Kudy povede vysokorychlostní trať Podřipskem. 35 obcí se dohodlo na jednotném postupu

Terminál VRT Roudnice nad Labem, vizualizace. Pramen: Správa železnic/Rusina Frei architektiTerminál VRT Roudnice nad Labem, vizualizace. Pramen: Správa železnic/Rusina Frei architekti

Obce chtějí posouzení průchodu všech druhů dopravy regionem. Na tvorbě plánů se mají podílet obyvatelé.

90 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza

Nevím jestli nové řešení odbočky na Zdib, kdy je nyní možno sjíždět přímo na Mělník je výsledkem činnosti spolku D8 nebo ŘSD dostalo rozum a přepracování sjezdu navrhlo samo? Další námět na nápravu naprosto nelogického řešení je nájezd na dálnici u Úžic směr Praha- studené kamiony z logistických areálů (vím v době stavby D8 tam nebyly ale už drahnou dobu tam jsou aby se dalo reagovat) se v pár desítkám metrů nacpou na dvouproudou dálnicí, totálně zbrzdí dopravu, aby po několka dalších desítkách metrů mohli konečně přejet do stoupacího pruhu. Dlouhodobě se diskutuje se o tříproudém řešení celého začátku dálnice… Číst vice »

Miroslav

Je zajimave, ze „dotcene“ obce a kraje se chteji spojit a vytvaret paralelni studie. Ale proc to neudelali uz driv, proc az ted? Zjistili, ze jejich jejich vykrikovani a nesouhlas jako jednotlivych obci nemaji vahu? Nebo je v tom neco jineho? Rovnez je velice zvlastni argumentace na podporu teho strategie. Jako posuzovat vliv D8 na krajinu a Ustecky a stredocesky kraj ( mohu tedy mluvit jen za Ustecky kraj, kde ziji dlouhou dobu) a jestli ma vubec cenu stavet VRT, pripadne v jakem rozsahu? Jako vazne? At se ti chytraci zeptaji zastupitelu za Ustecko, jak vypadal tento kraj s pracovnimi… Číst vice »

xyz

Zrovna z Ústí se už nyní dá do Prahy dojet v 1h taktu za 64 (Holešovice) – 74 (Praha hl. n.) min. To není vůbec špatné.

Mmch. jiné pracovní příležitosti vznikly v Ústeckém kraji i mimo dosah D8, např. zóna Havraň (byť, pravda, ta je nedaleko od D7).

Miroslav

Vtipne. Tyhle casy jsou ale jen u rychliku ve dvouhodinovem taktu. Ostatnim spojum to trva dele. A jaksi jste zapomnel pripocist dopravu po Praze. Takze plus dalsi jedna a jedna hodina. Takze realne stravite na ceste za praci “ jenom do Prahy a zpet“ 4 hodiny. A co Nemecko – Drazdany, Pirna atd. Taky jen hodinu? A ne prosim spolehat se na to, zda prijiede vcas EC opravdu neni dobry napad.
Procpak tu asi na severu nename vic firem s vyvojem z Nemecka, ze?

xyz

– Ne, uvedené časy jsou u Berlinerů/Krušnohorů v úhrnném 1h taktu. – Ve směru jízdy do Prahy se jedná dokonce jen o 61 min. do Holešovic, resp. 71 na hl. n. – Připočítávání času „ode dveří na nádraží“ a „z nádraží ke dveřím“ je nutné provést jak u nynějšího stavu, tak i ve stavu s VRT (resp. při existenci VRT budou minuty Holešovice, že). – Můj předchozí příspěvek byl primárně o relaci Ústí – Praha. Nikoliv Ústí – Dresden, kde cestovní doba vlaku EC je taky cca 1 h (a mmch. ten pouhý 1h takt namísto pouhého 2h taktu rychlých… Číst vice »

Martin Klečka

Už to budou skoro 3 roky, kdy jsem začal vysvětlovat, že Regionální plán je cesta…Takže se ptáte správně, proč až nyní Obce už skoro 3 roky tvrdí to samé…Posun je vidět hlavně ve Středočeském kraji, kde se hledalo řešení, jak to celé zprocesovat….Je potřeba říct, že se zde žádný takový projekt iniciovaný samosprávami dosud nerealizoval…

Marie Svobodová

Ústecký kraj: Přesně žádné novoty, nějaký Regionální plán by nám přidělal akorát práci… Přece my nejlépe víme, jak se to dělá a jsme v tom faaaakt dobrýýýý ! VRTku si vymysleli v Praze, tak si jí i tam vyřeší…..

