Křižovatku mezi Valašským Meziříčím a Rožnovem čeká proměna, posune se trať
Křižovatka v Zašové na silnici I/35. Foto: Google Street View
Náklady na stavbu se blíží 200 milionům korunám.
Náklady na stavbu se blíží 200 milionům korunám.
Já bych nevyhazoval peníze za přeložku tratě. Když už, tak realizujte obchvat obce!!!!! Místní situace komunikace pak začne být opět vyhovující. Ten průtah obcí je něco, co tam nepatří a jakpukoliv úpravou tratě se tím problém nevyřeší, jen odsune skutečné řešení opět někam do nedohledna. Mimochodem stejný průsvih a blbost, jako hlavní tah Valmezem.
Nápad je to dobrý.Jen se to mohlo udělat v době,kdy se dělala renovace trati.Jinak ač bude nasazena náhradní autobusová doprava,tak cesta se děsně protáhne.Tak jak tomu bylo právě v době,kdy se chytré hlavy rozhodli udělat renovaci trati a zároveň renovaci silničního tahu.Takze bus namísto 20 minut jel i přes hodinu.Stejne tak i kolaps vedlejších objízdných cest.Neb to tu je bohužel pro tyto případy hodně složité.
No to je jistě chvályhodný počin, ale co když tam bude za sebou stát těch aut víc?
No výjezd z a případné odbočení do je občas zajímavé. Nicméně, by se mělo během výluky na trati realizovat taky doplnění závor na přejezd v Rožnově (vjezd do Tesly) a taky doplnění semaforů na tu křižovatku (jelikož se z tama taky nedá v určité hodiny vyjet).
Střítež by úpravu té křižovatky taky potřebovala, ale nevím jestli je tam stále ten spor o ochranné pásmo vody.
Odkaz na ten Rožnov: https://www.roznov.cz/cs/aktualne-z-mesta-a-okoli/tiskove-zpravy/krizovatka-na-komunikaci-i-35-u-vjezdu-do-prumysloveho-arealu-projde-rekonstrukci-164-2023.html
TEN RADAR TAM NAINSTALOVALI PSYCHOPATI !! OD TÝ DOBY – ŠÍLENÝ KOLONY AŽ K PELIKÁNOVI !!! to se vám těžce nepovedlo!!! Prej pro plynulost provozu, dej Blbci funkci a možnost vybírat odpustky
Nechápu Váš „výkřik“. Ty radary přeci nikterak nesnížili povolenou rychlost v místě svého umístění.
Vy asi nejste ze Zašové, že?
Čili plusmínus to samé, co před cca 8 lety proběhlo o kus dál – u Zubří.
Rozdíl je jen v tom, že u Zubří se tuším posouvala hlavní silnice a ne železnice.
Je to tak, prohrábli i koryto řeky o několik málo metrů vedle.
Tam asi ještě nebyla rozvinuta záliba v nadbytečném obrušování oceli…
Ví někdo, na jakou TR je ta přeložka navržena? Je tam sice zastávka, ale kdo ví, jestli třeba v budoucnu někoho nenapadne zavést tam i nějaké zrychlené vlaky, přičemž směrové poměry na většině délky trati by zjevně umožnily jezdit třeba i „kilo“.
A vůbec: proč mají autobusy na souběžné silnici být rychlejší než vlak?
Projíždět Zašovou, která má 3 tis. obyvatel, není zrovna dobrý nápad. Jestli je tam něco na projetí, tak Hrachovec. Plus Střítež, ale ta už se projíždí několik let všemi vlaky.
Souhlasím, ale to neznamená, že to třeba někdy někoho nenapadne: třeba nějaké „kladivové“ rychlé vlaky pro špičkovou frekvenci, které by ta čistě rožnovská a trs naplnila, by klidně mohly někoho nadchnout – je to přece Zlínský kraj.
Projíždět Zašovou to je jak zastavovat EC v Ústí u Vsetína.
Vždyť ve špičce už tam nad rámec 1h taktu „kladivové“ vlaky jezdí https://www.cd.cz/jizdni-rad/tratove-jizdni-rady/files/cz-k281-231210-01.pdf
A zastavují všude (z těch zastávek, kde se dosud zastavuje).
Zrušená je jen zastávka Veselá. Od kostela k točně autobusu je to 1 km, na vlak to od kostela bylo 2,5 km.
Do Zašové to je 2,8 km na vlak. Od veselského kostela ten autobus ušetří 1,5 km, zastávka v poli na rozcestí ušetří jen 300 m a to už může jeden pěšky rovnou do Zašové.
Jistě, ale to já jsem přece nerozporoval: já jsem jen chtěl připomenout, v duchu toho, jak všichni pořád někam spěchají, že někoho by mohlo napadnout, že zvedne TR na možné maximum a zavede tam ve špičkách i (další) nikde nezastavující „rychlíky“, aby ušetřil ještě cca 5 minut na cestovní době mezi Rožnovem a Valašským Meziříčím – a pak by taková nová „šikana“, která by s tím nepočítala, mohla vadit.
