Lanovka se zaplatí za 9 let, plánují v Brně. Odpůrci nesou zastupitelům petici
Lanovka Pisárky - Kampus, vizualizace. Pramen: DPMB, dokumentace EIA
V lanovce má platit stejné jízdné jako v celé MHD.
V lanovce má platit stejné jízdné jako v celé MHD.
Lanovka proč ne? DPMB má už dlouho i lodní flotilu na Pryglu a taky to lidem nepřijde divný.
Takže lanovka bude víceméně zadarmo a přesto nějakým zázrakem vydělá 111 milionů. No teda nevím.
Ať se na mě nikdo nezlobí, ale mně to celé připadá jako boj, kdo vymyslí blbější výmluvu. Krkavců je všude tolik, že je snad přečíslí jen holubi a straky. A na druhé straně je zase otázka zkapacitnění trolejbusové trati – to by jistě nebylo zadarmo, ale že by to bylo dražší než postavit kompletní novou lanovku…?
Jinak tu studii návratnosti, jak se jim to celé zaplatí po dvackách, co jim tam nechají přespolní, bych docela chtěl vidět…
Usnesení k lanovce na zastupitelstvu města Brna neprošlo. Přes 5 tisíc lidí podepsalo petici proti její výstavbě. Vedení města tak muselo ze zákona tento bod na zastupitelstvo předložit a projednat. A jediný výsledek je: „Bere se na vědomí.“ Návrh, který jsem po poradě s organizátory petice předložila pouze chtěl, aby radní Kratochvíl pro dopravu nechal uspořádat veřejné projednání, na kterém by předložili studie, které již byly k lanovce Dopravním podnikem pořízeny. Tak, aby bylo možné se k nim vyjádřit a diskutovat. Ani na toto většina koalice není ochotna přistoupit. Vedení města Brna se zaklíná transparentností. Rádo se ohání v případě… Číst vice »
Pro ty kdo si myslí, že lanovka budou dvě lana z pisárek do kampusu, bych chtěl připomenout, že právě u nocoviště ptáků, v lese, kde je dneska lesní pěčina po které projde pár desítek lidí za den, má stát mezistanice. K té se bude muset vybudovat obslužná silnice aby zam dostali materiál. A hlavně, nebude to jen sloup na kterém budou viset lana, bude to kompletní stanice pro nástup a výstup, zázemí pro obsluhu… a o té se vůastně taky moc nemluví. Bude potřeba obsluha na každé stanici? Ta sama o sobě by totiž spolkla pár míčů na platech ročně.… Číst vice »
Chtěl bych upozornit, že tady janikk ne přímo lže, ale podává zavádějící informace. Stanice někde v lese by neměla samozřejmě žádný smysl, proto je až nahoře na okraji současné výškové zástavby: https://maps.app.goo.gl/cwaKGCZS4y6esaGV7
Na této vizualizaci je trasa patrná i se sloupy v lese: https://g.denik.cz/50/4a/unikat-pro-brno-lanovku-z-vystaviste-ke-kampusu-posoudi-krajsti-urednici-lanovka-lanova-draha_denik-galerie-800@2x.jpg
Aha takže se ještě zlikvidují poslední parkovací místa zdarma co u kampusu máme? Ten projekt je s každou informací horší a horší!
No tak budete jezdit tramvaji a lanovkou a auto necháte doma.Stejně by jste tím autem jen rušili místní ptáky,kteří tam hnízdí.
Mezistanice by měla podle plánu stát v lese. Na pozemku, který tam město vlastní je totiž les a něm jen lesní pěšina k čertíku https://mapy.cz/s/lukeceruba Ledaže by se město rozhodlo vykoupit za drahý peníz, nebo nevýhodně směnit, pozemky vedle od soukromých vlastníků a univerzity. Nosný sloup bude stát také přímo v lese, kde je opět jen lesní pěšina a pro stavbu bude třeba vybudovat obslužnou cestu. Co se vám nezdá pane Zlámalíku? Ještě bych dodal https://www.facebook.com/1478824900/posts/10234048784709358/?mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v
Mezistanice by měla podle plánu stát v lese. Na pozemku, který tam město vlastní je totiž les a něm jen lesní pěšina k čertíku https://mapy.cz/s/lukeceruba Ledaže by se město rozhodlo vykoupit za drahý peníz, nebo nevýhodně směnit, pozemky vedle od soukromých vlastníků a univerzity. Nosný sloup bude stát také přímo v lese, kde je opět jen lesní pěšina a pro stavbu bude třeba vybudovat obslužnou cestu. Co se vám nezdá pane Zlámalíku? Ještě bych dodal https://www.facebook.com/1478824900/posts/10234048784709358/?mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v
Lepší něco vybudovat než nic. Věřím, že se stane velmi oblíbenou součástí Brna a jednou z prezentovaných dominant.