Tomáš Kubalík

Já bych nic nestavěl. V budoucnosti bude mít nezastavěná krajina největší hodnotu. Když chcete je do Drážďan, tak můžete je autem po D8 nebo vlakem. V roce 2035 to stejně bude elektromobil. Případně můžete poslat mail a nemusíte nikam jezdit. Na tomhle se chce někdo jen napakovat. Nejdůležitější je ale přesvědčit lidi, že je to pro ně dobrý. Maloměšťáci budou jezdit rychlovakem na vánoční trhy do Dráźďan.

luke.pl

Ty woe 🙄 Cepicku z alobalu mate? Na zaklade Vaseho pohledu na rozvoj a vyvoj spolecnosti prosim, abyste odevzdal mobil, TV a dalsi spolecenske vymozenosti, chytil si do ruky brk a pri petrolejce sel naskrabat sve pameti… A bude zase dobre 😉

Panda

Alternativou k VRT jsou spíš další pruhy na D8 a investice do návazných silnic a ne nezastavěná krajina (která je mimochodem mezi Zdiby a Lovosicemi asi tak ze 100% nepůvodní). Elektromobily jsou na prostor méně náročné než normální auta nebo co konkrétně z kapacitního hlediska vyřeší? Maily vyřeší pár procent business cest, zatímco zbytek bude na téhle relaci spíš nadále růst. Napakovat se asi někdo chce, to už je holt asi lidská přirozenost.

Granja

…..Na tomhle se chce někdo jen napakovat……

Jj. Jenže vy nevíte kdo, abyste se také honem přihlásil, že? Můžete být v klidu. Na kvalitní infrastruktuře se „napakují“ všichni, ale ne tak jak si myslíte.

Jan Matoušek

Mail? Výborný nápad. A ten na druhé straně by mi mohl třeba poslat fotografie a já bych pak tvrdil, že jsem tam byl na dovolené.

MilanSima

Tak schválně co bude dřív. Jestli VRT Podřípsko nebo opravený úsek Radejčín-Teplice 😎.

xyz

A cožpak Radejčín – Chotiměř. 🙂

A zajímalo by mě, kdy mezitím dojde k přepnutí pravobřežky i levobřežky na 25 kV 50 Hz. 🙂

Luboš Beneš

To se ví:“Již brzy“

Martin Klečka

Regionální plán ve Středočeském kraji končí v katastru obce Ledčice, kde je tunel už plánován Správou železnic i Ministerstvem dopravy

Honza

Když je řečeno A tak by mělo být řečeno B – ten tunel do Ledčic je zde plánován proto, že stoupání od Vltavy do Ledčic po povrhu je pro VRT nepřekonatelné, i ve variantě tunelu bude stoupání takové, že znemožňuje nákladní dopravu po VRT.

Martin Klečka

Ano, souhlasím…Díky za doplnění

Neústečan

Požadování tunelového řešení VRT a dálnice D8 v místě, kde bydlí předseda spolku mi nepříjde jako konstruktivní řešení. Spíš je to jen důvtipně zamaskované NIMBY, co tahá z kraje peníze.
Ale to je jen můj skromný názor…

Hnízdo

To se asi jedná o obec Mnetěš a okolí, které přímo pod Horou Říp…Orgány veřejné zprávy zodpovědné za ochranu kulturních hodnot budou požadovat určitě řešení, které příliš neruší…

Neústečan

Dobrý den Igore, pokud trať povede přímo pod horou Říp, tak to jinak než tunelem nepůjde to je pravda… Poslední verze, co jsem viděl vedla hned vedle dálnice D8. V tom případě se přimlouvám za železniční stanici VRT Říp umístěnou uvnitř hory.

