Kupka: Humanitární vlaky mají dostat přednost při přidělování dopravní cesty
Příprava odjezdu humanitárního vlaku na polsko-ukrajinskou hranici. Foto: ČD
Polsko chce zavést „štafetový systém“ při přepravách uprchlíků.
Polsko chce zavést „štafetový systém“ při přepravách uprchlíků.
Dnes RJ z Košic poloprázdný
Hlavní koridor je přetížen Ostrava-Praha,dá se jezdit Ostrava-Brno-Havličkův Brod-Praha?A proč chtějí všichni do Prahy?Mají tam příbuzné a známé?Nebo je chce ta Praha?A jsou v Praze ještě volné kapacity?
https://regiony.rp.pl/spolecznosci-lokalne/art35848211-w-krakowie-brakuje-dla-uchodzcow-lozek-i-jedzenia
A víte že ta jednokolejka nach Prarau je taky přetížená? Takže leda tak s přepřahem přes St. Město a Kyjov (nedoporučuji hlásit, fun fact. ve křtu sv. Vladimíra od Borovského je Kyjev přepsán jako Kyjov) Pokud nejsou výluky mezi Zábřehem a Chocní, tak je asi rozumné jet vrchem a netahat to po nevyhovující a v podstatě neexistující jižní páteři. Důvod proč všichni jedou na Prahu může být prostý, je to jedno z mála míst, které znají. Kdybyste zdrhal do Francie, což je tak podobně daleko, nebo třeba do Švédska, Norska, tak také znáte jenom pár měst, Paříž, Nice, Lyon., Stockholm,… Číst vice »
Už ale nikdo neřekl tam takové množství válečných uprchlíků budou umísťovat do Prahy?To je teprve začátek a jak dlouho tady budou?Maďarsko je nechce,Polsko,už je přeplněné,kam půjdou?
Zřejmě se s Prahy budou přepravovat dál do zemí Beneluxu, či na sever Evropy. Takže je možné, že třeba Regiojet spustí po lince na Ukrajinu, plánovaný spoj do Beneluxu dříve jako humanitární vlak.
Nemyslím si, že se toto bude týkat tratí na Brno či Ostravu.
Místa je tu dost v Praze je mraky prázdných paláců, kasáren, škol a ubytoven a hotelů. Jen s tím trochu zatřást.
Jen dotaz, víte komu to patří a v jakém stavu ty budovy jsou, jestli náhodou nemá letos začít rekonstrukce a podobně?
V Brně taky vím o pár takových poloprázdných domech, ale že by byly k bydlení, byť nouzovému, fakt nevěřím. Něco mi říká že když vidíte přes tři patra, tak tam jaksi úplně nejsou podlahy.
Teď už snad bude hezky, takže možná na Strahov nebo na Letnou…
Možná O2 arena,ale ta je dos malá,Warszawa hlásí 200 000 a Kraków 100 000 a další přicházejí,kolik jich zvládne Praha,Brno?Hotely campy budou plné brzo a nebude to otázka měsíců
Je třeba tn proces optimalizovat, je třeba na to jít chytře, ubytování musí být přiděleno podle toho jaké plány ti lidé mají. Jsou tam lidi kteří budou chtít dále, jsou tam lidi kteří přišli na krátko (například ze západní Ukrajiny), jsou tu lidé kteří přišli za někým a jsou tu lidé z míst, která fakticky zanikla. Někdo de bude chtít vrátit, někdo zůstat. Podle toho se musí s tím přidělováním a pomocí počítat. Pokud je tu někdo na pár měsíců (Nebo tak to teď plánuje), není úplně vhodné na ně mrhat městskými byty, naopak pokud sem přijde někdo kdo tu… Číst vice »
Pokud by stát dal víc než 180 za dospělého člověka a 100 dítě, tak problém tak horký nebude. V ČR je spousta autokempů s chatkami, chaty, ubytovny, investiční byty, rekreační střediska. Některé byty vznikly během týdne úpravami kancelářských prostor. ČR je ve skutečnosti veliká, jen se musí chtít. Horší je to s kapacitou zdravotnictví a škol. Personální problém možná částečně pomohou řešit Ukrajinci sami. Už teď některé jejich učitelky učí tady. Zdravotníci ale nepřijdou ani za svět. I my máme známého v UA a ten tam bude pracovat do posledního dechu. Operoval už i nepřítele – mladé kluky.
Koridor a páteřní tratě už takto dost přetížené a je tam dost výluk a spoždění,třeba 120min,pojedou přednostně a budou v jízdních řádech IDOS?
Jojo…to by to nešlo připojovat k normálním expresům, např. EC 115/114…ten stejně jezdí v tu stranu…
Na trati s autoblokem kupování způsobí více zdržení než jet ve sledu. A vešlo vy se to vůbec na nástupiště?
114 (resp. 90114) už teď jezdí mnohavozová (a „bohumínská“ část jede extra jako 30114 včas), co chcete ještě kuplovat?
Prosím na každé místo do vlaku dát k přečtení brožurku o České republice, o životě tady a se zvláštním prohlédnutí k civilizačním návykům. V pátek jsem potkal v bazénu rozradostněnou skupinu asi dvaceti UK občanů, před vstupem do bazénu nějak nepostřehli sprchy a že je normální se před skokem do bazénu osprchovat. Prostě jak přišli tak tam skočili …
Chodím na bazén nejméně dvakrát týdně a musím konstatovat, že toto chování je vlastní i mnoha Čechům.
