Länderbahn ruší v Bavorsku další vlaky, chybí strojvedoucí. Nahradí je autobusy
Motorový vůz Alstom Lint v barvách Oberpfalzbahn. Foto: Oberpfalzbahn
Cestování vlakem je v části Bavorska od včerejška opět komplikovanější. Společnost Die Länderbahn (DLB) oznámila, že kvůli nedostatku strojvedoucích musí
spíš by nám šotoušci měli objasnit, jak je možné, že dnes dokonalé ČD spolu s těmi nejdokonalejšími železnicemi na světě (jak nám jsou prezenotvány) OBB odřekli vlaky 2312 a 2331 z důvodu NEDOSTATKU STROJVEDOUCÍCH? Tohle se přece u těch nejdokonalejších železnic na světě, který to mají všechno řádně nabagrováno bez výběrka stát nemůže. Jak tomu máme rozumět?
Dnes (17.7.2019) jsem zažil při cestě z Prahy do Poběžovic přes Domažlice zajímavou situaci na Ex354, který vyjel plně obsazený (převážně cizinci) v řazení 2xBmz [DLB] + 2xBdmpee233 [ČD]. V Plzni se České dráhy, národní popravce, rozhodly, že odpojí jeden z vozů Bdmpee233 [ČD] a cestující se zakoupenými místenkami do tohoto vozu donutily přestoupit do zbývajících tří vozů, takže cestující stáli v chodbičkách DLB vozů. Vlak odjížděl přeplněný i z Domažlic dále do Bavor. Za tuto „drobnost“ asi těžko může nedostatek strojvedoucích DLB. Za vrchol neomalenosti považuji to, že ač to ČD musely vědět, prodávaly jízdenky a místenky do 1.… Číst vice »
Co má, prosím, společného lokálka s tématem článku?!
Jinak děkuji za příspěvek o obsazenosti. Většina diskutujících zde tvrdí a to opakovaně, že EXy po Plzni nejsou obsazené
Správně. Lokálka sem nepatří, jen jsem chtěl svůj dnešní zážitek s ČD popsat v plné šíři.
1. třídu zajišťuje Alex. Pokud tedy vůz z důvodu pochybení ze strany Alexu chyběl, ČD za to nemohou.
ČD nemají právo prodávat něco, co neexistuje. Absence vozů ABbmdz [DLB] je známa (a zde diskutována) už mnoho týdnů.
A proč teda kasírují za první třídu ve svém vlaku, jedoucím na jejich licenci mezi Prahou a Plzní? To jakého mají subdodavatele platícího zákazníka fakt nezajímá.
Většinou se takto vozy odpojují z důvodu technické závady, na kterou se přijde za jízdy. Vůz pak jede do depa na opravu…
„Většinou“ se to stává podezřele často. „Většinou“ jsou EXy v Domažlicích vidět v řazení 2xBmz [DLB] + 1xBdmpee233 [ČD].
No co se týče ústeckého kraje tak si myslím že to nedají https://prace.kurzy.cz/urad-prace/volna-mista/die-landerbahn-gmbh-dlb-organizacni-slozka-111755-firma/
Pouhá ta inzerce sama o sobě není příliš vypovídající, protože zájemce o zaměstnání je třeba shánět stále, aby bylo z čeho vybírat – podstatné je, kolik těch pracovních pozic je skutečně neobsazených, zejména u strojvedoucích, jejichž výcvik nikdo nezvládne ani za měsíc, navíc musejí splnit i zdravotní a psychologické požadavky.
No, popravdě se trochu obávám, aby to v prosinci nedopadlo takto i u nás.
Nemějte obavy, pod taktovkou jediné správné dráhy, to tak na t Pečky – Kouřim dopadlo už předminulý týden, nic horšího nás už potkat nemůže.
nevyjedou!
Nerozumím tomu. Proč tento dopravce při svých problémech již dávno nebyl vykopnut a nahrazen někým jiným ?
Protože Bavorsko šetří za levného dopravce a ještě na něm vydělává přes pokuty, ideální stav. Dokud to celkem jezdí, divil bych se, kdyby to chtěli přesoutěžit a výrazně připlatit..
Jižní část sítě Alex Sud mezi Lindau a Mnichově je zasmluvněn s Landerbahn pouze do prosince 2020. Po té přebere linky vítěz dalšího výběrového řízení ve, kterém stávající dopravce Landerbahn neobhájil. Vítězem je DB regio. Netýká se to severní větve až do ČR kde dopravce zůstává stejný.
Libor
Trasa z Lindau do Mnichova bude rozdělena na dva provozní soubory.
V motorové trakci přes Kempten má jezdit DB Regio a v elektrické GoAhead se Stadler Flit ev. Kiss.