Luboš Beneš

A nenaruší VRT panorama Řípu? To bude zase petic…

Marie Svobodová

Jste kulturní barbar? U Řípu tunel dává smysl… Zaměřte svou frustraci spíše na pana Kupku, který si zařídil 3 kilometry dlouhý tunel kolem Líbeznice – naprostá rovina bez žádného jiného důvodu, než že tam bydlí ministr

Neústečan

Dobrý den paní Marie, právě naopak bych navrhoval kulturu ústeckého kraje pozdvihnout. Podívejte se prosím na barevnou litografickou koláž „Říp v budoucnosti“. Zde máte představu, jak si naši předkové v roce 1916 představovali budoucnost.
U kupkova tunelu s Vámi souhlasím. Vysokorychlostní tratě by neměly mít tunely na rovině.

praktik

Nebydlí tam ovšem ani zdaleka sám, a právě v té „naprosté rovině“ se hluk v přízemních vrstvách šíří a obtěžuje nejvíc, protože tomu šíření nic přirozeného nepřekáží. A jsou-li na výběr pouze možnosti „buď vysoké neprostupné PHS nebo tunel“, pak každý normální místní obyvatel zvolí logicky tu druhou možnost, tedy tunel, a ministrem čehokoli kvůli tomu rozhodně být nemusí.

Marie Svobodová

Tak o to víc pod Řípem by měl být tunel…Ostatně to chce i Národní památkový úřad

praktik

on to snad někdo rozporuje?
když mnohem větší rotyku tam pochopitelně dělá dálnice, ale tu teď už nikdo nezruší, a dodělávat k ní v těch polích PHS by bylo stejné zvěrstvo jako mít je okolo VRT.

FrenkyUL

ústav, boha jeho

tarten

Samozřejmě že nejsou. Zcela přirozené řešení, stokrát u VRT malované, je mírný zářez a valy okolo z vydolovaného materiálu.

praktik

Takto můžete snad úspěšně vyřešit VRT, kde je hluk přerušovaný a vždy jen po krátkou dobu, ale pro dálnici to nefunguje, protože ta vytváří hluk souvislý (nepřetržitý) – zkuste si někdy u dálnice chvíli pobýt a pochopíte to „na vlastní uši“.

ToMa

Paradoxně je ten přerušovaný hluk pro lidi rušivější. Žil jsem dlouho s „výhledem“ na jižní spojku a trať z Krče. Spojku jsem po pár týdnech nevnímal, za to skoro každý vlak ano. V mém okolí si více lidí stěžovalo na hluk z trati než z jižní spojky

Jaaa

Konstantní hluk z jižní spojky má ale větší vliv na vaše zdraví…

tarten

Zajímavé. Provrtání Vítkova nadél tunely NS2 jsem vítal, ale provrtání Řípu také vnímám jako barbarství.

tarten

Aby nedošlo k nedorozumění: vnímal bych ho tak, kdyby ho někdo náhodou plánoval.

Bergman

Nebuďtě buran…U Řípu je nějaká estakáda asi blbost, ne…

Honza

To „konstruktivní řešení“ doposud bylo ve formě „…stát nás podrazil že nepostavil protihlukové zdi u dálnice, tak dokud je nepostaví budeme proti VRT“. Jestli budou požadavky na tunel v místech kde dálnice stojí naopak na náspu tak to na změnu ke konstruktivnímu přístupu nevidím.

Jaaa

Jejda, koordinovat záměry ŘSD a SŽ už ve fázi návrhu? To budou muset začít úředníci ministerstva dopravy pracovat napříč odbory a hlavně, začít něco dělat! To narazí…

Martin

Už vidím tu spolupráci: „Šéfe, mě se ten výkres v .dwg do přílohy emailu nevejde.“ „Tak to vypal na CDčko a pošli poštou.“ Za 3 měsíce odpověď. „My nemáme AutoCAD, ale jinejCAD. Převeďte to do formátu .hchkrdtn a pošlete znovu.“

Jaaa

Ale no tak, zapomněl jste na předávací protokoly a spisový služby, kdy to DWG/DGN nepůjde opečetit. 😀

mgr.pavel

„Chci, aby byl Koridor D8 vnímán jako konstruktivní partner, který přichází s nějakými řešeními, které jsou k diskuzi. Negativní energie nemůže fungovat 10 let,“ – je strašně osvěžující toto číst. Že konečně nějaká místní samospráva nejede sobecké NIMBY. Ale zcela realisticky chápe, že přes dané území je holt nejlepší vést nějakou liniovou stavbu, kterou by bylo sobecké blokovat. Tak si sedněme a domluvme se na rozumných opatřeních, ať se to místních moc nedotkne.

