Křižovatka Zdiby na D8 dostane přímý sjezd na Líbeznice, ŘSD vypsalo tendr

Silnice I/9 a mimoúrovňová křižovatka Zdiby s D8. Foto: PudisSilnice I/9 a mimoúrovňová křižovatka Zdiby s D8. Foto: Pudis

Na úpravu křižovatky má navázat i proměna silnice I/9.

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mirek

No hurá to se zas někdo probudil po 10 letech teď otázka za jak dlouho hotovo.trochu reality a min v kanceláři by to chtělo

Jirka

Proč to neudělali rovnou při rekonstrukci nadjezdu

libor

protože státní úředník se stará! a stará se o to, aby měl stále dost práce 🙂

Láďa

Nechápu jen jednu věc, proč se to neudělalo již dříve, no jo již vím jsme v Čechách… Je to žalostné koukat, jak se tady řeší věci ohledně silnic a dálnic..

libor

podobnou otázku si taky kladu. ještě jedno místo mě napadá, křížení I/20( +I/19) a D5 (napojení od Písku směr Rozvadov) je taky takové pochybné a v současném v současném plánu i pro rozšíření a obchvat Losiné se s tím nepočítá…

RafaK

No konečně. Snad se toho letos opravdu dočkáme.

petr

Přímý sjezd pomůže, ale více by pomohlo otevřít tento nájezd v Klíčanech:
https://en.mapy.cz/zakladni?x=14.4347157&y=50.2059055&z=17&pano=1&pid=68121412&yaw=0.094&fov=1.257&pitch=0.008

Jarda Š.

Akorát, že ŘSD ubralo na 2+1, když původně plánovalo 2+2 s tím, že kruhák s II/244 je provizorium a bude nahrazen MÚK.

Honza D.

No konečně. Tohle mě napadlo minimálně už před deseti roky.
Ale i tak díky, snad se bude už letos jezdit.

ZdendaP

Vzhledem k tomu, jak dlouho u nás trvá připravit dopravní stavbu, tak na ŘSD to někoho taky muselo napadnou tak minimálně před deseti lety.

cikcak

https://www.youtube.com/watch?v=ez3ND4pYV4Q
Rok staré řešení, ŘSD to zatím neprezentuje, zveřejnila to obec Zdiby. Takže to bude mít asi ještě další vývoj (nejspíš dlouhý – rušení a náhradní napojení čerpacích stanic aj.). Jsem zvědav, jestli se někdy dočkám. Jezdím tam často, ve špičkách se tomu vyhýbám a jezdím od Mělníka raději po 243.

Honza

Ano ale tohle se bude realizovat až při přestavbě radiály na šestipruh. Toho než se dočkáme…. Jsem rád že s tím nečekají už déle a ten sjezd udělají letos.

David

To je strašný monstrum ta křižovatka. Jen si teda nemyslím, že 10-proudé dálnice jsou rozumným řešením dopravní situace v Česku. Namísto toho aby do Líbeznic, Neratovic a Mělníka vedla rozumná železnice, tak budeme rozšiřovat silnice až to takovýchto extrémů.

PetrN

to není 10-pruhová dálnice, ale klasická 6-pruhová se vzájemným propojením připojovacích/odpojovacích pruhů velmi blízkých mimoúrovňových křižovatek, které je v takových případech žádoucí…
Které monstrum máte na mysli? křížení D0xD8? Konečně rozumně kapacitně navržená křižovatka, nic složitého, jen vzájemné kapacitní dvoupruhové propojení všech směrů bez nevhodných vratných ramp (kromě jedné), jen je to více roztáhnuté kvůli velmi ostrému úhlu vzájemného křížení, ono klasicky čtyřlístek tam být fakt nemůže, to by kapacitně nevyšlo…

David

Nikoli, myslím tím tu desetipruhovou křižovatku mezi I/9 a D8. Tři pruhy rovně a dva odbočovací či připojovací v každém směru a přímé větve do všech směrů. Ten návrh vypadá jako dálniční křižovatka, ale ve skutečnosti se jen připojuje silnice 1. třídy od Neratovic (od Mělníka se jezdí po I/16) a doprovodná komunikace II. třídy.

Marian Kechlibar

Na této křižovatce vznikají fantastické zácpy.

Stejně fantastické ale je, že řešení pár set metrů silnice zabralo roky a stavět se bude pět měsíců … kdyby to bylo někde v Normandii roku 1944, tak tam přijedou buldozery a během dvou dnů je hotovo.

Netvrdím, že bychom nutně měli kopírovat postupy z roku 1944, ale někde mezi tím by byl dobrý kompromis. Ani dva dny, ani pět měsíců — co třeba dva měsíce?

