Krnov má další opravené nádraží, Správa železnic otevřela stanici ve Cvilíně
Opravená výpravní budova Krnov-Cvilín. Foto: Správa železnic
Cestující v nově opravené stanici najdou prostornou čekárnu, zrekonstruované toalety a kompletní bezbariérový přístup.
Nejsem místní, ale z fotek to vypadá na povedenou rekonstrukci. Zvlášť, když si člověk najde fotky stavu před.
“ Opravené budovy už slouží cestujícím například v Kunčicích pod Ondřejníkem nebo Loukách nad Olší. Pracuje se v Bohumíně, Třinci či na nádraží Opava západ a oprav se dočkají i výpravní budovy v Kravařích ve Slezsku, Valšově a Ostravě-Svinově“
Uvedení na pravou míru: Louky ubouraná část budovy, zbytek opraven, ale ne pro cestující. Pro personál nákladní dopravy.
V Bohumíně se jedná o kosmetické úpravy omítek, generálka proběhla před lety. V Třinci se zvláštního nic neděje ,také opraveno před lety. Podobně Ostrava Svinov, tam proběhla jen oprava zastřešení prvního bývalého peronu, odstranění stánků a obnova nátěru fasády.
Tohle tvrdí SŽ v tiskové zprávě. Díky za dosazení do kontextu.
Pane Meichsner, mohl byste si prosím, než začnete psát, nejdříve sám pro sebe ujasnit základní železniční názvosloví? Z vašeho textu je zřejmé, že by to nebylo od věci. 1.“Správa železnic otevřela stanici…“ – takže doposud tam byla výluka, vlaky jen projížděly, nebo byla snad NAD? 2. „v nově opravené stanici najdou“ – takže se opravoval i peron? 3. „Správa železnic dokončila opravu další výpravní budovy“ – toto je formulace, proti které nelze nic namítat 4. „Opravená zastávka“ – takže opět oprava včetně peronu? Pokud byste prostě a jednoduše bez úprav převzal text tiskové zprávy Správy železnic a nevkládal do něj… Číst vice »
V nově opravené stanici …. ta tam možná v minulosti skutečně byla, případně zastávka a nákladiště – podle velikosti budovy, ale několik desítek let se jedná o zastávku.
On je patrně odkaz na to, že v této zastávce zastavují i rychlíky.
A to patrně proto, že je to ze Cvilína do centra poněkud blíž.
Na odborném serveru bych taky očekával, že autor článku rozlišuje stanici a zastávku. Krnov-Cvilín je aktuálně zastávkou, nikoliv stanicí.
„Opravená zastávka ulehčí velkému množství cestujících.“
No, koukal jsem jak na koridoru šla k zemi prostorná zděná čekárna, která měla schopnost pojmout též větší množství cestujících a byla nahrazena malou prosklenou budkou připomínající zastávku MHD. Z hlediska trvanlivosti (třeba i vandalství) mi přijde bytelná zděná stavba mnohem lepší než trocha oceli a mnoho skla.
ano kvalita základních služeb pro cestujícího šla za posledních 30 let do kelu, rád bych těm kdo tohle rozhodují nechal v zimě větru mrazu a fujavici čekat tam na nějaký připoj minimálně 3 hodiny !!
Ano. Navíc ta skla nejsou až k zemi (cca 20cm nad zemí) takže tam podle ní bude pěkně profukovat. A to se týká i zadní plné strany. Ale to není vše. Jsem zvědavý, jak se budou udržovat ta nová nástupiště, která jsou i teď za sucha naprosto hladká a kluzká. První krok z vlaku je OK, tam je povrch protiskluzový. Ale dále to bude možná zajímavé. A je také spousta nádraží, kde krytá možnost čekání není vůbec žádná. Na hlavním koridoru je frekvence spojů velká, ale v odlehlejších končinách musí být čekání bez možnosti se schovat před nepřízní počasí zajímavé.… Číst vice »
Jestli se někde běžně čeká na přípoj 3 hodiny, tak je na dráze něco špatně. A není to čekárna.
Bezdomovci čekají navlak 24 hodin každý den 🙂
ne všude jezdí vlak co 15 minut
Mohu se zeptat, proč SŽ považuje rekonstrukci nádraží/zastávek za prioritu číslo 1?
Co se Vám na tom nelíbí? Buďme rádi, že sž historické budovy nebourá, ale opravuje.
Opravené výpravní budovy jsou pěkné, ale přece jen pro kvalitu nabízených služeb je důležitější stav a kapacita dopravní cesty. Kolik času dnes trávíme čekáním na nádraží? Já tak kolem 5 minut denně.