Moc si přeju, aby podobně nesobecký pragmatický přístup byl viděn mnohem častěji..

adamgolias

Vypadá to na rozumný přístup. Do okamžiku pohledu z druhé strany barikády. Není sobecké postavit za domem nepřekonatelnou stavbu , která navždy rozetne kraj , zaplní okolí hlukem a místním nic pozitivního nepřinese? Přitom se stále ohánět ekonomickým rozvojem , a každý kdo je proti je onálepkován sobeckým nymbiatou bránícím pokroku. To není o sobeckosti místních. To je o bezohledném tlačení bez kompromisů. Co chtěla paní Havránková? Jiné pole . A zamestnanci řsd jen z pozice síly jako vždy mysleli že sklapne pady. . V članku popsaný postup by mohla být cesta jak minimalizovat nasledky podobnych staveb , ale moc… Číst vice »

mgr.pavel

No a zde zrovna stát vypracovává pocitové mapy, baví se s občany, sbírá od nich podněty atd. Jinde zase stát chtěl nový národní park či CHKO (Kokořínsko?). Místní obce proti, dost protože se rozšířily nepravdy jak moc je to omezí. Zástupce státu pravidelně jezdil do obcí vysvětlovat, ptát se na varianty, místní furt jen „NIKDY“. R43 je zakreslena desítky let, plánuje se snad 20 let, místní (co si často nelegálně postavili v trase dálnice chaty) jsou proti. Zkuste někde postavit větrné elektrárny, zkuste prosadit úložiště jaderného odpadu, nebo jen nahradit jeden rezavý „90 let provizorní“ málo kapacitní most přes Vltavu.… Číst vice »

Suchdolák

Vy jste se pominul na rozumu, že neznáte jiné slovo než jen tu vaši mantru NIMBY? Když už si berete do úst – eee, pardon, do klávesnice – ten pražský Suchdol, musím se ozvat: celý problém byl od počátku gradován zejména MHMP a Prahou 6 (arogantní psychopat Bém a jeho nesnášení Hejla) a významnou příčinou byl i nevstřícný přístup investora k požadavkům Suchdola na vytvoření řešení obecně přijatelnějšího než byly ty původní „hujeřiny“ typu třeba vytvoření neoficiálního přivaděče Kamýckou ulicí přes Výhledy, jen velmi krátký tunel, apod. – a ne vše se zatím už podařilo vyřešit dost uspokojivě. Suchdol nakonec… Číst vice »

Honza

Adamgolias má úplnou pravdu, Správa železnic jedná jenom z pozice síly a když jedná tak po malých skupinkách, aby se lidé nemohl domluvit na společném postupu. D8 je první vlaštovka, kde jim snad došlo, že arogantním jednáním a lhaním nic nezmůžou.
Ale pořád nekomunikují a čísla ze studiií proveditelnosti si vycucali z prstu.
A navíc na stavbu VRT nejsou peníze – to začnou řešit kdy? Možná až proprojektují další miliardy !?

pamětník

Tak arogantně ovšem nejedná ani zdaleka jen SŽ – tím svým popisem jste mi připomněl třeba jednání zástupců OREDO při tvorbě koncepce VHD ve východních Čechách.
Všechno je jen záležitost lidí: „když narazíte na blbce, nepomůže ani svěcená voda“ – ale na druhou stranu je zase pravda, že tvrdým diktátem prosadil KORDIS JMK docela dobrý systém VHD na jižní Moravě: tam tomu ovšem veleli (a dodnes stále velí) inteligenti a skuteční dopravní odborníci, nikoli pouzí nafoukaní arogantní zpanštělci.

mgr.pavel

Viz výše moje odpověď. Příklady největší arogance státní moci při prosazování liniových staveb jdou výhradně za ŘSD (v minulosti, podotýkám).

xyz

V tomto případě z té stavby dokonce bude mít i přínosy – díky terminálu VRT u Roudnice. Tzn. i v tomto půjde o „něco za něco“.

(Naštěstí u něj nepřišla tvrzení, že „stejně by byl za městem“ atd. + aby došlo k jeho vyškrtnutí z projektu)

tarten

Neexistuje možnost celý terminál vyškrtnout z projektu. Nanejvýš se do té potřebné výhybny a základny pro údržbu mohou nepřidat nástupiště a odbavovací budova pro cestující.

xyz

… a k tomu nepřidat ten přilehlý… terminál pro auta a autobusy.

