Kvalita autobusů v PID. Všechny nároky plní tři dopravci z 33
Nový autobus SOR ICN 12 v barvách PID pro OAD Kolín. Foto: OAD Kolín
Podíl autobusů v nejnovějším standardu, kterým je červenošedý vzhled, na konci roku 2023 tvořil 18 %.
Nechápu, že se tady nejvíc řeší jestli mají autobusy správnou barvu. Ťy statistiky jsou asi dost mimo – třeba Arriva City na lince 303 vesměs samá subdodávka, Točí se tady ty nejhorší vozy a řirdiči, co vám řeknou, že je nezajímá, co se ve voze dějě, nebo že je tam horko. Topení nastaveno na 25-28 stupňů, větrání vozů často jenom při otevření dveří, okna zamčená A můžete psát, kam chcete, na Ropid, na Arrivu a dostanete odpověd, že máte řidiče poprosit. To jako vážně ? Každé ráno budete prosit o to, že chcete cestovat jako člověk a nebýt zpocený po… Číst vice »
Pořád si nemůžu zvyknout, že skvělá kloubová IVECa mají o dveře míň než SORy a nástup trvá déle. Pokud má někdo zájem, vyčíslím mu čas ….
Tedy, vím, že na vzhled autobusy nejezdí a že tu opět dostanu „rychtu“, ale tyhle SORky od Kotase, ty vypadají strašně…. Vlastně všechny SORky vypadají strašně….je to spíše, jak hračka z LEGA, než autobus….
SORky nejsou zas tak špatné, v některých verzích jsou i docela pohodlné a komfortní. SORka vznikla po ekonomické krizi v r. 2008 jako úsporný autobus dělaný na úsporu. A z tohoto pohledu není zas tak špatný
STENBUS a vice mene plneni kriterii- ty kraso spatny vtip , uz i Arriva na vice linkach je lepsi- pro mene chapave muj nazor.
Mohu se zeptat v čem? Když jsem s ním jezdil, tak jsem s ním nikdy neměl problém.
Máte z poslední doby špatné zkušenosti se Stenbusem? Od té doby co nakoupil větší množství vozů Sor poslední generace je svezení s ním dle mé zkušenosti obstojně.
No někdy, když se rozhodnu jet 354, tak mi i přes to že na InKartě(jako nosiči lítačky) mám nahraný průkaz 6-15 a 1. Pásmo, „terminál“ ukáže křížek… A nebo mám jen štěstí na prokletou (terminálem) Crossway 1746… Ale řidičum je to vesměs jedno a nechají mě nastpupit i tak… Ale je pravda že terminály blbnou někdy asi všude…
A až bude podíl autobusů v nejnovějším standardu, kterým je červenošedý vzhled, víc než 20 %, začnou brečet, že klesají příjmy z reklamy…
Plochy pro reklamu také regulují standardy.
DPP má ukazatel „Garance bezbariérových spojů“ splněný na 100% — jako vážně?? Děje se velmi často, že na spoji má jet bezbariérová tramvaj, a místo toho přijede dvojice Tétrojek, bez wany. Když jede žena sama s kočárkem a na refýži není na pomoc nikdo nebo jen babička o holi, tak to fakt není vtipné.
Tohle jsou autobusy, ne tramvaje
Z tramvajových dopravců PID je DPP pořád nejlepší, ale bohužel i nejhorší.
Jak píše Michal, tady jde o autobusy, ale určitě se nestává, že by vám často jela vysokopodlažní tramvaj na spoji s garantovaným nízkopodlažním vybavením, to lžete. DP si drží nízkopodlažní zálohy na tyto spoje a muselo by vypadnout několik tramvají, aby za ně poslal vysokou náhradu. Radši začněte používat jízdní řád nebo aplikaci a všimněte si, které spoje jsou označeny jako nízkopodlažní. Jediný problém, za který se DPP dá kritizovat je, že na některých linkách vypraví více vysokých tramvají za sebou, měly by se střídat. Aktuálně je na tom nejhůř linka 31, jelikož si Praha 6 vylobovala většinu wan pro… Číst vice »
Nejspíš jen přijelo zpožděné vysokopodlažní pořadí, a pak si lidi myslí, že se garance nedodržují.
Nebo když se na trase stane mimořádnost (odklon, rozdělení linky) tak dispečer řeší hlavně aby to jelo přibližně v intervalu, a ne pořadí. A po vyřešení mimořádnosti se zase rovná.
Už několikrát se mi stalo, že na jízdním řádu byla napsaná nízkopodlažní tramvaj a přijela vysoká.
Pro mne je nejvyšší kvalitou to, že něco vůbec jede.
