Lanovka se zaplatí za 9 let, plánují v Brně. Odpůrci nesou zastupitelům petici

Lanovka Pisárky - Kampus, vizualizace. Pramen: DPMB, dokumentace EIALanovka Pisárky - Kampus, vizualizace. Pramen: DPMB, dokumentace EIA

V lanovce má platit stejné jízdné jako v celé MHD.

Odebírat
Upozornit na
guest
54 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mgr.pavel

Tady někdo neumí počítat: – kapacita lanovky 2000 lidí za hodinu – tj. reálně za den kapacita 20000 lidí (kdyby 10 hodin jezdila úplně plná), resp. 7000 (využita na 30% jak odhadují), zaokrouhleme to na 10000 za den. – tj. za rok 3.65M pasažérů (ryze pro srovnání, lodě mají 300 tisíc) – aby to dalo jen na příjmech 111M, každý cestující by v průměru platil 30 korun. To by fungovalo JEN kdyby na lanovce neplatil tarif DPMB, jinak půjde o zlomky této částky. Dále, provoz bude něco stát. Výdaje nedokážu odhadnout, ale aspoň vím, že existují. Autoři té studie o… Číst vice »

MP22

Pane magistře, proč to počítáte včetně daně? A jak si můžete něco dovolit jen tak zaokrouhlit o skoro 50 % nahoru a tvářit se u toho, že jste inteligentní a váš výpočet má být brán vážně?

Nose Peak

Mimochodem, srovnejte si složitost, náklady a očekávaný přínos s touto, o třetinu levnější, stavbou ve zbídačeném Švýcarsku:

https://zdopravy.cz/nova-lanovka-kolem-matterhornu-propojila-italii-a-svycarsko-jedna-jizda-vyjde-na-temer-ctyri-tisice-korun-168369/

F. Brabenec

Tak tenhle se opravdu povedl. Kdo bude generovat 111 mil. ročně, když majitelé časových kupónů budou jezdit zdarma? 🫣

rogo01

Ještě by mě zajímalo, jestli náhodou nezapomněli na provozní náklady.

mgr.pavel

Pššššt, vy byste jim tu lež chtěl zkazit?

babilon

Těch 111M vychází skoro přesně jako 2000/h * 24h * 30 % * 365 dní * 20 Kč. Má ten DP vskutku finanční odborníky.

dujka.robert

Asi stejně, jako když majitelé časových kupónů jedou zdarma trolejbusem.

janikk

Tu analýzu návratnosti dělal ten samej šulin co dělal analýzu ziskovosti MotoGP. Brno je fakt neskutečná korupční stoka. Ty prasata u moci už vůbec neřeší jestli to není moc okaté, prostě žerou na veřejnosti, až jim lítá od huby. Tolik kauz a furt se jede po staru. Člověk by zvracel.

Padre

Kdyby bylo možné z Brna vyvézt do zahraničí za devizy všechny kritiky všeho a všech ,tak se nejmenuje Brno ale Dubaj..

janikk

Ty devizo, pokud ti nevadí že se tady město tuneluje za bílého dne, tak musíš být jeden z těch co si na tom škrábnou svůj díl, nebo úplnej mimoň. Lidi co za tímhle stojí si staví haciendy mimo město a už teď se smějou jak se brňáci budou desítky let prokousávat miliardovýma dluhama a omezovat ostatní investice.

Nose Peak

Něco z toho není pravda?

kuna

Po ODSunu nádraží druhý nejdebilnejší nápad brněnské politické mafie. Před lety jsem 3 roky bydlel v Pisoárkách a téměř denně jsme dojížděl do Bohunic trolejbusem. Pravda, ráno ve špičce jsem si často nesednul, ale jinak ano. Navíc v Pisoárkách nic moc není, co by generovalo zdroj cestujících: Výstaviště, zavřená ruSSká ambasáda, vilky a vysokoškolské koleje primárně pro ekonomku a pedagogickou fakultu, které ale nesídlí v Bohunicích. Po dostavbě tramvaje na kampus se zpožděním pouhých 13 let mi přijdou trolejbusi linky 25 znatelně prázdnější, než bývaly. Proto si myslím, že miliarda korun se dá v brněnské MHD investovat mnohem smysluplněji, než… Číst vice »

Pave69

Lanovka je blbost. Mnohem lepší by byla ta ponorková linka z Bystrce (Zoo) do Pisárek, když je dost vody tak až k Ikea. Kdyby ponorky natřeli na žluto, určitě se to zaplatí.