Ale tím se opět dostáváme k tomu dvojímu metru, kdy i na VRT Praha – Brno sem tam nějaké stanice vzniknou (i kdyby kvůli nějakým nouzovkám), ale (vyjma jedné – té u Jihlavy) bez zastavování pro cestující.

TomasH

Není to ale první případ, co si pamatuji, tak konstruktivně a s konkrétními požadavky přistoupili v určité fázi i Běchovicích pod starostou za ODS k důležité přípravě D0 – 511.

Hnízdo

Jak v té Ústecké části bude u toho Regionálního plánu figurovat kraj?

Bergman

Ideálně nijak, akorát by to zpatlal…Ústecký kraj je odstrašující příklad naprosté neschopnosti

Marie Svobodová

Nejste příbuzný s touto hlavní škůdkyní na Ústeckém kraji? https://www.kr-ustecky.cz/vismo/o_osoba.asp?id_org=450018&id_o=37688

Aneb – Ministerstvo dopravy má Sosnu, Ústecký kraj Bermannovou – když oba přiloží ruce k dílu je z toho megaprůser

Marie Svobodová

Ano – čím méně se to toho Ústecký kraj bude montovat, tím větší šance, že dobře dopadne…

U VRT není horšího kraje, než je Ústecký
– bez názoru, ambicí, vize
– bez politického zadání, co vlastně chce
– jen v rukou ředitelky odboru územního plánování – Bergmanové – plnící úslušně zadání SŽ

Aussiger

Ale kudy chcete z Podřípska do Drážďan dojet? Nezbývá než s ÚK kooperovat…

Marie Svobodová

Bohužel, ale je to MORDOR

Středohor

Doufejme že stavbu nebude blokovat protože v cestě stojí ptačí HNÍZDA

HK~

Je dobře, že v principu nejsou proti a jsou ochotni se bavit a SŽ evidentně taky, ale nechápu 2 věci 1. proč se to toho tahá D8? tu měla na starosti ŘSD a dávno stojí. Zas bude železnice samovat externality a náklady silniční dopravy? Prostě petrolsocialismus 2. doufám, že se SŽ poučí a má připravené příklady, jak VRT prochází krajinou ve Francii, Německu nebo Japonsku (dlouho estakády pár metrů nad střechami domu desítky kilometrů v příměstských, relativně husté obydlených oblastech), protože jestli si pepíci z horní dolní budou vymýšlet tunely na rovině uprostřed polí, tak se nikdy nedoplatíme jako v… Číst vice »

Hnízdo

U dálnice D8 a VRT Podřipsko je přímý souběh přes 25 km…

Bjorn

Dá se s tebou souhlasit, ano. Ale pouze s tím, že nechápeš. Jak ostatně píšeš hned v úvodu.

David

Celý ten úsek je špatně, má vést přes letiště a jinak nic. Lidi z Roudnice pak určitě každou hodinu zaplní aspoň vagón, dají za lístek aspoň 500, aby byli v Praze za půl hodiny.

JiP

Vy byste byl asi v soku, kdybyste vedel jak casto zastavuji napr. Shinkanzeny Hikari a Kodama.

Průvodce původní Aleš

Kodama ano, ale Hikari jede třeba mezi Nagojou a Odawarou bez zastávky a to je skoro 300 kilometrů.

praktik

Že nějaká kategorie vlaků někde nezastavuje, ještě vůbec neznamená, že by tam terminály neměly být = aby v nich mohly zastavovat kategorie jiné.
A termínu „terminál“ se navíc užívá proto, že nejde o nějakou zastávku v polích u lesa, ale o přestupní bod s vazbami na jinou Vhd a s parkovištěm charakteru „P+R“ pro auta těch, kdo se bez nich neobejdou.

gejša

Kodama je zastávková. Zastavuje poměrně často proto, že vzdálenost jednotlivých 100tisícových až milionových měst je v Japonsku třeba jen 20-30km. Pro shinkansen je to 5-8 minut, to máte pravdu.
Takový Nozomi by cestou z Prahy do Berlína nezastavil ani v Ústí, případně z Prahy do Varšavy by nezastavil ani v Liberci.

tarten

Ani pro Nozomi není divné stavět během prvních 20 minut 3× a pak zhruba po půlhodinách.

praktik

Zato u nás dost dálkových vlaků nezastavuje ani v Praze-Libni …

tarten

Nevím přesně proč to tak divně teď je (chbějící čtvrtá kolej?) ale VR vlaky mají v Libni stavět všechny.