Stejně jako neukojitelný hlad, zaháněný různými sendviči…
Jako před pár lety v Bad Füssingu – autobus českých návštěvníků neměl nic lepšího na práci, než se po těch zážitcích z Pasova pořádně nažrat…(nikoliv v restauraci, ale v šatně)
Děkujeme za fundovaný názor související s obsahem článku. Snad jste tedy všech dvacet ukrajinských občanů skutečně důkladně zkontroloval a sám jste se řádně osprchoval.
V Británii je spousta migrantů, kteří nemají hygienické návyky
A co je nám do toho? To jsou blbé hlášky! Navíc nechápu že si tito „uprchlíci“ můžou diktovat kam by chtěli! Přeci jich sakra nemůžeme přijímat neomezené množství jen na základě ukrajinského pasu! Nejdřív je třeba už na hranicích vyslechnout a vytřídit na ty kteří opravdu potřebují naléhavou pomoc protože přišli o všechno nemají peníze atd a na ty, kteří (které) se vydali dost lehkomyslně na dalekou cestu do neznáma bez jakýchkoli kontaktů či předpokladů např. majetkových profesních, jazykových aj. Mluvit o jejich plánech se za této krizové situace zdá být dost pochybné
Richard Fiala je něco jako Radim Fiala?
Když už Arnošte nemáš jiné starosti nezaměňuj mne laskavě ani s Petrem Fialou.
V bazénu je dost chloru, takže je to jedno
První kým bych začal kdo by měl okamžitě odejít ze SŽ je SVOBODA ! Po KAŽDÉ ALE PO KAŽDÉ BRNO – PRAHA 30 – 90 MIN ZPOŽDĚNÍ ..
Rok 2021 a vlaky jezdí pomaleji než za parního provozu
Jaké chce dělat priority, když normální provoz selhává?
Ano, výlukový grafikon kolem Velimi, Peček a Poříčan se skutečně vydařil a je dokonale vyjezditelný. Tedy pokud se pod pojmem „vyjezditelný“ rozumí každodenních 15-40 minut zpoždění, které se přičítají ke grafikonové jízdní době prodloužené o 15 minut oproti době předvýlukové.
To pana ministra jistě nezajímá 🤣
Trochu zmateně vyjevená, ale pravdivá realita…
Z Prahy do Brna by se to dalo rychlíkem (tj. rychlostí 160 km/h) dalo ujet za 2:16, expresem dokonce za 1:30.
Jenže to by znamenalo z Kutné Hory do Brna sérii úplných přeložek ve formě tunelů…
Na tunelové přeložky to být nemusí. Trať je stavěná bohužel stylem rovno za nosem a za míli (tj. přes 7 kilometrů) prudce zaboč, takže dost by udělaly už pouhé „malé“ přeložky oblouků (krom tedy úseku Tišnov – Níhov. Navíc by to tam spíš asi vyšlo na průkopy, než tunely. Horší situace je za Žďárem kde by to už bylo na velké přeložky. První u Nížkova, druhá, sice krátká ale asi s tunelem, u Přibyslavi. Horší je to pak z Brodu na světlou a dále. Ale pokud vím, tak už nějaké přeložky jsou už v plánu mezi Kolínem a Čáslaví, což… Číst vice »
Předpokládám, že všem humanitárním vlakům je odpuštěn poplatek za použití a přidělení dopravní cesty. A pokud tomu tak není, tak by se vedení dobré správy mělo nad sebou zamyslet.
To, že chtějí dopravci sami a dobrovolně pomoci uk, ještě neznamená, že SŽ je povinna jim poskytnout použití dopravní cesty zdarma.
Říká se tomu solidarita, sounáležitost, empatie, vstřícnost. Samá neznámá slova, viďte? 🙂
Pane Arnošte, raději se prvně podívejte na trám ve svém vlastním oku,než se budete snažit vyjmout třísku z mého oka.
Konat dobro není ničí povinnost.
A konat zlo je něčí povinnost? Či zlu napomáhat či ho ignorovat? On někdo psal o povinnosti kromě vás? Znám taky něco o kejhající huse…
Dopravní cesta pro humanitární vlaky v CZ a SK je zdarma.
V Polsku nevím.
Nekejhám. Jen upozorňuji. Mimochodem, slovo „zdarma“ je pěkná chiméra. Nikdy nic není zdarma. Vždy to někdo zaplatí. A taky by se dalo říct, že platíme válku na ukrajině. Neboť z peněz za ropu a plyn rusko financuje válku. Takže kdo zlu opravdu napomáhá. Tzv vyspělý západ není ochoten vzdát se kvůli životům svého ekonomického blahobytu. Tomu se říká…pokrytectví.
Dokud ho nebudete sam potřebovat…..
Jojo…asi z nějakého prastarého vydání slovníku pro Newspeak 😀
Technická: UK je United Kingdom. Ukrajina má zkratku UA. Mnemotechnická pomůcka: UkrajinA.
vím. Ale jsme v česku. Proto jako zkratku používám první dvě písmena.
Ano, jsme v Česku, ale ta zkratka UA je oficiální zkratka Ukrajiny, používání „lidové tvořivosti“ založené na kontextu, není úplně vhodné. Trochu to mate.
A místo USA píšete SSA, protože jsme v Česku?
Nevím jak IGCT, ale někteří kremlboti to používali před pár lety. (Na druhou stranu zase USA jsou známější než UA)
Takhle nějak si “volil “ nálepku slovensky premiér a taky ministr ( Mečiar a Kňažko) nějak jim vyšlo Somálsko ..
Použití dopravní cesty humanitárními vlaky je bezplatné (produktové faktory P11, P22).