Petrasco

Saliny a trolejaky v Brně máme, lanovku ještě ne. Takže za mě jo. Proč ne. Lanovkou na Kometu do nové haly se rád projedu. 👍

Jiří Kocurek

Tak ještě říční přívoz, napájení třetí kolejnicí a nevyměnitelný příhradový most přes řeku. Abych nezapomněl, tak ještě silniční tunel pod řekou a zřícenou lávku pro pěší. Když to mají v Praze…

Teda sám za sebe bych si odpustil i tu lanovku a jel trolejbusem.

P_V

Nač se opičit po Praze. Mají zas jiné věci, které v Praze nenajdete. Třeba elektrické lodě na pryglu. Nebo kamenný viadukt, po kterém sice vlaky jezdí, ale nikdo neví zda existuje. Nebo tramvajové muzeum, ke kterému vede třírozchodná trať, kterou ale nikdy nedostavěli.

Démon

Se divím, že ornitologům nevadí lanovka na Ještěd. Na Medvědín nebo Svatý Petr

Jiří Kocurek

Jak víte, že proti tomu nemají výhrady?

David

Ty lanovky se schvalovali v době, kdy by za napadání toho projektu byl Jáchymov, nebo tak něco.

Ojin

A přestupní vazba na linku 68 už byla vyřešena? Nebo směr Žluťák 200 metrů do kopce, ve směru zpět vracení se 400 metrů ze zastávky Pisárky?

David

Třeba Krakow zvládne dřív i nějakou tu lanovku…

Animoid

No to je fakt šílenost. DPMB nemá na to, aby pořádně zaplatil zaměstnance. Šaliny a autobusy smrdí jak bolavá noha, jsou zapatlané, jako by je od výroby nikdo neumyl. V kolejišti je stoletý prach plný azbestu, který tráví celé Brno, ale zřejmě nějaký kámoš, co vyrábí lanovky nemá kšefty, tak mu brňáci helfnou takovou pitomostí.

Honza Pr

Kde by se v kolejišti vzal azbest? Z písku?

Gunduľ neubiješ

Kdo má jako pomníček černé dildo na náměstí víme. A čípak pomníček bude tohle? A bude i moučkový cukr?

kuna

Na Svoboďáku je socha Putina, ale Brno ho nechce odstranit, jelikož tvrdí, že jsou to hodiny.

Kamui

Zastupitelé by měli odmítnout petici vůbec převzít.

Gunduľ neubiješ

Pro kterého z nich pracujete? Nebo proč tohle píšete?

Kamui

Protože mi vadí tihle aktivisté, co jsou proti všemu z principu. Odmítnutím jejich audience a nepřevzetím petice by jim zastupitelé dali jasně najevo, co si o nich myslí.

Jiří Kocurek

Česká ornitologická společnost jsou aktivisté?

Padre

Česká ornitologická společnost bývala respektovaná odborná společnost.Tedy jen do doby ,než se nechala zatáhnout do NIMBY aktivismu.

mgr.pavel

A jejich věcné argumenty jste četl?

A dokážete je rozporovat? Věcně? Jakou máte odbornost, že si troufáte zpochybňovat jejich argumenty?

mgr.pavel

Děkuji, ale dobu „držet hubu a krok“ snad už máme za sebou.

Hoermalmeister

A co radši bus pruh na Pisárecké za zlomek ceny?

Jiří Kocurek

Ráčili si všimnout, že je to dvouproudá komunikace, s výjimkoou krátkého úseku u Antroposu?

Hoermalmeister

Mi neříkejte, že postavit nový pruh vedle (a tedy i přeložit sloupy tr. vedení) by bylo dražší než postavit lanovku

dujka.robert

Jen by se muselo vykácet půlku lesa a zbourat odhadem 50 baráků. Inteligentní příspěvek.

Liposh

Včera jsem četl, že kastelán Špilberku by chtěl lanovku na Špilas… A nemůžu si pomoct, ale ten Špilas mi zní jako menší kravina ( i když i to je úlet)

Gunduľ neubiješ

Ano. To zcela nepochybně. Najít v Brně zbytečnější dopravní nápad než lanovku z Pisárek na kampus je fakt velmi těžké….

Náhodný Kolemjdoucí

Tak univerzity mají nějaký gadgetbahn zcela běžně i ve světě…

Nose Peak

Nevím, jestli zrovna lanovku, ale pro pár výtahů by se v Brně místo našlo – začal bych něčím od Mendláku k MOÚ…

Jozef

Vo väčšine vyspelých krajín by lanovka na Špilberk bola v prevádzke už najmenej 20 rokov…

Nose Peak

120.

noerf

Ten výpočet návratnosti je zajímavý. Jednak neřeší poměr cestujících s předplatnou jízdenkou a jednotlivou jízdenkou. A pak záleží na provozních nákladech z nichž část je odhadnutelná (mzdy, servisy, revize) a část nelze odhadnout (cena elektřiny).