ABOUT ME opět nejhorší
Bývaly časy, kdy plnil většinu ukazatelů na 100 % – alespoň podle oficiálního vyhodnocení 🙂
Splnit 100% nízkopodlažnost mu nedělalo problém, tu měl víc než DPP.
Jo, jezdit s těmi střepy, co mají prošlápnutou podlahu a skáčou jako koza, je otřes.
Naštěstí už mají i nové busy…
Na jaké linky nasazuje About Me nové vozy. Já znám především vrakoidní hrbaté Sorky, které jsou v interiéru všelijak popraskané a klepou se.
Na 164 nasazují často BMC Procity 10,6 ale taky to není žádná sláva ani oproti SOR NB 12. A ty fušeřiny jako je překližková deska místo zadního okna a obecně zanedbaný vozový park už je věc jiná, takovej až Ukrajinskej přístup k tomu, prostě to jet na minimální údržbu, bastlit a potom koupit nový/ojeté od někoho kdo se o to staral.
Minulý rok jsem potřeboval jel náhodou 5x a všechno delší trasy v jeden den. Na návštěvě zapomenuté věcí, takže návrat velký kus cesty z Prahy zpátky. Venku tak 25 stupňů, začátek léta a v žádném busu nešla klima. Fakt nic příjemného. Na stížnost odpověděl Drápal tak, že to není možné a ani to nemůže prověřit, protože jsem neposlal spz všech busů. Datum, čísla linek a spojů asi nestačí… :-O Spoj se přistavuje minutu před odjezdem nebo v čase odjezdu a bez zaplé klimy nebo topení. Bohužel i když je klima zaplá, tak se křupani vrhnou na otevírání oken a řidiči… Číst vice »
Stačí číslo linky a evidenční číslo vozu
tak ale to je obrovska tragedie, ze pri 25 stupnich nesla klima … 🙂
Asi to tragédie je – neb během 1 hodiny jsem za to nasbíral 24 záporných hlasů.
Asi generace „sněhových vloček“ nebo někdo s klimatickou úzkostí.
„jsem za to nasbíral“ ? No jo, ale pod jiným účtem 😀
co mas furt s jinym uctem? “jiny petr”
hodnotil minusy ke svemu predchozimu “jiny petr” prispevku.
Chtělo by to spíš srovnávat železniční dopravce a hlavní kritérium mít hluk, komfort co se týče vibrací a klepání vlakua klimatizace. Regionova by vše prohlála s 810 na plné čáře ale obávám se že regioshark a regiofox a inter pantrer díky hluku taky je peklo
Já bych měl tip na 842.
Tahle srovnání už dělají České Dráhy. Můžete jich dost najít na jejich webu. RegioNovy a 810 se plánují do pár let stejně vyměnit
“Tesim” se opet na teplejsi dny a autobusy ktere maji klimatizaci, ale maji ji zamerne vypnutou… Nerikam, vychladit na 15 stupnu, rozumne, ale sahara ve skleniku do 21. stoleti nepatri.
Jste zhýčkaný – není to tak dávno, co jedinou klimatizací v buse i vlaku bylo otevřené okno (a to jsme ani neznali zabarvená skla) . A taky jsme v tom roky a desetiletí jezdili.
Copak? Generace „sněhových vloček“ má zase problém a bez klimatizace nepřežije?
Když už si chcete povídat sám se sebou tak si nesmíte zapomenout přepnout účet Petře
reagoval jsem na mínusy co jsem obdržel – to jsem tam asi tedy měl dopsat. Tak příště 🙂
Už sem nepište a raději nepište vůbec 🙂
Léta ještě v 80. letech vypadaly krapet jinak – červen/červenec většinou „Medard“ alias déšť a kosa od Atlantiku a „letní vedro“ znamenalo 27 stupňů a to na pár dní, ne 38 stupňů dva týdny v kuse.
Druhý rozměr je že klimatizace je v autech standard a pokud má být socka konkurenceschopná, měla by nabídnout totéž.
V autech je taky standard maximálně 5 lidí v jednom uzavřeném prostoru a možnost si pustit nahlas rádio. Když tohle socka nemá, znamená to taky, že je nekonkurenceschopná?
