cargo

KMV vypravily na Moravu už 500 vlaků s minerálkou, otestují další přepravy

Vlak s produkty KMV. Autor: KMVVlak s produkty KMV. Autor: KMV

Společnost Karlovarské minerální vody (KMV) slaví malé železniční jubileum, když tento týden vypravila už pětistý nápojový vlak z Kyselky na

Společnost Karlovarské minerální vody (KMV) slaví malé železniční jubileum, když tento týden vypravila už pětistý nápojový vlak z Kyselky na Karlovarsku do distribučního centra v Mostkovicích u Prostějova. Firma spočítala, že za šest let od zavedení železničních přeprav nahradily nápojové vlaky 11500 kamionů. Chce přitom vlaky využívat ještě více.

Vlak s produkty KMV. Autor: KMV

Vlak s produkty KMV.
Autor: KMV

„Náš projekt dokazuje, že i rychloobrátkové zboží lze přepravovat rychle a kvalitně po dnes spíše opomíjené železnici. Díky pozitivním zkušenostem s ekologičtější přepravou po železnici připravujeme další projekty na rozšíření železniční přepravy do dalších destinací,“ uvedl generální ředitel KMV Alessandro Pasquale.

V nejbližších týdnech hodlá společnost začít testovat vlakovou přepravu minerálních vod z Mnichova u Mariánských Lázní, kde vyvěrá magnesia. Ta se dosud vozí na vlak do zhruba 30 kilometrů vzdálené Kyselky autem, nově by měla putovat od zdroje na vagonech, které se cestou spojí s „moravským expresem“.

Společnost chce rovněž do konce roku vyhodnotit zkušební provoz vlaků mezi Kyselkou a skladem ve středočeských Tuchoměřicích, odkud se zásobuje Praha a okolí. První testovací vlak jel v únoru, zatím není jisté, zda firma zahájí příští rok i regulérní přepravu. „Možné přepravy do středních Čech totiž ovlivňuje více faktorů než u stávající přepravy z Kyselky nebo u uvažované přepravy z Mnichova,“ uvedl mediální zástupce společnosti Pavel Novák.

Vlak s produkty KMV. Autor: KMV

Vlak s produkty KMV.
Autor: KMV

KMV využívají železnici pro přepravu svých výrobků od léta 2012, kdy dokončily obnovu železniční vlečky z Kyselky do Vojkovic nad Ohří. Vlaky jezdí z Kyselky celoročně, v sezóně až třikrát týdně. Loni se rozšířila kapacita vlaku z 16 na 20 vagonů. Objem železničních přeprav činí 19 procent z celkové distribuce KMV v České republice. Manipulaci s železničními vozy na vlečkách a jejich dopravu do předávacích železničních stanic zajišťuje společnost Rail system s dieselelektrickými lokomotivami řady 749. V předávacích stanicích si vlakové soupravy přebírají elektrické lokomotivy řady 363 společnosti ČD Cargo, které je přepravují na další trase.

Tagy ČD Cargo Karlovarské minerální vody KMV nákladní Rail system vlaky
18 komentářů