L410 bude poprvé létat v Číně, kunovický výrobce má smlouvu na tři stroje
L 410 UVP-E20. Foto: Aircraft Industries
Výrobce letadel L 410 Aircraft Industries má první zakázku na dodávku do Číny. Čínské regionální letecké společnosti Yingan General Aviation
Jinak v tom článku je chyba.
Žádný „bilateral agreement“ EASA s Čínou zatím nepodepsala. Existuje pouze návrh, na jehož implementaci se již poměrně dlouho pracuje, ale kdy bude definitivně podepsán, to nikdo neví. Je to hodně politická záležitost.
„Bilateral agreement“ existuje a je aktivní k dnešnímu dni pouze s USA, Kanadou a Brazílií.
https://www.easa.europa.eu/document-library/bilateral-agreements
Stačí jim 3 exempláře na to, aby podle nich začali vyrábět kopie.
Netušíte prosím někdo pozadní informace, proč se nebude do Číny dodávat spíše nová generace L410?
Že by americká avionika/technika? Jen spekulace.
Čínský zákazník chce model (L 410 UVP-E20), který je již léta prověřen provozní historií, což model L-410NG není. Americkou avioniku mají dnes všechna letadla z produkce Aircraft Industries, jinak by je nikdo nekoupil. Polohovací systémy od Garmin zvládají jak GPS, tak GLONAS. Nově budou systémy od Garmin umět i GALILEO, ale je třeba provést softwarové úpravy a recertifikovat to.