Též už se těším až se svezu.
Něco je lepší než nic, a rovnou kosmodrom je ještě lepčí než lanovka, žejo. Taky věřím, že ten by se stal oblíbenou součástí a FAKT VELKOU dominantou.
Argumentuji vaším stylem správně?
Jedině snad že by ten kosmodrom byl součástí IDS JMK. Jinak argumentujete mimo mísu.
Nenamáhejte se. Oni argumenty nemají, vtipu nerozumí a na nějaké zadání tady obhajují zcela nesmyslnou věc….
Z fleku se dá najít hned několik staveb, mnohem přínosnějších než tohle: Tram na Kamechy, prodoužení v Řečkách, v Černých polích, trolejbusy na 44/84, … nová vozovna …
Mám to chápat tak,že je spousta jiných možnosti jak ty prachy rozkrast?:-)
Tohle myšlení máte zažrané hluboko ve svém mozku a v přístupu ke světu?
Jen jsem se zeptal.Vy tady pořád mluvíte o rozkrádání peněz daňových poplatníků.Tak když by se podle vás kradlo na lanovce tak o par kilometrů třeba na Kamechàch by to bylo jiné? To je snad jiná Galaxie?
Prodloužení v Řečkách – jako 1 až do České? A kdy by to vedlo?, Stávající silnic je úzká, všude okolo zástavba.
To by mě zajímalo ,komu se tou lanovkou šláplo na kuří oko ,že je kolem ní tolik řevu? Protože jak víme všechno souvisí se vším a není normální aby se kvůli dvou nataženým lanům v Brně konaly ornitologické a ještě kdovíjaké demonstrace.Myslim ,že těm údajně postiženým kafkám a havranům ten porichtung bude vadit nejmíň..
Řev není kvůli ptákům, ale kvůli ceně/užitku. Všichni Brňáci si totiž dokáží spočítat, že je to vyhozená miliarda, která se nikdy nesplatí. Těch 100 milionů ročně je spíš zbožné přání, naopak nikdo nemluví o nákladech na provoz a údržbu.
Na kampusu pracuji, a mimo špičku sem teda davy nemíří – proč taky. A ti co sem míří, platí většinou za šalinkartu. Takže příjmy z jízdného těžko nějak výrazně narostou. Naopak přibude drahá lanovka, která bude 3 hodiny denně přecpaná, a po zbytek dne bude vozit vzduch.
Šláplo se na kuří oko nám, daňovým poplatníkům a obyvatelům Brna. Tohle bezuzdné rozhadzování našich peněz různými agenty s moučkovým cukrem a jejich podržtaškami nebudeme tolerovat. Nejsme ustracháná mlčící masa za socialismu, jsme občanská společnost.
Tak pokud jsme občanská společnost tak bychom měli slušně danou věc bez emocí prodiskutovat a ne tady řvát a nadávat jako paviani, když se rvou o banán.A nevím kdo je agent s moučkovým cukrem ,to je váš výraz.
Už toto přesvědčování samo o sobě je pro daňového poplatníka důvodem pevně sevřít v kapse peněženku.
Přesnědčování obecně je v pořádku a naopak vhodné až nutné.
TOTO přesvědčování nesmyslnými kalkulacemi je špatně. Tady má daňový poplatník pevně sevřít peněženku – a volič zahodit volební lístky stran, co to prosazují.
Čím víc nutných přesvědčování tím víc nastane případů TOTO
Když vidím, jak je lanovka výhodná, tak by mohli vytvořit lanovku z Moraváku na Lesnou a vykašlat se na nějaký trolejbusy a šaliny. Určitě se to zaplatí za 8 let. Postupně přidat Soběšice a Útěchov. Toto číst, to je fakt horror.