Tak ono jde i o obrušování kol a kolejnic, házení lidmi a nákladem, a případné brzdění nezastavujícího nákladu, kdyby nebyl všechen v tom kamionu vedle…
U nákladních vlaků to asi rychlost nijak neomezí, ale kdyby z toho třeba někdy chtěli udělat lepší trať s provozem „Valašského metra“ (1x za hodinu Sp vlak do Vsetína + 1x za hodinu zastávkový Os + případné vložené posily), tak by každý zbytečný propad TR vadil. Ale to je jen utopie, protože SŽ do toho ty nižší stomiliony nedá a místním je asi současný cca čtvrthodinový interval autobusů milejší – a pro ty posily by navíc bylo nutno zřídit i výhybnu, nejspíš ve Stříteži (z nákladiště). Ale těch (přímých) autobusů by pak mohlo výrazně ubýt a stačilo by zachovat +… Číst vice »
A proč ty autobusy uměle zpožďovat? Mají některé zastávky navíc. To chcete lidi hnát zpátky pěšky kilometr z nádraží na bránu Tesly, protože podpora veřejné dopravy… ?!
Mám na mysli tento pochod od vlaku: https://mapy.cz/s/hohorohoha
A už slyším, jak vlak není tramvaj a žádná zastávka nebude! Jenom proto, že někdo si hraje s vláčky, ikdyž by měl organizovat veřejnou dopravu.
Ne, ve Švýcarsku by nikoho nenutili do přestupu na 3 minuty jízdy, autobusák je tam přímo v Bernu nad nádražím, takže to v souběhu s tratí kus jede.
O co vám vlastně jde? Nějak to totiž z toho blábolu + nic neříkajícího odkazu na obrázek nelze pochopit.
60/70 km/h
Díky, ale kdyby to šlo na aspoň 80 km/h, tak by to bylo lepší: dostat se u projíždějících vlaků třeba „hybridními pantery“ na úsekovou jízdní dobu pod 12 minut (ideálně na cca 10) a pak do Vsetína pod půlhodinu (a pak třeba i ještě přímo někam dál), tak by to v hodinovém intervalu skutečně mohlo být i docela užitečné = něco jako páteřní „Valašské metro“. Ale nejdřív by bylo potřeba tu trať řádně technicky „zvelebit“, a do toho se kvůli ceně asi nikomu příliš chtít nebude.
Upravit přednost v jízdě. Hlavní přes přejezd vlevo, tedy tak, aby řidiči na prejezdu nemuseli zastavovat a měli vždy prednost. Jednoduché. To už mohlo být dávno…
Že by E442 byla vedlejší a slepá místní komunikace hlavní? Tak takováhle změna přednosti v jízdě přinese přinejmenším hromadu bouraček, zbloudilých řidičů a zmatek.
Slepá, protože pojede pořád po hlavní a pokud se neotočí tady: https://mapy.cz/s/napozatoru tak bude muset zpátky naokolo. Ten chytřejší to zkusí zpátky přes P7417, což je !!!
Svatá prostato… To je asi stejně průlomový nápad jako otočit šraňky na přejezdech, že by zastavil vlak a až když bude silnice volná, tak může pokračovat dál…
Šraňky na mostě přes štreku…
Nebyla by to první taková křižovatka. Viz i např. Česká Kamenice (P2609).
Kamenice: 2000 těžkých a 9000 osobních za den
Zašová: 3000 těžkých a 15000 osobních za den
Přičemž pro spojení Olomouc-Žilina exsituje alternativa, jen je o 40 km delší. A v té Kamenici odbočuje dvojka, která alespoň někam vede.
V Zašové tam Seznam raději ani nejel: https://mapy.cz/s/cegomekumu
Tohle se používá na silnicích s jinou intenzitou dopravy než co je tady na I. třídě.
Stejna krizovatka, stejny problem co potrebuje opravu je i u Striteze n. B..
Škoda, že před patnácti lety při velké rekonstrukci trati byly požadavky místních na odstranění nebezpečné křižovfatky shozeny ze stolu jako nepodstatné. Jednak se teď bude likvidovat pár set metrů trati a nástupiště, které ještě zdaleka nejsou na limitu životnosti. A jednak se mohly 15 let šetřit nervy místních řidičů a nedošlo by ke škodám při nehodách.
Mimochodem, kdo to tam neznáte: projíždějte opatrně, v Zašové jsou radary a pokuty z nich opravdu chodí. 🙂
Arogance S(DC)Ž v holé nahotě. Raději se střelí do vlastní nohy, než by udělali rozumnou věc – jen proto, že ji chtějí „ti tam z venku, substráti a kaštani“
A arogance ŘSD nee?? Je hromada nebezpečnějších míst, kde by mělo ŘSD něco udělat a ne si nechat zpracovat studii a uložit ji do šuplíku.
