LOT 3a leaderboard

Kvůli Airbusu porosteme pomaleji, oznámily americké aerolinky JetBlue

Letadla JetBlue v NewYorku. Foto: JetBlueLetadla JetBlue v NewYorku. Foto: JetBlue

Zatímco kritiku dopravců v posledních měsících schytává hlavně Boeing, ani Airbusu se nevyhýbají negativní reakce svých zákazníků. Posledním takovým případem

Zpět na článek
26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Přemek

Do dvou let stejně tento způsob dopravy pro absolutní neefektivnost a pád poptávky zanikne. Kolabující USA jsou ukázkou toho, kam může dospět kdysí efektivní ekonomika.

Pražský motoráček

A co je podle vás efektivní způsob dopravy? Přepravovat se vlakem na vzdálenosti několika tisíc kilometrů autem, vlakem či autobusem? Popřípadě loděmi, které na tom jsou emisně nejhůře?

Jen tak

a jééé … na novinkách zakázali diskusi?

co je podle tebe „efektivní“ způsob dopravy?

Jiří Kocurek

No přece na kole nebo dotovaným autobusem. A samozřejmě, že zkrachuje i Austrálie, Japonsko a BRICS, takže rychlá doprava přes moře nebude potřeba.

Y.K.

Další apokalyptik. Kolabující USA, to je taková oblíbená Sputnikovština. „Za rok tu nebude Evropa“ při uprchlické krizi, kolaps ekonomiky každý měsíc… Máte koukám v oblibě slovo efektivní. Kde je tedy ten ráj na Zemi a efektivita?

Jiří Kocurek

To už předpovídal Lenin v Sovětském svazu. A Sovětský svaz, pánové a dámy, měl být věčný. A už je 30 let … v Ječný.

Zdeněk

Pokud se vám zdá, že USA kolabují, co potom zbytek světa?? Ano, USA mají potíže, dokonce velké, ale kolaps?? To snad nemyslíte vážně! Znáte snad efektivnější, rychlejší a pohodlnější dopravu na velké vzdálenosti, než je doprava letecká? To jako že se transoceánská doprava vrátí k parníkům? Nebo že cestující např. z Bostonu pojedou na dovolenou do Acapulca vlakem?

Václav

Když jsou na světě 2 dominantní výrobci letadel, kteří jsou závislí na dvou výrobcích motorů, tak ať se nikdo nediví. To je stejné, jako když za komunistického plánování vypadla jedna továrna a pak nebyl toaletní papír, prací prášek atd.

Přemek

V případě Airbusu jde o nestíhání v US motorárně P&W více než o nestíhání kompletace v Tuolouse a Hamburgu.

Jeliman

Ti motoráři jsou snad tři Pratt&Whitney, Rols Royce, GE

Jiří Kocurek

Plus několik dalších, kteří dělají menší výkony. Honeywell například. A dva výrobci v Rusku, ale to snad ani Aeroflot nechtěl.

Matoo

Pro řadu A320/1 neo jsou dodavateli P&W a CFM International (50-50 společný podnik GE Aviation a Safran)

Martin V.

A vážné problémy mají všichni tři. Na jejich obhajobu bych snad jen napsal, že všichni teď prožívají velkou změnu vyráběných motorů, která nastává tak jednou za deset, možná spíš za dvacet let. Já doufám, že do roka a do dne se situace s motory u všech výrobců stabilizuje. Podstatné snížení spotřeby paliva (i hlučnosti) letadel je založeno hlavně na motorech. Nová křídla, někdy celá nová letadla do toho přispívají spíše menším podílem, kolem motorů se to celé točí.

Václav

Ty motorkáře jsem nastřelil od oka, nemám v tom takovou orientaci. Nakonec dva, nebo tři, to není tak zásadní, jde spíše o princip .

jirka

jestli tomu dobře rozumím. tak dodávky váznou kvůli nedostatku motorů Pratt & Whitney, což je ale amarický výrobce, takže si za to můžou amíci sami 🙂

MildaIV

Ale kdyby to řekli, tak by amerika nevypadala znovu tak skvělá.

Kubrt

Aha, takže jetBlue a P&W jedno jest, protože oba jsou z Ameriky…

jirka

ne, ale pobavilo mně to že máslo na hlavě maj u nich ve státech 🙂

Kinov

Je chyba Airbusu, že jeho výrobek je závislý na dodávce součásti od nespolehlivého dodavatele.

Pavel

Ale u letadel si motory vybírá zákazník.

Y.K.

Jak už řekl Pavel, motory si volí zákazník, druhý problém je, že to není spotřebák, motory vyrábí jen tři firmy, takže výrobce letadel nemůže jen tak jít o dům dál. Motory LEAP jsou navíc úplný unikát a sám výrobce výrobu pořád ladí, aby dosáhl plánovaného tempa. Cíl je vyrábět bezpečné a spolehlivé motory, ne jet linku na rychlost a 2 % vzniklých zmetků vyreklamovat jako je to us spotřebního zboží. Podle mě ta zpráva není nic jiného než sdělení pro investory a s tím že za to může Airbus je vedení aerolinek z obliga, že neudělala slibovaný růst. Tečka, nic… Číst vice »

Kinov

K termínu dodávky se zavázal Airbus, měl riziko pozdního dodání od zákazníkem vybraného dodavatele zohlednit ve smlouvě tak, aby sám nebyl napadnutelný.

Y.K.

Nevím jestli jste si rozklikl ten text čtvrtletních výseldků, ale smlouvu s Airbusem nikdo nenapadá. Prostě tam píšou, že Airbus jim nahlásil očekávané zpoždění a to bude mít takový a makový dopad na finanční grafíky. Tečka. Nepochybuji, že sankce a termíny zasmluvněné mají, tím se živí stáda právníků.

Martin V.

Motory si volí zákazník… No, do budoucna to vidím podobně jako u barvy Fordu T, kde si zákazník mohl vybrat jakoukoli barvu, pokud si zvolil černou. 🙂 Dnes si ještě může vybrat u A320neo, B787 a to už je pomalu všechno, ne? B767, A320ceo a A330ceo jsou výběhové typy. Jinde už si exkluzivně vybral výrobce letadla (A – RR a B – GE). Doba, kdy byli „tři na křídle“ je dávno pryč.

Juraj

Technická: LEAP sú konkurenčné motory od CFM International. Motory od P&W sú PW1100G a sú technicky unikátne v úplne inom smere.

Y.K.

Vida, pravda, sypu si popel na hlavu.