Kvůli 737 MAX je Boeing poprvé od roku 1997 ve ztrátě. Účet za problémová letadla přesáhne 18 miliard dolarů
Výroba 737 MAX v závodě Boeingu v Rentonu. Foto: Boeing
Výrobce letecké techniky Boeing loni skončil ve ztrátě 636 milionů dolarů. Výsledek mohl být ještě výrazně horší, hospodaření zachraňoval především
Všem ctěným přispěvatelům doporučuji nastudovat, co je to ztráta podle US-GAAP standardu, jímž se Boeing řídí. Zadluženost krytá dostatkem aktiv ji negeneruje.
No, tak se ještě uvidí, jaký dopad bude mít nepovedený let Starlineru na kosmickou divizi – zatím se nic neděje, ale jestli od března začne létat Dragon od SpaceX s lidmi a Boeingu se nepovede nějaký další test (to už jen sýčkuji), tak je může NASA když ne zaříznout, tak hodně utlumit.
NASA je nezařízne. Chtějí dvě nezávislé lodě aby nemohlo dojít k tomu, že nebude kvůli jedné závadě létat nic. A ten let Starlineru nebyl až tak nepovedený. V případě letu s posádkou by to problém nebyl a posádka by manuálně provedla pokyn k orbitaci. Mimo to Boeing má jistý kšeft při stavbě SLS.
Pochopitelně že NASAsi hlídá a bude hlídat ještě více průběžný vývoj spolehlivosti konstrukcí Boeingu. Již dnes klíčoví lidé z NASA vědí, že MAX je konstrukční chybou zakládající nespolehlivost nutností elektronického řízení místo aerodynamického.
To jsou strašné nesmysly. 737(Max) nemá elektronické řízení, má řízení mechanicko-hydraulické. Airbusy, B777, 787, Embraery atp, ty mají elektronické řízení skrz počítačový mozek a hydrauliku. Všechno to má aerodynamické řízení, jiné ani není možné, nebereme-li v úvahu přenášení váhy.
nesmysl vubec nic nevite o letadlech