Lanovku z Podbaby do Bohnic vyprojektují Metroprojekt, Sagasta a SIAL za 38 milionů

Vizualizace lanovky Podbaba - Bohnice. Skutečná podoba vzejde ze soutěže. Pramen: DPPVizualizace lanovky Podbaba - Bohnice. Skutečná podoba vzejde ze soutěže. Pramen: DPP

Trasa lanovky bude dlouhá 2240 metrů. Lanovka bude mít tři stanice a pět podpěr umístěných mezi nimi.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ušatá

Jak je možné, že tento nesmysl se bude stavět a za takové peníze?

Petr V

Politický pomníček za miliardy daňových poplatníků, to se to pak staví a investuje snadno….🙈🙈🙈

JirkaRR

A já se těšim, že bude lanovka. Tyhle řeči o miliardách daňových poplatníků…. to by se nepostavilo nikdy nic. Odstěhujte se do Bratislavy, tam město neinvestuje, budete šťastný a peníze daňových poplatníků vám zůstanou v kapse.

Kamil

Vyhozene penize – postavte konecne most!!

samout

A co kdyby konecne stat Praha a stat prestali vymyslet nesmysly, a radsi postavili okruh? Tim by se to vyresilo vyrazne prakticteji…

Klondajk

Pořád jsem neviděl výsledky průzkumu, kolik lidí denně cestuje mezi Podbabou a Bohnicemi. Kdy bude zveřejněn?

Pat

Argumentace současnou dopravní intenzitou je při absenci spojení naprosto nemístná. Je to spojení 30 tisíc obyvatel sídliště Bohince a dalších 30 tisíc obyvatel Kobylis (a to ještě ani nepočítám s Čimicemi nebo Chabry), které urychlí cestu do míst s obrovskou koncentrací studijních a pracovních míst. Lidi jezdit budou

samout

On se tady taky nikdo nikoho neptal. Kdyby takle sly stavet dalnice, ze se nikdo nikoho na nic nepta, a proste se to postavi…

Ales

A nestacila by tam sedackova lanovka, neco jako jezdi tedka z ZOO? Ta by se mi tam libila ze vseho nejvic.

Kubrt

Super nápad, jen by neřešil nepřízeň počasí, malé děti, kočárky, hůře pohyblivé lidi, vozíčkáře, zavazadla.

Jiří Kocurek

Inu, někdo vidí MHD, jiný jenom atrakci.

Kamui

Fakt by bylo lepší, kdyby se u nás víc praktikoval způsob vyprojektuj & postav. Tenhle systém, kdy jedna firma projektuje a druhá staví to jen prodražuje a prodlužuje. Mělo by to být tak, že magistrát zadá zakázku „chceme lanovku z Podbaby do Bohnic s kapacitou X cestujích za hodinu“ a jak to daná vítězná firma zařídí, včetně toho jakou zvolí technologii, je už na ní.

Pako

Určitě se pohybujete léta v oblasti přípravy staveb. To je prostě hned vidět. Taková základní informace, jak by se to mělo dělat, mne jako člověka z oboru vždycky potěší.

Mára

A proč je lepší systém, kdy jedna firma projektuje a druhá staví? Ptám se ze zvědavosti bez ironie jako člověk, který z oboru není. Díky.

marcela

Vždycky jsem si myslela, že lanovka do Bohnic je nápad vzniklý Na Mělníku krátce před zavíračkou, a ono asi ne.

Poudy

Děkujeme za informace o vašich myšlenkových pochodech

Dachs

Naopak, odtažité to vůbec není. Jeden z obhajovatelů a ideových nositelů této myšlenky prokazatelně Na Mělníku na jistých akcích byl. Mnohokrát. A že tam vznikají věci 🙂 (To není nic proti němu, je to velký sympaťák, věci rozumí a je to člověk na svém místě, byť na tuto „atrakci“ si dovolím mít odlišný názor. Uvidíme ovšem, jak se to chytne, až se zahájí provoz. A uznávám, že severní tramvajová tangenta není téma pro příštích deset let, z mnoha důvodů a bohužel.)

tarten

Schopnost nasávat relevantní informace a sdílet je s okruhem zainteresovaných odborníků, to jsou důležité dovednosti. 😀

Ala

Hlavně aby do toho nezasahoval ten patlal Kotas

MHD

Jelikož má být architektonická soutěž na stanice a sloupy, tak bych se vlivu Kotase moc nebál. Kdyby soutěž nebyla, bylo by nasazení Kotase 100% jistota.

David

Tak to jsem zvědavej jak ten budoucí návrh SUDOP zase zprasí. Minimálně to tipuji na kilometr zábradlí na těch nejnesmyslnějších místech.

Pako

Kde je v článku zmínka o SUDOPu?

David

Metroprojekt je dceřinka SUDOPu.

P_V

Ten návrh stanice v úvodu mi připadá nepovedený. Když se kterýkoli eskalátor pokazí nebo bude v opravě, přestane být použitelná celá lanovka.

looki

takhle to taky vypadat nebude, je na to vyhlášená soutěž

XXXD

Tu vizualizaci z článku nelze brát vůbec vážně. Dost stěží lze třeba předpokládat, že by tramvajová zastávka měla mít ostrovní (vnitřní) nástupiště.

P_V

Jelikož tam na celou dobu životnosti lanovky bude úvraťová konečná (protože po prodloužení do Podbaby lanovka ztratí smysl, a naopak), tak ten ostrov je docela reálný.

XXXD

O tom, že by v Bohnicích měla být úvraťová konečná, se v plánech rozvoji PID nic nepíše.
https://pid.cz/wp-content/uploads/2018/09/DokumentB.pdf#page=60
https://data.pid.cz/media/DokumentC.pdf#page=31

P_V

Asi jste zaspal zprávy. TT povede od Střelničné Čimickou, K Pazderkám, a skončí úvratí v Lodžské před poliklinikou. Protože to je jediná trasa, proti které v Bohnicích nic nemají. Ty malůvky v územním plánu a jiných rozvojových dokumentech sice nikdo neruší, ale také nikdo není schopen prosadit, už asi tak 20 let.

Výhledově se pak tramvaj stočí do Mazurské a do tunelu směr Podhoří. Dlouhý tunel proto, aby to neplašilo žirafy. Kvůli ceně tunelu se radši staví lanovka.

Stepan

Ještě uvažte dobu životnosti takovýchto plánů. 🙂 A mimochodem, i pokud by tam nějaká tramvajová „horská dráha“ někdy vznikla, tak lanovku stejně nenahradí. Spíš bych tipoval, že lanovka časem dojede na svoji zranitelnost.

Milan Chalupa

Já bych to tak optimisticky neviděl. EIA 2024, ÚR 2026, SP 2028, ZS 2030, v provozu 2033 nejdřív. Voda z Tetčic už se vaří a stavební úřad bez podjatosti? Snad Brno.

Pako

Hm, tak nevím zda mínusáři mají jiný názor nebo spíše klikli na palec dolů jen tak z principu.

Pavel Skládaný

Vyhozené peníze, hoďte babu do Podbaby tramvají!

Georg

tak vyhozene penize jsou vsechny investivce v mistech, kde se clovek aktualne nevyskytuje… 🙂

M19

Takže D1 byla vyhozená investice, když ji stavěli místy, kde se člověk moc nevyskytoval?