Lanovka z Podbaby do Bohnic zamířila do procesu EIA. Stavět se má v roce 2023
Vizualizace lanovky Podbaba - Bohnice. Pramen: ROPID
Hlavní město Praha pokračuje v přípravě lanovky, která spojí Podbabu, Troju a Bohnice. Aktuálně projekt zamířil do procesu posouzení stavby
Jeden z příkladů kdy nepostavení této hlouposti ušetří kvantum peněz na věci užitečné.
Ještě by z Troji mohli udělat navazující lanovku do Sedlece.
Mmozstvi minusaru doklada, ze se jedna o hracku kterou chteji stuj co stuj jako male dite co rve na cele okoli …. Lanovky jsou urcite skvele, system 3S je veĺmi povedeny, ale patri proste jinam. Zde uz je naplanovana tramvaj i s mostem pro chodce a cyklisty, ktera spoji bezprestupove vetsi celky, ale minusari neeeeee ja chci lanovku beeeee beeeee ……. Kdyz neuspel s lanovkou Dolinek z Frantiska na Letnou (vsichni si klepali nacelo), ani s lanovkou Stodulky – Barranov, tak hledali dalsi misto pro hracku – Lanovka. Vite proc na Snezku nejezdi tramvaj ? Protoze to je blbost.
Zrovna lanovka přes prokopák nebyl úplně marný nápad. Záleželo by na poloze stanic.
Souhlasím se Zdeňkem, přes prokopák by to nějaké spojení chtělo a lanovka je jediná věc, která by to údolí nezničila. Romane, to není o tom jestli bude lanovka nebo tramvaj, buďto bude lanovka, nebo nebude nic. Tramvaj vychází neskutečně draho a to především díky psychicky nemocnému vedení Prahy 8, požadavky radnice se nezměnily, takže lanovka bude sloužit určitě dobrých 20-30 let, než se udělá tramvaj a i potom bude atraktivní dost. Nezapomeňte že pojem po roce 2030 znamená jedině to, že to zatím není v seznamu po roce 2050.
Zbyňku omlouvám se za chybu se jménem, už mám unavené oči 🙂
Volby jsou každé čtyři roky… I když já vím, že optimizmus není na místě, chapadla dopravní impotence ovládají většinu pražských městských částí. A Praha 8 na tom nebyla lépe ani v minulých volebních obdobích.
Další zajímavá trasa by mohla být ze Smíchovského nádraží kolem bazénu v Podolí, přes Kavčí Hory na Pankrác. Ta by mohla dost výrazně zrychlit cesty z jihovýchodu na jihozápad.
Víš Romane, lanovka neni hračka, ale dopravní prostředek, a predstav si že i městský dopravní prostředek. Že to nevíš nebo nechceš vědět, je tvůj boj. A ano, máš pravdu, tramvaj na Sněžku je nesmysl. Ale to nic nezmění na tom, že lanovky ve městě smysl mají, a proto se buduji v čím dál tím větším množství.
Myslím, že v Německu by Vám řekli, že tramvaj na Sněžku není problém. Stačí se podívat na Zugspitzebahn. Zugspitze – z jedné strany tramvaj, z druhé lanovka a obojí má svůj půvab. Ale v Praze je lanovka opravdu spíše hračka, ale chápu, že slovo tramvaj (koleje) je pro Troju a okolí něco jako vlak pro Prahu 6.
1) Na prvním obrázku vede lanovka do trakčního vedení železnice.
2) Trasa vede nad čističkou, bude tam smrad.
A lanovka bude bez oken, to je super! Když se něco oddělá, tak bych tam v létě nechtěl zůstat viset a ještě k tomu nad čističkou!
Navrhuji klimatizaci a topení a nouzový pohyb kabiny na šlapací pohon, aby případná evakuace proběhla soprocentně ekologicky a cestující si mohli svépomocí zajistit komfort.. 🙂
Takže místo tramvají, které by obsloužili celé sídliště nejen z Podbaby, ale i od metra na Dejvické a Kobylisích bez jediného přestupu, vznikne toto. Například od Odry budu muset jet autobusem na Mazurskou, z Mazurské pěšky k lanovce, od lanovky na autobus / tramvaj na Dejvickou. Toto je jen turistická atrakce, která je nám místním k ničemu.
