Krnov chystá soutěž na provozovatele MHD
Autobusy Arrivy pro MHD v Krnově. Foto: Arriva
Rozsah MHD v Krnově se nemá měnit, dopravce získá desetiletou smlouvu.
Rozsah MHD v Krnově se nemá měnit, dopravce získá desetiletou smlouvu.
Už aby to bylo. Arriva nasazuje čím dál nevhodnější vozidla.
Ono to nemusí znamenat nového dopravce. Když proběhlo výběrové řízení na nového dopravce MHD Žďár pro období 2020-2029, tak se přihlásil jen původní dopravce a vyhrál.
Kdybych získal nějaká data o tom, na kolik musí lidi být ve fabrikách, ve škole (ne teď, za běžného stavu samozřejmě), tak bych se pokusil něco vymodelovat.
Ale to už přeci dělá Ing. Návrat. Z článku to vyplývá. A pochybuji, že byste to uměl lépe.
Pochybovat můžeš, ale to neznamená, že to nemůže být lepší, než Návrat plánuje. Co vlastně má úspěšného za sebou? Hledal jsem o něm něco a nenašel jsem nic. Jen jeho kancelář v Ostravě.
Krnov teda nemá MHD nic moc. Sokolov v severních Čechách má stejný počet obyvatel, ale počet spojů dvojnásobný (a dvojnásobný počet vozokilometrů). Když se budu držet počtu obyvatel, lépe je na tom Valašské Meziříčí, Břeclav. Jindřichův Hradec je na trojnásobku počtu spojů, cca 300 spojů v pracovním dni, Krnov má jen 120 spojů. A nepřijde mi, že by Jindřichův Hradec měl jiné topologické uspořádání. Navíc odjezdy spojů v Krnově jsou takové neuspořádané, rozházené, hromada poznámek, není v tom žádný systém. Chtělo by to pevný interval a větší provázanost s železničními spoji. Křižování rychlíků tam probíhá každou lichou hodinu a mezitím… Číst vice »
„Sokolov v severních Čechách“
V západních (i když pořád jste to označil přesněji než kdosi z vlády s vyjádřením typu „Cheb ve východních Čechách).
Jinak v zásadě souhlas.
Vím, že je na západě ;-). To krušnohorské pásmo prostě označuju jako severní Čechy. 🙂
A až si budu žádat opravu, řeknu si o to, ju? 😉
Taťána Míková dnes taky v předpovědi říkala, že dnes v noci bude místy svítit slunce 😀
Dotazníkové šetření podle článku proběhlo, ne? Jinak těžko srovnávat Krnov, který je ekonomicky v jiné realitě ne JH, Břeclav či ValMez. Ohledně současného systému máte v podstatě pravdu.
Těžko zvenku kvalifikovaně hodnotit, jak kvalitní a užitečná asi může být v reálu MHD, která provozuje šesti autobusy 7 linek, ale už samo tvrzení, že má velkou konkurenci v pěší chůzi, když od obou tamních vlakových nádraží je centrum města vzdáleno asi kilometr (a od toho „hlavního“ ještě dál), svědčí o mnohém. Spíše by možná bylo lepším řešením, kdyby místo jedné železniční zastávky Krnov-Cvilín byly dvě (jedna co nejblíže historickému centru města a druhá u Sídliště Pod Cvilínem) – pak by asi i nějaká taková spíše jen účelová „rádobyMHD“ pro obsluhu nemocnice a škol v kombinaci ještě i s regionálními… Číst vice »
Kdyby ale místo jedné zastávky byly dvě, pak by buď rychlíky musely v Krnově zastavovat 3x namísto nynějších dvou zastavení, anebo by jedna z těch dvou zastávek stejně vůbec nebyla obsluhována rychlíky coby „jediným aspoň jakž takž rychlým spojením“.
Má-li být po vašem (= nepřidávat rychlíkům další pobyt), u rychlíků bych klidně vypustil zastavování na té prostřední zastávce a právě především na ně bych naopak v obou dvou těch zbývajících místech pořádně navázal spoje MHD s takovým linkovým vedením, aby bylo řádně pokryto celé město. Pro většinu lidí by to tak sice asi bylo výhodnější, ale jsou to Šlonzáci, a ti jsou, jak známo, tvrdohlaví, tak ať si to udělají, jak chtějí sami: žít v tom ostatně budou především také právě oni.
Má-li být po vašem (= nepřidávat rychlíkům další pobyt), u rychlíků bych klidně vypustil zastavování na té prostřední zastávce a právě především na ně bych naopak v obou dvou těch zbývajících místech pořádně navázal spoje MHD s takovým linkovým vedením, aby bylo řádně pokryto celé město. Pro většinu lidí by to tak sice asi bylo výhodnější, ale jsou to Šlonzáci, a ti jsou, jak známo, tvrdohlaví, tak ať si to udělají, jak chtějí sami: žít v tom ostatně budou především také právě oni.
Ono by to chtělo nové nádraží na severním okraji, aby se pak mohlo opustit staré nádraží i zastávka Cvilín.
I když nějvětší bizár by byly tramvaje 🙂
Bydlel jsem poblíž Krnova a nikdy jsem neměl možnost MHD vyzkoušet, protože jsem prostě na ni neměl štěstí. Přijel jsem na nádraží, vlaky jezdily už tehdy v pevném taktu, ale městský autobus mi buď ujel před nosem nebo jel za strašně dlouho. Ta jejich MHD fakt nemá logiku.
Já byl v Krnově 4 roky na střední, ale autobus jsem viděl zevnitř jen jednou (když je prezentovali na Hlavním náměstí)
Většina měst této velikosti je na tom s poměrem počtu linek a autobusů podobně, v tomto Krnov nijak nevybočuje z řady. Kromě pěší dopravy se tam mluví i o kolech, většina městské zástavby je na rovině nebo téměř rovině, takže pokud zrovna venku není -20, tak se jim to může celkem dobře doplňovat. U toho obchvatu by mě zajímalo, nakolik pomůže redukci dopravy přes centrum – tedy pokud ho někdy ŘSD dostaví
http://www.krnovskyobchvat.cz/cs/novinky-vsechny/164-obchvat-bude-zprovoznen-po-castech … věřme, že dostaví