Lanovku z Podbaby do Bohnic vyprojektují Metroprojekt, Sagasta a SIAL za 38 milionů
Vizualizace lanovky Podbaba - Bohnice. Skutečná podoba vzejde ze soutěže. Pramen: DPP
Trasa lanovky bude dlouhá 2240 metrů. Lanovka bude mít tři stanice a pět podpěr umístěných mezi nimi.
Jak je možné, že tento nesmysl se bude stavět a za takové peníze?
Politický pomníček za miliardy daňových poplatníků, to se to pak staví a investuje snadno….🙈🙈🙈
A já se těšim, že bude lanovka. Tyhle řeči o miliardách daňových poplatníků…. to by se nepostavilo nikdy nic. Odstěhujte se do Bratislavy, tam město neinvestuje, budete šťastný a peníze daňových poplatníků vám zůstanou v kapse.
Vyhozene penize – postavte konecne most!!
A co kdyby konecne stat Praha a stat prestali vymyslet nesmysly, a radsi postavili okruh? Tim by se to vyresilo vyrazne prakticteji…
Pořád jsem neviděl výsledky průzkumu, kolik lidí denně cestuje mezi Podbabou a Bohnicemi. Kdy bude zveřejněn?
Argumentace současnou dopravní intenzitou je při absenci spojení naprosto nemístná. Je to spojení 30 tisíc obyvatel sídliště Bohince a dalších 30 tisíc obyvatel Kobylis (a to ještě ani nepočítám s Čimicemi nebo Chabry), které urychlí cestu do míst s obrovskou koncentrací studijních a pracovních míst. Lidi jezdit budou
On se tady taky nikdo nikoho neptal. Kdyby takle sly stavet dalnice, ze se nikdo nikoho na nic nepta, a proste se to postavi…
A nestacila by tam sedackova lanovka, neco jako jezdi tedka z ZOO? Ta by se mi tam libila ze vseho nejvic.
Super nápad, jen by neřešil nepřízeň počasí, malé děti, kočárky, hůře pohyblivé lidi, vozíčkáře, zavazadla.
Inu, někdo vidí MHD, jiný jenom atrakci.
Fakt by bylo lepší, kdyby se u nás víc praktikoval způsob vyprojektuj & postav. Tenhle systém, kdy jedna firma projektuje a druhá staví to jen prodražuje a prodlužuje. Mělo by to být tak, že magistrát zadá zakázku „chceme lanovku z Podbaby do Bohnic s kapacitou X cestujích za hodinu“ a jak to daná vítězná firma zařídí, včetně toho jakou zvolí technologii, je už na ní.
Určitě se pohybujete léta v oblasti přípravy staveb. To je prostě hned vidět. Taková základní informace, jak by se to mělo dělat, mne jako člověka z oboru vždycky potěší.
A proč je lepší systém, kdy jedna firma projektuje a druhá staví? Ptám se ze zvědavosti bez ironie jako člověk, který z oboru není. Díky.
Vždycky jsem si myslela, že lanovka do Bohnic je nápad vzniklý Na Mělníku krátce před zavíračkou, a ono asi ne.
Děkujeme za informace o vašich myšlenkových pochodech
Naopak, odtažité to vůbec není. Jeden z obhajovatelů a ideových nositelů této myšlenky prokazatelně Na Mělníku na jistých akcích byl. Mnohokrát. A že tam vznikají věci 🙂 (To není nic proti němu, je to velký sympaťák, věci rozumí a je to člověk na svém místě, byť na tuto „atrakci“ si dovolím mít odlišný názor. Uvidíme ovšem, jak se to chytne, až se zahájí provoz. A uznávám, že severní tramvajová tangenta není téma pro příštích deset let, z mnoha důvodů a bohužel.)
Schopnost nasávat relevantní informace a sdílet je s okruhem zainteresovaných odborníků, to jsou důležité dovednosti. 😀
Hlavně aby do toho nezasahoval ten patlal Kotas
Jelikož má být architektonická soutěž na stanice a sloupy, tak bych se vlivu Kotase moc nebál. Kdyby soutěž nebyla, bylo by nasazení Kotase 100% jistota.
Tak to jsem zvědavej jak ten budoucí návrh SUDOP zase zprasí. Minimálně to tipuji na kilometr zábradlí na těch nejnesmyslnějších místech.
Kde je v článku zmínka o SUDOPu?
Metroprojekt je dceřinka SUDOPu.
Ten návrh stanice v úvodu mi připadá nepovedený. Když se kterýkoli eskalátor pokazí nebo bude v opravě, přestane být použitelná celá lanovka.
takhle to taky vypadat nebude, je na to vyhlášená soutěž
Tu vizualizaci z článku nelze brát vůbec vážně. Dost stěží lze třeba předpokládat, že by tramvajová zastávka měla mít ostrovní (vnitřní) nástupiště.
Jelikož tam na celou dobu životnosti lanovky bude úvraťová konečná (protože po prodloužení do Podbaby lanovka ztratí smysl, a naopak), tak ten ostrov je docela reálný.
O tom, že by v Bohnicích měla být úvraťová konečná, se v plánech rozvoji PID nic nepíše.
https://pid.cz/wp-content/uploads/2018/09/DokumentB.pdf#page=60
https://data.pid.cz/media/DokumentC.pdf#page=31
Asi jste zaspal zprávy. TT povede od Střelničné Čimickou, K Pazderkám, a skončí úvratí v Lodžské před poliklinikou. Protože to je jediná trasa, proti které v Bohnicích nic nemají. Ty malůvky v územním plánu a jiných rozvojových dokumentech sice nikdo neruší, ale také nikdo není schopen prosadit, už asi tak 20 let.
Výhledově se pak tramvaj stočí do Mazurské a do tunelu směr Podhoří. Dlouhý tunel proto, aby to neplašilo žirafy. Kvůli ceně tunelu se radši staví lanovka.
Ještě uvažte dobu životnosti takovýchto plánů. 🙂 A mimochodem, i pokud by tam nějaká tramvajová „horská dráha“ někdy vznikla, tak lanovku stejně nenahradí. Spíš bych tipoval, že lanovka časem dojede na svoji zranitelnost.
Já bych to tak optimisticky neviděl. EIA 2024, ÚR 2026, SP 2028, ZS 2030, v provozu 2033 nejdřív. Voda z Tetčic už se vaří a stavební úřad bez podjatosti? Snad Brno.
Hm, tak nevím zda mínusáři mají jiný názor nebo spíše klikli na palec dolů jen tak z principu.
Vyhozené peníze, hoďte babu do Podbaby tramvají!
tak vyhozene penize jsou vsechny investivce v mistech, kde se clovek aktualne nevyskytuje… 🙂
Takže D1 byla vyhozená investice, když ji stavěli místy, kde se člověk moc nevyskytoval?