávky byly barvičky jedním z důvodů zpoždění. Praha samostaně soutěžila stavbu a samostatně barevné řešení – světe div se kombinace žlutá (metro B) a iperitová (pražská modla) vyhrály.
Ví někdo, jak moc nebo málo je nová zastávka aktuálně využívaná?
To bych nyní neřešil, jelikož nebyla přístupná ze strany sídliště a metra. tohle bych bilancoval až na konci GVD
Přístupná byla, akorát to vedlo přes podchod o pár minut déle.
Je to jen můj subjektivní pocit, ale kdykoli zde nastupuji/vystupuji, tak nejsem sám a min dalších 5 lidí vystoupí/nastoupí a to v obou směrech. Jezdím z Rajský do a z práce, takže to vnímám jen ráno a odpoledne. Nedokáži říct, jak je to v jiných časech.
Nicméně nejednou večer o víkendu tu směrem z centra vystupovalo min 20lidí. Jestli to je hodně nebo málo nedokážu posoudit, to musí jiní. Ale osobně bych řekl, že si to své cestující našlo a ještě najde.
Přestupní vazba na 181 směr Kyje-Hostivař?
Bydlím hned za rohem v Jordánské a maximální spokojenost. Na Masaryčce za 12 minut, tři spoje do hodiny, parrráda. Na tohle jsme zde čekali půl století. Za mně a rodinu pochvala!
Diskutérovi Jendovi mohu doporučit ať se sem jede ve špičce mrknout, docela slušný pohyb substrátu:-).
Vizuelně? Jezdím docela často okolo a řekl bych, že docela dost. Tedy když beru lidi co vystupují směr metro. Za dokončení lávky jsem rád kvůli těm přebíhajícím přes Chlumeckou podle počtu přebíhajících píšu celkem dost cca 20 lidí tam i zpět. Takže dalších 20 podchodem a 10 na druhou stranu. Jinak jsem si všiml, že funguje i přestupování mezi směrem PočerniceČakovice. Jsou to jednotky lidí, ale pokaždé když jsem odsud jel od otevření asi 4x tak přestupovaly 1-3 lidi.
Pro lidi nahoře z Hutí může být užitečné, pro lidi dojíždějící do Prahy užitečné. Pro lidi ze sídliště k ničemu, metru s jeho taktem a přístupností od sídliště těžko konkurovat. Pár jedincům se specifickou trasou to asi pomůže.
Bezbariérový vstup k vlaku zoufalý, stanice nemá výtah, nutno objíždět ze stran.
Ono už na Hutích dvě sídliště jsou a brzy budou další.
Jen upřesním že z oblasti Hutí* bylo, kromě autobusu, možno jít k metru pěšky (v trase autobusu) nebo podchodem pod Chlumeckou ulicí. Lávka samozřejmě mnoha lidem cestu zkrátí.
*vyrůstal jsem na Černém Mostě a této oblasti jsme říkali Hrádek; označení Hutě jsem z místa vůbec neznal.
Podchod pod Chlumeckou ulicí tam sice byl už dřív než metro, ale podél trati byly v tom místě neprostupné zahrádky.
Jistě, ale „Na hutích“ jsou i ty domky mezi Chlumeckou a tratí.
Omyl, té části se říká „Rajská zahrada“. Hutě/Hrádek jsou až za tratí.
Mno, bydlím zde od narození (1952) a říkáme tomu tady jak Hutě tak i Hrádek. Hrádek hlavně podle hospody, která už není….
Hutě proto, že zde kdysi malé hutě opravdu byly, těžilo se zde i nekvalitní uhlí.
Co Miloš K. radioamatér nevíte jestli ještě žije bydleli na konci Stropnické.
Bohužel nevím, neznám ho. Přeci jen se Stropnickou nejsme přímí sousedi.
Byl to dost rozdíl, pěšky přes most k metru cca 15 minut, opačně podjezdem „K viaduktu“ taktéž, jinudy to prostě nešlo, zahrádky byly soukromé a přebíhat trojkolejku v zatáčce…..
Dnes to mám na nástupiště vlaku minut pět, do metra 7 – 8, takže úspora. Že lávka nemá střechu mám vůbec nevadí, nejsme cimprlíni.
Za nás pokrok.
Řekl bych, že to velmi brzo objeví žáci zdejšího učiliště jak lávku tak rychlejší spojení vlakem. Ráno i odpoledne jsem zaregistroval děcka jdoucí tou cestou za fitkem co se rekonstruuje.
Už to objevili. Řada z nich jezdí jak na HoPo, tak i „do města“… a nejsou to „jednotky osob“.