Radnice přeci tramvajové spojení Bohnic odmítla řešit na základě negativního stanoviska vás místních. Zajímalo by mě zda tramvaje bohničáci opravdu odmítli, nebo je to jen alibistický přístup.
Jako bývalý obyvatel Bohnic (a dodnes tam pracující) spory o tramvaj sleduji už pár let. Podle mého názoru opravdu odpůrci převládají.
Docela by mě zajímalo, na základě čeho je tam takový odpor vůči tramvajím. Na Barrandově tramvaje jsou a to, pokud vím, s nimi původní projekt sídliště vůbec nepočítal, takže se projektovalo do už stojící zástavby.
Bohnické sídliště má strašně špatný tvar pro stavbu tratě, ať ji postavíte kdekoliv některá část sídliště zůstane zcela neobsloužena.
To máte pravdu, ale takhle není obsluženo nic, do Dejvic budou pro většinu dva přestupy navíc a ještě jim pod domy vyroste parkovací dům pro středočechy.
prostě blázinec
Tak to mi připadá jako, když já nebudu mít tramvaj, tak pak nikdo. Je to podobné jako chci mít dálnici, ale ne pod oknem.
Tramvaj je zdrojem konstantního hluku v širém okolí? Z tramvaje mají užitek i ti, kteří jí nejezdí – volnější ulice a parkoviště. Co z toho platí pro dálnici?
Obojí.
Ani jedno!
V Českých Budějovicích by chtěl žít každý, teda kromě mě. A už tuplem ne v Mánesově ulici.
Ale můžete radním poradit, že dálniční obchvat Budějovic je k ničemu. Že stačí zakázat vjezd tranzitní dopravě. A zakázat okolním obcím vydat stejný zákaz. To aby Budvar nezkrachoval, protože zakázat okolní obce tranzit, tak se pivo nedostane z pivovaru.
Tady musí zvítězit veřejný zájem – tedy tramvaj a lze řešit jen oprávněné připomínky. Laiky nelze považovat za tvůrce odborných stanovisek.
S Prahou 8 je to těžké, když je petice proti tramvajím v Bohnicích, tak ji vedení MČ respektuje, když je petice proti soustavnému překračování (!) imisních limitů V Holešovičkách, vedení Prahy 8 to ignoruje.
Ano, a třeba místním díky lanovce časem dojde, jak je spojení do Dejvic potřebné, a že by se vlastně nemuseli trmácet přes centrum se dvěma přestupy nebo lanovkou také se dvěma. Jinak mi toto řešení přijde rovněž nesystémové, nicméně z prohlášení zástupců IPRu v CAMPu i na základě jiných zdrojů je zřejmé, že tramvaj v Bohnicích je minimálně dalších 10 let neprůchodná.
Nedělal bych si naděje, že by místním něco došlo, když odmítají zlepšení kvality bydlení.
Nic by se stát nemělo. Teda kromě ohromné rány a záblesku.
Neví někdo, zda na lanovce hrozí nebezpečí při bouřce? Zažil jsem bouřku na lanovce v Itálii, když se tam ještě smělo. Dost jsme se báli, když lanovka zastavila a kolem létaly blesky. Ale nevím, co by se stalo, kdyby do lanovky uhodilo. Díky.
Celý systém lanovky (lana, podpěry) je velmi slušně vodivý, takže po tom blesk sjede do země… Čili děje se to v horách dnes a denně a nestává se při tom vůbec nic.
Opravdu se nic neděje? A vypálená elektrika nic neni, jo? Proto se za bouřky musí lanovky odstavovat, řeší to i harmonizovaná norma čsn en 12397.
Kabina, která má kovovou konstrukci, by zafungovala jako faradajova klec podobně jako automobil nebo trup letadla. Vzhledem k vodivosti nosných a tažných lan a podpěr je však pravděpodobnější, že tato poslouží jako hromosvod.
Lanovky se za bouřky odstavují aby nedošlo k poškození elektrických a zabezpečovacích obvodů, jinak cestujícím v kabině přímé nebezpečí nehrozí. To je bohužel slabé místo lanovek.
když to práskne do odstavený tak se nic neděje?
