Krnov má další opravené nádraží, Správa železnic otevřela stanici ve Cvilíně
Cestující v nově opravené stanici najdou prostornou čekárnu, zrekonstruované toalety a kompletní bezbariérový přístup.
Správa železnic dokončila opravu další výpravní budovy. Cestující mají od dnešního dne k dispozici zrekonstruovanou stanici Krnov-Cvilín. Práce trvaly přes rok a vyšly na téměř 20 milionů. Zhotovitelem byla společnost Strabag Rail.
„Jsem rád, že se podařilo zachovat historii, takto mají vypadat rekonstrukce historických budov,“ řekl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Uvedl, že trať mezi Opavou a Krnovem se chystá Správa železnic v budoucnu elektrifikovat.
Opravená zastávka ulehčí velkému množství cestujících. „Denně tudy projdou stovky cestujících ať už z nedalekého sídliště, nebo i z jiných konců Krnova,“ řekl místostarosta Pavel Moravec. Zastávku mohou využít také zaměstnanci nedalekého podniku firmy Kofola.
Práce ve Cvilíně navázaly na již dříve opravené části tratě mezi Opavou a Krnovem. Cestující v nově opravené stanici najdou prostornou čekárnu, zrekonstruované toalety a kompletní bezbariérový přístup. Do budoucna najdou své využití také komerční prostory, které aktuálně čekají na svého nájemce.
Historie stanice Krnov-Cvilín sahá do doby okolo roku 1880. Tehdy byla stanice součástí Moravsko-slezské ústřední dráhy z Olomouce do Opavy, která vedla právě přes Krnov.
Správa železnic letos v Moravskoslezském kraji opravuje celkem 14 výpravních budov. Opravené budovy už slouží cestujícím například v Kunčicích pod Ondřejníkem nebo Loukách nad Olší. Pracuje se v Bohumíně, Třinci či na nádraží Opava západ a oprav se dočkají i výpravní budovy v Kravařích ve Slezsku, Valšově a Ostravě-Svinově. Nejrozsáhlejším projektem v této části republiky je v současnosti jednoznačně rekonstrukce havířovského nádraží za více než 157 milionů korun, kterou Správa železnic v letošním roce dokončuje. Už od loňské první etapy stavby tam mohou cestující využívat nové odbavovací prostory.