Myšlenka na lanovku z Pisárek je tu už od 70.let mi minulého století. Tehdy ale měla jezdit nahoru na Myslivnu, kde měl vzniknout společensko – sportovní areál. Nakonec vznikla jen Myslivna – „ubytovna hotelového typu“. A ta už šla k zemi. Osobně považuji za problém to, že lanovka je izolovaný dopravní systém. Kdyby začínala (teoreticky) na Mendláku, kde spousta lidí přestupuje, věřím, že by si své zákazníky našla. Ale u vozovny? Pokud už pojedu trolejbusem do Bohunic, asi těžko budu u vozovny přestupovat. Navíc v tom úseku už dnes jezdí autobus E56, který spojuje Pisárky s Bohunicemi a to v… Číst vice »
Jde o to že propojí 2 páteřní linky MHD,
8 a 1. Pro obsluhu FN Bohunice a Areny/ výstaviště smysl má.
Ano, u nás jsme k „největší nemocnici ve střední Evropě“ dokonce ohnuli linku metra …a nebýt toho, že k ní DPP naohýbal autobusové linky z širokého dalekého okolí, proháněl by se dnes většinu času vestibulem tak akorát průvan.
Mě nevadí propojení dvou páteřních linek šaliny 1 a 8, ale to, že lanovka jak je navržena jako izolovaný dopravní systém.
Dokonce bych si dokázal představit pokračování šaliny linky 8 od nemocnice, přes Kampus a pak tunelem / zářezem dolů na Riviéru, výstaviště a napojení u vozovny a pak do Bystrce či na Mendlák.
Vím, že takové řešení by bylo výrazně dražší, ale domnívám se, že také výrazně lepší.
Na dnu otevřených dveří MU jsem se doslechl, že šaliny dříve skutečně měli pokračovat o něco dále, víc ke kapusu. Ale jejich otřesy by rozhodily měření některých extra přesných a drahých přístrojů co na univerzitě mají, takže se od toho muselo upustit a skončit už před nemocnicí. Takže v dohledné době je pokračování osmičky nereálné.
A proč propojovat něco, mezi čím v daném místě už existuje propojení pomocí trolejbusů? Jejich kapacitu lze navýšit, za zlomek ceny.
Myslíte, že sanování spodního podloží Rybnické, aby zde otřesy nepraskaly domy bude levnější? Případně stále opakující se havárie vody. Já bych si tím tak jistý nebyl… Ono se jakékoliv propojení paralelní k trolejbusu 25 bude dříve či později velmi hodit.
V propagační letáku města je, že nelze navýšit kapacitu trolejbusů mmj.kvůli neustálým kolonám aut, MHD nabírá zpoždění až 20 minut. V zimě by pomohla při sněhové kalamitě, kdy trolejbusy nemohou vyjet. Tam ty silnice jsou lesama jak někde do hor
Myslite to, že propojí dva body na lince 25? Nemáte-li argumenty, proč nemlčíte?
až 9 let ? a dřív by to nešlo Antone Pavloviči ?
mně se to líbí , byla by to i zajímavá atrakce.Majitelem výstaviště je Brno ,staví se tam hala , je to obrovský prostor , který se dá využít na spoustu kulturních ,společenských a sportovních akcí.Po dokončení dopravního napojení a vybudování parkovišť bude tato lokalita velice dobře přístupná od Svitav a po dálnici z obou směrů,vidím zde velký potenciál volnočasového využití.
„po vybudování parkovišť“ – to jako chcete na již celkem zaplněném areálu kampusu stavět obří parkoviště, jen abyste naplnil kapacitu lanovky?
To je nějaká komunistická modla, ti taky měli výrobu pro výrobu – a bez užitku..
Spíš mám pocit, že se tady objevila hromada nových nicků a hájí a velení lanovku….
Velebí. Omlouvám se.
Žijeme Brno…
Ano, i zaměstnanci magistrátu v pracovni době můžou žít Brno. Bohužel prosazování lanovky je natolik proti zdravému rozumu, péči řádného hospodáře i zájmům obyvatel Brna, zejména ekonomickým, že když neznámé nicky vehementně velebí lanovku zdá se to podezřelé….
To říkáte vy..