Také se může něco poškodit i když je LD odstavená, ale za prvé je to riziko menší, protože se vše vypne, citlivé komponenty v rozvaděči se mohou odpojit a na dopravní lano se zavěsí zemnící tyče. A hlavně za druhé, když ti to řachne do obsazené lanovky a něco se vypálí, tak se musí řešit nouzové dojetí cestujících do stanic a pak se stejně musí LD odstavit dokud se neopraví.
Normálně dopravní lana nejsou uzemněna?
Bezbariérové kabinky, to je bezva! Nebudeme muset nic přelézat, až si budeme chtít skočit do Vltavy z pořádné výšky.
Je tady více lidí, kteří nechápou pojem „bezbariérový“?
Spíš marně přemýšlím, jestli jsem někdy viděl nějakou bariérovou kabinku…
Na tomhle mě štve několik věcí:
– neprojevoval to SUDOP
– architektura není od Kotase
– málo modrého zábradlí
– zbytečně funkční
– zbytečně levné
Proto už teď šikuji šotoušky, aby tento nestoudný akt zlovůle po právu v diskuzích ztrastali.
Praho, styď se! A vem si příklad z progresívních státních organizací. Takhle by to nešlo.
A sežeňte mi zpátky toho ajťáka, co jsem vyhodil, ať mi odinstaluje ten autokorekt.
Je to hračka Ropidu, provoz 6-22 to doklada. Bude to taky blikat jako letadla jednotlive kabinky ? Nikde lanovka neslouží jako páteřní linka. Jakmile se rozbije klima, bude z toho skleník a to bude často. Než x krát přesedat a pořád někde čekat, tak si to raději vklidu objedu. Ty fronty u spěchajících co se nedostanou doo kabiny, to budou srdceryné scény …. 🙁
Nikdy se to tak nedělalo, ale ve Švýcarsku umí předávat kabinu z jednoho lana na druhé, takže se v rámci lanovky přesedat nemusí. Jenže to je Švýcarsko, v ČR tohle nejde, máme jiné zákony.
V rámci lanovky je to moc hezké, ale už cesta ze středu Bohnic na Kulaťák znamená 2 přestupy, metrem někam dál 3. Oproti dnešnímu bus-přívoz-bus to bude sice trochu rychlejší, ale pohodlnější o moc ne.
To jako že přehodíme kabinu z lana na tramvajovou trolej? Na to obávám se nemají legislativu ani v tom Švajcu…
Nebo o jakém přestupu jste (ne)myslel, že je řeč…?
Romane v klidu si to objedu znamená v nejrychlejší variantě přestup v Kobylisých a na Vltavské. Trvá to dlouho a přestupy jsou na cestě z Bohnic do Dejvic také 2. S lanovkou se ušetří dost času. Navrhovaný provozní čas 6 až 22 je shodný jako má přívoz Podbaba – Podhoří, který lze použít dnes. Pouze s tím rozdílem, že cesta přes Vltavskou je dnes bezkonkurenčně rychlejší. A přístup k přístavišti není zvlášť v Podbabě přátelský k seniorům a rodičům s kočárky. Je to tam dost prudké. Co se týká potřeby nás z Bohnic tak málokdo jezdí z Dejvic domů pravidelně… Číst vice »
Souhlas, jen parkování v Bohnicích bych neřešil; řada lidí tam dojde a pro další je tam spousta autobusů.
Vyřešení parkování u lanovky je podmínka souhlasu Prahy 8 se stavbou lanovky.
To je celá Praha 8. Nejdřív zazdít tramvaj Bohnicemi, teď zazdít i lanovku, nebo natáhnout do Bohnic auta navíc, která by tam jinak vůbec nejela. Co si občané v Bohnicích zvolili, to mají.
Dost lidí jezdí Na Prahu 6 ze středočeského kraje. Pokud mají zaparkovat v Bohnicích a pokračovat lanovkou, tak v těch Bohnicích nejdřív musí být kde zaparkovat.
A ono tam není kde? Specielně přes den? A pokud opravdu není, tak P+R pro středočechy si má řešit Středočeský kraj. Čím blíže bydlišti, tím lépe.