Spis Vam nekdo slapl na kuri oko 🙂
Já jsem ze starší generace, ale taky se mi bus nebo vlak bez klimy nelíbí. Tomu se říká pokrok, že co stačilo dřív, to už dnes nestačí. A dnešní super výkřik novoty bude za 50 let taky něco, nad čím se ohrne nos. Je fajn, když je jednomu ve vlaku vedro, tak si stáhne okénko a sám si sedne tak, aby na něj nefoukalo. A vlak se rozjede a ten průvan jiným vadí… Obzvláště je dobré, když jede ve vlaku banda šotoušů, ti otvírají okna, i když je venku kolem nuly. Sice ne kvůli vedru, ale aby viděli číslo lokomotivy… Číst vice »
Spis bych rekl, ze Vy jako potrefena husa nedokazete prezit fakt, ze jiz neni doba krale klacka a pokud se maji lidi prepravovat hromadnou dopravou, civilizovane a ne jako dobytek, je treba posunout i sve mysleni.
Nevim jak Vy, ale po jizde hromadnou dopravou nemam potrebu smrdet jako dobytek potem cely den jen proto, ze nekdo je liny zapnou klimu kterou je bus vybaven a dopravce za to dostal i zaplaceno za km. V dobe minule na kterou tak tad vzpominate i ty dopravni prostredky mely i jinak velka okna, ne zamcena a atd.
Do svých 15 let neměl boty… vyučil se ševcem.
Není to tak dávno, co se v nejmenovaném motorovém voze v létě topilo a v noci poblikávaly žárovky. A taky jsme jezdili a žijeme. Dnešní generace je příliš rozmazlená.
Je to běh na dlouhou trať – některé linky jsou na tom stále dost špatně. Ale celý ten systém standardů, jejich měření atd. je dobrá věc, přestože to samozřejmě samospasné.
Na linkách ČSAD Střední Čechy (linky 110, 171) se potkávám denně s vozy subdodavatelů. Vozy ČSAD Střední Čechy bývají v dobrém stavu to u Martina Štěpánka ani u Aranea bus říci nemohu. Ani to, že plní kritéria stáří vozů, úklidu, údržby apod.
Pan Štěpánek se jmenuje Jaroslav a od 31.1.2024 už subdodávky nejezdí.
To je dobře, že jsou na lince110 o trochu lepší subdodávky. Jezdí Jarodlav Štěpánek subdodávky na jiné lince nebo se subdodávkami skončil úplně? Na 110 vídám nyní vozy Aranea bus. Ty jsou narozdíl od Štěpánkových uklizené a rez není vidět v interiéru.
Jarda Štěpánek se subdodávkami (jak píše LK) skončil a jeden vůz (1542) pronajímá dopravci Libuše Mikší, Brno, který jezdí subdodávky pro ČSAD Střední Čechy
Bohužel, to samé linka 166 a její subdodávky od firmy AbouMe. Špína, smrad, humus a nikdo, ale nikdo to neřeší….proč dopravce se hlásí do soutěží o linky, na které evidentně nemá personál ani vozidla? Ostruda
Ty vozy co na lince 166 jezdí v podání About Me jsou koupené jako 12, 13 leté vozy, což jinde vyřadili. V kombinaci s neúdržbou jen jízda děs. Některé vozy po CDS Náchod jezdili i s poškozeným interiérem.
jezdily
Nevím, proč je ten limit 15 let tak striktní (jediné vozidlo ve vozovém parku znamená nesplnění ukazatele), to jako úderem 15 roku autobus přestane být použitelný? I když je třeba dobře udržovaný a jeden dva roky by ještě sloužil? To je mi ekologie…
Taky je to jenom standard, ne že nesplnil a vypovídají smlouvu…
Takový vůz se prodává například náhradní dopravu za vlak. Nešrotuje se.
Neprodává. Dráhy vyžadují 12 let.
Když je neplánovaná náhrada třeba z důvodu nehody nebo poruchy u SŽ, tak snad žádný věk vozidel nezkoumají a jede to, co seženou nejdřív.
I tak bývá ropid raději, když jede něco slušnějšího (displej nebo aspoň papír s nápisem X-S7, seřízené hodiny a cvakátko jízdenek,…). Ale nemusí.
Šrotují… Třeba DPP NB12 dává do šrotu, protože GO se nevyplatí, protože věk….
Nějaká hranice být musí. Po 15 letech je už většinou potřeba rekonstrukce, což se často nevyplatí. U 3000 autobusů se lépe kontroluje věk vozidla než abychom platili inspektory, kteří budou pravidelně prolézat každý vůz a zkoumat, zda ještě splňuje technické parametry pro důstojný převoz cestujících. Věk je taky objektivní údaj, na který si nemůžete jen tak stěžovat a každý dopravce o něm ví předem. Po 15 letech může bus prodat nebo provozovat jinde, kde objednatel nelpí na stáří vozidla.
Když je tam kritérium „čistota vozidel“, tak to podstatné z hlediska kvality pro cestujícího se očividně prolejzá a zkoumá. A co je pod kapotou, je věcí STK.