Kutná Hora osadí pět rizikových úseků silnic informativními radary

Měření rychlosti v Tišnově. Foto: Městský úřad TišnovMěření rychlosti v Tišnově. Foto: Městský úřad Tišnov

Radary nebudou sbírat data k pokutám.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Na Masaryčku by jsem dal radary na měření rychlosti určitě,někteří jezdí i přes den jak prasata….

soumar

Padesátka v obci smysl má, ale jaký smysl má v Kutné hoře v ulici Kaňkovská, kde je kolem minimální zástavba a vedle ulice chodník? Nedivím se, že se tam jezdí rychleji. Místo „buzeračních“ semaforů a radarů a značek by bylo vhodnější respektovat charakter silnice a nechat řidiče, ať jedou jak je potřeba. V případě potřeby zklidnění se nabízí možnost udělat přechod pro chodce s vyvýšením (jen ne probůh žlutočerný práh) nebo šikanu v začátku zástavby, kde je řidič nucen změnit směr a tím zpomalí. Viz např. Polsko, tam se to používá hojně, ale i leckde u nás. Obojí vede ke… Číst vice »

Kebab

Kam by i v Rakousku dali 60 nebo 70, u nás je tvrdohlavě 50 a radar. A taky velké divení, že se pravidla nedodržují automaticky. Proč asi.

T679.2

„Padesátka v obci smysl má, ale jaký smysl má v Kutné hoře v ulici Kaňkovská, kde je kolem minimální zástavba a vedle ulice chodník?“ V obci smysl má a proto i tady. „Nedivím se, že se tam jezdí rychleji. Místo „buzeračních“ semaforů a radarů a značek by bylo vhodnější respektovat charakter silnice a nechat řidiče, ať jedou jak je potřeba.“ Jak je potřeba? Co to znamená? Většina lidí nebude hledět na to, že tam jsou třeba nemovitostí, že se tam může objevit člověk na kole atd. V takovém případě budou lidi jezdit jak potřebují oni sami a ne tak, jak… Číst vice »

Petr Šimral

A k čemu tam tedy ty radary jsou?
Aby plašily jen ty, co to tam neznají?
Místní a kamioňáci mohou dále jezdit jako prasata?

Co jsme to za národ, kde se dodržují pravidla jen pod nátlakem…

Han van Meegeren

V lavoru v Malíně už před pár roky 53 km/h za 200. Zajímavé by bylo zjistit třídu přesnosti měřidla.

Luk

Měřidlo (SYDO Traffic Velocity) se ověřuje podle 0111-OOP-C005-09, kdy maximální chyba měření v provozu je 3 km/h při rychlostech do 100 km/h a 3 % při rychlostech vyšších. Těch naměřených 53 km je už po odečtení max. chyby měření. To znamená, že při naměření 53 km/h mohla být skutečná rychlost 53 – 59 km/h.

T679.2

Jako prevence a první krok super. Pokud se ukáže, že je to k ničemu tak instalovat radary s výběrem.

Dan

Já jsem zastáncem toho, že by se mělo měřit a pokutovat kde to jde, jinak se morálka našich řidičů těžko zlepší.

Mendy

Podle mě jsou rychlostní limity nesmysl, když máme tohle: „Při účasti na provozu na pozemních komunikacích je každý povinen a) chovat se ohleduplně a ukázněně, aby svým jednáním neohrožoval život, zdraví nebo majetek jiných osob ani svůj vlastní, aby nepoškozoval životní prostředí ani neohrožoval život zvířat, své chování je povinen přizpůsobit zejména stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, povětrnostním podmínkám, situaci v provozu na pozemních komunikacích, svým schopnostem a svému zdravotnímu stavu, b) řídit se pravidly provozu na pozemních komunikacích upravenými tímto zákonem, pokyny policisty, pokyny osob oprávněných k řízení provozu na pozemních komunikacích podle § 75 odst. 5,… Číst vice »

Dan

A jak tyto obecné formulace budete vymáhat a kdo bude určovat, jestli je to ještě v pořádku či nikoliv?

Luk

V případě nehody to určuje policista, případně soudní znalec.

adamgolias

v případě nehody je už pozdě

Luk

Rychlostní limity mají často i jiný význam než bezpečnostní, například snížení hluku.

T679.2

„Při účasti na provozu na pozemních komunikacích je každý povinen a) chovat se ohleduplně a ukázněně, aby svým jednáním neohrožoval život, zdraví nebo majetek jiných osob ani svůj vlastní, aby “ Paráda. Jenže to, že tohle máme ještě neznamená, že si tak každý počíná. Kdyby tohle každý respekotval nebudou někteří jezdit jako bezmozci. Můj názor je ten, že pokud je někde snížená rychlost je to z nějak=ho důvodu. Výjimkou mohou být neuklizené cedule po nějaké oprave co zůstanou stát. Pro mě platí, že je li snížená rychlost prostě snačku respektuji a to i kdyby někde po frézování zůstala 30 nebo50… Číst vice »

Dachs

Jenom o represích (často buzeracích) a sankcionování přestupků to není. Je to o podivuhodných algoritmech vyhodnocování situací (včetně jízdy rychlostí vyšší, než jak a kam vidím) a nerespektu k pravidlům obecně – a to se ptejte sociologů, proč tomu tak je. Máslo na hlavě mají i mnohé autoškoly, které umí připravit držitele oprávnění, nikoli řidiče (čest výjimkám). V naší kotlince se dá také soudit, že v hlavách máme frustraci ze stavu silnic (protože nad tím zůstává rozum stát, jak se i s některými příšernými dvojkami nebo i důležitými spojkami ve městech roky nic nedělá) a chybějící infrastruktury (typicky obchvaty a… Číst vice »

T679.2

V podstatě souhlasím. Ale info radar je první krok a pořád lepší něco než nic. Časem třeba přijdou na to, že to nestačí. Alespoň tak budou moci říci „my to mysleli dobře“ a nikdo nebude mít možnost nadávat, že se tam daly hned radary s výběrem.