ŘSD shodilo požadavky místních ze stolu v Litomyšli a v Křelově naprosto arognatním způsobem. Vybudovalo sjezd, který místní v Litomyšli nechtěli a protáhlo E442 střdem Křelova, přes protesty místních.
Nebo ne?
Marně pátrám, co máte na mysli? Který sjezd v Litomyšli místní nechtěli? Skrz střed kterého Křelova má vést ( nebo už vede ) E442?
Zašová – nikdo neví kde to je, ale všichni už tam dostali pokutu
Tak snad se myslelo i na chodce a dostanou na těch přechodech alespoň ostrůvky, když už ne semafory.
Budou tam semafory, v podstatě vznikne analogické řešení jako o pár kilometrů dál v Zubří.
To by se hodilo i u nás. Přejezd P2762 si o to přímo říká. Šílená křižovatka.
Neznám to tam moc, ale nebylo by zrovna tady lepší mimoúrovňové křížení? Jo, bylo by to drahé (zemní práce), ale nic jiného mě nenapadá. Samozřejmě nejdřív osadit přejezd PZZ (a ideálně sladit to s řadičem křižovatky).
PZZ tam je, a dokonce se závoram = viz: https://d34-a.sdn.cz/d_34/c_img_QR_u/US6DFb.jpeg?fl=res,500,500,1 , ale dělat tam nadjezd je v principu nemožné, protože to je na prakticky hlavním náměstí v Neratovicích a před tamním Městským úřadem (podívejte se třeba na mapu). Nepatří tam ovšem především ta silnice souběžná s tratí, tvořící hlavní průtah městem – je to II/101, tedy fakticky stopa skutečného vnějšího okruhu kolem Prahy, resp. jakéhosi „aglomeračního okruhu“, a jako taková už dávno měla vést mimo město. Ta příčná silnice přes přejezd je zase silně frekventovaná autobusy PID, takže je to opravdu zapeklitá křižovatka, navíc s přejezdem, který dost dobře nelze… Číst vice »
Ten přejezd závory dostal myslím rok zpátky. Nejprve se tam udělala světelná křižovatka, změnila se vedení hlavní silnice, pak závory.. No letos už tam bylo myslím pět nehod (možná víc). Tahle křižovatka moc rozumné řešení nemá. Opravdu jediné se konečně dočkat okruhu který v plánech je ale pro nikoho není prioritou. Navíc mimochodem tato trať je skoro světový unikát. Prvadilena železniční osobní doprava přímo před náměstí se jen tak nikde nevyskytuje.
A to se původně přes to náměstí jen projíždělo a i přejezdy měly jen „kříže“ (blikače byly, snad myslím, jen u Domu kultury) – ta zastávka je tam odhadem maximálně 30 roků a to lepší zabezpečení přejezdů je asi ze stejné doby. Hnusné zůstaly jen ty přejezdy v Lobkovicích a problémy bývají i na P2752, protože tam není ani „stopka“ a řidiči aut jsou …… (hodnocení si dosaď každý sám) – ale to už snad ani vůbec nepatří sem, ale do nějaké jiné debaty.
To jsem říkal celou dobu. Výkup pozemků, demolice jednoho domu, přeložka tratě do oblouku atd. Úrovňové křížení neodstraní, pouze kousek odsunou
Tedy, nejdřív… není to ještě dražší když se postaví napřed PZZ a potom ještě mimoúrovňové křížení??
Co zkusit úplně jiné řešení? Totiž tramvajové, kdy si tramvaj sama nahazuje volno, ovládá jízdou světelnou křižovatku.
Určitě logické řešení, aby vozidlo mohlo čekat mezi hlavní silnicí a železniční tratí.
Aby se tam vešel autobus, který tam jezdí. Takhle, když má odbočil ze Zašové vlevo do Rožnova… raději nemyslet, ale je tam alespoň dobře vidět a všecky Os tam zastavují.
Logické je mít přejezd a světla v křižovatce synchronizovaná tak, aby se nikdy nestalo, že se bude čekat mezi hlavní silnici a tratí. Nevím o kolik se bude železnice posouvat, ale ideální by bylo posunout ji jen o tolik aby to umožnilo rozšíření silnice o odbočovací pruhy (v obou směrech).
Naopak, pokud bude mezi křižovatkou a železnici moc místa, opět může nastat problém s uviznutim, kvůli koloně čekající na světlech. Ta světla na vedlejší musí být už před závorou.
To zas neúměrně natáhne cyklus křižovatky. Jezdí tam jenom místní provoz, ta cesta vede jenom do dědiny, končí v lese zákazem vjezdu.
Jedna věc je vjet na přejezd a možná stát, protože se dává přednost (tak trochu ruská ruleta), druhá věc je vjet na přejezd, když přímo vidím, že z něj nevyjedu. To druhé se stává jenom výjimečně, každý se z něj snaží vypadnout, snažil se i ten v Dolní Lutyni, nešlo to.
Proti úmyslné sebevraždě neuděláme nic.
No a když světla vypadnou, jako dneska ve Zlíně…