Kvůli pandemii na vrakoviště. KLM vyřadí do konce měsíce jumba, American 767

Boeing 747-400 společnosti KLM. Foto: KLMBoeing 747-400 společnosti KLM. Foto: KLM

Pandemie koronaviru a následný pokles poptávky po létání povede k předčasnému konci některých typů letadel ve flotile velkých dopravců. Už

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin V.

„…nejpozději do konce příštího letadla pak všechny 757“ 🙂

Tomas

tak to je v haji… pred rokem jsem koupil listky na 747 klm do hrbu ….

pred tydnem je prebookoval na cervenec… takze uz je nedam … skoda.

budiz jim vrakoviste lehke

Tomas

… resp. jse obecne o vsechny 747 (vcetne kombiku) nebo jen ne kombi verze?

tgurecky

Za mě je 747 zcela nepochybně kultovní stroj v mnoha ohledech, který doposud létá. Určitě byly i jiné, např. Concorde, ale ten už není ve službě.
Svým způsobem je 747 i dizajnově nadčasový stroj, prostě se povedl no.
Škoda 737, taky povedený a oblíbený stroj až do poslední verze. Ta jim nesedla.

Honza

Za mě ještě MD-11

Gajda

747 mohla mít v budoucnu naději, stačily by jen účinnější motory. Ale Boeing ji sám pohřbil 777X, protože ta jí kapacitou dotáhla a ekonomikou daleko předčila. Až se zjistí, že lidí co chce letět je zase víc, ale místo na nebi a taky na letištích již není, přijdou na řadu opět jumba. Pak bude sice hezký, že 2x 787 je ekonomičtější jak 1x A380, ovšem ta druhá 787 jaksi nebude mít volnej slot a ani místo na letišti. A v tom mezičase se snad někomu povede vymyslet motory, co to letadlo utáhnou a ekonomicky na sedačku budou efektivní jako dnes… Číst vice »

Mat

Opravdu smutné. Ale i nesmyslné, v létě možná bude menší provoz, i když to nemusí být nějaký zásadní pokles, ale na konci roku, okolo vánoc, už ani náhodou. Jak to chtějí KLM zvládat, když původně měly jumba jít až na konci příštího roku?

-TR-

Po epidemii koronaviru zájem o cestování klesne, protože nastane ekonomická krize. Po celém světě bude lidi zajímat to, aby měli na chleba, a ne na nějaké výlety.

A tím se vyřeší i další problém – životní prostředí nebude dostávat tolik na frak, jako dnes.

Filias

Asi tak. Navíc existuje šance, že i když se to přes léto zmírní, na podzim to znovu udeří. Snížení letecké dopravy může trvat klidně i několik let.

Tomas

Ekonomická krize to může být, ale nemusí . Pokud to proběhne relativně rychle, bude to spíše krize cestovního ruchu (doufejme).

Problém vidím jinde – díky charakteru toho viru (a jeho nakažlivosti) můžou být hranice zavřené klidně rok (i když budeme bez viru a v rámci zemí bude fungovat nirmální život) nebo déle, dokud nebude fungovat spolehlivá ochrana či léčba.

Josef

Spolehliva ochrana nebude nikdy a proti nicemu, zase neblaznete, kdyz nebude tohle, bude neco jinyho. Pokud si ti co to prodelaji udelaji imunitu, tak pak bude stacit ta masova imunita, proste sance ze to chytnete bude mala, protoze se to prenaset nebude zdaleka tak jako ted, navic to nejspis prezijete, protoze zdravotnictvi nebude na hrane kapacity. Takze tady bych se bal toho, ze lidi budou mit strach nekam jet, pritom stejne nejvetsi sance bude, ze je prejede auto na prechodu cestou do prace. A pokud te zjisti, ze imunita populace tam je, tak bude idealni vyrazit treba prave do te… Číst vice »

Tomas

Pokud se nestane zázrak, bude cestování mezi zeměmi omezené klidně léta.

Zázrakem je funkční vakcína nebo spolehlivá masová léčba.

tom

Úžasná letadla, budou na nebi chybět…

Tommy

Ach jo!