KMV vypravily na Moravu už 500 vlaků s minerálkou, otestují další přepravy
Vlak s produkty KMV. Autor: KMV
Společnost Karlovarské minerální vody (KMV) slaví malé železniční jubileum, když tento týden vypravila už pětistý nápojový vlak z Kyselky na
Těch 20 vagonů a řekl bych že možná i někdy více, to už je na poměry lokálky mezi Kostelcem a Prostějovem velký vlak :-). Akorát jsem zvědav, jestli někdy pořádně opraví přejezd na vlečce do Mostkovic, kde je sklad. Ten se „flikuje“ už třicet let :-). Jenže se obávám, že na opravu toho přejezdu těch pár vlaků nevydělá… A na úseku z Prostějova až do Mostkovic bývá parádní přehlídka lokomotivního „šrotu“ (ale soudím pouze podle oprýskaného vzhledu) – řada 749 je tam poměrně často nahrazována jinými různými lokomotivami.
A ono je v Prostějově nebo na místním nádraží tak málo místa na kolejích, že by tam delší vlaky nebylo možno dělit a na vlečku a z ní je dopravovat po kratších dílech?
„od léta 2012, kdy dokončily obnovu železniční vlečky z Kyselky do Vojkovic nad Ohří“
Ta vlečka vůbec není „obnovena“ ve smyslu toho slova, v jakém je užíváno jako odborný termín: byla pouze „vyčištěna“ a byla opravena nejhorší místa, aby ji bylo možno jakž-takž bezpečně provozovat aspoň nízkou rychlostí (tuším, že nejvýše snad 20 km/h) – pro tu minimální nákladní dopravu, která tam jezdí (+ pro letní víkendové motoráčky) to samozřejmě stačí, ale skutečná „obnova“ v pravém smyslu toho slova by znamenala náklady v řádu minimálně několika desítek milionů Kč.
Netušítě někdo, kolikrát nakonec jely ty Tuchoměřice? Děkuji.
Víte prosím někdo, jak budou řešit ten Mnichov?
Budu jen hádat – ale do Poutnova to zas až tak daleko není a jsou tam minimálně 2 koleje, takže by to zas tak složitý nemuselo být
Už jsem tudy sice dost dlouho nejel, ale těmi „minimálně dvěma kolejemi“ v Poutnově bych si vůbec nebyl jistý – SŽDC na té trati už totiž právě v nedávné minulosti dost „řádila“ …
Jedna je v Poutnově dopravní + jedna manipulační
To je vidět dobře např. zde: https://www.google.cz/maps/place/Poutnov/@50.0182202,12.822297,3a,75y,90t/data=!3m8!1e2!3m6!1sAF1QipPX7m2Douf6b8S6GFOVANVDDH4OWlkaL_TlRXXd!2e10!3e12!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipPX7m2Douf6b8S6GFOVANVDDH4OWlkaL_TlRXXd%3Dw203-h152-k-no!7i4608!8i3456!4m5!3m4!1s0x47a08125748ed345:0x68198b17f1343bd1!8m2!3d50.0182204!4d12.8222968?hl=cs
Díky za upřesnění – na ty obrázky jsem nenarazil (a vlastně mě ani nenapadlo je hledat).
Pro nakládku ale bude ta v podstatě jen odstavná kolej nevyužitelná, protože je až za dopravní kolejí, a že by se nakládalo na dopravní koleji u peronu, to bych i při té nevelké intenzitě osobní dopravy neočekával – takže Poutnov asi (bohužel) použitelný nebude.
V Poutnově jsou dvě dopravní koleje a jedna manipulační, ale není u ní zpevněná plocha. Bečov nebo Teplá by byly schůdnější, i když je to dál.
„V Poutnově jsou dvě dopravní koleje a jedna manipulační“
To už není pravda = viz odkaz na obrázky, který dodal „J.L.“. A jak to vypadá po nedávných zásazích SŽDC do té trati s možnostmi nakládky v Teplé a v Bečově, to ovšem netuším – snad aspoň tam nějaké možnosti zůstaly …
Podívejte se na ten přeposlední snímek: manipulační kusá kolej je vlevo od staniční budovy. Ty dvě „dlouhé“, jasně viditelné na snímcích, jsou dopravní.
Aha, pravda: ten „šturc“ mně úplně unikl – takže Poutnov by asi přece použitelný opravdu byl.
V Teplé jsem byl letos v létě. Je tam jedna nakládací rampa s příjezdem pro kamiony. Ještěrka by z ní krásně v jela rovnou do vagónu. Je to na opačné straně kolejiště než staniční budova. Pak je tam ještě druhá kusá kolej, u které je skladiště a nákladová ramps pro vlak i pro auto. Kamiony jsem na silnicích kolem Teplé také viděl.
Byl jsem i v Bečově, tam je velké kolejiště, ale rampy jsem nesledoval.
Ale téměř celá trať z Mariánských lázní do Bečova má sklony od 15 promile výše.
Předpokládám, že by to zboží (asi rovněž „exHanzalíci“) nevozili přes Mariánské Lázně, ale přes Karlovy Vary, kde by to (už „pod dráty“) předali ČDC a ty by jen ve Vojkovicích nad Ohří dobraly zátěž z vlečky od Kyselky – ale kdo ví …
Do Bečova nevyhovuje silnice (malá světlost mostu 230-031).
Teplá by vyhovovala pouze při jízdě velkou oklikou (křižovatka u Závišína – to už by bylo jednodušší to vozit do ML), „přímá cesta“ moc nevyhovuje šířkově.
I ten Poutnov sám je na hraně schopností návěsové soupravy (téměř celou cestu v loženým směru klesání okolo 10 % – a co vůz, to jeden návěs).
Silničky v té oblasti asi velkým nákladním automobilům příliš vyhovovat nebudou (a naopak), ale ta auta tam přece někudy musejí jezdit, i když se teď minerálky dopravují výhradně po silnici – a navíc teď auta jezdí po mnohem delších trasách. Na ty krátké přepravy na nádraží přitom není nutně třeba používat návěsů – na to by „v nouzi“ stačila třeba i „Avie“ se zdvihací plošinou, která by to otočila několikrát: těch vagonů přitom určitě nebude nijak mnoho a nějací malí dopravci, kteří by se na tom rádi „přiživili“, se tam v okolí určitě najdou také (třeba v Teplé je jakýsi… Číst vice »