Rozpálené pracovní trhy u nás i v ČR, joj to bude řacha až zmizí kupení dluhů a tisk peněz na záporný úrok v EU. V dopravě bude strojvedoucích po krizi habakuk. Ode zdi ke zdi, možná pak budou vozit zase zbraně a lid na fronty..
Vectrony MS a AC budou upraveny na frontové DE.
zmizí kupení dluhů a tisk peněz na záporný úrok v EU
tak to můžeme být ještě dlouho v klidu 🙂
Finanční trhy jsou v klidu s výhledem pár let dopředu, takže ano, mejdan jede dál.
Zde jen někteří neodhadli co to udělá s přehřátým pracovním trhem a mají příliš nízko mzdy, nemají tak s kým jezdit – to je problém té tzv. liberalizace s dlouhými smlouvami..
Úderníci v Německu, co se stěhují s kufry ze stanoviště na stanoviště, si vydělají v nákladní dopravě cca 4000 éček čistého za ňákých 200h/měsíc. Tomu 1800 éček čistého u Länderbahn nemůže konkurovat.
Vždyť oni vyhráli regulérní výběrové řízení a nabídli nejlepší služby na nejmenší peníz.
To je sice možný, ale realita je úplně jiná.
No a ČD žádné výběrové řízení nevyhráli a přesto pro nedostatek strojvedoucích odříkají vlaky, jako předminulý týden na t Pečky – Kouřim.
Co má jedno odřeknutí vlaku ČD společného s DLB? DLB má s tímto bohužel problémy dlouhodobě, u ČD se to zatím drží na „dobré“ úrovni.
Troníkovi je horko. Já mám pocit, že pokud 3x denně nemluví o režijce a nekopne si do ČD, snad ani nemůže přežít. Je nám ho líto, má velmi těžký život. Jen si neuvědomil, že nás jeho brekot nezajímá.
To nebylo jedno Honzíku, to bylo cca 20 jen v daném týdnu. A má to společně mnoho, monimálně přístup státních molochů k zákazníkům.
Na úseku Furth i Wald – Schwandorf jezdí naštěstí strojvedoucí ČD, tak tam by se omezovat nemělo, pokud není zas nějaký problém s lokomotivama a nemaskuje se to nedostatkem strojvedoucích.
Naštěstí… Toť otázka, fírové takovéhle směny taky nedají věčně.
Strojvedoucí ČD vozí do Schwandorfu pouze osm párů západního expresu. Os vozí DLB a nějakej drobek tam má i DB.
Za 1,5 milionu euro ročně by to ČD snad i uměly převzít celý, ne? 🙂
V takovém případě by se na to asi našel i schopný český personál, protože zajímavé pro něj jsou i české „zahraniční diety“ = nemusel by mít (aspoň zpočátku) vyloženě „německé“ platy. Spíše asi ale jde o to, aby tam ještě bylo vůbec čím jezdit, když ty svoje stroje DLB udržuje tak, jak se i tady nedávno psalo = že jim je EBA odstavuje.
No, nakonec bude ještě zajímavé, jak to s DLB dopadne i v Ústeckém kraji …
No zázrak je, že do těch náhradních autobusů sehnali nějaké řidiče. No uvidíme, kde a co nevyjede u nás v prosinci …
Je rozhodně jednodušší nasadit srbského řidiče autobusu než srbského strojvedoucího.
Zatáhne to RJ nebo Arriva. Herr Kupec jasně prohlásil, že se ČD nebudou vracet tam, odtud byly vyhnány. Ojetých 628/845 je v Německu ještě dost.
Pan Dvořák říká něco jiného. 🙂
Pan Dvořák říká něco jiného. On chce být ředitelem a demagog se stranickou knížkou na MD nebo kraji to po něm tak chce. Je nezajímá ten bordel co tím vznikne, když se v listopadu a v prosinci bude řešit náhrada u ČD, jak tvrdí Kremlík.
No on to sice Kremlík nařídí, ale ČD na to nebudou také mít ani lidi a vůbec ne stroje, když na GŘ sedí pomatený šílenec, který chce vše šrotovat.
A to by mohl být další důvod na další reorganizaci, když nejsou schopni zajistit provoz… třeba se právě na to čeká… dokud budou mít někteří jedinci kopřivku když uvidí modry vlak, to je pak těžké
A jak by to mělo dopadnout? Dobře to dopadne. Vy jste si snad myslel, že tam budou jezdit strojvedoucí z Bavorska?
Podobné problémy očekávám až cca v polovině kontraktu kdy již nebude v kalkulacích dopravců prostor pro růst mezd.
Libor: Ceny mohou stoupat o inflaci, náklady na odpisy jsou fixní, cena elekrické energie nebo nafty je ošetřená ve smlouvě, takže o ty dvě až tři procenta lze výplaty meziročně zvedat výplaty. Otázka také bude rozsahu oprav jednotek v průběhu trvání smlouvy.