- Silnice •
- Město •
- Infrastruktura •
- Stavebnictví •
- Zprávy
Další krůček k jižní spojce v Hradci Králové. Stavba má začít za sedm let
Pohled směrem, kudy by nová Jižní spojka v Hradci Králové měla vést. Pramen: ŘSD, dokumentace EIA
Ředitelství silnic a dálnic udělalo další malý krůček ke vzdálenému cíli, kterým je výstavba královéhradecké jižní spojky. Konkrétně jde o
Jednoznačně dobrá zpráva pro Hradec Králové a jeho obyvatele. Ale co mi fakt hlava nebere co na tom tak dloho trvá v době internetu, umělé inteligence a informačních technologií. Rozumím tomu, že něco vyprojektovat a schválit nejde za měsíc, ale 20 let od od záměru či rok a půl něco posuzovat je fakt na dlouhé lokty. Nehledě, že se má začít stavět až v roce 2027. Tedy kdo ví. Prodlužování termínínu je už náš takový národní folklór.
Doporučuji jednoznačně náhled na polskou situaci, kde do konce roku 2019 předají do užívání více než 160km nových dálnic.
Dole v článku je potom mapka celého Polska s aktuální stav jednotlivých staveb.
Jednomu se z toho chce brečet když čte ty tragické české zprávy o 4 až 30km za rok. Tempo je naprosto tragické.
https://tvn24bis.pl/z-kraju,74/nowe-drogi-w-polsce-gddkia-160-8-km-drog-do-konca-2019-roku,988414.html
Hradubická okružka, která nemá ani bypas pro směr Pardubice − Hradec, který génius tohle vymyslel? Jakože všichni řidiči jedoucí z Hradce do Pardubic si dají zastavení a rozjezd navíc, aby byl _čistší_ vzduch a _méně_ hluku? Už tam chybí jenom železniční přejezd místo nadjezdu.
Pro směr Pardubice-HK tam 1pruhový bypass je.
pobavil nazev obrazku „Mechov1“ 😉
Autor článku asi tíhne více k Pardubicím, stejně jako moji spolužáci, kteří pro Hradec Králové používají stejný název. Zřejmě odveta hradečákům za slovo „perníkáři“.
Anebo pomsta za Koněpůlky.
Mechov je zcela běžný název pro HK.
Dokáže někdo odhadnout jak se změní zatížení hradeckých silnic po dokončení D11 do Jaroměře a D35 z Opatovic po Časy (= Holice na I/35), resp. Ostrov (= před Vysoké Mýto)? Dle aktuálních letáků ŘSD by měly být všechny čtyři stavby v provozu do poloviny roku 2022. Řekl bych, že veškerá tranzitní doprava JZ segmentu půjde zcela mimo HK, což je správně, a pak už zůstane jen zdrojová, cílová a místní. Ani z příspěvků ostatních diskutujících jsem nenabyl dojmu, že tohle je zrovna akutní potřeba HK.
D1107 ovlivní HK pouze zcela okrajově, v úseku I/11 od Teleflexu po ČKD (tzn. jen“ čtyřpruhem rozpůlené“ Svobodné Dvory) . S D35 poklesne transit od Trutnova a JC na Brno a OL (přes severní segment MO) a od Prahy (přes jižní segment MO). Celkově to dělá do cca 4000 voz/24h (nutno podotknout, že je v tom velký podíl NA). Takže podle části městského okruhu poklesne intensita o 5-15%. Ale třeba na Hradubické nepoklesne prakticky vůbec, protože se sem přesune zdrojová a cílová doprava od HK na jihovýchod, co zatím jezdí po Brněnské. Jižní spojka bude pro transit suplovat funkci D11a… Číst vice »
Díky za vysvětlení, překvapuje mě, že „čistý tranzit“ dělá (i v případě Hradce) tak málo. On se asi obecně dost přeceňuje i u D0 kolem Prahy, kde to, co cítíme jako tranzit, dříve či později skončí někde na druhém konci města. Ale když jsme jeli v létě z Prahy do Jeseníků (přes HK), tak jsem uvažoval, jestli za pár let bude lepší se zase proplétat Hradcem, nebo jet po D11 na Časy a přes Holice a Borohrádek po I/36 do Častolovic (tady Kvasiny a Jeseníky jsou totéž). Zmíněná severní tangenta bude v uvedeném směru asi nejlepší volbou. Podle letáku ŘSD… Číst vice »
Ona ta jižní spojka je na tom podobně jako severní tangenta. Severní tangenta má EIU už několik let, ale furt není záměr projektu. Důvodem jsou obstrukce města, co nechtělo MUK u letiště, ale okružku (psal jsem to někde níž). A dokud není záměr projektu (tzn. není jasné co se bude stavět a za kolik) nemúžou být termíny. Jižní spojka má čertsvě EIU, ZP už je pár let. ŘSD si samozřejmě uvědomuje, která stavba je důležitější. Proto očekávám, že se ty termíny posunou tak, že severní tangenta bude dřív. Transit na Kvasiny je silnější po stávající I/35 od Jičína (MB,LB) něž… Číst vice »
Souhlasím plně se všemi ostatními příspěvky v diskusi. A ještě mě zarazilo, že na tom náčrtku není na tento nesmysl zprovozněný sjezd z D11 ve směru od Trutnova.
Spojka mezi 11 a pardubickou výpadovkou už existuje mezi Sedlicemi a Opatovicemi (začátek D35), opravdu je opodstatněné mít dvě, zhruba 5 km od sebe?
To křížení s pardubickou ulici muselo dát zabrat vymyslet . S provozem jak na polní cestě je kruhac o.k. a křižovatka s hradubickou bude asi mít přidanou hodnotu zpomalovat auta na výjezdu z města . Měli by začít než jim spadne most u nádraží .
U TESCO je luxusní nájezd. Proč se nevede spojka tam?
Raději ať nestaví nic, než tohle. Hlavní směr z HK na D11 a na Prahu je již vyřešen I/37 a D35, takže podle mě je to celkem zbytečná stavba, která naopak řadu věcí zhorší. Tím kruháčem úplně zprasí komfortní čtyřpruh na Pardubice! A ostatním směrům to nijak zvlášť nepomůže.
A to z té malůvky nevidíte, že ten turbo kruháč má ve směru od HK na PCE, OL,PHA a Brno jen jeden pruh. Původní MUK si město překreslilo ve své poslední studii na OK a ŘSD to zatím převzalo. Tak snad to policajti shodí a někdo na ŘSD dostane rozum. Je to celé o to nepochopitelnější, že každý market má svojí MUK a nejduležitější křižovatka ve městě (spolu s Miletou) bude OK. Už dnes je tam 30000 voz./24h a to se na Brno a Olomouc z města vyjíždí zatím přes Brněnskou. Po dostavbě D35 Opatovice-ostrov se tento dopravní proud přesune… Číst vice »
nejvtipnější na článku je název obrázku: MECHOV 😀
Cože, s vedlejší ulicí křižovatka jak z Hvězdných válek a s Hradubickou jen kruháč? Se zase někdo zbláznil…
Ideál zklidňovače dopravy? Stojící kolona. Thou shalt NOT pass!