Křižovatku koridorů u Přerova opraví za 3,2 miliardy sdružení vedené Eurovií
Lokomotiva 151 a elektrická jednotka 471 v Přerově. Foto: České dráhy
Jednu z největších zakázek na tuzemské železnici za poslední rok získalo sdružení firem vedené stavební společností Eurovia. Za 3,22 miliardy
Koridory se začaly budovat v roce 1993; pokud si dobře pamatuji.
25 let v pr…, stovky milard v pr… a hotovo nebude ani za dallších deset let. To, co je možné v tom českém zemanistánu, je lidem žijícím v normální společnosti opravdu nevysvětlitelné.
Hlavně že koblihy tleskají a důchodci dostanou zase přidáno…
Jestli jsi si nevšiml modrý ptáčku, oranžová růžičko nebo nedej bože rudá třešničko, tak se v současnosti staví nejvíce staveb dopravní infrastruktury v historii. To že se v minulosti nestavělo a jen rozkrádalo, za to koblihy nemohou. Tak se prober.
to navyseni rychlosti nezni vubec spatne.fajn. 🙂
Ještě by mne zajímalo, na kolik vil a chat z těch 3,22 mdl. Kč zbyde 🙂
Naskýtá se morální otázka, a to: Může si dělník na stavbě vydělat na vlastní bydlení, nebo mu má být přiznána jen taková mzda, aby měl sotva na žrádlo?
To zajisté může. Ale vůbec nebyla řeč o dělnících na stavbě.
Když se kouknu na ten schématický obrázek, tak tam jsou 2 (slovy dva) čtyřkolejné přejezdy P6525 a P6526.
Nenapadlo někoho obnovit nadjezd na třetí straně ve trianglu?
Škoda těch nepostavenejch zastávek, jak už bylo zmíněno předřečníky. Zajímalo by mě, zda by je SŽDC (MD?) mohlo postavit městu a kraji navzdory (na pozemcích státu)? Kraj by tam sice neobjednával zastavení, ale tipuji, že by si to cestující vymohli…
Ty zastávky (užitečné) by SŽDC postavit mohlo, otázka je, proč by to samo od sebe dělalo, když ostatní participující strany nemají zájem.
Mě to jen připadá, jako bez vůbec nějaké vize. 🙁 Změní se zastoupení krajů a města, ale zastávky se pak budou dělat blbě.
Ale nic, je to jen můj pocit.
Proč by to dobrovolně dělali? Pro SŽDC jsou to akorát další náklady navíc, u kterých by musela prokazovat ekonomiku.
To budou asi veselé výluky..
Už to začalo. Přes ž-přejezd v Dluhonicích nyní vede objízdná trasa Přerov – Předmostí – Kokory (silniční doprava). Tento přejezd pochopitelně ve špičce tvoří kolony. Nyní se situace vyhrocuje i mimo špičky, protože na trati v úseku Dluhonice už je omezena průjezdová rychlost vlakových souprav na „krokem“, takže přejezd bliká skoro nepřetržitě. Dopravní horor na druhou….
Škoda té zastávky, mohly tam zastavovat linky Ex1 i Ex2 (ukončilo by to zastavování v Lipníku), ale třeba i Regiojet by tam určitě stál.
V Přerově, uprostřed Moravy máme, jak čtu českou železnici, aneb 100x opakovaná lež se stává pravdou…
Moravská republika vznikla kdy? Před půl hodinou a ještě jste to nestačili oznámit světu?
Moravská (moravskoslezská) země tu byla ještě za Masaryka, víme… Akorát pak přišli komanči s jejich centrál-plánem, že Praha bude pupek republiky, tak to jaksi v té ústavě kapku zastřihli a zatavili, no a pražská garnitura o zemském zřízení nechce slyšet dodnes….
Měli jste rakouskou, německou i československou, teď máte českou. Smůla …
Ale měli i českou a moravskou (teda spíš Böhmen und Mahren Bahn), akorát jim moc dlouho nevydržela, ale moravonacek na ni se slzou v oku vzpomíná.
Tak opraveno, tuzemák snad v Přerově máte.
Pocházím sice od sousedního Prostějova, ale za takovej výrok bych ti s chutí nakopal zadnici 😉
Jsem moravák a v článku je to míněno jako v ČR. Tak se z toho neposer
Takže zastávka Přerov-Předmostí nebude? Škoda…
Velká škoda.
Ze strany SŽDC prý snaha byla, ale Olomoucký kraj a město Přerov to odmítly a tudíž pohřbily.
Prý by si stavba zastávky vyžádala ze strany kraje a města velké náklady.
Skoro dvacetitisícové sídlistě a průmyslové areály po stranách tratě zůstanou odkázány na mhd a auta. Proto mi přijde každé prohlášení kraje a města ohledně husté automobilové dopravy směšné.
Když měly možnost alespoň trochu silnicím ulevit, tak to nevyužily.