Frantisek X

Přes letiště mohla vést dálková trať směr Kladno, Slaný, Louny a Most, namísto odbočky z této, jež první dvě města zcela mine (a třetí bude možná něco jako „Pole u Roudnice“). Špatně je na tom spíše ta fixace na automobil s umístěním uzlů do polí a záborem rozlehlých okolních ploch (vlak jako posila už tak široké dálnice, nikoli jako i samostatně či s autobusem použitelná alternativa).

Kubrt

A kam bys ten uzel třeba právě v té Roudnici umístil?

Twix

On to píše do každé diskuze, že terminál Roudnice nutí lidi jezdit autem (ačkoliv bude napojen na městské busy i na městský vlak) ale nezmiňuje jiné alternativy, než nestavět nic a nemít vůbec žádnou obsluhu Roudnice. Kdyby se měl stavět terminál někde v centru (třeba v místě dnešního nádraží), ať už přímo na trase VRT nebo na odbočce, nikdy to nemůže projít kvůli nesmírné složitosti, nákladům, a komplikaci pro VRT jako celek. Z roudnických sídlišť by se tam jelo stejně dlouho jako na terminál u dálnice, dalo by se tam hůř parkovat, a přes město by jezdili na vlak úplně… Číst vice »

xyz

A i tak budou přes Roudnici nějaké přinejmenším spěšné vlaky jezdit.

Ale i tak je to zajímavý dvojí metr, kdy „za Roudnicí“ nerovná se „za Kolínem“ (u Pučer) nebo „za Velkým Meziříčím.

Nebo jak budou jezdit parkovat na VRT-stanici Jihlava-Pávov i lidi z oblasti jižně od Jihlavy, tzn. během té cesty autem pojedou nedaleko od žst. Jihlava město (a pak při návratu k autu si budou muset hlídat ten spoj, který jede přes Pávov; pokud by jeli mezitímním spojem jedoucím do Jihlavy-města, tak by se pak museli ještě nějak dostat do Pávova k tomu autu).

Twix

Ano, je to tak trochu dvojí metr, i když nějaké argumenty pro Roudnici a proti Pučerům by se asi našly. Terminál Roudnice je opravdu hned u města, okolo je slušná silniční infra (sjezd z D8 a připravovaný obchvat Roudnice) a do Prahy se pojede vlakem výrazně rychleji. Pučery jsou dál a cesta z Kolína nebo Kutné Hory do Prahy by asi byla nadále rychlejší po koridoru. Něco jiného by byla doba jízdy odtud na Brno, ale to asi nemá takovou váhu, současnou poptávku z Kolína netvoří zdaleka jen Kolín, ale i všechny ty tratě na něj navázané.

xyz

Z těch tratí by spoje mohly přes Kolín pokračovat do Pučer.

Stanice Pučery by sloužila i širšímu regionu (na což se odvolává i argumentace u stanice Jihlava-Pávov). Vč. napojení Uhlířských Janovic a jejich okolí.

Obrovským argumentem pro VRT-žst. Pučery je právě nepřítomnost dálnice, tzn. schopnost VRT-stanice ulevit přetížené I/2.

Twix

To by mohly, ale jde o poměrně dost různých linek podobného významu, a to všechno by se mělo v Pučerech do něčeho trefovat, tak moc nevím jak to provést. Jestli by to odlehčilo I/2 a zároveň nezpůsobilo kolaps na jiných silnicích, je to určitě argument. Zcela souhlasím s tím že raději Pučery než Pávov.

praktik

Trasa pod letiště a přes Kladno (někudy) dál na severozápad / sever je sice nápad zajímavý, ale asi nikoli příliš vhodný pro VRT, ale spíš pro nějakou sice dostatečně rychlou, ale ne až zase „velmi rychlou“ trať, protože tam není příliš husté osídlení a i to je třeba nějak smysluplně obsloužit: na VRT + „klasickou“ (novou) trať to frekvenčně nevydá (resp. nikdo by to nechtěl financovat), takže lepší je natrasovat VRT nějakou užitečnější stopou a přes Kladno zkusit raději vymyslet nějakého „kočkopsa“. A pokud jde o napojení letiště na síť VRT, existovala možnost vést tudy VRT směr Plzeň, ale když… Číst vice »