Vlastimil Kocurek

Výpočet návratnosti je vždy totálně pochybný, to má smysl třeba v průmyslu. Lidé, nechtějte stále něco počítat, protože v tom to vůbec není. Já měl matematiky více než dost, asi 6 semestrů, v tom i tu efektivnost, ale dneska hlavně chápu, co všechno vůbec není založeno na nějakých výpočtech. Ten váš závěr, že jsou tam věci, které nelze vůbec odhadnout je nejlepší. Stavby jsou jako všechno zboží, prakticky je pořídíte za tržní cenu obdobné stavby. Tak jako auto, akorát se kolem toho dělá jakási mystifikace. ZA jak dlouho se vrátil kulturní dům, postavený za socialismu v akci Z: 4 x… Číst vice »

Rodney

Já tomu asi vůbec nerozumím, jak přišli na tu návratnost. 2000 lidí za hodinu kapacita, když třetina, to je cca 600 lidí/h. Pokud nebudeme brát v potaz šalinkarty nebo to, že většina lidí na tu stejnou jízdenku pojede ještě něčím jiným z Pisárek. Tak za hodinu máme 600×20=12 000,-. Denně to bude jezdit asi 18h, to je tedy necelých 200 000,-/den. Takže za rok je max 70 mil. a ne 111 mil. S tím, že jsme zanedbali proměnné výše, náklady na údržbu, ale i to, že v okrajových časech tím opravdu nebude jezdt 600 lidí za hodinu. No holt ekonomické… Číst vice »

Ojin

Navíc z těch 600 lidí bude mět 90% šalinkartu, kterou by měli stejně. Může se tam teoreticky rozpočítat poměrná část, která by byla použita na lanovku, ale to bude zlomek oproti uváděným číslům.

Pave69

Tak oni počítají, že to bude 1/3 za celý den, takže ve špičkách narvané, mimo ně prázdnější.
Ale jinak to celkem trefujete. Kalkulace v DPMB probíhají takto:
– spočítej kalkulaci návratnosti té lanovky, jak tam má XXX pozemky, kde se bude stavět koncová stanice.
– jasně, jdu na to…. a jak to má vyjít?

Petr

Výpočet je pochybný, protože zaměňuje příjem a zisk a vstupní údaje jsou víceméně cucprst. Ale já myslím, že o to vůbec nejde. Jde o to jestli Brňané chtějí mít lanovku nebo ne.

filkra

Teoreticky lanovka plně zaintegrovaná do brněnského MHD může mít vůbec nějakou návratnost pouze ve dvou případech. 1) Pokud vygeneruje nějaké cesty na jednorázovou jízdenku, které by se jinak vůbec neuskutečnily. To se asi stane, přece jenom lanovka je trochu atrakce, ale v celkovém množství cest na kampus to bude naprosto zanedbatelný zlomek. Denně tam jezdí desítky tisíc lidí, ale jezdí tam proto, že tam studujou, pracujou nebo jedou do nemocnice. Rozhodně ne na výlet. 2) Pokud přetažením části cestujících umožní provést úspory na jiných spojích. Tahle možnost mě jako obyvatele Veveří a uživatele linky 25 a 26 docela děsí. Protažení… Číst vice »

Šalina na Špilas

Lituji toho, kdo to dostal za úkol na DPMB obhajovat.
„Pouze jeden trolejbus, nelze navýšit kapacitu.“ – asi nejel v praze na letiště, nebo v kterémkoliv městě se 24 m vozidly (toto by zcela jistě na 25/26 ocenili i dále po trase). Jo a expresní bus do Krpole by taky mohl jezdit v kloubu, ale když on teda dle vyjádření DPMB neexistuje…

Rodney

V době, kdy nebyla šalina na kampus, tak jedna linka trolejbusu stačit musela a najednou ne….zajímavé.

Pave69

Proč je proboha litujete? Tohle obvykle dělají ti největší hujeři, kteří si na tom staví kariéru. Normální lidi dělají něco jiného – třeba jezdí s tramvají 🙂

Liposh

Lanovka bude generovat roční příjmy 111 milionů korun i při vytížení 30% ? Touto logikou si tedy každý jeden autobus v Brně na sebe za rok vydělá a může se po roce prodat do šrotu a koupit zbrusu novej 😁