Tak nahrada za přívoz to bude opravu dostečná tenhle nesmysl …. Tramvaj z Kobylis pres Mazurskou až na Kulatak, to beru tam si kazdy najde neco. Stavet P+R uprostred sidliste, no tomu rikam zpatecnicke uvazovani tech co tvrdi ze jim jde o verejnou dopravu. Bude to pritahovat stredocechy, aby se vyhli Blance.
Praha 8 parkovací dům požaduje ze strachu, že Středočeši stejně přijedou a odstaví auta kdekoliv.. Počítá se i se zvýhodněným parkováním pro rezidenty.
To umí modré zóny. A nejen to, přimějí náplavy si nahlásit skutečné trvalé bydliště a tím i se městu i zlepší výběr daní.
A to je tak moc špatně? Veřejná doprava má sloužit a doplňovat i IAD. A ano, lanovka může být I náhrada za Blanka či metro C.
Řešit nyní něco tak flexibilních, jako je provozní doba nemá žádnou cenu. Když nebude vyhovovat, tak se upraví ne?
Vzhledem k tomu, ze to je 3S lanovka, tak ocekavam kabinku pro 30 lidi, tak jako bezne v Alpach. Ten interval mezi kabinkama bude vetsi, nicmene dalsi pojede tak do minuty, takze na srdceryvne sceny bych to nevidel
V Bogotě(myslím) jo a v některých čtvrtích Ria taky, ale jedná se o vyjímky.
Kabiny budou odpojitelné. Kabina s poruchou nebude nasazena do provozu.
Dobrý nápad. Praha získá další atrakci. Když už ta lanovka bude, tak by se mohlo plnou parou pokračovat ve stavbě Pražského okruhu.
Atrakce? Něco, co lidem z severních sídlišť Prahy zásadně zkrátí cestu do města, zatraktivní MHD a přepraví tisíce lidí denně? Okruh je taky důležitý (a zajišťuje ho stát, ne hl.m.), ale to se mají kvůli němu zastavit všechny ostatní akce?
Asi bych u těch severních sídlišť zůstal v jednotném čísle, nikdo z Kobylis, nebo Proseka nepojede do centra přes Bohnice. Nicméně mi lanovka připadá též užitečné řešení, a hlavně rychle realizovatelné.
Tak jsem to nemyslel, že by se měli zastavit jiné akce. Právě naopak. Když bude mít Praha novou lanovku, tak by se mohli budovat i nové stanice metra, tramvají a hlavně dokončit pražský okruh. A je smutné, že v případě velkých infrastrukturních projektů netáhnou všichni zainteresovaní za jeden provaz a mnohdy si hážou klacky pod nohy. A co se týče nejen okruhu, tak realizace v mnoha případech naráží na odpor jednotlivých pražských částí. Každý by něco chtěl, ale ne ve své blízkosti.
Přesně, dokud stát nepostaví okruh (aspoň za 200 miliard), nesmí si Praha dovolit postavit ani chodník. Souhlasím na 101 %!
To by možná bylo dobré řešení, jak některé lidi přivést k rozumu. Každý by okruh chtěl, ale ne pod svým zadkem. S takovou tu nebude nikdy.
Tak provozni doba od 6 hod. mi neprijde pro pracovni dny uplne stastna…
Prodloužení metra do Bohnic pamatuji v 80. letech, dokonce toto prodlouzeni bylo zakresleno v Orientacnim planu metra z roku 1985 a ukoncenim trasy v soucasne stanici Kobylisy…
Tak provozní doba se dá snad kdykoliv změnit, ne? To je asi ten nejmenší problém.
No tady odhaduji z ohlášené provozní doby 6:00 až 22:00, že si chtějí v rámci EIA pomoci a neřešit negativní vlivy v nočním období. Patrně půjde zejména o hluk. Pokud EIA bude takto vydána, tak si noční provoz jen tak nespustíte.
Logiku by to mělo. Ale přijde mi to jako úlet, když si vezmu jaký konstatní hluk je od silnic…
… nebo snad někdo zná silnici, která by byla otevřena 06:00 – 22:00.
Ano, prosím.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Modr%C3%BD_most
Za mě super nápad.