Tady někdo neumí počítat: – kapacita lanovky 2000 lidí za hodinu – tj. reálně za den kapacita 20000 lidí (kdyby 10 hodin jezdila úplně plná), resp. 7000 (využita na 30% jak odhadují), zaokrouhleme to na 10000 za den. – tj. za rok 3.65M pasažérů (ryze pro srovnání, lodě mají 300 tisíc) – aby to dalo jen na příjmech 111M, každý cestující by v průměru platil 30 korun. To by fungovalo JEN kdyby na lanovce neplatil tarif DPMB, jinak půjde o zlomky této částky. Dále, provoz bude něco stát. Výdaje nedokážu odhadnout, ale aspoň vím, že existují. Autoři té studie o… Číst vice »
Pane magistře, proč to počítáte včetně daně? A jak si můžete něco dovolit jen tak zaokrouhlit o skoro 50 % nahoru a tvářit se u toho, že jste inteligentní a váš výpočet má být brán vážně?
Pokud byste přemýšlel, tak byste zjistil že bez toho zaokrouhlení to vychází ještě hůř 🫶
Protože bez daně by ty skutečné příjmy z lanovky byly nižší.
Protože bez zaokrouhlení by ty skutečné příjmy byly ještě nižší.
Máte pravdu, udělal jsem zjednodušení, co příjmy z lanovky výrazně nadsadily. Tím spíš sedí má argumentace, že se lanovka za 9 let rozhodně NEZAPLATÍ.
A teď vážně: chápete, co je to konzervativní odhad při argumentaci? „I když ignoruji tento pro autory studie negativní efekt, pořád jim to nevychází“.
Ta lanovka se nemůže zaplatit nikdy, to je absolutní nesmysl, aby na sebe vydělala. Pro dopravu z nové haly je zcela nepoužitelná, protože nikdo nebude stát víc jak hodinu ve frontě na nějakou lanovku, nehledě k tomu, kam by dorazil. Půjde pro auto na přilehlé parkoviště nebo na šalinu.
Roční provoz průměrné lanové dráhy stojí okolo 5 milionů korun. Je to hodně variabilní, ale jsou v tom revize, údržba, energie, opravy, mzdy.
A teď, prosím, to stejné spočítejte pro libovolný trolejbus na libovolné lince 😉
A on snad DPMB chce po výstavbě lanovky ten trolejbus zrušit? Na mě to dělalo dojem, že lanovka bude jen paralelní spojení navíc, nikoli náhrada něčeho dosavadního.
Argumentuje se snad u stavby trolejbusové trati naprosto vymyšlenými kalkulacemi, jak brzo se zaplatí?
Proč takto křečovité a vylhané kalkulace DPMB zveřejňuje právě u této kontroverzní stavby – ale ne jinde?
Hodí se k tomu připomenout, že kapacita 2000 lidí za hodinu odpovídá přibližně kapacitě pro jednu dopravní jednotku „sólo“ (autobus, trolejbus = nikoli kloubová vozidla) v intervalu 2 minut, v případě kloubových vozů stačí interval cca 3 minuty – takže nic extra mnoho. Jen to, pravda, vyžaduje větší množství personálu (řidičů).
Kromě toho ovšem není ani bezvýznamné, že v případě dostatku „pozemních“ vozidel lze snadno a rychle zvládat i nárazový velký zájem o dopravu, což ovšem lanovka s pouze pravidelným rovnoměrným rozložením kapacity pochopitelně neumožní.
Mimochodem, srovnejte si složitost, náklady a očekávaný přínos s touto, o třetinu levnější, stavbou ve zbídačeném Švýcarsku:
https://zdopravy.cz/nova-lanovka-kolem-matterhornu-propojila-italii-a-svycarsko-jedna-jizda-vyjde-na-temer-ctyri-tisice-korun-168369/
Tak tenhle se opravdu povedl. Kdo bude generovat 111 mil. ročně, když majitelé časových kupónů budou jezdit zdarma? 🫣
Ještě by mě zajímalo, jestli náhodou nezapomněli na provozní náklady.
Pššššt, vy byste jim tu lež chtěl zkazit?
Jistě, že né, náklady na provoz jsou oproti autobusu nebo tramvají zanedbatelné….😉
Těch 111M vychází skoro přesně jako 2000/h * 24h * 30 % * 365 dní * 20 Kč. Má ten DP vskutku finanční odborníky.
