KŽC Doprava po pěti letech oprav zprovozní krokodýla, měl prasklý rám
Krokodýl 851 na trati Kadaň - Podbořany. Autor: Radim Říha
Společnost KŽC Doprava vrátí v dubnu na koleje motorový vůz řady 851 (M286.1) přezdívaný krokodýl. Vůz prošel od roku 2014
Hluboký respekt, oprava stojí za to.
Hádám, že důvod nekoupit zdravý Krokodýl po ČD a místo toho do něj investovat čtyřnásobek ceny lokomotivy je ten, že by za jeho provoz pak nemohli brát prachy.
Zdravého krokodýla byste chtěl koupit kde? Na šrotišti v ČT?
Tak jako zdravé je tam dovážely, v roce 2012, kdy to zjistili, byly ještě i provozní.
Zdravé rozhodně nebyly. Byl problém (v tom roce cca 2012) najít nějaké funkční, či lépe řečeno najít několik kusů a z nich poskládat něco, co by šlo dále předělat na měřicí vozy.
Tak to jsem netušil, že v této době tedy už ani nebyly nikde 850/851, které by měly zdravé rámy a motor..
Připomenu, že posledním provozním krokodýlem ČD byl vůz 851.028, odstavený (a později vybrakovaný + i sešrotovaný?) počátkem března 2014, a to nikoliv kvůli neopravitelné závadě, ale prý pro nadbytečnost.
Také připomenu, že původním předpokladem po návratu tohoto vozu ze Zvolena bylo jeho nasazení na „Pošumavském rychlíku“ z Prahy do Volar. Nakonec (poté, co Jihočeský kraj potvrdil nezájem spolufinancovat tento spoj) tento motoráček jezdil pouze z Prahy do Blatné (a tedy nakonec s jiným vozidlem než 851.008). Pro rok 2019 již bylo předem avizováno (viz web KŽC, zpráva z počátku listopadu 2018) vedení nikoliv Pošumavského rychlíku, ale tzv. Blatenského Motoráčku Praha – Blatná, a to nikoliv (jak tomu bylo v roce 2018) o víkendech od začátku června do konce září, ale v sedmi dnech v roce různě rozptýlených od 2.… Číst vice »
Dále jestli náklady na opravu byly jako platby za remízu v Zásmukách SŽDC ,kde se pan Mgr ..vychloubal kolik platí ročně statisíců za remízu ,kterou zničil a nikdy to nepřiznal a nakonec se ukázalo ,že platil SŽDC 30000kč ročně!Dále krokodýl stál léta v Lysé n l v Kovoně ,teklo do něj ,netěsnila okna ,převodovka na sračku z motoru chcalo, do oprav se ale nedávalo nic a jezdilo se s ním do chcípnutí.Zde také vznikla přezdívka pro tento stroj Pan Krokochcíp.Jinak ,že nasmlouvané vlaky KŽC někdy nejezdí vystihl nejlépe při akci závodu pákových drezín v Děčíně jistý výpravčí ,který KŽC pojmenoval… Číst vice »
Přeji vozu, ať slouží! Vždyť je taky nás všech, každý jsme dílem přispěli na jeho opravu skrz položky S24 a S34 😉
LOL. Svatá pravda.
Bohužel máte pravdu. Ten vůz za to sice nemůže, ale přesto nevidím důvod sponzorovat „šoto hrátky z veřejných peněz, speciálně takto netransparentně.
A peníze na historické vozy a jejich opravy mají padat z nebe? Měl byste ocenit, že si na to do určité míry vydělávají.
Akorát že pak po Praze jezdí řada přetížených linek na jejich posílení nejsou peníze (dle slov ROPIDu). Nemyslím si, že by se tyhle položky měly míchat (základní obslužnost a péče o historická vozidla v soukromých rukou).
Na posílení čeho nejsou peníze?
Vždy něčeho. Nedávno jsem četl na stížnosti na přetíženou linku 2 a odpověď ROPID byla, že soupravy by stály moc peněz.
Přestat někomu dotovat šotovinu ještě vážně nanajde peníze na nové sedmivozové jednotky.
Hm? Tady jde o účelné vynakládání prostředků z rozpočtu přesně na to čemu mají sloužit. Obslužnost obyvatelstva.
A kapacita tratí je šotoušský výmysl?
Pokud stát chce podporovat obnovu historických vozů v soukromých rukou (jakoby nestačilo to co je NTM a v Lužné), tak má vyhlásit grant a financovat to transparentně. A nikoliv, že se to bude oklikou sponzorovat z krajských peněz určených na ZDO.
Připomenu, že provozní soubor turistických/nostalgických linek KŽC je rovněž financován Středočeským krajem (tzn. právě z těchto peněz by primárně mělo docházet k údržbě/obnově vozidel určených pro tyto výkony), viz https://smlouvy.gov.cz/smlouva/5122288.