Středohor

dřív nebo později se vodochodské letiště přestaví pro civilní provoz, přesunou se sem z Ruzyně nízkonákladové lety a povede celý ten úsek přes letiště. Postavit dodatečně zastávku není až takový problém

Bjorn

Pokud by Praha chtěla usilovat o větší podíl na letecké dopravě, ukousnout něco Vídni, nebo oslovit východní části Nemecka, potřebuje razantně zkrátit dojezdové vzdálenosti. To se nestane. Dokonce se ani nějak zásadně nepřiblíží svým vlastním občanům. Kreslit napříč republikou mezinárodní vysokorychlostní vlakové spojení a na největší letiště nakreslit odbočku z regionální trati, navíc ani ne z hlavního nádraží… Nepřijde mi to úplně adekvátní.

Co se týče low-cost letišť, ty primárně slouží pro okolní region, většinou se na ně necestuje z větších dálek, protože i samotné lety jsou spíš krátké evropské hodinové nebo dvouhodinové trasy.

xyz

Sama VRT ale zkrátí cestovní doby natolik, že letů letadlem z Prahy do Vídně a dalších míst ubude.

Luboš Beneš

Je to o synergii VRT a letecké dopravy.Jejich propojení je nutnost a násobí efekty obou. Jen u nás jsme řekli NE.

Bartoloměj

Kousek na mapě není kousek ve skutečnosti. Přijďte si to někdy projít a pak zjistíte, že od letiště je lepší jet přímo do Kobylis.

Bjorn

To je tedy mínusů… Ano, připravuje se to tak, jak to dnes vidíme již mnoho let, zakresleno je to ještě déle a v současnosti to už i začíná vypadat, že se dožijeme začátku výstavby. Nicméně na názoru, že to opravdu mělo vést přes letiště nevidím nic špatného. Dnes už to nikdo přehodnocovat nebude, to by jsme se vrátili minimálně o 20 let zpátky a minimálně o tolik by se realizace VRT do Německa vzdálila. Nic to nemění na faktu, že na začátku byla ta čára v mapě nakreslena špatně.

Jaaa

Stačilo vy tam pro výhled nakreslit ještě jednu. Radiální trať na Chomutov je potřeba jako sůl tak jako tak.

xyz

Rozhodně nepůjde o 500 (resp. budoucí ekvivalent této nynější částky) Kč.

A rozhodně nejde jen o lidi z Roudnice.

Daniel Jablonecký

Dálkovka tam stavět nebude a regionálka bude integrovaná do obou IDS na sever i na jih.

xyz

Zajímalo by mě, co tam tedy vlastně zastavovat bude (když ne dálkovka).

Napadá mě jedině tedy nějaký R Praha – Roudnice VRT – dále po konvenční trati Lovosice – Ústí.

Nicméně nad rámec toho pojede i R Praha – po VRT k Nové Vsi – dále po konvenční trati Roudnice a dále… zastávkově do Lovosic?

Pokud to druhé ne, pak se zhorší (mj. „zcourákovatí“) spojení Roudnice (města) do krajského Ústí n/L.

Daniel Jablonecký

Regionální vlak Praha – Děčín jako dneska. Říkají tomu rychlík, ale na produktu nesejde, je to už stejně dneska zaintegrované do DÚK i PID.

xyz

O. K., ale tím pádem by to chtělo ještě další „produkt“ (linku) Praha – Hněvice – Roudnice město, přinejmenším v tomto úseku jedoucí zrychleně (výše jsem to nenapsal celé – vlastně nejen město Roudnice, ale „Hněvice“/Štětí – by jinak přišly o zrychlené spojení s Prahou).

A to už by asi MD neobjednalo = bylo by to na bedrech krajů.

Alibaba

Proč si myslíte, že by byl lístek za 500 (v současných cenách)? Lístky do rychlíků co tam budou stavět budou za cenu stejného tarifu za co se bude jezdit po stávající trase.