No právě o to jde… Zaplatí se tak i tak, jako kdyby byla i nebyla… Důležitý je potenciál přepravy z Pisárek na Kampus kam denně míří tisíce lidí… 😉
Nikdo příčetný nebude vystupovat z trolejbusu a přestupovat na lanovku aby dojel tam, kam by dojel, kdyby v tom trolejbusu zůstal. Možná jednou. A ještě jednou o víkendu s dětmi. A tak skončí celý ten slavný výpočet návratnosti….
třeba plánují dok…it trasu trolejbusu… to jediný by to vysvětlovalo
Kdo prosím chce jet z Pisárek do Kampusu? Lidé odkud a kam?
V Pisárkách skoro nic není, tam poptávku po dopravě nenajdete. Cestující z větší vzdálenosti rovnou zůstanou nebo přestoupí do trolejbusu či expresního autobusu. Nebudou se kodrcat kamsi pěšky na dolní zastávku lanovky.
E56 ráno od Nemocnice v 7:13 jezdí zpravidla plný autobus, polovina vystupuje v Pisárkách a jde na 1…
Asi stejně, jako když majitelé časových kupónů jedou zdarma trolejbusem.
V tom případě byste ovšem zhoršil efektivitu těch trolejbusů, protože jednařiť se může (současně) vézt jen jedním dopravním prostředkem.
Ono ale nejezdí zdarma a právě o to jde, koupí si na rok šalinkartu za 4750 Kč a je úplně jedno zda pak pojedou lanovkou nebo jen autobusem, prostě návratnost je jasně daná počtem zakoupených ročních kuponů + navíc to co dají výletníci za jízdenku jednorázovou… 😉
Úplně krásná studie, stejně jako ta o kanálu Labe – Odra a nebo o návratnosti VRT za bilión.
Osobně mi přijde, že investice do veřejné dopravy by neměly být tímhle způsobem hodnoceny – smyslem tady přece není vydělat peníze, ale zajistit obyvatelům dopravní obslužnost, ale tím spíš si mohli ten nesmyslný výpočet odpustit.
To by platilo v případě že by nebyla potřeba investice do tramvají a v blízké době i do autobusů (vysvětlím níže) tak bych s vámi i souhlasil. Jenže když si DP musí zajistit sám financování 45T (minimálně to platí na objednávku z roku 2023, u objednávky z roku 2024 si nejsem jistý jestli to platí). A to pořád jezdí dost T3 (42) a T6 (40), plus Anitry které trpí na korozi. No autobusy na CNG se dost pravděpodobně bude muset řešit výměna nádrží na plyn. Předpokládám že do pěti let se bude řešit náhrada za Urbino 3. Takže je vážně… Číst vice »
Tu analýzu návratnosti dělal ten samej šulin co dělal analýzu ziskovosti MotoGP. Brno je fakt neskutečná korupční stoka. Ty prasata u moci už vůbec neřeší jestli to není moc okaté, prostě žerou na veřejnosti, až jim lítá od huby. Tolik kauz a furt se jede po staru. Člověk by zvracel.
Kdyby bylo možné z Brna vyvézt do zahraničí za devizy všechny kritiky všeho a všech ,tak se nejmenuje Brno ale Dubaj..
Ty devizo, pokud ti nevadí že se tady město tuneluje za bílého dne, tak musíš být jeden z těch co si na tom škrábnou svůj díl, nebo úplnej mimoň. Lidi co za tímhle stojí si staví haciendy mimo město a už teď se smějou jak se brňáci budou desítky let prokousávat miliardovýma dluhama a omezovat ostatní investice.
Hele ,ty poslední spravedlivej, mám takovej pocit ,ze ty jsi jeden z těch co by si taky rádi škrábli.Tak holt budeš muset slézt z pece a něco vymyslet..:-)))
Hele Devizo, jednou ty loupeže za bílého prostě dne skončí. Podle debaty pod článkem nejsem poslední spravedlivý, naopak bych řekl že je nás výrazná většina kterou to tunelování města a obhajování nesmyslných investic lidmi jako seš ty, pořádně sere.
Podívej se,já nejsem nikde organizován ani na typu budoucího spojeni Pisarky- Bohunice nijak citově ani finančně zainteresován ,takže si můžu obhajovat co budu chtít.A jestli výrazná většina obhajuje tvoje hospodské řeči,tak je mi to fuk,ale potom není divu ,ze to v téhle zemi vypadá tak ,jak to vypadá.
