Kruhová křižovatka u Benešova je hotová, její napojení na jih ale oddálil kraj
Stavba křižovatky Červené Vršky na silnici I/3. Pramen: ŘSD
Kruháč na hlavním tahu z Prahy na Tábor je fakticky hotov, zbývá maličkost: napojit ho na jižní směr.
Diskutující nezklamali, rozumí prostě všemu. Opravdu se musím usmívat, kolik tu máme dopravních expertů. 1) Každá stavba se připravuje mnoho let, tedy se dá předpokládat, že o konkrétním typu křižovatky bylo rozhodnuto před mnoha lety a vycházelo se z tehdejších dopravních modelů (tehdejšího dopravního zatížení). 2) Na prvním místě je vždy bezpečnost. Tedy to, že to například přijíždějící od Tábora donutí zpomalit je jen minimální daň za to, že by se od Prahy neměly tvořit kolony, protože půjde plynule odbočit vlevo ke Kauflandu. Úsporná varianta čtyřpruhu je zase bezpečnostní riziko, najde se mnoho borců, co tam bude jezdit 110 –… Číst vice »
To jsme rádi, že jsi šel kolem a všem nám to tady vysvětlil. 1. Kolony se u odbočení ke Kauflandu netvořili ani v pátek ani v neděli. 2. Kdyby byla na prvním místě bezpečnost, tak se tam vybudovala MÚK. 3. S tím by ale měl model počítat. To i úrovňové křížení může vypadat v modelu hezky a nebude se ucpávat. Tady se nic neucpávalo. 4. MÚK tam původně plánována byla a taky tam díky Vaclavické spojce a severního obchvatu bude.
A ještě bych dodal, že všude jinde od Mirošovic do Benešova MÚK jsou, tak proč na tady na tom nejvytíženějším sjezdu nebude? Tohle prostě postrádá logiku.
Aha a mohl byste sem nasdílet hrubý nákres té vaší ideální MÚK, aniž by se musela v okolí bourat jakákoliv budova/benzínka/parkoviště? Akceptovatelné poloměry oblouků, přípustné podélné sklony a podjezdné výšky mostů (vše dle platných ČSN) jistě znáte a zohledníte v nákresu.
Máte jí nakreslenou v té mapce šedivou barvou.
A byste ze sebe nedělal ještě většího chytráka než jste, tady máte původní záměr MÚK na Červených Vrškách https://portal.cenia.cz/eiasea/download/RUlBX1NUQzY3Nl9vem5hbWVuaURPQ18xLmRvYw/STC676_oznameni.doc
Hezké, ale evidentně to tenkrát z nějakých důvodů neprošlo. Např. to nebylo v souladu s územním plánem, KFC už mělo záměr/pozemky (nebo kdokoliv jiný s dlouhými prsty), není tam zakreslen vodojem, moc vysoko se nastoupat mezi vodojemem a KFC nedá, tudíž by musela být hlavní trasa dost zahloubena, což mohlo narazit na vysokou hladinu podzemní vody nebo složité geologické podmínky, určitě by musela být posunuta Benzina více na západ – nemuseli souhlasit atd., důvodů mohlo být mnohem více. Mimo jiné po zprovoznění D3 by byla takováto MÚK poněkud předimenzovaná atd. Neznáte souvislosti a jste zamrzlí jen ve svém úhlu pohledu,… Číst vice »
Na to můžu jenom odpověď: Neznáte souvislosti a jste zamrzlí jen ve svém úhlu pohledu, sorry jako. Chtěl jste jak by měla vypadat MÚK dal jsem vám dvě varianty a i to vám nestačilo a melete si svou. Smutné je že tenkrát to prošlo ale přišel nějaký chyták alá Osoba odborně způsobilá a díky němu máme na místě, kde normálně je dálnice a MÚK, OK bez jediného rozumného důvodu (to že I/3 je potřeba zprasit aby bylo možno postavit D3 není relevantní důvod). Nepřišel jste s jedním relevantním důvodem proč by OK byla lepší než MÚK a pořád melete možná… Číst vice »
Já samozřejmě nepopírám, že by MÚK byla lepší. Nejlepší by bylo, kdyby už D3 stála nebo kdyby jsme všichni vydělávali 100 000 Kč, ale dost často se ty lepší a nejlepší věci z mnoha důvodů nedaří. Uvedl jsem spoustu možností, které mohly stopnout MÚK. Vzhledem k tomu, že na studii je 2007 a pak přišla krize, střídání ministrů každý rok a úsporná opatření, tak možná tenkrát v rámci úspor nějaký chytrák rozhodl, že lepší MÚK nebude. Nic nevíte, jen tu básníte o lepších možnostech a nedohledáváte si příčiny, souvislosti. Prskat síru kolem sebe a radit umí každý.
