Olomoucko čekají od srpna opravy hned tří železničních tratí. Jízdní řády se na měsíc změní
Autobus ČD Bus. Foto: České dráhy
Místo vlaků nasadí České dráhy autobusy, uzavírka se bude týkat i silničního úseku.
Místo vlaků nasadí České dráhy autobusy, uzavírka se bude týkat i silničního úseku.
Kolik z těch svých busů má ČD Bus označených? V Brně jsem nepotkal ani jeden, všechny čisté. A to nemyslím velký brand na boku busu, ale nemají ani zákonem požadované označení menšími písmeny. A to už 1.8. bude rok co oficiálně vznikl.
To tvoje zákonem označení… už dávno být nemusí 😀 HLAVNĚ ŽE DĚLÁŠ CHYTRÉHO
Předpokládám, že současně budou upraveny i výšky nástupišť s ohledem na nově provozovaná vozidla. Škoda, že nemáme alespoň základní výčet co se kde bude dělat.
Výčet prací najde v zadávací dokumentaci na portálu veřejných zakázek, kde je vše zveřejňeno.
To by na ten týden co budou dělat závory mohli mezi příslušnými sjezdy udělat dočasně dálnici bez poplatku.
S terénním vozem (rozuměj firemní Fabia) lze projet i tudy: https://mapy.cz/s/mukodonapo
Tak po žních a současně po těch bouřkách minulý týden vám to s předohrabem přeju. To bude chtít rozjezd…..
Je to rovina, stačí zacházet lehce s plynem, jako mokré trávě. A nezkoušet to ve chvíli, kdy je po bouřce a ještě to neprojel traktor.
Kdysi byla objížďka vedená tudy https://mapy.cz/s/nozajekahu a při vyhýbání s protijedoucím musíte do hlíny… a taky jsem musel, ač to nebyla služební fábie.
Proč tak složitě?
Stačí vést oficiální objízdnou trasu (vyznačenou příslušnými oranžovými směrovými šipkami) na dálnici, a tu lze použít v daném úseku bez poplatku😉
Vychází to z legislativy.
Tedy totéž jinou cedulí.
Kolik už vůbec ČD má vlastních autobusů na Moravě?
ČDbus ma aktuálně přes 80 vozu
A kolik zaměstnává „výlukových“ řidičů?
Teď nemyslím řidiče vyškovské MHD (815741-744), ale čistě zaměstnance, co jsou ochotní jezdit výluky všude možně😉
Docela dost, těm m lidem to vyhovuje. Jsou například 5 dní v práci a pak můžou být 5 dnů doma. A dle jejich slov je jedno, jestli spí v Prostějově, nebo v Pardubicích
řidičů je málo… jako všude jinde, a ne všem vyhovuje jezdit po republice… aktuálně jich má něco kolem 65..
Tak to není zrovna malé číslo. Když nejezdí vlaky, by mohli i strojvedoucím proplácet řidičák na bus. 😀
Naprosto vážně, proč ne? Pokud by mi měl zaměstnanec sedět doma na překážkách za plný plat, radši ho pošlu třeba na školení.
A u některých DP je normální, že vetšina řidičů umí tram i bus.
Tak na to zapomeňte. Řídit autobus mě nikdo nedonutí. Ale jinak výluky v srpnu jsou prima. Aspoň je možnost si v ideálni dobu vybrat kromě dovolené i náhradní volno. Jen ať SŽ maká přes prázdniny.
Přes prázdniny se maká, protože část pracujících má volno, školáci nejezdí, je dlouhý den a hlavně ve stavebnictví sezónní pracovníci z ciziny nebo mimo regiony, co na zimu jezdí dom. Nakonec to ale taky nemusí být úplně na strojvedoucích samotných, zvyšovat si užitečnost, než vás úplně nahradí autonomní řízení vlaků.
Já to myslel v nadsázce, i když to lokální neandrtálci zase berou moc vážně. Strojvedoucí jsou o třetinu dražší než autobusáci, takže by se nevyplatilo ani finančně, ani kdyby byl strojvedoucích přebytek, což není. Ale když by byli strojvedoucí, kteří by proplacení řidičáku toužili a brali by to jako zpestření práce, tak proč ne. Takhle by zabili dvě mouchy jednou ranou, měli větší počet operativních řidičů při klasické nebo i mimořádné výluce, strojvedoucí, který by to bral jako bonus by tak tím spíše neodcházel.
Tak samozřejmě dobrovolně ať si každý dělá co chce. Já dokonce jednoho strojvedoucího, co má i řidičák na autobus, znám.
A co ti řidiči dělají, když výluky nejsou? To stejné ABAS, Valenta.. teď je velká výluka mezi Prahou-Kladnem kde je zapotřebí velké množství řidičů. Až výluka skončí tak půjdou kam? Budou dělat co? A až začne nějaká jiná, kde zas vezme řidiče?
V ČR je tolik výluk, že by se u ČD uživili celoročně, jen holt budou jezdit přes celý stát. Ale jak se tady píše, někomu to evidentně nevadí. Někdo projíždět celé Česko autobusem bude mít i snad rád. Hádám, že na výlukách jsou prostě přesčasy, kdy mimo ně jsou volna, případně neberou zakázky na různé pobyty v přírodě a výlety. Nedivil bych se když by se na to někdo z místních vzal i dovolenou, jako na druhou práci. Těch co rekreací nikam nejezdí je mrak, práce autobusáka ani nebude nějak velmi těžká, za to ale asi nebude velmi dobře placená.… Číst vice »
Jako myslíte novo-pendl. Dojede s loko na stanici, přejde do busu a odjede NAD. Pak to ještě po jízdě celé umyje (bus) a skočí zpět do vlaku. Ideál, to chci vidět.
Nic o mytí jsem nepsal, zrovna na začátcích a koncích tratě někde na konci světa by i tohle mělo velký význam, když by tam bus stál třeba týden, tak aby tam týden nemusel stát i řidič pro krátký úsek trati, co jezdil chvíli a dlouze se dopravoval tam a zpět. Jsou tu teď fírové, co za lepší peníz u Carga budou usilovat o tu kategorii super strojvedoucí. U ČD i Carga jsou fírové, co si udělali jazykovou zkoušku a licenci do Rakouska nebo Německa, což je ještě mnohem těžší. Že by si nikdo nechtěl nechat proplatit řidičák a případně i… Číst vice »
Dnes už víc