Lávka na pražské Ohradě je v havarijním stavu, město ji musí podepřít

Lávka přes ulici Pod Krejcárkem. Pramen: TSK PrahaLávka přes ulici Pod Krejcárkem. Pramen: TSK Praha

Do konce května příštího roku je podle silničářů nutné demontovat havarijní západní část konstrukce a nahradit ji novou.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PavelX

Zvláštní. Po lávce občas chodím a z laického pohledu mi připadá v nesrovnatelně lepším stavu, než železniční mosty na Balabence, lávka (bývalý železniční most) přes Poděbradskou nebo silniční most na Průmyslové přes Smetanku. Takže ty se taky budou „demontovat“?

Mickey

Silniční most na Průmyslové je skutečně v mizerném stavu.

Hans N.

Takže dva morbidně obézní si už nedělní párovou valbu (čti procházku) po chodníku neužijí. Mohli by se propadnout. 😀

Zlámalík

Nebylo by lepší ty mosty v Praze tak nějak kontrolovat a udržovat průběžně, aby se nemusely splašeně podepírat, zavírat a bořit?

Jiří Kocurek

Však tohle je výsledek průběžné kontroly.

Zlámalík

Očekával bych, že již po předcházející průběžné kontrole, která zaznamenala zhoršený stav, by došlo k opravě lávky. Přece nemůžu věci nechat dojít do stavu havárie.

Filip Jirsák

Když se na údržbu kašle 30 a více let let, nedá se to pak všechno opravit najednou za dva roky. Zejména když ta neúdržba v mnoha případech pokročila tak daleko, že to nejde rozumně opravit, ale musí se to strhnout a postavit znovu.

Jiří Kocurek

U lávky v Troji jste viděl, že můžou a jde to rychle. Tak rychle, že to může nastat mezi kontrolami.

Bez ohledu na politickou příslušnost, kontroly má správce dělat, ať jsou nahoře třešně, nebo šišky.

Filip Jirsák

Bylo. Akorát si musíme volit do čela Prahy a městských částí jiné strany, než ODS, ČSSD, ANO a TOP09, protože ty na průběžnou údržbu evidentně kašlou.

Tomáš V.

Průběžná údržba alokuje opravdu hodně peněz, které pak chybí jinde. Nemluvě také o nějakých personálních kapacitách správců jako TSK atd. Bohužel. Všude se staví další a další komplikovaná infra (mosty, tunely atd.) a tím si na sebe šijete pořád větší a větší údržbovou zátěž. Podle mě to není v CZ podmínkách reálně proveditelné, bylo by třeba daleko tvrdší přístup a ten není v zájmu nikoho, kdo s tím může cokoliv udělat.

platamond

Svůj díl v hodnocení pravděpodobně hrála vstřícnost developerovi. Právě na pozemku západně od komunikace již zmizela zahradní restaurace a všechny stromy až k Hartigově. A skoro bych si tipl, že most překáží stavbě…

MP22

Tak si aspoň otevřete katastr, když už chcete být chytrý.

Jiří Kocurek

„Byla zjištěna otevřená trhlina v kritické pracovní spáře mezi dílci předepjatého nosníku“

A proto tu nosnou kontrukci plánují vyměnit, nikoliv jen odstranit.

Dejf

hmm 120kg/m2, tak to se pár mejch kámošů bude muset plazit, aby to nějak rozložili, jinak budu muset jako zákona dbalý občan porušení hlásit 😀

Mickey

V přepočtu na plochu chodila to zatížení nesplňuje ani batole. Nám se základními znalostmi fyziky to trhá oči, ale bohužel se to takhle vyznačuje.

Jiří Kocurek

Tak vrstvy nad nosnou konstrukcí to dostatečně rozloží po její ploše, od toho tam jsou. Jde spíš o omezení počtu lidí na mostě, styl „narvaná tramvaj“ ani pochodující demonstrace už prostě možný není.

Zlámalík

Stačí, když nepřijdou všichni najednou 🙂

Chleba Nakup

Šlo by ji nahradit Výtoňským mostem?

P_V

to se tam nevejde, přebývá 30 m

Jiří Kocurek

To mostní pole je moc dlouhé (56 vs 70 m), přesahovalo by cca 7 m na každou stranu, lidi by museli prolézat příhradou z boku.

pony

to tak nevadi, stejne by se musely predelat pilire, tak by se treba mohla ta lavka posunout na oba smery aby to lip vyslo, spis nevim co bychom tu delali s konstrukci dvakrat sirsi nez soucasna lavka (ktera potrebam v zasade vyhovuje) a taky jak ji sem dostat (jedine rozrezat)

Pako

Ta stará konstrukce je tak ošklivá, že by působila strašidelně i zde. V už tak esteticky příšerném místě jako je tato křižovatka.