Krize pokračuje. Arriva v Bratislavském kraji pokrývá spoje z necelý dvou třetin, noví řidiči se hlásí po desítkách
Autobusy SOR pro provoz v Bratislavském samosprávném kraji. Foto: Arriva
Nedostatek řidičů ještě zkomplikovaly pozitivní testy na Covid-19.
Nasadil bych LETku z Arrivy
By me zajímalo zda by jiný dopravce stihl do měsíce vše pripravit, když se tady tak do Arrivy navážíte. Mimochodem požadavek Wi-Fi do autobusu, taky nějak nechápu.
Arriva tú zmluvu podpísala, takže je zodpovedná za to aby ju plnila. Vedeli aký bol dátum keď to podpisovali.
„BSK se také zavázal, že zmírní sankce pro řidiče, kteří například nedodrží předepsanou spotřebu“
BSK takú sankciu nikdy nemal, to je vecou vzťahov medzi dopravcom a zamestnancami. BSK len komunikoval stanovisko Arrivy v tejto veci, lebo toto je jedna z vecí s ktorou majú vodiči na Slovensku zlú skúsenosť – a keďže Arriva robí tak mizernú robotu ako robí, tak BSK im zo zúfalstva sám hľadá vodičov.
Kam ty lumpové z Arrivy vlezou, tam je apokalypsa . Ale všichni to chtějí nejlevnější a řidiči na to hází bobek 🙂
Krajske volby sa blizia , takze dame panu zupanovi pa pa baby…
Otázka ale je, jak zajistit, aby se tam místo něj nedostal někdo ještě neschopnější.
Arriiva Solutions tam vstupila v najhoršom čase. Napätie medzi vodičmi
a zamestnávateľom bolo už aj s Slovak linda. Bratislava vždy bola iba
predmestie Viedni, takže vodiči si pýtajú plat v Európskej únii, čo je v Rakúsku a v Nemecku 2.500,-Eur mesačne. Je to známy aj fyzikálne
princíp dvoch spojených nádob spojených kvapalinou. Keď žijem
a pracujem v Európskej únii, tak potrebujem a žiadam plat ako v Európskej
únii.
Arriva je jedna velká tragédie. Kamarád říkal, že mu poslední spoj do jeho obce kvůli tomu proškrtání jede ve 13 hodin.
Navrhujem novy reklamy slogan “ Arriva – možno raz príde“
Za komunizmu bol vtip na logo CSAD: Cakaj somar, autobus dôjde.
Pride ako smrt.
Tu je zaujimava diskusia:
https://bratislava.sme.sk/c/22785835/arriva-vyplati-kazdemu-vodicovi-v-bratislavskom-kraji-naborovy-prispevok-4-tisic-eur.html?ref=njctse
Ospravedlnujem sa, clanok je plateny, da sa citat iba diskusia….
Novy vodici sa podla Arrivy hlasili po desiatkach aj pred dvomi tyzdnami a akosi to stale nevidno.
To se nevylučuje – hlásí se s tím, že nastoupí k 1.12. / 1.1.2022 až skončí dosavadní pracovní poměr ….
Nemůžete to chápat tak, že dnes v 8.00 zaklepe na osobním oddělení a zítra v 8.00 bude sedět za volantem a pod dozorem „pilota“ začne provádět seznání tras …
Tohle bylo teoreticky možné, když se strojvedoucí působící v rámci jednoho depa sbalil ve strojové / vozební stanic / PLD a šel do jiné služebny.
Pohľad do zákulisia, Slovak Lines vs Arrriva, javí sa to ako od insidera: https://dopravabsk.wixsite.com/doprava/post/zakulisie-kolapsu-autobusovej-dopravy-v-kraji?fbclid=IwAR2a3IX07Jh62lhnVsHINEQRbw-1krASqFw_YFxBXVJoPqeJx3GH1Qpgw-U
A korunu tomu nasadzujú poplatky za vstup na novú autobusovú stanicu, že napokon tam prímestské spoje možno ani nebudú chodiť.
