Lanovka na Petřín loni pokořila rekord, teď ji čeká jarní odstávka a revize
Petřínská lanovka. Autor: DPP
Provoz lanovky z pražského Újezda na Petřín bude od pondělí na téměř tři týdny přerušen. Důvodem je pravidelná jarní revize
V minulosti využívali petřínskou lanovku i vysokoškoláci ubytovaní na strahovských kolejích – ví někdo, zda je tomu tak i teď, a pokud ano, tak jak mnoho?
Používame ju, ale nie nejak veľa, 1-2 študenti pri každej jazde. Dá sa použiť ako náhrada kombinácie 9+176 pri ceste z hlaváku na Strahov, kde sú vo večerných hodinách krátke časy na prestup na Švandovom divadle (2-3 minúty) a 176 jazdí s dlhými intervalmi. Na Újezde je namiesto toho cca 7 minút na prestup na lanovku. Počas dňa je hlavne v lete jej použitie problematické, pretože v smere nahor na ňu turisti často stoja rady.
Jako student (do roku 2018) jsem ji používal často (naše škola je v centru), protože je to bezkonkurenčně nejrychlejší spojení ze Strahova, ale ne tolik, jak bych potřeboval (tedy minimálně 2x denně) a to z těchto důvodů: 1) začátek provozu až v 9 hodin, když výuka většinou začíná v 8 (přitom v ranní špičce by byla výhoda ještě větší kvůli pravidelným dlouhým kolonám na l. 176) 2) nedostatečné intervaly – při 15 minutách v zimě se málokdy povedlo, že bych přijel na stanici akorát před odjezdem a při ujetí nemá smysl čekat na další 3) časté a dlouhé výluky (nejen… Číst vice »
Pane Šindeláři,
mám nastavenou Kategorii Železnice. Proč je mně nabízen tento článek, který s tématem vůbec nesouvisí?
Že by proto, že lanovky patří papírově pod železnice?
Lanovky nespadají pod železnice, maximálně tak pod dráhy, resp. Drážní úřad a řídí se zákonem o drahách stejně jako trolejbusy a tramvaje.