Spousta velkých měst používají lanovky jako prostředek MHD.
K té klimatizaci, budou tam baterky, které se budou nabíjet ve stanici a zároveň bude solární článek na střeše kabinky.
Je to samozřejmě náplast, ale ve srovnání s tramvají je to pořád levné. Doufám, ze u toho postaví pořádné P+R, protože tohle bude na dojezd do Dejvic perfektní.
Podmínkou Prahy 8 je vyřešit parkování v Bohnicích. Součástí stanice Bohnice má být proto parkovací dům.
řešení parkování je zpoplatnění, ne bezhlavé zvětšování kapacity.
Neschopnost protáhnout tramvaj, pražský okruh, přinesla tento ,, ideální,, nápad.
Navíc Bohnicům sebrali i metro. Jinak já jsem nepochopil proč se neudělal do Bohnic přes Troju most aspoň tramvaj a bus. Samozřejmě okruh který blokují v Suchdole by byl lepší, ale prostě není. Jinak, aby Suchdolští pochopili tak by stačilo udělat pro Suchdolské jejich úřad, doktory, školu a školky v Bohnicích.
Ono dost lidi v Bohnicích tramvaj NECHCE.
Tak by se přivedla na okraj a přes Bohnice by se přestupovalo na smradlavější bus, když po něm tak touží. Sice vzor Nový Jičín, ovšem i z lanovky se bude přestupovat. 🙂 Řešením by byl ten bus i pro ostatní, který by jel přímo a nevybízel k více jízdám autem. A tramvaj by bylo vhodné přeprojektovat na jednu centrální, možná zčásti zahloubenou trať; ono není divu, že se lidem moc nelíbí současná verze s větvením a malými (tzn. vrzání způsobujícími) oblouky, byť v malé části trasy je tam i příhodný středový pás (ovšem již divoce osázený stromy, které by se… Číst vice »
A tramvaji se brání i Troja.
Tak jim přestěhujeme úřady do Podbaby. Aspoň tím vznikne místo pro ty suchdolácké úřady v Bohnicích. 😉
„Alespoň tramvaj/bus, když ne auta“ – hm… A ještě „vyrábět“ potřebu jízd odloučením služeb? Zvláštní přístup…
Co znamenají kabiny pro cyklisty na léto? Na jaře snad nebude možné převážet kolo v kabince pro 35 osob?
V reálu to bude znamenat to, že se v cyklistické sezoně připojí ke kabinám konstrukce pro převoz omezeného počtu kol. A to tak, aby nedošlo k omezení kapacity 🚡 kabin.
Nemyslim si, ze se kola budou vozit venku, prevezete tak maximalne jedno, nebo dve a jeste je s tim dost slozita manipulace, spis budou nektery kabinky vyhrazeny pro kola s tim, ze tam budou na ne drzaky.
Přijde mi to lepší řešení, než cyklokabinka, která by jezdila s dlouhým intervalem, pokud vůbec.
Tak bylo by to treba v pomeru 2 pro lidi, jedna pro kola. Moc si nedovedu predstavit nejakou konstrukci na kabinu, kde by se veslo vic nez dve kola, nikde jsem nic takovyho nevidel a pokud nechcete kazdou chvili zpomalovat nebo zastavovat provoz, tak jinak nez dovnitr to nepujde. Tam se muze klidne vejit 6 kol, do novych 10sedacek se vejdou dve. Pokud daji pryc sedadla, tak treba vic
Nepředstavujte si to jako něco složitého, prostě jen dva háky vedle sebe na uchycení horních rohů rámu pro jedno kolo. Něco takového mají i jiné lanovky, dvousedačka na Komáří Vížku má odnímatelnou konstrukci místo jednoho cestujícího.
Klimatizované kabiny – to pojede z baterek, nebo budou lana pod napětím? Moc si nedokážu představit ani jedno.
Běžné řešení pro napájení klimatizace, nebo vyhřívání sedaček jsou baterie kontaktně dobíjené ve stanicích
Vydrží ty baterie nabité celou špičku, kdy nebude kabinu jak odstavit na dobíjení? Použít napájení ve dvou nosných lanech by nešlo?