Díky za velmi zajímavé info ze zákulisí.
To je bohužel tak, když se některá města a kraje (jak u nás, tak na Slovensku) nepoučily a prodávají/nechávají autobusová nádraží do soukromých rukou… Pak se změní dopravce a takto to dopadá.
Az na to, ze polovica z toho su uplne zvasty a zvysok je uplne prekruteny. Vodicom SL sa nikto nevyhrazal, namietkami SL len vyuzil vsetky svoje ZAKONNE moznosti a ze o nich UVO rozhodoval tak dlho, ako o nich rozhodov, je len jeho slendrianstvo. A Arriva chcela kupit busy od SL; to SL jej ich v nejakom zachvate urazenej jesitnosti odmietol predat. Snad len to, ze slovenske odbory su piata kolona Smeru a nahanaju politicke body na sabotovani kraja je pravda. Naopak mi tam chyba informacia, ze kraj mal pripravene nahradne riesenia pre pripad, ze by Arriva potrebovala viac casu… Číst vice »
Velmi poučné čtení.
Podla zakulisnych info chce HB Reavis za pouzivanie novej autobusovej stanice Nivy od BSK poplatok za rok pouzivania 80 milionov Euro.
Paneboze, skuste aspon pouzit mozog nez zacnete zvastat nezmysly. 80 milioniv eur nestal cely ten barak.
Na:
https://www.trend.sk/spravy/nove-nivy-zatali-rozpoctu-kraja-dvojmilionovu-sekeru
Nakolik je to důvěryhodný zdroj? Co když je to úplně jinak?
Zaujímavé čítanie .. ibaže… ariva má tiež maslo na hlave. V piatok tvrdí že bude výpadok 5% spojov, cez víkend je to už 30% spojov a nakoniec je z toho realita 40%, ale to je priemer za celý kraj, takže ak niekde chodia na 90% (vraj okres Malacky) tak SC a PK okresy sú tak na 70% výpadok spojov. Ariva uvadza v cestovnom žltou ktoré spoje nepojdu, a skúste hádať či to bola pravda…samozrejme že nešli aj biele ktoré mali ísť… BSK vás odporučí informovať sa o spoji či pojde na arive a zase len klamstvá a neúplné pravdy. Deti… Číst vice »
Zajímalo by mne, proč slovo „euro“ v jednom odstavci neskloňujete a v jiném ano. V češtině se normálně skloňuje, takže např. „300 eur“…
Měna se jmenuje €uro.
300 eur není skloňování …
Pravopisně je nejjednodušší používat obecně známý symbol € a podobně jako USD / CHF / Kč …
Zadna mena na se nejmenuje €uro, £ibra nebo ¥en 🙋
Keď používate USD/CHF, tak musíte používať aj CZK a EUR ! (Neexistuje napr eur, ani Eur…) Sú to medzinárodné bankové kódy. Vždy 3 VEĽĶÉ písmená! Nie Vaša tvorivosť. Bankový prevod bez nich nezrealizujete.
Ak používate neoficiálne, ale všeobecne používané označenia, používate €, $, Kč a podobne.
Nikdy, ale nikdy v jednom texte nemiešate tieto dva druhy označovania mien.