Máte štěstí, že jdu taky kolem, občas totiž v Benešově najíždím z I/3 na II/112, takže vím přesně o co jde 🙂 Jde o to, že budu moct blokovat hlavní tranzit na Mirošovice a tím pomoci prodloužit kolonu až za Bystřici. Možná to tam příště i 2x až 3x cvičně obkroužím… Už to chápete?
Tak si to zkus, zda to půjde. Zrovna dnes jsem tam takového chytrolína pozoroval. Proploužil se od Benešova levým pruhem rychlostí šneka a když zjistil, že tamtudy na Tábor to nepůjde, vzal to přes obrubník.
No…, dovolím si položit spíše filozofickou otázečku? Chlapi na ŘSD mají nějakou fóbii z MUK, že je nestaví? Protože ty opravdu nemusí být pouze na víceproudých komunikacích (a i tam je nemají) a jediným důvodem hodným zřetele by snad měla bát hustota provozu (jestli ta v Benešově není, pak se asi s ŘSD neztotožním, co si představujeme pod pojmy „hustota provozu“, „přetížení“, „kolabující doprava“… Nejezdím tam často, ale jen představa, že tam budu muset, mi navozuje stavy, že se hodím marod). V opaku k tomu mají snad pocit, že kruháč vymysleli, zvláště ty úzký a o malým průměru je zřejmě… Číst vice »
K čemu je ta křižovatka dobrá? Akorát zbrzdí provoz na již tak problematickém tahu. Nově budou blokovat protisměr ti, kteří pojedou rovně po I/3 a nedají včas blinkr. A všichni budou muset zpomalovat tam, kde dřív nemuseli.
Mimochodem, co znamená to „turbo“ z obrázku?
Turbo vlastně znamená, že přes kruháč jsou provedeny oba dva jízdní pruhy co na něj přicházejí, když případně odbočujete tak se řadíte dopředu jako v běžné křižovatce. Akorát tady budou dva pruhy jen z jihu na sever, opačně bohužel jen jeden (2+1 i přes kruháč).
Jeden takový nedávno vzniklo na jihu Benešova, další jsou třeba v Táboře…
Takhle?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Turbookru%C5%BEn%C3%AD_k%C5%99i%C5%BEovatka#/media/Soubor:Turborotonde.svg
To znám ze Slovinska, konkrétně z Koperu. Vždycky jsem se divil, proč se všechny víceproudé okružní křižovatky nestavějí právě takto. Jet vnitřním pruhem kruháče je v Česku často o hubu.
Moje výtka bohužel zůstává. Rychlost na I/3 podél Benešova to sníží, tím pádem se sníží kapacita celé kriticky zatížené komunikace.
Původně tam byla plánovaná MÚK, ale pak projekt změnili na turbokruhák. I tak tak to pomůže hlavně pro výjezd z Benešova na Prahu. Je otázka, jestli má význam rozšíření na střídavý 2+1 mezi těmi kruháky. Domnívám se, že ne, že kolony se budou tvořit před nimi a že mezi nimi bude doprava plynulá i ve dvoupruhu.
Výjezd na Prahu z Benešova nevede přes OK ale vedle stejně jako nyní.
Výjezd z Benešova na Prahu by měl být by-passem do plnohodnotného pravého pruhu, tedy plynule až do „zipu“ před Tužínkou, ne jen jako připojovák.což by mělo pomoci.
Taky jsem si myslel ale včera když jsem tam jel tak to tak nevypadalo. Vypadalo to, že to bude normálně nájezdový pruh, ale možná se to změní.
Výjezd z Benešova na Prahu je by-passem, ale ne do plnohodnotného pravého pruhu, ale klasicky do připojovacího pruhu. Dva pruhy budou na nájezdu na kruhák od Tábora a povedou až před Tužínku.
Ti, co pojedou rovně po I/3, pojedou úplně jiným pruhem.