Kabiny není třeba odstavit, dobíjí se automaticky při každém průjezdu stanicí pomocí sběrače.
Lana pod proudem? A co evakuace?
1) Těch pár sekund průjezdu nabije na mnoho minut cesty?
2) Na rozdíl od Vás bych tam dal spínač a ten při evakuaci rozpojil 🙂 Je však možné, že některé útlocitné osoby by evakuace bez funkční klimatizace rozhodila.
Garaventa (Doppelmayr) umí kabiny pouze na baterky s klimou, třeba ještě otočnou pod Mont Blanc, ta nemá ani solární panely, což jak zde někdo píše tahle má mít, a funguje to.
Nezapomeňme, že rychlost jízdy ve stanici je zlomek rychlosti na trati, nepočítejme nízké jednotky sekund, ale v řádu desítek.
I přes odpojovač napájení je to bezpečnostní riziko (lidský faktor, ve středu se zapomene) a nevím o jediné lanové dráze, která by měla proud v lanech. Proč vymýšlet inovací v něčem, v čem je to zbytečné?
Doppelmayer umí dodat kabiny i od jiné firmy než Garaventa. Občas na přání umí dodat kabiny od CWA a třeba právě její kabiny to v Bogotě, La Paz, Riu nebo Caracasu to umí. Stejně jako zbívající možní dodavatelé firmy Pomagalski a Leitner. Jsou i jiní dodavatelé kabibek, ale nejvíce zkušeností s kabinami do měst má CWA, která dodává vícero výrobcům lanovek.
Nevím o tom, že by Garaventa vyráběla kabiny. CWA patří pod koncern Doppelmayr/Garaventa a je tím pádem dvorním dodavatelem pro tyto dvě značky. To stejné je ve skupině Leitner kde pro značky Poma a Leitner dodává kabiny přednostně SigmaCabins. Z nezávislých dodavatelů kabin je tady hlavně Carvatech (dříve Swoboda). Jinak městské lanovky jsou celosvětovým trendem díky relativně nízké ceně, krátké doby realizace, vysoké disponibilitě (přes 99%) a přepravní kapacitě, nízké hladině hluku a ekologickém provozu. Jinak lanovku podobných parametrů jako má mít ta Pražská, teď staví Poma ve francouzském Toulouse, bude to plnohodnotný doplněk tamní sítě MHD. Pro ty co… Číst vice »
U mnou zmíněné klimatizované lanovky je dodavatelem celýho systému Garaventa a kabiny jsou Von Roll (součást koncernu Doppelmayr/Garaventa). Jen mi přišlo zbytečný to pitvat.
Ostatně prapůvod 3S lanovek je u Von Roll
VonRoll a kabiny? To slyším poprvé… Ale jinak máš pravdu, první 3S lanovku postavil tehdy VonRoll v Saas Fee, s kabinami od Gangloff.
Ne silovej proud, ale napětí má v lanech každá lanovka používající nosná a tažná lana. Důvodem je detekce štrejchnutí lan o sebe, které by velmi rychle skončilo přeříznutím.
Kabina bude ve stanici dobre pres minutu, obzvlast tahle pro tricet lidi, musite pocitat, ze nejdriv budou muset vsichni vystoupit a pak zase vsichni nastoupit a to za par sekund rozhodne nestihnete.
Ti mínusáři by možná mohli připojit svůj názor (pokud možno odborný). Pokud vím dobře, velké kabiny (takové, co jezdí jen dvě na laně) mají dvě lana (nevím, jak se správně nazývají – po jednom kabina jede a druhé kabinou pohybuje). V kabině je komunikační a ovládací zařízení a vzhledem ke stáří některých kabin je jasné, že není bezdrátové. Takže nějak elektřina v kabině řešitelná je. Ano, není to nějaký řádově kilowatt, jako na klimu, ale to je IMHO detail.
