KŽC Doprava opustila topírnu Zásmuky kvůli padající střeše, SŽDC ji nejspíš zbourá

Topírna Zásmuky. Autor: KŽC DopravaTopírna Zásmuky. Autor: KŽC Doprava

Společnost KŽC Doprava se minulý týden vystěhovala po dlouhých letech z výtopny Zásmuky. Důvodem je skutečnost, že střecha budovy hrozí

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
xyz

Bude zajímavé sledovat, zda se tento krok nestane příčinou/záminkou k (vyberte dle libosti) zrušení tzv. Podlipanského motoráčku.

Už letos byl jeho provoz omezen z dřívějších 3 (či 4?) měsíců v roce (vždy o víkendových dnech) na pouhé 2 měsíce v roce (červencové + srpnové víkendy).

železničář v důchodu

Před časem jsem ten vlak jednou vyzkoušel v úseku Kouřim – Bečváry a frekvence nebyla valná (= v řádu jednotek cestujících) – možná je na vině především jeho jízdní řád.
Odpadne-li možnost „parkování“ vozidla v Zásmukách, personálu „Podlipanského motoráčku“ to asi příliš vadit nebude, protože dostat se do Zásmuk před výjezdem a odtud po odstavení vozidla pro něj není úplně jednoduché – a nebude-li jeho provoz zcela zastaven, mohlo by to naopak vést i ke změně jeho koncepce tak, aby nabízela lepší možnosti kombinování cest „motoráčkem“ a pravidelnými vlaky ČD (= výhodnější přípoje v Bošicích a v Bečvárech) …

Kubík

SŽDC umí při sebemenším problému jenom bourat, ono je tak jednoduché, stačí objednat demoliční firmu- viz nádraží v Protivci, v Hranicích v Čechách či jinde, pak se občas vyhlásí nejkrásnější nádraží, ale co se zničilo se neřeší.

Pavel

Bohumile, co to pindáš?
V baráku jste byly pouze v nájmu a pokud jeho majitel usoudil, že se oprava vzhledem k výši příjmů z nájmu nevyplatí a sám nemá pro budovu využití, tak ji prostě jako nejjednodušší a nejlevnější řešení strhne.
Ono jako majitel je za budovu zodpovědný a kdyby to na někoho nebo něco spadlo, má hodně velký průšvih…

Pavel Hromek

Jak zde kdosi píše,…SŽDC by se měla spíše starat o trakční vedení ve Vršovicích,vykácet přerostlé stromy už i u koridorů a ne se starat o kdejakou baju v Zásmukách,….kde to má v pronájmu Bohumil.Nechť to KŽC odprodají za nějakou rozumnou cenu a jsou z obliga,že se to na někoho sesype.Ale jak je vidno,jsme v Čechách a víceméně banální věc se stává téměř neřešitelným problémem.

železničář v důchodu

SŽDC ovšem není majitelem toho objektu, ale pouze jeho správcem (a tedy samozřejmě i ručitelem za jeho stav): skutečným vlastníkem je „stát“ …

Pavel Hromek

No,to jsou mi opravdu obrovské náklady..(.??!!)…V garáži chybí „zarážedlo“,takže asi v minulosti někdo při posunu naboural zadní stěnu.Nechť to tedy SŽDC odprodá za nějakou symbolickou cenu KŽC a ti si to opraví.Zřejmě asi demolice přijde dráž a někdo na ni čeká…Podobné to bylo v Kořenově,i když tam má bývalá topírna daleko větší rozměry-ale je důležité,že se opravila.Dle mě,mnoho humbuku pro nic.

Deny

Tak nejprve si nepleťme pojmy s dojmy. V Zásmukách topírna již dávno není. Toto je garáž postavená v 30. letech, po prodloužení na dva dvounápravové motorové vozy. Zadní stěna byla nabořena již za bolševika vozem M131.1 a nikdy neopravena. Léta bez údržby ČSD/ČD/SŽDC musí být zákonitě někde znát. Taškařici páně Augusty, kterou hraje na různých frontách nemá cenu komentovat, smutné je to, že to co Augusta někomu provedl, ten jiný provedl dalším (osobní zkušenost, též bez dalšího komentáře). No a že se leccos v tomto státě radši za miliony zdemoluje než aby se to za rozumnou cenu prodalo je jen… Číst vice »

KL

Ano, garáž je to, taky jsem tuto opravu chtěl zmínit.
Druhá věc je, že je to stavba poměrně unikátní, starších výtopen ve slohu mocnářství stojí i dnes po jejich značné redukci poměrně dost. Takovouto garáž druhou neznám. Zasloužila by, aby se jí nějací muzejníci ujali. Bohužel, tyhle věci jdou ztuha. Málo rukou, málo peněz. Ani mnohem slavnější (a z dnešního pohledu vhodněji umístěná) topírna v Ledečku moc nepostupuje.
A jestli se chcete zlomyslně zeptat, jestli popadnu montérky a půjdu přiložit ruku k dílu, tak asi ne. A protože ani na rozdáváni miliónů nemám prkenici, nanejvýš ji trochu obrečím.

Kubrt

To si jako neudělali předávací protokol, když nájem začínal??? Pomocná škola hadr.