To je tak hezkej vůz…
A co krokodýl AŽD?
A co s krokodýlem AŽD?
Prej si opravili sami a subdodavatelsky… Proč není na přímo napsáno, že se již 4 měsíce podrobuje opravě v depu Trutnov, depu ČD? Dělá se tam HD převodovka, napravova převodovka, a spalovací motor,…
Vždyť jste to krásně doplnil. Tak spokojenost ne 🙂
Rozvedl jste původní obecnou informaci, děkujeme.
Žádný „krokodýl“ NIKDY na Vindoboně nejezdil…. 🙁
Máte pravdu, opravili jsme. Je to poučení, neověřili jsme si informaci od KŽC Doprava.
To fakt Bohoušek napsal? No že mne to neudivuje 😀
Ano, napsal. Ostatně, když si to dáte do googlu, vyjede vám to i v jiných médiích:-)Bereme to jako poučení a příště si budeme historická tvrzení pana BA verifikovat u lidí, kteří tomu skutečně rozumí.
https://boleslavsky.denik.cz/z-regionu/zeleznicni-jaro-nastava-od-soboty-poprve-vyjedou-sezonni-turisticke-vlaky-20190320.html
A to sami nevíte, co jezdilo na Vindoboně? To jste šotouši? 😀
Od KŽC je bohužel třeba prověřovat vše. Překroucených informací, polopravd a lží už jsme od nich slyšeli tolik, že by to dalo na román. Smutné je to, že vždy najdou někoho, kdo jim opět skočí „na špek“.
Přesně tak. Ostatně i v „kauze“ tzv. Pošumavského rychlíku – na jaře 2018 tvrdil KŽC, že spoj bude zkrácen do Blatné kvůli nezájmu Jihočeského kraje tento spoj spolufinancovat. V listopadu téhož roku KŽC tvrdil, že ono zkrácení do Blatné bylo učiněno kvůli neočekávané půlroční nesjízdnosti tratě u Lipky (pokud by toto bylo příčinou, nic nebránilo, aby onen motoráček jezdil aspoň Praha – Vimperk). Ostatně, sesuv byl odstraněn, přes Lipku znovu vlaky jezdí, zato motoráček nepojede ani do Volar, a nakonec ani do Blatné. Přičemž KŽC ještě v 11/2018 tvrdil, že v onom roce 2019 se bude do Blatné (kam tedy… Číst vice »
Pan Augusta s tím svým mravenčín a weekend provozem potřebuje být světovej…
To je pravda, jezdil tam ale jeho nástupce M296, který je s ním téměř shodný,jen v něm jsou komponenty pro mezinárodní provoz, jako dveře,okna a pod. Ale soustrojí pohonu a základní uspořádání je totéž. Bohužel je na nich poznat Made in socialismus. Vinou toho na většině spojů namísto nich jezdily kraksny 830.
Ze Zvolena se vůz vrátil už na jaře 2018, ale aniž by do provozu vyjel, oznámil KŽC, že je na voze tolik nedodělků, že v roce 2018 vůbec nevyjede a vrátil se do Zvolena do dílen. Odtud se do ČR opět vracel počátkem listopadu 2018 (v rámci třídenního „Výletu s motoráčkem“ tohoto klubu) a hned v první den tohoto výletu jej zastihla porucha, vlivem níž se stal nepojízdným.
A zase se vrátil do Zvolena a po nějaké době dohadování se Zvolenem se prý dotáhnul 20 km/hod přes celou ČR do Trutnova. Nechtěl bych bejt tím strojvedoucím co to táhl.
Ja mám za to, že tento typ na Vindobone nikdy nejazdil. To boli M296.0 (dnešné 854), a tie majú ešte všetky ČD a jazdia.
Máte pravdu. Krokodýli nikdy na Vindoboně nejezdili. Navíc mají oproti 854 dost subtilní konstrukci. Jsou určené naprosto k jinému druhu provozu než 854. Subtilnost konstrukce byl také jeden z důvodů, proč se nikdy nedočkaly na Slovensku rekonstrukce, nebo přestavby. Jednu dobu se uvažovalo, že by Krokodýli jezdili v Push -pull soupravách jako 854 u ČD.
Krokodýla si pamatuju na spěšňákách Brno – Jeseník.
Jó, ten zvuk byl nezaměnitelnej.
Jarda
Libeňské 296.1-9, nově 853009-9, např. jiný čísla si celý nepamatuju. Tzn. první série s elektrickými brzdiči do původního vybarvení Vindobony byla uvedena 001.
Krokodýli v Libni jezdili, ale ne Vindobony.
A to psali kde o té Vindoboně? Někde v textu a už je to smazáno?
Jinak na Vind. jezdily M 296.1, nikoliv 0.
Ano, bylo v původní verzi článku.
Děkuji, z následné diskuse jsem to pak také pochopil.