Länderbahn ruší v Bavorsku další vlaky, chybí strojvedoucí. Nahradí je autobusy

Motorový vůz Alstom Lint v barvách Oberpfalzbahn. Foto: OberpfalzbahnMotorový vůz Alstom Lint v barvách Oberpfalzbahn. Foto: Oberpfalzbahn

Cestování vlakem je v části Bavorska od včerejška opět komplikovanější. Společnost Die Länderbahn (DLB) oznámila, že kvůli nedostatku strojvedoucích musí

45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tronda

spíš by nám šotoušci měli objasnit, jak je možné, že dnes dokonalé ČD spolu s těmi nejdokonalejšími železnicemi na světě (jak nám jsou prezenotvány) OBB odřekli vlaky 2312 a 2331 z důvodu NEDOSTATKU STROJVEDOUCÍCH? Tohle se přece u těch nejdokonalejších železnic na světě, který to mají všechno řádně nabagrováno bez výběrka stát nemůže. Jak tomu máme rozumět?

J.L.

Dnes (17.7.2019) jsem zažil při cestě z Prahy do Poběžovic přes Domažlice zajímavou situaci na Ex354, který vyjel plně obsazený (převážně cizinci) v řazení 2xBmz [DLB] + 2xBdmpee233 [ČD]. V Plzni se České dráhy, národní popravce, rozhodly, že odpojí jeden z vozů Bdmpee233 [ČD] a cestující se zakoupenými místenkami do tohoto vozu donutily přestoupit do zbývajících tří vozů, takže cestující stáli v chodbičkách DLB vozů. Vlak odjížděl přeplněný i z Domažlic dále do Bavor. Za tuto „drobnost“ asi těžko může nedostatek strojvedoucích DLB. Za vrchol neomalenosti považuji to, že ač to ČD musely vědět, prodávaly jízdenky a místenky do 1.… Číst vice »

Alex

Co má, prosím, společného lokálka s tématem článku?!
Jinak děkuji za příspěvek o obsazenosti. Většina diskutujících zde tvrdí a to opakovaně, že EXy po Plzni nejsou obsazené

J.L.

Správně. Lokálka sem nepatří, jen jsem chtěl svůj dnešní zážitek s ČD popsat v plné šíři.

os.ka.rek

1. třídu zajišťuje Alex. Pokud tedy vůz z důvodu pochybení ze strany Alexu chyběl, ČD za to nemohou.

J.L.

ČD nemají právo prodávat něco, co neexistuje. Absence vozů ABbmdz [DLB] je známa (a zde diskutována) už mnoho týdnů.

Tronda

A proč teda kasírují za první třídu ve svém vlaku, jedoucím na jejich licenci mezi Prahou a Plzní? To jakého mají subdodavatele platícího zákazníka fakt nezajímá.

Jiří 2

Většinou se takto vozy odpojují z důvodu technické závady, na kterou se přijde za jízdy. Vůz pak jede do depa na opravu…

J.L.

„Většinou“ se to stává podezřele často. „Většinou“ jsou EXy v Domažlicích vidět v řazení 2xBmz [DLB] + 1xBdmpee233 [ČD].

Mistecak
železničář v důchodu

Pouhá ta inzerce sama o sobě není příliš vypovídající, protože zájemce o zaměstnání je třeba shánět stále, aby bylo z čeho vybírat – podstatné je, kolik těch pracovních pozic je skutečně neobsazených, zejména u strojvedoucích, jejichž výcvik nikdo nezvládne ani za měsíc, navíc musejí splnit i zdravotní a psychologické požadavky.

Josef22

No, popravdě se trochu obávám, aby to v prosinci nedopadlo takto i u nás.

Tronda

Nemějte obavy, pod taktovkou jediné správné dráhy, to tak na t Pečky – Kouřim dopadlo už předminulý týden, nic horšího nás už potkat nemůže.

AAA

nevyjedou!

V.N.

Nerozumím tomu. Proč tento dopravce při svých problémech již dávno nebyl vykopnut a nahrazen někým jiným ?

Zelenay

Protože Bavorsko šetří za levného dopravce a ještě na něm vydělává přes pokuty, ideální stav. Dokud to celkem jezdí, divil bych se, kdyby to chtěli přesoutěžit a výrazně připlatit..

Libor

Jižní část sítě Alex Sud mezi Lindau a Mnichově je zasmluvněn s Landerbahn pouze do prosince 2020. Po té přebere linky vítěz dalšího výběrového řízení ve, kterém stávající dopravce Landerbahn neobhájil. Vítězem je DB regio. Netýká se to severní větve až do ČR kde dopravce zůstává stejný.

X 1

Libor
Trasa z Lindau do Mnichova bude rozdělena na dva provozní soubory.
V motorové trakci přes Kempten má jezdit DB Regio a v elektrické GoAhead se Stadler Flit ev. Kiss.

Zelenay

Rozpálené pracovní trhy u nás i v ČR, joj to bude řacha až zmizí kupení dluhů a tisk peněz na záporný úrok v EU. V dopravě bude strojvedoucích po krizi habakuk. Ode zdi ke zdi, možná pak budou vozit zase zbraně a lid na fronty..