Jinak super návod na podnikání; pronajmu si od pana Augusty lokomotivu za 100 litrů ročně a když po pěti letech bude tato zralá na opravu za 2 mega, budu se dožadovat jejího provedení a pokračování nájmu. A doufám, že se nebude alibisticky vymlouvat, že taková akce pro něj nemá ekonomický smysl.

Romanero

Státní infrastruktura je snad od toho aby se primárně používala, ne aby každý její element musel prokázat svou výdělečnost. Co to je za nesmysl. SŽDC by si měla uvědomit, že nedělá business, ale službu, za naše peníze.

Kubrt

SŽDC má provozovat železniční dopravní cestu, nikoliv udržovat kdejakou kůlnu a tuto dále pronajímat za charitativní cenu někomu, kdo si tam bude dělat svůj business.

Indian

Přesně tak. Kluci z KŽC by měli jít stejnou cestou jako Bender z Futuramy 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=e35AQK014tI

Romanero

Ale to je snad žádoucí, aby na železnici působily firmy, které dělají business (v drážní dopravě)..

Kubrt

To samozřejmě žádoucí je*. Je i přiměřené, že za tu garáž platí KŽCD 30 000 ročně. Ale ve chvíli, kdy se ten dům začíná sypat na hlavu, už je nepřiměřené dožadovat se jeho opravy a nadále v něm vegetit za tuto cenu. Kolik toho dneska postavíte třeba za 5 takových ročních pronájmů? Roli SŽDC (a železniční dopravy vůbec) vidím jinde než v zajištění garáže v Záskukách a v provozu Podlipanského motoráčku. *Poznámka. Je otázka, jestli motoráčky KŽCD mají blíž k businessu, nebo k pěnězovodu z krajského rozpočtu. Osobně, jako obyvatel středočeského kraje, bych více uvítal použitelnou dopravní obsluhu i v… Číst vice »

železničář v důchodu

Jde-li v případě tržeb z „motoráčků KŽC-D“ jednoznačně o podniky výrazně prodělečné, tak se ta aktivita bez „pěnězovodu z krajského rozpočtu“ samozřejmě obejít nemůže – ale pořád nás to všechny vyjde nesrovnatelně levněji, než třeba mnohem neužitečnější „pěnězovody ze státního rozpočtu“ do pokladen partají za mandáty získané na základě volebních výsledků …

Pavel

SŽDC ovšem nepodniká v oboru pronájmu nemovitostí, že?Tedy není to její jediný a hlavní job, spíše okrajový business, který nutneo souvisí s provozováním drážní infrastruktury, jako třeba pokladny ČD v objektu SŽDC…

Martin z Moravy

SŽDC by nejradši neudržovala nic. Všechno nechat zchátrat, zbourat a aby se nemuselo o nic starat. Cháska jedna líná a hamižnická.

Ten_z_Bíliny

Nechápu, že se nedohodnou na odprodeji za 1kč. SŽDC by to za další peníze nemusela bourat a KŽC by si to mohla opravit sama a bylo by.

Milan

KŽC to ale nejspíš taky nechce opravovat, jen za pár korun ročně užívat.

Ten_z_Bíliny

Odprodej za 1kč je dle mě ideál. SŽDC se zbaví něčeho, kde by musela platit demolici. KŽC by místo peněz za nájem dalo peníze za opravu. A neříkejte mi, že by to za pár korun neopravili tak, aby se jim to po pár letech vyplatilo.

Jenda

Selským rozumem to popisujete správně. Bohužel u státní organizace logiku nahrazuje přesně opačný proces a tím je primárně zaplacení té demolice (nezřídka i v případě, že je zájemce na odkoupení objektu) a pokud se jedná o staniční budovu tak ještě další investice do stavby přístřešku pro 5 osob z „estetického“ betonového prefabrikátu.

Honza

SŽDC sama nikomu nic neprodá. Každý prodej majetku projednává správní rada a přes ministerstvo to jde na projednání do vlády (https://www.szdc.cz/dalsi-informace/nakladani-s-nm/prodej-nemovitosti.html).
A to je podle mě dobře. Z prodejů státního majetku za 1 Kč by si leckdo dokázal udělat výnosný byznys. Si představte, že by to Augusta koupil za 1 Kč a pak dále někomu pronajímal. To by byly naopak článečky, jak se stát nechal okrást a kdo za to může…

Daniel

Nic ve zlém, ale váš komentář mě opravdu pobavil. Takže topírnu za korunu ne neprodáme, protože mechanismy schvalování, ale pozemky u dejvického nádraží si prodal generální za pár šupů jen to hvízdlo. Tomu říkám nechtěný humor.

Jen tak

Prodej (ze statem vlastnene firmy) je vzdy problematicky.

Prodat to za 1 kc prakticky neprichazi v uvahu.

Museli by vypsat soutez a nabidnout to verejne.

Milan

KŽC přece může objekt opravit i bez toho, aby objekt vlastnil.

železničář v důchodu

Nejsem právník, ale jsem přesvědčen, že dost dobře nemůže (protože už asi nepůjde o jen malou opravu adekvátní rozsahu běžné údržby) – tedy bez dohody s vlastníkem („státem“), jehož v tomto případě zastupuje SŽDC. Ale že by právě v tomto případě bylo možno nějakou skutečně pozitivní dohodu očekávat, navíc v době tak „historicky dohledné“, aby mezitím objekt nespadl sám, nebo aby statik nemusel nařídit jeho fyzickou likvidaci, o tom silně pochybuji …