Něco z toho není pravda?
Můžete si zaregistrovat vlastní stranu či hnutí ,postavit se mu do čela,vypracovat si program ,dat se do toho a hlásat svoji pravdu.Držím palečky.
A Vy jste s kterou stranou či hnutím? S Padrem Pablem, nebo s těmi co v pracovní době chlastají na magistrátu nebo s těmi co se fotí s moučkovým cukrem? Snad si jen zapamatujete, že lež se nestane pravdou tím, že ji hlásá nějaká strana nebo hnutí. A palečky Vám nedržím.
Takže vše uvedené JE pravdivé, protože vy nedokážete rozporovat jediný uvedený argument, že?
Místo toho radíte irelevantní nesmysly.
Po ODSunu nádraží druhý nejdebilnejší nápad brněnské politické mafie. Před lety jsem 3 roky bydlel v Pisoárkách a téměř denně jsme dojížděl do Bohunic trolejbusem. Pravda, ráno ve špičce jsem si často nesednul, ale jinak ano. Navíc v Pisoárkách nic moc není, co by generovalo zdroj cestujících: Výstaviště, zavřená ruSSká ambasáda, vilky a vysokoškolské koleje primárně pro ekonomku a pedagogickou fakultu, které ale nesídlí v Bohunicích. Po dostavbě tramvaje na kampus se zpožděním pouhých 13 let mi přijdou trolejbusi linky 25 znatelně prázdnější, než bývaly. Proto si myslím, že miliarda korun se dá v brněnské MHD investovat mnohem smysluplněji, než… Číst vice »
To je naprosto přesné – lépe snad hrůzu toho nesmyslu ani popsat nelze.
Hloupým Cajzlům sice už došlo, že na stavění Potěmkinových vesnic tak nějak zrovna nemáme, a to by v Praze ta lanovka měla aspoň nějaký smysl, protože tam paralelní přímé spojení Podbaby a Bonic neexistuje, ale v Brně jsou zkrátka zase lepší …
Lanovka je blbost. Mnohem lepší by byla ta ponorková linka z Bystrce (Zoo) do Pisárek, když je dost vody tak až k Ikea. Kdyby ponorky natřeli na žluto, určitě se to zaplatí.
Saliny a trolejaky v Brně máme, lanovku ještě ne. Takže za mě jo. Proč ne. Lanovkou na Kometu do nové haly se rád projedu. 👍
Tak ještě říční přívoz, napájení třetí kolejnicí a nevyměnitelný příhradový most přes řeku. Abych nezapomněl, tak ještě silniční tunel pod řekou a zřícenou lávku pro pěší. Když to mají v Praze…
Teda sám za sebe bych si odpustil i tu lanovku a jel trolejbusem.
Nač se opičit po Praze. Mají zas jiné věci, které v Praze nenajdete. Třeba elektrické lodě na pryglu. Nebo kamenný viadukt, po kterém sice vlaky jezdí, ale nikdo neví zda existuje. Nebo tramvajové muzeum, ke kterému vede třírozchodná trať, kterou ale nikdy nedostavěli.
Nebo toho týpka, co jel tři minuty kanálem, to taky jinde není.
Se divím, že ornitologům nevadí lanovka na Ještěd. Na Medvědín nebo Svatý Petr
Jak víte, že proti tomu nemají výhrady?
Ty lanovky se schvalovali v době, kdy by za napadání toho projektu byl Jáchymov, nebo tak něco.
Lanovka na Ještěd byla postavena 1933,to lágr v Jachymově ještě nebyl a lanovky na Medvedin a Sv. Petr v osmdesátých letech, to Jáchymov už nebyl.Ale samozřejmě v těch osmdesatkach nemohl nikdo proti projektům lanovek potřebných pro rekreaci pracujících ani kviknout.
A přestupní vazba na linku 68 už byla vyřešena? Nebo směr Žluťák 200 metrů do kopce, ve směru zpět vracení se 400 metrů ze zastávky Pisárky?
Třeba Krakow zvládne dřív i nějakou tu lanovku…
No to je fakt šílenost. DPMB nemá na to, aby pořádně zaplatil zaměstnance. Šaliny a autobusy smrdí jak bolavá noha, jsou zapatlané, jako by je od výroby nikdo neumyl. V kolejišti je stoletý prach plný azbestu, který tráví celé Brno, ale zřejmě nějaký kámoš, co vyrábí lanovky nemá kšefty, tak mu brňáci helfnou takovou pitomostí.
