Kvůli 737 MAX je Boeing poprvé od roku 1997 ve ztrátě. Účet za problémová letadla přesáhne 18 miliard dolarů

Výroba 737 MAX v závodě Boeingu v Rentonu. Foto: BoeingVýroba 737 MAX v závodě Boeingu v Rentonu. Foto: Boeing

Výrobce letecké techniky Boeing loni skončil ve ztrátě 636 milionů dolarů. Výsledek mohl být ještě výrazně horší, hospodaření zachraňoval především

6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Přemek

Všem ctěným přispěvatelům doporučuji nastudovat, co je to ztráta podle US-GAAP standardu, jímž se Boeing řídí. Zadluženost krytá dostatkem aktiv ji negeneruje.

pave69

No, tak se ještě uvidí, jaký dopad bude mít nepovedený let Starlineru na kosmickou divizi – zatím se nic neděje, ale jestli od března začne létat Dragon od SpaceX s lidmi a Boeingu se nepovede nějaký další test (to už jen sýčkuji), tak je může NASA když ne zaříznout, tak hodně utlumit.

Adam H

NASA je nezařízne. Chtějí dvě nezávislé lodě aby nemohlo dojít k tomu, že nebude kvůli jedné závadě létat nic. A ten let Starlineru nebyl až tak nepovedený. V případě letu s posádkou by to problém nebyl a posádka by manuálně provedla pokyn k orbitaci. Mimo to Boeing má jistý kšeft při stavbě SLS.

Přemek

Pochopitelně že NASAsi hlídá a bude hlídat ještě více průběžný vývoj spolehlivosti konstrukcí Boeingu. Již dnes klíčoví lidé z NASA vědí, že MAX je konstrukční chybou zakládající nespolehlivost nutností elektronického řízení místo aerodynamického.

Y.K.

To jsou strašné nesmysly. 737(Max) nemá elektronické řízení, má řízení mechanicko-hydraulické. Airbusy, B777, 787, Embraery atp, ty mají elektronické řízení skrz počítačový mozek a hydrauliku. Všechno to má aerodynamické řízení, jiné ani není možné, nebereme-li v úvahu přenášení váhy.

Captain777

nesmysl vubec nic nevite o letadlech