S napětím čekám, až ta nešťastnice bude střihat pásku. Třeba ji na ceremoniál doveze manžel krajským vozidlem, a to rovnou z kadeřnictví (paní je sympatická asi jako zánět středního ucha na Štědrý den).
Já myslím, že Babiš ji za tohle zabije. V minulých volbách plakátovali Benešov bannerama s dálnicí a teď nejsou schopni otevřít ani kruhák… 🙂
Vy jí znáte osobně?
Nojo na to kolik jí je je docela fešanda, to se nemůžete manželovi divit že si ji hýčká 🙂
A na co je tam ta východní spojnice s budoucím obchvatem? To by nestačila ta západní? Zbytečný kruháč navíc a hlavně zbytečná větev na tom kruháči na I/3 kdy se tím přijde o bypass z Benešova na Mirošovice.
Bypass tam je a dost dlouhý
Bavím se o budoucím stavu viditelném na mapce kdy tam bypass bude přetnutý právě tou spojnicí.
O žádný bypass se nepřijde.
Kdy bude plne prujezdna silnice,kdyz se treti etapa zacina 5. rijna?
10.10.
Já zase četl informaci, že až od 25.10
Stačí se podívat na benešovskou Úřední desku. Já se podíval
Očekáváte gratulace, že jste se podíval na úřední desku? Nebo má vaše odpověď nějaký hlubší smysl?
Mě to připadá, že se snaží co postavit nejvíc věcí tak, aby se v prostě nedala rozšířit I/3 na 4 pruhy (ani v nějaké R verzi).
Bingo. Strategicky se totiž dlouhodobě směřuje k dálnici D3. Nevím, co je na tom furt tak strašně nepochopitelnýho?
Směřuje? Tak to to berou ale oklikou přes Kamčatku. Zatím jsem si nevšiml, že by se se stavbou D3 nějak, byť i lehce, posunulo…
Stačí sledovat stránky ŘSD.
https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa-projektu/!ut/p/a1/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfGjzOK9Pb09DZ2cDbzdjQ0MDRzNXFyNTX1CDAwMDIEKIoEKnN0dPUzMfYAiJhZGBp4uTh4u5pa-BgaeZsTpN8ABHA0I6Q_XjwIrwecCsAI8VhTkhkYYZDoqAgCJ8XUV/#/stavby/D3/d3-0301-prahajilove?filters%5B%5D=StavbyRealizace&filters%5B%5D=StavbyPriprava&page=0
Probíhá příprava stavby. Neříkám, že dostatečně rychle, ale probíhá.
Probíhá tak, že se věci posunují jen pomalu dopředu. Stavba má spoustu odpůrců, kteří díky současným zákonům dokáží zahájení stavby zdržovat v podstatě do nekonečna.
Například tím, že obecní úřad obešle vlastníky obyčejným dopisem namísto modrého pruhu.
Jak jsem napsal vyse, netvrdim, ze rychle, ale probiha. Reagoval jsem na vas prispevek, ze se nikam neposouva.
To není aktuální stav. Aktuálně ÚR pro středočeskou D3 zazdilo MŽP nějakou kreténsky nereálnou (a věcně zároveň marginální) podmínkou…
4 pruhy by tam bodly
Ona se ale opravdu rozšířit na 4 pruhy nedá. Podívejte se do fotomapy a uvidíte sám. Napovim: park Konopiště, Bystřice…
Všechno jde, když se chce. u parku Konopiště bude tunel. Rovnou mohl mít 4 pruhy místo 3. Nikdo netvrdí, že je potřeba postavit 4 pruhy na dálniční parametry. Nicméně 4 pruhy v kategorii I třídy – tj. 90kmh a horší parametry stoupání a poloměrů zatáček než dálnice, by šly realizovat.
Ty 4 pruhy by byly potřeba hlavně od tohoto kruháku k Mirošovicím. Samotný Benešov generuje asi 5000 aut denně. Jižně od Benešova je potřeba menší kapacita.
Ale jděte, ano, od Benešova k jihu pár aut ubyde, ale ten velmi silný tranzit na jih ne, ubyde to až u Tábora, část jede na Písek, něco zůstane v Táboře…
Vím o čem mluvím, bydlím v Bystřici 50 m od I/3, vidím na ni, denně několikrát absolvuju cestu přes Benešov k Mirošovicím a zpět. Ráno u Benziny Bystřice často čekám dlouhé minuty na nájezd, odpoledne se nedá odbočit…
A pátky, neděle jsou katastrofa
4 pruhy, kde to jde.