Nehledě na fakt, že by taková zastávka byla jistě zajímavá pro dopravce (státní i privátní), pro které je v současné době, úvrať v Přerov hl.n. neakceptovatelná.
Já jsem zase slyšel, že zast Přerov předmostí bude až po Rekonstrukce žst. Přerov 3. stavba. Co je na tom pravdy, netuším.
Zjevně nic. Znovu to nikdo rozkopávat nebude.
To bych tak jistě netvrdil, na SŽDC je možné všechno. Vždyť i tady je krásná ukázka toho, proč to nedělat najednou, když to lze udělat na několikrát. Opravdu jste si ve schématu nevšiml té spojky a nově zapojené koleje ze 3. stavby? Správný hospodář by tyto tři výhybky zrealizoval už v rámci 2. stavby a nechal kousek koleje do šturcu, která bude připravená na zapojení 3. stavby. Ale SŽDC? Proč tuto část zhlaví znovu nerozkopat? Firma AŽD by přišla o výnosný kšeft, když by nemohla přeprogramovat a přezkoušet ESU o tři nově zapojené výhybky.
Lokodepa nemá asi správné informace. Vše počínaje TV, zabezp.kabely, kabely EOV, vč. ESY bude připraveno v rámci 2.stavby. Během 3.stavby se pouze vyřízne část koleje a vloží výhybky. Pokud by se výhybky vložili již v 2.stavbě, bude nutné – než bude 3.stavba uvedena do provozu – tyto výhybky (min.kolejnice a jazyky) vyměnit resp. renovovat – budou již hodně ojeté. A vo tom to je s tím správným hospodářem.
Tak to jste mne hodně pobavil. Ojeté jazyky po několika letech provozu. Naopak se zapojením výhybek do stavědla ESA je problém. Někteří sice tvrdí, že o 3. stavbě rozhodnuto není, ale vzhledem k tomu, že 2. stavba bez 3. nemá valný význam, tak rozhodnuto víceméně je. Je velmi pravděpodobné, že se 3. stavba bude realizovat bezprostředně po dokončení té druhé. Ledaže by dopady Brexitu příšly dřív….
Ono to možná vyjde levněji, než vyměňovat jednostranně ojeté jazyky na štíhlých výhybkách.
Problém je hlavně že, jsou špatné přestupy třeba z větve severní moravy na Břeclav. Škoda, že Přerov nemůže být nějakým přestupním uzlem.
To klidně může, ale to by se muselo při tvorbě jízdního řádu chtít. Zkrácení cestovních dob za každou cenu nemusí být to nejlepší řešení pro lidi.
Ta snaha rozhodně nevycházela ze SŽDC. A realizovatelná zastávka měla být jen v úseku Přerov-Prosenice, v úseku Dluhonice-Prosenice ne.
A možná další užitečná zastávka v Dluhonicích také nebude – prý rovněž kvůli nevůli vedení Přerova …
Tam v okolí Přerova je nějaká divná zóna. 🙁
na dluhonice kašlat. 300 lidí nestojí za řeč 🙂
tam šlo o to, že naproti přes trať je obří chemický holding jistého Bureše, kde je sice z velké části automatizovaný provoz, takže vzhledem k rozloze má opravdu málo zaměstnanců, ale zalíbit by se někomu určitě chtělo….
Snaha zástupců města Přerova přišla příliš pozdě, navíc projekt se týkal jen zastávek pro osobní vlaky, což bylo předem odsouzeno k neefektivitě. Pokud by podstatně dříve město Přerov lobovalo za to, aby zastávka v Předmostí byla „plnokrevná“, jednalo by se o solidní řešení s využitím zastavování rychlíků ČD, RJ a LEO ve směru na Prahu, Ostravu.
Šlo to definitivně do kopru, a vyjít se smysluplným a financovatelným projektem může jen odvážná a dopravně vzdělaná politická garnitura. Tu Přerov dlouhodobě vygenerovat neumí…..
Bez lobby v Pražských institucích to taky nepůjde. Teď je navíc celorepublikově v kurzu Prostějov, jak víme…..
A nebyl náhodou předchozí ministr dopravy právě z Přerova (a dokonce snad i v tamním zastupitelstvu)?
byl, a víte co z toho…. On tam nebyl totiž tak nějak za Přerov… on byl nominován vítěznou stranou koalice….
Dobry den , neni to nahodou ta firma co postavila dalnici v Ostrave po ktere se jezdi šedesatkou ?
Onu dálnici postavila společnost Ostravské dopravní stavby, kterou později Eurovia koupila.
Eurovia koupila odéesku již dříve, v době výstavby dálnice tuším… a jen doplním: Eurovia (dříve SSŽ) dálnici D47 stavěla taky
Uz maji stavebni povoleni? Jsem slysel, ze rek prerova 2 je blokovana detmi zeme
To je, ale jedná se o silniční obchvat v úseku Říkovice – Dluhonice. Ale co není, může být, křeček si nevybírá …