Kyjev dostane od EIB úvěr 1,25 miliardy, aby mohl nahradit sovětské vagony metra novými
Varšava darovala Kyjevu soupravy metra. Zdroj: Rafał Trzaskowski
Město chystá také nákupy moderních autobusů a lanové dráhy.
Město chystá také nákupy moderních autobusů a lanové dráhy.
Jsem pro, aby se koupily nové soupravy, ale ať tyhle nákupy dělá přímo EU přes nějakou svou agenturu a pak jim je předá, protože jinak se cestou díky korupci podstatná část peněz vypaří. A zrovna v Kyjevském metru ty miliardy mizejí tak neskutečným tempem, že už to bylo blbé i tamním vládcům a ředitele odvolali. Tohle házení peněz do vzduchu a chyť si co můžeš je hloupost. https://youtu.be/TeaDozqhLzs?feature=shared&t=883
Nové soupravy jsou příležitostí pro Škodu Transportation, to je jasné. A pokud EU vyjde, že Kyjevské 81-71 má ještě smysl modernizovat, tak pro Ukrajince by bylo skvělé, kdyby někdo (Škoda) dodal plány a vybavení místních dílen, kde by je Ukrajinci sami moderizovali.
Minimálně ty darované z Varšavy jsou relativně nové, z počátku 90. let. Modernizovat je na něco podobného 81-71M by určitě smysl mělo.
V Kyjevě je v provozu poměrně dost souprav typu 81-71 vyrobených v letech 2005 až 2008, tam by ta modernizace určitě stála za zvážení.
A co Praha. Kdy se bude vyhlašovat to výběrko na nove soupravy a trasu D a C?
V dubnu 2024. https://zdopravy.cz/odstartoval-tendr-desetileti-automatizace-metra-zahrne-nove-vlaky-nastupiste-i-cely-system-202052/
Držme si palce, aby se ten proces nezdržel a Praha přesunem vlaků nahradila ty nejstarší…
V únoru jsem Kyjev navštívil a skutečně jsem nestačil zírat, co jsou schopni stále udržovat při životě nejen v metru jen díky obětavosti místních pracovníků. Zase na druhou stranu na to, v jakejch sračkách ta země je se jim s vypětím všech sil až na noční zákaz vycházení, vstupní kontrolou na hlavní nádraží Pasazhyrskyi z obou stran a všudypřítomnou existenci vojáků a policistů v ulicích se snaží stále o iluzi normálního života. Když tedy není vyhlášený poplach. Hrdinům sláva.
a Hordě návrat domů, čím dřív tím líp.
Taky jim nic jiného nezbývá, takže nějak žít musí a ti co zůstali a neutekli do zahraničí, tak chtějí opravdu žít a fungovat co nejlíp to jde, ne jen přežívat. Což znamená třeba ochota pokračovat v zakázkách započatých před velkou invazí 2022 i přes všechna úskalí, které terorismus Ruska přináší. Já byl na Ukrajině naposledy před 3 lety, dojem na mě udělala jejich schopnost udržovat vozidla co nejdéle v provozu z druhé i třetí ruky. Navzdory nízkým mzdám a financím pro dopravní podniky obecně prostě udržují a opravují co se dá. S infrastrukturou to je horší (např. zvlněná trať, vykotlané… Číst vice »
Nízké finance třeba v kyjevském metru opravdu nejsou, tam se od začátku války rozkradly finance na celou linku metra, která ač zaplacená jaksi není. Byli jsme tam na jaře a firma velice rychle vycouvala, když zjistila podmínky. Zaměstnanci jsou frustrovaní, malé mzdy chodí/nechodí a oni zatím online sledují zprávy jak si vedení nakupuje majetky za miliony dolaru. Kolegové vyprávěli, že takový hlad po ůplatcích zažili naposledy po povodních 2002 v praze. A tehdy si o úplatek říkali fakt všichni, až po posledního řidiče z bremy. https://www.youtube.com/@BIHUSinfo/search?query=metro Titulky fungujou.
Tak černá díra je známá… Wabtec chtěl lokalizovat výrobu lokomotiv Tryzub a ještě před montáží se ztratily tři linky pro halu, která už stála.
„zvlněná trať“
Pouze tramvajová. V metru normalní a na železnici většinou taky.
Lanová dráha?? A to jim zelení nenapadnou? a nebo už jsou všichni opeřenci vystřílení? a lanovka nemá koho rušit?
Lanovka je pozemní, asi jak na Petříně…
Modernizát Škody už dlouho nejezdí