Měla se tam postavit MÚK, stejně je podle mapky plánovaná o kousek severněji. Směr na Tábor bude v pohodě, ale směr na Prahu ne. Na kruháči budou překážet odbočující do leva do Benešova. To se nezmění ani po dokončení severovýchodního obchvatu Benešova, který bude do kruháče připojen. Na kruháči budou kolizní směry.
Nebudou překážet. Většina pojede až ke sjezdu u nemocnice, další část až ke Konopišti
A proč by to dělali když pojedou do Kauflandu nebo Lidlu když už jsou na OK a mají přednost?
„Kruhová křižovatka u Benešova je hotová“ – prosím pěkně, křižovatka je okružní. Dále v textu to máte správně, jen ten titulek…
Datum voleb a posun je pouze náhodná.
To si nemyslím. Kdyby Jermanová a spol. byli co k čemu, tak to spustí ještě před volbami, aby se pochlubili, že „makají“.
po namalování střídavého pruhu 2+1 je toto další zásek na I/3. jsem rád, že už tudy nejezdím… Na silnici, kde je 20tis/24h nepatří kruháč…
Přesně tak..rsd se nesnazi o kultivaci, rsd se snaží z této silnice udělat ještě větší můru….
2+1 je fajn za normálního provozu. Ve spicce, kdy to konec dvoupruhu nepobira a vznikají zacpy, by podle mě stačilo proměnlivé značení, které by vjezd do rychlého zavrelo, samozřejmě doplněné o kamery, protože zname se.
ano ve špičce by tam měla být spíš 70-80 a zavřít 2+1 a zákaz předjíždění, aby provoz byl plynulej
Co takhle kamery na konec pruhu a pokutovat ty, co neumí zipovat.
Když proměnlivé značení, tak aby umělo otočit směr pruhu.
Přitom je tahle OK do budoucna naprosto zbytečná a bude se s velkou slávou rušit. Po výstavbě Vaclavické spojky ztratí svůj účel.Díky Vaclavické spojce vznikne MÚK. Vtipné je, že to je vidět i v mapě projektu. Naprosto vyhozené peníze, když se mohla rovnou připravit Václavická spojka a severní obchvat Benešova.
Na těch pár let ta křižovatka bude potřeba. Nikdo neví, kdy se dokončí D3 a přivaděč k ní. Dokončení je v nedohlednu.
Jenže tady nejde jenom o přivaděč k D3 ale také severní obchvat Benešova a rozšíření průmyslové zóny u Kauflandu. Proč nepostavil MÚK rovnou a Václavickou spojku na ni napojit klidně za 20let než vymýšlet OK na místě kde je MÚK nejvíc potřeba. Všude jinde od Mirošovic jsou MÚK a tady bude OK? To nedává logiku.
taky se divim, ze muk staveli na trojce i komunisti a tady to nejde…
TP 234
Po seznámení budete překvapen, jaké intenzity turbookružní křižovatky snesou.
Btw: ta terminologie v popisu je úžasně pestrá – “kruhová” křižovatka, “kruháč”, vytříbená to terminologie
Papír snese všechno. U Topolu se to nyní zastavuje i když se to tam předtím nezastavovalo a jelo plynule. Stačí jeden člověk co to tam nezná a zastaví. Přínos není žádný. Dřív se jezdilo Křižíkovou do Benešova nyní se jezdí Ke Stadionu protože na Marianovice je to zajížďka. Nikdo z místních tam stejně na I/3 předtím doleva nenajížděl, stejně jako na Červených Vrškách a ani nyní tam najíždět nebude.
Přínos je zcela zásadní – zvýšení bezpečnosti
Ve srovnání s MÚK asi těžko. Naopak tyhle OK zvýší počet nehod, které nebudou fatální ale budou mít za následek další ucpávání I/3. Pokud by šlo o bezpečnost, tak stačilo zakázat odbočovat vlevo z Benešova a tím by to bylo bezpečnější než s OK, stejně tam nikdo z místních doleva nenajížděl.
Co takle 1) Před křižovatku pořádné ukazatele
2) Na křižovatku kamery a pokutovat bezdůvodné zastavení.
Najížděl a najíždět bude.
Realita je taková, že ač jsem sám té kruhové křižovatce moc nevěřil, plynulost se výrazně zlepšila.