Letectví

L410 bude poprvé létat v Číně, kunovický výrobce má smlouvu na tři stroje

L410 UVP - E20. Foto: Aircraft Industrie
L410 UVP - E20. Foto: Aircraft Industrie

Výrobce letadel L 410 Aircraft Industries má první zakázku na dodávku do Číny. Čínské regionální letecké společnosti Yingan General Aviation dodá tři letadla L410-UVP-E20, současně podepsala firma memorandum na dodávku až třiceti letadel během příštích sedmi let.

Podmínkou dodávky je dokončení validace typového certifikátu L 410 UVP-E20, která se očekává v průběhu letošního roku. „Do spolupráce je zapojeno také velvyslanectví ČR v Pekingu, které nám pomáhá vyjednávat s čínskými partnery a podporuje dokončení validace typového certifikátu L 410,“ uvedla firma v tiskové zprávě.

K podpisu smlouvy došlo v čínském městě Wuhan, kde vznikne základna pro L 410. České letouny budou sloužit regionální přepravě mimo jiné v jihočínských provinciích Hubei, Hunan, Guizhou a Yunnan.

Aircraft Industries začal s certifikací pro čínský trh loni, podpořilo ho české velvyslanectví v Pekingu v rámci projektu ekonomické diplomacie zvaného „A-Z řešení pro čínské letectví“. Koncem roku 2017 byla leteckými úřady Evropské unie a Číny podepsána dohoda Bilateral Aviation Safety Agreement, která umožnila zahájit certifikaci L 410 jako pilotního projektu evropského a čínského letectví.

5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Rail2005

Jinak v tom článku je chyba.

Žádný „bilateral agreement“ EASA s Čínou zatím nepodepsala. Existuje pouze návrh, na jehož implementaci se již poměrně dlouho pracuje, ale kdy bude definitivně podepsán, to nikdo neví. Je to hodně politická záležitost.

„Bilateral agreement“ existuje a je aktivní k dnešnímu dni pouze s USA, Kanadou a Brazílií.
https://www.easa.europa.eu/document-library/bilateral-agreements

blonďák

Stačí jim 3 exempláře na to, aby podle nich začali vyrábět kopie.

Tonda

Netušíte prosím někdo pozadní informace, proč se nebude do Číny dodávat spíše nová generace L410?

Michal

Že by americká avionika/technika? Jen spekulace.

Rail2005

Čínský zákazník chce model (L 410 UVP-E20), který je již léta prověřen provozní historií, což model L-410NG není. Americkou avioniku mají dnes všechna letadla z produkce Aircraft Industries, jinak by je nikdo nekoupil. Polohovací systémy od Garmin zvládají jak GPS, tak GLONAS. Nově budou systémy od Garmin umět i GALILEO, ale je třeba provést softwarové úpravy a recertifikovat to.