Kde by se v kolejišti vzal azbest? Z písku?
Kdo má jako pomníček černé dildo na náměstí víme. A čípak pomníček bude tohle? A bude i moučkový cukr?
Na Svoboďáku je socha Putina, ale Brno ho nechce odstranit, jelikož tvrdí, že jsou to hodiny.
Opatrně s těmi hodinami. Ruští vojáci jsou proslulí krádeží hodin(ek) 🙂
Zastupitelé by měli odmítnout petici vůbec převzít.
Pro kterého z nich pracujete? Nebo proč tohle píšete?
Protože mi vadí tihle aktivisté, co jsou proti všemu z principu. Odmítnutím jejich audience a nepřevzetím petice by jim zastupitelé dali jasně najevo, co si o nich myslí.
Česká ornitologická společnost jsou aktivisté?
Česká ornitologická společnost bývala respektovaná odborná společnost.Tedy jen do doby ,než se nechala zatáhnout do NIMBY aktivismu.
A jejich věcné argumenty jste četl?
A dokážete je rozporovat? Věcně? Jakou máte odbornost, že si troufáte zpochybňovat jejich argumenty?
Děkuji, ale dobu „držet hubu a krok“ snad už máme za sebou.
Většinou ano. Hádám, že se najdou úřady, kde to neplatí…..
A co radši bus pruh na Pisárecké za zlomek ceny?
Ráčili si všimnout, že je to dvouproudá komunikace, s výjimkoou krátkého úseku u Antroposu?
Mi neříkejte, že postavit nový pruh vedle (a tedy i přeložit sloupy tr. vedení) by bylo dražší než postavit lanovku
Jen by se muselo vykácet půlku lesa a zbourat odhadem 50 baráků. Inteligentní příspěvek.
Přesně tak daleko větší ekologická devastace než jen tři záchytné body 5x5m lanovky na celé trase…😉
Jó, kdyby tak od Pisárek ke Kampusu vedla nějaká kapacitní komunikace, čtyřproudá, bez úrovňových křižovatek a třeba v tunelech, zářezech a na estakádách, to by byla jiná…
Ale takové sci-fi v Brně nikdy nebude! Mrk mrk….
A bus jedoucí Pisáreckým tunelem? Bez svého vlastního pruhu?
Tam bývají kolony jen u MÚK dole v Pisárkách. Které 1) po odstranění Pisáreckého špuntu na podzim skončí, 2) by autobus líznul jen na jejím konci.
Včera jsem četl, že kastelán Špilberku by chtěl lanovku na Špilas… A nemůžu si pomoct, ale ten Špilas mi zní jako menší kravina ( i když i to je úlet)
Ano. To zcela nepochybně. Najít v Brně zbytečnější dopravní nápad než lanovku z Pisárek na kampus je fakt velmi těžké….
Tak univerzity mají nějaký gadgetbahn zcela běžně i ve světě…
Nevím, jestli zrovna lanovku, ale pro pár výtahů by se v Brně místo našlo – začal bych něčím od Mendláku k MOÚ…
Vo väčšine vyspelých krajín by lanovka na Špilberk bola v prevádzke už najmenej 20 rokov…
120.
Ten výpočet návratnosti je zajímavý. Jednak neřeší poměr cestujících s předplatnou jízdenkou a jednotlivou jízdenkou. A pak záleží na provozních nákladech z nichž část je odhadnutelná (mzdy, servisy, revize) a část nelze odhadnout (cena elektřiny).
