Olomoucko čekají od srpna opravy hned tří železničních tratí. Jízdní řády se na měsíc změní

Autobus ČD Bus. Foto: České dráhyAutobus ČD Bus. Foto: České dráhy

Místo vlaků nasadí České dráhy autobusy, uzavírka se bude týkat i silničního úseku.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel B.

Kolik z těch svých busů má ČD Bus označených? V Brně jsem nepotkal ani jeden, všechny čisté. A to nemyslím velký brand na boku busu, ale nemají ani zákonem požadované označení menšími písmeny. A to už 1.8. bude rok co oficiálně vznikl.

Arnošt

To tvoje zákonem označení… už dávno být nemusí 😀 HLAVNĚ ŽE DĚLÁŠ CHYTRÉHO

Granja

Předpokládám, že současně budou upraveny i výšky nástupišť s ohledem na nově provozovaná vozidla. Škoda, že nemáme alespoň základní výčet co se kde bude dělat.

PeDazOl

Výčet prací najde v zadávací dokumentaci na portálu veřejných zakázek, kde je vše zveřejňeno.

Vesper

To by na ten týden co budou dělat závory mohli mezi příslušnými sjezdy udělat dočasně dálnici bez poplatku.

Jiří Kocurek

S terénním vozem (rozuměj firemní Fabia) lze projet i tudy: https://mapy.cz/s/mukodonapo

Jan Sova

Tak po žních a současně po těch bouřkách minulý týden vám to s předohrabem přeju. To bude chtít rozjezd…..

Jiří Kocurek

Je to rovina, stačí zacházet lehce s plynem, jako mokré trávě. A nezkoušet to ve chvíli, kdy je po bouřce a ještě to neprojel traktor.

Jiří Kocurek

Kdysi byla objížďka vedená tudy https://mapy.cz/s/nozajekahu a při vyhýbání s protijedoucím musíte do hlíny… a taky jsem musel, ač to nebyla služební fábie.

Petr

Proč tak složitě?
Stačí vést oficiální objízdnou trasu (vyznačenou příslušnými oranžovými směrovými šipkami) na dálnici, a tu lze použít v daném úseku bez poplatku😉
Vychází to z legislativy.

Leinad

Tedy totéž jinou cedulí.

Elb

Kolik už vůbec ČD má vlastních autobusů na Moravě?

Arnost

ČDbus ma aktuálně přes 80 vozu

Petr

A kolik zaměstnává „výlukových“ řidičů?
Teď nemyslím řidiče vyškovské MHD (815741-744), ale čistě zaměstnance, co jsou ochotní jezdit výluky všude možně😉

Richard

Docela dost, těm m lidem to vyhovuje. Jsou například 5 dní v práci a pak můžou být 5 dnů doma. A dle jejich slov je jedno, jestli spí v Prostějově, nebo v Pardubicích

Arnošt

řidičů je málo… jako všude jinde, a ne všem vyhovuje jezdit po republice… aktuálně jich má něco kolem 65..

Elb

Tak to není zrovna malé číslo. Když nejezdí vlaky, by mohli i strojvedoucím proplácet řidičák na bus. 😀

Leinad

Naprosto vážně, proč ne? Pokud by mi měl zaměstnanec sedět doma na překážkách za plný plat, radši ho pošlu třeba na školení.
A u některých DP je normální, že vetšina řidičů umí tram i bus.

Vid

Tak na to zapomeňte. Řídit autobus mě nikdo nedonutí. Ale jinak výluky v srpnu jsou prima. Aspoň je možnost si v ideálni dobu vybrat kromě dovolené i náhradní volno. Jen ať SŽ maká přes prázdniny.

Elb

Přes prázdniny se maká, protože část pracujících má volno, školáci nejezdí, je dlouhý den a hlavně ve stavebnictví sezónní pracovníci z ciziny nebo mimo regiony, co na zimu jezdí dom. Nakonec to ale taky nemusí být úplně na strojvedoucích samotných, zvyšovat si užitečnost, než vás úplně nahradí autonomní řízení vlaků.

Elb

Já to myslel v nadsázce, i když to lokální neandrtálci zase berou moc vážně. Strojvedoucí jsou o třetinu dražší než autobusáci, takže by se nevyplatilo ani finančně, ani kdyby byl strojvedoucích přebytek, což není. Ale když by byli strojvedoucí, kteří by proplacení řidičáku toužili a brali by to jako zpestření práce, tak proč ne. Takhle by zabili dvě mouchy jednou ranou, měli větší počet operativních řidičů při klasické nebo i mimořádné výluce, strojvedoucí, který by to bral jako bonus by tak tím spíše neodcházel.

Vid

Tak samozřejmě dobrovolně ať si každý dělá co chce. Já dokonce jednoho strojvedoucího, co má i řidičák na autobus, znám.

Mufiklo

A co ti řidiči dělají, když výluky nejsou? To stejné ABAS, Valenta.. teď je velká výluka mezi Prahou-Kladnem kde je zapotřebí velké množství řidičů. Až výluka skončí tak půjdou kam? Budou dělat co? A až začne nějaká jiná, kde zas vezme řidiče?

Elb

V ČR je tolik výluk, že by se u ČD uživili celoročně, jen holt budou jezdit přes celý stát. Ale jak se tady píše, někomu to evidentně nevadí. Někdo projíždět celé Česko autobusem bude mít i snad rád. Hádám, že na výlukách jsou prostě přesčasy, kdy mimo ně jsou volna, případně neberou zakázky na různé pobyty v přírodě a výlety. Nedivil bych se když by se na to někdo z místních vzal i dovolenou, jako na druhou práci. Těch co rekreací nikam nejezdí je mrak, práce autobusáka ani nebude nějak velmi těžká, za to ale asi nebude velmi dobře placená.… Číst vice »

Jan Sova

Jako myslíte novo-pendl. Dojede s loko na stanici, přejde do busu a odjede NAD. Pak to ještě po jízdě celé umyje (bus) a skočí zpět do vlaku. Ideál, to chci vidět.

Elb

Nic o mytí jsem nepsal, zrovna na začátcích a koncích tratě někde na konci světa by i tohle mělo velký význam, když by tam bus stál třeba týden, tak aby tam týden nemusel stát i řidič pro krátký úsek trati, co jezdil chvíli a dlouze se dopravoval tam a zpět. Jsou tu teď fírové, co za lepší peníz u Carga budou usilovat o tu kategorii super strojvedoucí. U ČD i Carga jsou fírové, co si udělali jazykovou zkoušku a licenci do Rakouska nebo Německa, což je ještě mnohem těžší. Že by si nikdo nechtěl nechat proplatit řidičák a případně i… Číst vice »

Svojsin

Dnes už víc