Aktivní železničář

Vectrony MS a AC budou upraveny na frontové DE.

AAA

zmizí kupení dluhů a tisk peněz na záporný úrok v EU

tak to můžeme být ještě dlouho v klidu 🙂

Zelenay

Finanční trhy jsou v klidu s výhledem pár let dopředu, takže ano, mejdan jede dál.
Zde jen někteří neodhadli co to udělá s přehřátým pracovním trhem a mají příliš nízko mzdy, nemají tak s kým jezdit – to je problém té tzv. liberalizace s dlouhými smlouvami..

Aktivní železničář

Úderníci v Německu, co se stěhují s kufry ze stanoviště na stanoviště, si vydělají v nákladní dopravě cca 4000 éček čistého za ňákých 200h/měsíc. Tomu 1800 éček čistého u Länderbahn nemůže konkurovat.

os.ka.rek

Vždyť oni vyhráli regulérní výběrové řízení a nabídli nejlepší služby na nejmenší peníz.

Premek

To je sice možný, ale realita je úplně jiná.

Tronda

No a ČD žádné výběrové řízení nevyhráli a přesto pro nedostatek strojvedoucích odříkají vlaky, jako předminulý týden na t Pečky – Kouřim.

Honza

Co má jedno odřeknutí vlaku ČD společného s DLB? DLB má s tímto bohužel problémy dlouhodobě, u ČD se to zatím drží na „dobré“ úrovni.

Zlínka

Troníkovi je horko. Já mám pocit, že pokud 3x denně nemluví o režijce a nekopne si do ČD, snad ani nemůže přežít. Je nám ho líto, má velmi těžký život. Jen si neuvědomil, že nás jeho brekot nezajímá.

Tronda

To nebylo jedno Honzíku, to bylo cca 20 jen v daném týdnu. A má to společně mnoho, monimálně přístup státních molochů k zákazníkům.

Mirek

Na úseku Furth i Wald – Schwandorf jezdí naštěstí strojvedoucí ČD, tak tam by se omezovat nemělo, pokud není zas nějaký problém s lokomotivama a nemaskuje se to nedostatkem strojvedoucích.

Haha

Naštěstí… Toť otázka, fírové takovéhle směny taky nedají věčně.

Mmasinfira

Strojvedoucí ČD vozí do Schwandorfu pouze osm párů západního expresu. Os vozí DLB a nějakej drobek tam má i DB.

Jarek

Za 1,5 milionu euro ročně by to ČD snad i uměly převzít celý, ne? 🙂

železničář v důchodu

V takovém případě by se na to asi našel i schopný český personál, protože zajímavé pro něj jsou i české „zahraniční diety“ = nemusel by mít (aspoň zpočátku) vyloženě „německé“ platy. Spíše asi ale jde o to, aby tam ještě bylo vůbec čím jezdit, když ty svoje stroje DLB udržuje tak, jak se i tady nedávno psalo = že jim je EBA odstavuje.

železničář v důchodu

No, nakonec bude ještě zajímavé, jak to s DLB dopadne i v Ústeckém kraji …

Zlesák

No zázrak je, že do těch náhradních autobusů sehnali nějaké řidiče. No uvidíme, kde a co nevyjede u nás v prosinci …

Aktivní železničář

Je rozhodně jednodušší nasadit srbského řidiče autobusu než srbského strojvedoucího.

Aktivní železničář

Zatáhne to RJ nebo Arriva. Herr Kupec jasně prohlásil, že se ČD nebudou vracet tam, odtud byly vyhnány. Ojetých 628/845 je v Německu ještě dost.

Haha

Pan Dvořák říká něco jiného. 🙂

Petr Novotný

Pan Dvořák říká něco jiného. On chce být ředitelem a demagog se stranickou knížkou na MD nebo kraji to po něm tak chce. Je nezajímá ten bordel co tím vznikne, když se v listopadu a v prosinci bude řešit náhrada u ČD, jak tvrdí Kremlík.

Iva D.

No on to sice Kremlík nařídí, ale ČD na to nebudou také mít ani lidi a vůbec ne stroje, když na GŘ sedí pomatený šílenec, který chce vše šrotovat.

Petr Novotný

A to by mohl být další důvod na další reorganizaci, když nejsou schopni zajistit provoz… třeba se právě na to čeká… dokud budou mít někteří jedinci kopřivku když uvidí modry vlak, to je pak těžké

David

A jak by to mělo dopadnout? Dobře to dopadne. Vy jste si snad myslel, že tam budou jezdit strojvedoucí z Bavorska?

Libor

Podobné problémy očekávám až cca v polovině kontraktu kdy již nebude v kalkulacích dopravců prostor pro růst mezd.

noerf

Libor: Ceny mohou stoupat o inflaci, náklady na odpisy jsou fixní, cena elekrické energie nebo nafty je ošetřená ve smlouvě, takže o ty dvě až tři procenta lze výplaty meziročně zvedat výplaty. Otázka také bude rozsahu oprav jednotek v průběhu trvání smlouvy.