Honza

Sleduji tento projekt s napětím, jelikož přes tuhle křižovatku jezdím skoro denně. Hrůza jak to takto někdo mohl schválit. A to už je tam aspoň bypass i na směr do Prahy. Akorát mi přijde šílené, že se ta křižovatka přestavuje pořád. Další přestavba přijde s rozšířením prosecké radiály na tři pruhy, kdy konečně tohle místo je navrženo aby pojmulo všechno. Jako by to nešlo udělat najednou….
Mj. sjezd je dvoupruhový jen v oblouku, odpojení od dálnice a napojení na libeznice je jen jednopruhové.

bifidus

On tam také strašně narostl provoz. Líbeznice se zvětšila, u silnice na Klíčany narostly sklady a v Klecanech obytná čtvrť a velkosklad. Před 20 lety tam nebylo nic, maximálně lom.

RafaK

Jsou TY Líbeznice, ne ta.. Jinak souhlas.

mikiqex

Před 20 lety bylo pozdě… Snad se to nebude nijak protahovat, ta křižovatka je v současném stavu naprosto příšerná.

David

Proč je proboha dvoupruhová? Dvoupruhové sjezdy na dálnicích jsou spíše výjimečné, ani všechna dálniční křížení nejsou dvoupruhová. Ten druhý pruh je zde naprosto zbytečný. V případě jednopruhového napojení by se navíc mohl spojit směr od Zdib ze směrem od dálnice do dvoupruhu bez křížení a pokračovat tak chvíli v rámci střídavého třípruhu. To schválené řešení je rozhodně méně bezpečné než kdyby byla ta přímá větev jednopruhová.

PetrN

neviděl jsem sice projekt, ale pochybuju že bude i dvoupruhové připojení, není k tou důvod.. spíš to bude česká klasika, kdy jsou 2 pruhy na rampě, ale odpojení a připojení je řešeno jednopruhově. Stejně ta rampa musí mít tak jako tak šírku na dva pruhy, aby bylo možné objet třeba odstavené auto kvůli poruše a to i kamiónem

mikiqex

„Větev je navržena jako dvoupruhová jednosměrná. Základní šířka zpevněné části vozovky je v celém úseku 8,0 m.“ Nicméně dle infoletáku pro návaznou úpravu I/9 nějakých 300 m od napojení začíná 2+1 s dvěma pruhy v protisměru (tedy směr Zdiby) a jedním směr Líbeznice. No, jsem zvědav…

PetrN

jasný, šířka 8,0m, to je běžná praxe při budování ramp MUK. Odpojení je obvykle jednopruhové , hned za odpojením se rozšíří na dva pruhy a před připojením se zase stáhne na 1 pruh (vodorovným značením, šířka rampy ale zůstává stejná po celou dobu). Typickým příkladem třeba připojení D35 na D11 na oba směry: https://mapy.cz/s/rapadubosa nebo napojení I/23 od Rosic na D1 směr Brno: https://mapy.cz/s/gojocumefo
Dále třeba několik ramp na D0xD6, a bývalo to i u rampy z D1 od Prahy na D2, vodorovným značením ale proběhla úprava pouze na 1 pruh

A. Mikulka

Na té křižovatce Brno-jih hlavně přibyly sjezdy těsně za místem spojení. Jinak jsem tuhle křižovatku v původné podobě měl rád, snad jediné místo v ČR, kde se dalo přejet z jedné větve do druhé 160 km/h bez přibrzdění.

Hytlák

Ministr dopravy si asi dupnul. Bude doma o chvíli dříve.

PetrN

tato stavba byla plánovaná na letošek už v době kdy starosta Líbeznic netušil jak dopadnou volby a ještě dávno předtím

Hytlák

Ale to já vím,že to není ze dne na den. 😄 Ale napsat to můžu.

Honza

Volejte sláva a 5 dnů se radujte!

Ondřej

TŘI dny se radujte.

pedro74

Hlavně bylo okolí před nedávnem děláno. To to asi nešlo. Když se nechce tak nic nejde. Stav skoro všeho v tomto státě.

Band

Současná křižovatka je zvěrstvo na lidech, nechápu, jak to vůbec někdo mohl vymyslet/schválit…

Kubrt

A to tam původně ještě nebyl by-pass pro jízdu od Líbeznic na D8 směr Praha a jezdilo se taky přes ten kruhák. Téčko na líbeznické straně už je taky lepší, dřív ty panely byly dost vysoké. Tedy bývalo to horší, ale pořád je to hrůza:-)

Kernteriér

Jo, to byla největší lahůdka.

Marek

No a ty doby, kdy tam ani kruhák nebyl…

Kernteriér

Škoda, že až teď, kdy tam po skoro patnácti letech nepotřebuju jezdit. Ale přínos to bude, o tom žádná.