Kyjev dostane od EIB úvěr 1,25 miliardy, aby mohl nahradit sovětské vagony metra novými

Varšava darovala Kyjevu soupravy metra. Zdroj: Rafał TrzaskowskiVaršava darovala Kyjevu soupravy metra. Zdroj: Rafał Trzaskowski

Město chystá také nákupy moderních autobusů a lanové dráhy.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
janikk

Jsem pro, aby se koupily nové soupravy, ale ať tyhle nákupy dělá přímo EU přes nějakou svou agenturu a pak jim je předá, protože jinak se cestou díky korupci podstatná část peněz vypaří. A zrovna v Kyjevském metru ty miliardy mizejí tak neskutečným tempem, že už to bylo blbé i tamním vládcům a ředitele odvolali. Tohle házení peněz do vzduchu a chyť si co můžeš je hloupost. https://youtu.be/TeaDozqhLzs?feature=shared&t=883

Sch

Nové soupravy jsou příležitostí pro Škodu Transportation, to je jasné. A pokud EU vyjde, že Kyjevské 81-71 má ještě smysl modernizovat, tak pro Ukrajince by bylo skvělé, kdyby někdo (Škoda) dodal plány a vybavení místních dílen, kde by je Ukrajinci sami moderizovali.

Lukáš F.

Minimálně ty darované z Varšavy jsou relativně nové, z počátku 90. let. Modernizovat je na něco podobného 81-71M by určitě smysl mělo.

Winter

V Kyjevě je v provozu poměrně dost souprav typu 81-71 vyrobených v letech 2005 až 2008, tam by ta modernizace určitě stála za zvážení.

Michal82

A co Praha. Kdy se bude vyhlašovat to výběrko na nove soupravy a trasu D a C?

Vojta

Držme si palce, aby se ten proces nezdržel a Praha přesunem vlaků nahradila ty nejstarší…

Pan průvodčí

V únoru jsem Kyjev navštívil a skutečně jsem nestačil zírat, co jsou schopni stále udržovat při životě nejen v metru jen díky obětavosti místních pracovníků. Zase na druhou stranu na to, v jakejch sračkách ta země je se jim s vypětím všech sil až na noční zákaz vycházení, vstupní kontrolou na hlavní nádraží Pasazhyrskyi z obou stran a všudypřítomnou existenci vojáků a policistů v ulicích se snaží stále o iluzi normálního života. Když tedy není vyhlášený poplach. Hrdinům sláva.

Jiří Kocurek

a Hordě návrat domů, čím dřív tím líp.

Jan T.

Taky jim nic jiného nezbývá, takže nějak žít musí a ti co zůstali a neutekli do zahraničí, tak chtějí opravdu žít a fungovat co nejlíp to jde, ne jen přežívat. Což znamená třeba ochota pokračovat v zakázkách započatých před velkou invazí 2022 i přes všechna úskalí, které terorismus Ruska přináší. Já byl na Ukrajině naposledy před 3 lety, dojem na mě udělala jejich schopnost udržovat vozidla co nejdéle v provozu z druhé i třetí ruky. Navzdory nízkým mzdám a financím pro dopravní podniky obecně prostě udržují a opravují co se dá. S infrastrukturou to je horší (např. zvlněná trať, vykotlané… Číst vice »

janikk

Nízké finance třeba v kyjevském metru opravdu nejsou, tam se od začátku války rozkradly finance na celou linku metra, která ač zaplacená jaksi není. Byli jsme tam na jaře a firma velice rychle vycouvala, když zjistila podmínky. Zaměstnanci jsou frustrovaní, malé mzdy chodí/nechodí a oni zatím online sledují zprávy jak si vedení nakupuje majetky za miliony dolaru. Kolegové vyprávěli, že takový hlad po ůplatcích zažili naposledy po povodních 2002 v praze. A tehdy si o úplatek říkali fakt všichni, až po posledního řidiče z bremy. https://www.youtube.com/@BIHUSinfo/search?query=metro Titulky fungujou.

Tonda Sehnal

Tak černá díra je známá… Wabtec chtěl lokalizovat výrobu lokomotiv Tryzub a ještě před montáží se ztratily tři linky pro halu, která už stála.

Vadym

„zvlněná trať“

Pouze tramvajová. V metru normalní a na železnici většinou taky.

Vlastik

Lanová dráha?? A to jim zelení nenapadnou? a nebo už jsou všichni opeřenci vystřílení? a lanovka nemá koho rušit?

Nose Peak

Lanovka je pozemní, asi jak na Petříně…

Vadym

Modernizát Škody už dlouho nejezdí