V tehle typech byva pritomna i obsluha, jinak lana jsou nosna dve a jedno vodici, nicmene u tehle kabin je kapacita kolem 150 lidi, nevyhoda, ze pendluji proti sobe (byt i to uz ted maji na Kaunertalu, ze muzou jet obe kabiny stejnym smerem), mate tam pomerne dlouhou dobu cekani na tu kabinu, to co bude tady, bude stejny pocet lan, ale klasicky obezny system s kabinama pro cca 30 lidi, urcite to zvladnou nejak resit, toho bych se nebal, ty lanovky jsou dneska pekny, sice tady u nas se s nima moc nepotkate, respektive s timhle typem vubec, takze… Číst vice »
Ale tohle je jiný typ, něco jako je v Ischglu Pardatschgratbahn nebo v Hintertuxu Gletscherexpres.
V příštích volbách nabídnu jeden bezvýznamný hlas tomu, kdo tohle stopne.
Proč Vám lanovka vadí? Děkuji za názor a odpověd.
Nevidím důvod cpát 1,5 miliardy do turistické atrakce, diky které bude ZOO ještě víc přecpaná. Praha má dost jiných průserů, na které údajně nejsou peníze.
To není turistická atrakce, ale spojení Bohnic a Prahy 6, které nyní neexistuje.
A zřejmě ani jinak existovat nebude, protože metro do Bohnic nepovede, tramvaje stopli (naštěstí) a autobus nemá kudy. Aktuálně mi cesta mezi Vítězným náměstím a Bohnicemi trvá pěšky jen o 15 minut déle, než MHD.
„Tramvaje stopli naštěstí“ a „autobus nemá kudy“ – tomu moc nerozumím. Vadí tedy případný most (použitelný pro obojí), nebo energeticky pořád ještě efektivnější tramvaj? Jinak metro přes Bohnice by stejně potřebovalo souběžné doplnění autobusy pro obsluhu území a nezkrátilo by cestu do Kobylis oproti tramvaji, ale to už je na dlouhá desetiletí stejně jedno.
Most blokují lidé z Tróji.
Přesně! Mělo by to stát 15 miliard. Navíc co vědí Švýcaři o lanovkách! Zatracená Praha. Takhle nám kazit kšefty.
Pro mě to nebude turistická atrakce, ale dopravní prostředek na cestě do práce.
Takže v Bohnicích má být konečná na tom prázdném plácku mezi domy a lesem? To sice chápu, je tam volno a je to pěkně uklizené, ale pro většinu sídliště to nebude v docházkové vzdálenosti. Tak nějak jsem z původních článků pochopil, že by to mohlo být napojené na OC Krakov… Třeba místo starého Krakova, co bývala pošta, by to bylo daleko dostupnější, akorát nevím, jak třeba hluk, estetika a okolní zástavba.
(až po odeslání komentáře mě napadlo podívat se do katastru a starý Krakov nepatří městu, jak jsem myslel… tak nic 🙂
Nehledě na to, že by vám v trase tak trochu překážela ta poliklinika co tam je. Samozřejmě šlo by vymyslet podpěru ve které se bude měnit směrové vedení (jakože zatáčka) nicméně by to bylo asi zbytečně moc nákladný kvůli protažení o 200m . Takhle to bude cca 200m od Krakova v docházkové vzdálenosti.
Starý Krakov se má „rekonstruovat“ na věžák.
Něco jako v Innsbrucku prodloužení lanovky ke galerii a zrušení souběžně vedené tramvaje z centra k původní konečné lanovky pod kopcem tak, že nově se z tramvaje musí na lanovku také několik minut pěšky, zatímco přímo u ní jsou garáže? Inu, nechcete tramvaj, tak si k lanovce dojeďte busem, autem anebo prostě dojděte (podél aut). Aneb praktická MHD, nikoli atrakce. 🙂
koneckonců to známe i z Hanychova.. 🙁
Místo starého Krakova (jakoby rekontrukce) chce jeho soukromý majitel výškový dům. Stanice kde bude i velký parkovací dům vznikne vedle polikliniky.
Tak ať tam žádná konečná není, když je hlavním důvodem odporu místních. Klidně ať tam jezdí tramvaje jen tangenciálně z Ďáblic a z Libně do Dejvic. 3/4okružní trať Řepy – Albertov – Strašnice – Žižkov – Palmovka – Stírka – Bohnice – Podbaba – Bořislavka – Vokovice taky představuje možnost, dokud nevznikne spojení Motol – Vypich.