Kysela žádá více času pro předložení reorganizačního plánu JHMD, očekává výtky Drážního úřadu

Parní lokomotivy JHMD čekají v remíze na svou šanci. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářParní lokomotivy JHMD čekají v remíze na svou šanci. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Ze čtyř hašišbeden jsou provozuschopné jen dvě, s parní lokomotivou by měla jezdit společnost Good thing.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pája

Tak hodně štěstí 😉

Miroslav Vlasák

Pochybuji, že to obce koupí. Tuším, že zastupitelé, kteří by zvedli ruku pro odkoupení této zadlužené taškařice, by mohli čelit stíhání pro zanedbávání péče řádného hospodáře s obecním majetkem.

jkjk

Ten „vtip“ reorganizace je ale samozřejmě v tom, že to koupí bez dluhů.

Ondra K.

I bez těch dluhů koupí něco, co reálně nepotřebují a co jim do budoucna přinese mnohem více nákladů a starostí než užitku. Z nákupu olítaných TU a balmů na hranici životnosti nic než nutnost velkých investic nekouká. Infrastruktura obou tratí je pak obdobný případ. Kysela a spol dobře ví, proč se toho majetku chtějí zbavit.

Relativně nedávno to tady kdosi přirovnal k prodeji hrnců důchodcům.

Mysel

To samozrejme. Ale i tak by byl z pohledu obci ten nakup velmi nestastnym krokem. Je to hezka atrakce, ale zumpa na penize.

fous55

Je to marný… Čajánek vyhrál.

Martin

Tím, že to půjde do konkurzu? To fakt vyhrál…

fous55

Myslíte, že to chtěl zachránit? Já (neznám ho osobně) si myslím, že když zjistil, že to dál už nejde, tak dělal všechno pro to, aby to nemohl provozovat nikdo jiný. A to se mu asi podaří.

Martin

Nezlobte se, ale tomu se už říká „Čajánkofobie“..a je vidět, jak zapracovala „šoto-propaganda“… Neříkám, že je svatý, ale celý ten běh událostí měl nějakou posloupnost, např. ty nevýhodné smlouvy s kraji nepodepsal on, ale předchozí ředitel..stejný průšvih byl s dotacemi na opravu těch rumunských krámů, které vůbec neměli kupovat….a já si myslím , že ten bývalý ředitel nakonec sám byl rád, že už v té firmě, kde vždycky bylo víc ředitelů než lokomotiv, kde si při tom obratu co měli dovolili mít 80 zaměstnanců vč. kotelníků a vlastních IT, není…. Dále, není to nikdo jiný, kdo by to vlastnil, ale… Číst vice »

Aleš

Nejsem právník,ale mám pocit že to stejně skončí konkurzem…Nepřijde mi,že by se do toho obce zrovna hrnuly…

Martin

Snad v případě konkurzu nekoupí NTM parní lokomotivy, pak by se z provozních strojů staly exponáty a jak vypadají exponáty v Chomutově raději nemluvit. Kéž by v případě neobnovení provozu JHMD mohli jezdit v Osoblaze.

Kuneš

Jsem rád, že jsem projel obě trasy. Z Obrataně do Jindřichova Hradce a z něj do Nové Bystřice. Pokud to znovu rozjedou, podpořím je a pojedu znovu.

Jaaa

Jedna cesta je nevytrhne…

petr

ty ponorky měly zůstat tak jak byly..byly to náhodou docela pěkné kolejové autobusy!..než to co z nich udělali ti naši designéři

Ondra K.

Motoráky 002 až 004 byly koupený ve stavu vraků. Jakžtakž pojízdná byla akorát 001, která i chvíli jezdila před reko na Hašišbednu.

Martin

Taky je mi divné, proč to vůbec kupovali. Vždyť to byly jenom orezlé skelety.

Ondra K.

Ty motoráky se kupovaly s tím, že projdou modernizací při které budou využity víceméně akorát papíry a podvozky.

Vianden

Pojízdné víceméně nebyly ani jako Hašišbedny. Jedna byla jako zdroj náhradních dílů.
Přesně, měli je nechat původní. Bedny byly obrovská chyba a začátek konce.

Karl vB.

Zdá se, že věta soudce Strnada: „Vy tady budete dalších šest měsíců sepisovat návrh a další rok je pro věřitele ztracený.“, kterou pronesl v lednu, nebyla až tak od věci.
Pokud by byla vypsána sázka na to, jestli dojde k prodloužení lhůty na reorganizaci, nebo ne, bylo by zajímavé vědět, jakým kursem by to ohodnotili zdejší odborníci.

Tomáš Záruba

Jako kdyby pár měsíců sem tam teď bylo to hlavní…

noerf

Postup by měl být následný, někdo bude muset odkoupit pozemky, koleje, budovy, vlaky a další zařízení, podat žádost na drážní úřad, protože provozovatel dráhy potřebuje mimo bezdlužnosti i bankovní záruky a následně na základě objednávky objednatelů žádat SFDI o příspěvky na provozování dráhy. 1) fakticky pochybuji o investorovi a bankovních zarukách 2) pokud drážní úřad vydá příslušné dokumenty v červenci nebo srpnu, tak bude po turistické sezóně, zejména s ohledem na to že bude potřeba cca měsíc pro dořešení smluv či dodatků mezi objednatelem a dopravcem 3) je nejisté financování že strany SFDI, zejména s ohledem na variantu prázdninového provozu… Číst vice »

Tomáš Záruba

Předpokládám, že těch pár měsíců teď Kysela a spol netráví dovolenou, ale intenzivním jednáním o těchto a popř. dalších věcech, aby to pak vše bylo tzv. v mašličkách.

Karl vB.

Tak samozřejmě, že se pan Kysela stará a lítá okolo toho, jako včela. Vždyť je to věřitel.

Karl vB.

Jihočeský kraj dal najevo svůj zájem o případné objednání letního turistického provozu.
Silně pochybuju o tom, že by oba kraje na této turistické atrakci uvažovaly o objednávce ZDO.
Pokud jede z J.Hradce do N.Bystřice moderní pohodlný autobus jen polovinu času, než vyskákaná hašišbedna, a do Pelhřimova přímý spoj bez přestupu a čekání, tak to případný zájem o pravidelnou přepravu v úseku J.Hradec – Kamenice/L. nezachrání.

Karl vB.

Na prodloužení termínu není žádný automatický nárok.
O poshovění se žádá a žádosti může, nebo nemusí, býti soudcem vyhověno. I zamítnutá žádost je vyřízená žádost.