S tím souhlasím, ale není nutné bourat budovy, které v cestě nepřekáží. Většina nádražních budov je přes 100 let stará, a nahradit je betonovou, nebo železnou budkou je podle mě prasárna. Na druhou stranu je důležité najít pro ty budovy využití, aby pak nebyla krásně zrekonstruovaná budova prázdná.
Využití se vždy najde. Třeba jako objekt k bydlení.
Ale běda aby se pak majitel ozval, že chce být úšastníkem stavebního řízení. To pak různí aktivisté odhazují morálku i ústavu a chtějí bourat i vraždit.
Už jsem takový krásně opravený bývalý drážní objekt viděl. Včetně zaparkovaného osobního automobilu před vchodem a okny a tedy v podstatě přímo na nástupišti 🙂
To říkali v Ústí nad Orlicí taky…
A jak to dopadlo?
5 min denně? tak to tedy nevěřím ani náhodou ! , nebo jdete si sednout do báru či knajpy anebo jezdíte v Japonsku kde je zpoždění za každého počasí i zemětřesení jen 2 minuty.
Nebo jezdí někde kde se nepřestupuje.
Asi aby se cestujícímu lidu lépe čekalo na vlaky zpožděné v důsledku „oprav“ tratí…
Vidím, že tam je jen jedna kolej. Při tak velké budově.
Ano. Až tak za 20 let tam budou 3 koleje.
2 dopravní a 3 jako předjízdná pro „cvilínskou spojku“ do Jindřichova a Jeseníku.
Dokonce i cedule je pravopisně správně, spojovník bez mezer. Skutečně výjimečné.
Hezké, hezké…
Lepší než u nás v Litni. Tam je sice nádraží opravené, tabule poněkud jinde…ale ukazatel směru ukazuje opačně…
To je tak „křřřááááásný“..
Palec nahoru.
Teď je na řadě město aby zcivilizovalo přednádraží..
Pěkné. Teď ještě kdyby tam MSK objednal něco lepšího než 810 dříve než od 2030, jak je v plánu.
Už objednal něco lepšího.
811…..🥵🥵🥵
Bohužel to vypadá že na oněch vámi zmíněných cca 10 let.
A po elektrifikaci tam slavnostně přijede 460…😁😁😁
Neskutečně neskutečné……….
Nádraží hezké. A všiml jsem si že i po opravě je snaha to držet. Třeba zmíněná Ostrava Kunčice. Očista probíhá. pravidelně. Dokonce přibyly i květiny. Stav Nádraží se obecně velmi zlepšil………..
podle toho jak dlouho se řeší elektrizace Ova-FM-Fren, tak si dovoluji tvrdit, že řada 460 se tohoto okamžiku zcela jistě nedožije, u sebe si tím také nejsem úplně jist…
Slavnostně by tam mohl přijet i Žabotlam….
Nemohl…elektrifikace bude v té době už jedině 25 kV 50 Hz…
Budu větší optimista…
Elektřina, pochopitelně 25 kV 50 Hz, bude zavedena po r. 2041 v rámci přestavby tratě (a tedy i zdvoukolejnění).
A tehdy budou 460 už ve šrotu, a 560 jediný exemplář v DHV Praha-střed.
560 přežije všechno, po elektrifikaci tam bude turnusovana.
proč je na českých nádražích v čekárnách tak zoufale málo míst k sezení, i v Africe nebo Indii jsou na tom mnohdy lépe.
Máte pravdu. V čekárnách na koridoru o kterých jsem psal (výše) je lavička pro 4 lidi. A i kdyby se tam vešlo lidí více tak to pohodlně nelze, protože místo pro sezení je odděleno jakousi „kramlí“.
Jen jestli to není z důvodu, že není-li na čem sedět, tak není na čem spát. Pak by se dala vysvětlit i ta „akvária „do kterých je vidět a „kramle“ na lavičkách pohodlné ležení neumožňující 😉
Místa k sezení by se pro měnila v místa ležení pro bezdomovce.
Humbuk…stačí područky…
Zastávky na koridoru Praha-Kolín jsou zasklené v přední části z poloviny, jsou hlubší a „kramle“ jsou na lavičce svojí výškou tak třetinové. Zde je navíc místo k sezení jen pro 3 lidi.
https://zdopravy.cz/obrazem-jak-se-stavi-4-koridor-u-votic-a-dynina-rostou-zastavky-i-estakady-29626/
Tady by se to područkou nazývat dalo. Tam rozhodně ne. To by musel mít člověk ruce jak opičák.
snímek 26/45