Výpočet návratnosti je vždy totálně pochybný, to má smysl třeba v průmyslu. Lidé, nechtějte stále něco počítat, protože v tom to vůbec není. Já měl matematiky více než dost, asi 6 semestrů, v tom i tu efektivnost, ale dneska hlavně chápu, co všechno vůbec není založeno na nějakých výpočtech. Ten váš závěr, že jsou tam věci, které nelze vůbec odhadnout je nejlepší. Stavby jsou jako všechno zboží, prakticky je pořídíte za tržní cenu obdobné stavby. Tak jako auto, akorát se kolem toho dělá jakási mystifikace. ZA jak dlouho se vrátil kulturní dům, postavený za socialismu v akci Z: 4 x… Číst vice »
Já tomu asi vůbec nerozumím, jak přišli na tu návratnost. 2000 lidí za hodinu kapacita, když třetina, to je cca 600 lidí/h. Pokud nebudeme brát v potaz šalinkarty nebo to, že většina lidí na tu stejnou jízdenku pojede ještě něčím jiným z Pisárek. Tak za hodinu máme 600×20=12 000,-. Denně to bude jezdit asi 18h, to je tedy necelých 200 000,-/den. Takže za rok je max 70 mil. a ne 111 mil. S tím, že jsme zanedbali proměnné výše, náklady na údržbu, ale i to, že v okrajových časech tím opravdu nebude jezdt 600 lidí za hodinu. No holt ekonomické… Číst vice »
Navíc z těch 600 lidí bude mět 90% šalinkartu, kterou by měli stejně. Může se tam teoreticky rozpočítat poměrná část, která by byla použita na lanovku, ale to bude zlomek oproti uváděným číslům.
Tak oni počítají, že to bude 1/3 za celý den, takže ve špičkách narvané, mimo ně prázdnější.
Ale jinak to celkem trefujete. Kalkulace v DPMB probíhají takto:
– spočítej kalkulaci návratnosti té lanovky, jak tam má XXX pozemky, kde se bude stavět koncová stanice.
– jasně, jdu na to…. a jak to má vyjít?
Výpočet je pochybný, protože zaměňuje příjem a zisk a vstupní údaje jsou víceméně cucprst. Ale já myslím, že o to vůbec nejde. Jde o to jestli Brňané chtějí mít lanovku nebo ne.
Teoreticky lanovka plně zaintegrovaná do brněnského MHD může mít vůbec nějakou návratnost pouze ve dvou případech. 1) Pokud vygeneruje nějaké cesty na jednorázovou jízdenku, které by se jinak vůbec neuskutečnily. To se asi stane, přece jenom lanovka je trochu atrakce, ale v celkovém množství cest na kampus to bude naprosto zanedbatelný zlomek. Denně tam jezdí desítky tisíc lidí, ale jezdí tam proto, že tam studujou, pracujou nebo jedou do nemocnice. Rozhodně ne na výlet. 2) Pokud přetažením části cestujících umožní provést úspory na jiných spojích. Tahle možnost mě jako obyvatele Veveří a uživatele linky 25 a 26 docela děsí. Protažení… Číst vice »
Něco málo by se dalo ušetřit na lince 40 – zkrátit do Nemocnice Bohunice – Studentská bude dostatečně obsloužena lanovkou.
Potom by se asi dala část spojů 25, co končí u nemocnice s tím, že od Mendláku dál se dá jejich výpadek řešit prodloužením 37 (ať už na Lesnou nebo někde vhodně ukončit po trase). Celkově se ale moc neušetří.
Lituji toho, kdo to dostal za úkol na DPMB obhajovat.
„Pouze jeden trolejbus, nelze navýšit kapacitu.“ – asi nejel v praze na letiště, nebo v kterémkoliv městě se 24 m vozidly (toto by zcela jistě na 25/26 ocenili i dále po trase). Jo a expresní bus do Krpole by taky mohl jezdit v kloubu, ale když on teda dle vyjádření DPMB neexistuje…
V době, kdy nebyla šalina na kampus, tak jedna linka trolejbusu stačit musela a najednou ne….zajímavé.
Proč je proboha litujete? Tohle obvykle dělají ti největší hujeři, kteří si na tom staví kariéru. Normální lidi dělají něco jiného – třeba jezdí s tramvají 🙂
A to ještě kraj výhledově plánuje prodloužit do terminálu linku 302 od Zoo přes Svrateckou, což bude pro Komín a Bystrc rychlejší volba než přestup na lanovku na exLipové
https://jmk.brandcloud.pro/cs/document/111949/220324
– aktualizace č. 3, strana 42
Lanovka bude generovat roční příjmy 111 milionů korun i při vytížení 30% ? Touto logikou si tedy každý jeden autobus v Brně na sebe za rok vydělá a může se po roce prodat do šrotu a koupit zbrusu novej 😁
Předělejte trajfy na lanovky, to bude vejvar.