V tisku se běžně používá při vyjadřování nějakých hodnot USD / CHF a k tomu Kč nikoli CZK nebo EUR, ale Kč / EURO nebo symbol € … průměrně vzdělaný a průměrně inteligentní jedinec tomu rozumí …. Nikde není zákonem / pravidly českého pravopisu stanoveno, že při použití bankovních kódů USD / CHF v psaném texty se MUSÍ používat při vyjádření přibližné hodnoty v korunách bankovní kód CZK nebo EUR …. možná tak stanoví pravidla slovenského pravopisu, o tom s vámi polemizovat nebudu, protože slovenská pravidla detailně neznám. Znak $ – USD se v psaném textu používá minimálně, pro ….… Číst vice »
Problém se symbolem $ je ten, že se dá použít pro několik, na sobě nezávislých, měn, z nichž každá má jinou hodnotu. Někdy to problém není, pokud třeba text jasně píše o Kanadě, tak je asi každému čtenáři jasné, jaké měně znak $ patří. Ale někdy to tak jasné není a pak je to třeba v textu jasně rozlišit. Někdy se proto používají zpitvořeniny typu US$, CAN$ apod., ale to vídám spíš v anglických textech. V českých a slovenských textech se spíše používají ty třípísmenné mezinárodní zkratky CAD, USD a pod. A že se k nim pak napíše pro převod… Číst vice »
Takže jsi v minulosti platil za hranicemi marka, kuna, šilink, dolar, lira? Já jsem to tedy v češtině skloňoval.
euro , bez eura s eurom, päť eúr. s dvoma eurami .. slovenčina s tým počíta.
Vážený pane Zikmunde, mýlíte se, „tři sta eur“ je zcela správně a jde o skloňování slova (v nominativu singuláru) „euro“, vizte níže uvedený text z jazykové příručky ÚJČ, který to jasné zmiňuje (euro se skloňuje podle vzoru město a po číslovkách uvádějících množství peněz se samotná měna uvádí buď ve tvaru druhého pádu množného čísla nebo ve shodě s posledním členem číslovky). Přeji hezký den. ====================== Peněžní částky, značky měn Značku měny lze uvádět za peněžní částkou, popř. i před ní. Číslo a značku oddělujeme mezerou: 100 Kč = sto korun českých, 2 000 000 Kč = dva miliony korun… Číst vice »
Vy máte ale starosti a čo vaše manželka?
pravdu máte https://sk.wikipedia.org/wiki/Jazykov%C3%A9_verzie_eura
„Dopravce tak dostal od kraje další devět dnů na řešení celé situace.“
To bylo původní ultimátum vyhlášené už v pondělí. Přesněji devět pracovních dnů, tedy dva týdny (ve středu byl svátek).
Zapomínáte, že ve středu sice svátek byl, ale jenom v ČR a nikoliv na Slovensku.
Samozrejme, ze aj na Slovensku je 17.11. sviatok. To by vas zabilo stravit desat sekund vyhladanim jednoduchej informacie?
Niekomu postačí jeho pražská duta hlava.
17. listopad je na Slovensku státní svátek od roku 2001.
V textu je 9 dní, nikoli 9 pracovních dní. Řešit situaci lze i v nepracovních dnech …
Tady je video přímo od zdroje: https://www.youtube.com/watch?v=6JsmHSo_PgM
V čase 0:30 mluví o nutnosti zlepšení situace do „konca budúceho týždňa“ a hned za tím zmiňuje 9 dnů. Z kontextu to tedy vychází na 9 pracovních dnů (4 v tomto týdnu a 5 v příštím).
To áno, ale keby Droba povedal 14 dní, znelo by to ešte horšie ako keď povedal 9 dní.
Aj tak je to ale jedno, lebo do konca ultimáta sa nezlepší skoro nič. Momentálne Arriva ide situáciu hasiť dodávkami pre menej ako 9 osôb, aby to mohli jazdiť ľudia s Bčkom. Podotýkam že absolútna väčšina vozového parku sú 12-metrové vozy, minibusy sú len na dvoch kurzoch (+ ešte zopár 10 metrových vozidiel). Takže namiesto troch autobusov pre 50 ľudí príde jeden mikrobus pre 8. Netuším čo presne si myslia že tým vyriešia.
Rozbité hlavy vodičov od pasažierov.
Haha jak to najednou jde a peníze jsou. Směšné…
Nejsem z oboru. Fakt dostávají řidiči sankce za vyšší spotřebu, protože třeba špatně řadí?
Bohužel ano. To nutí k rozjezdům na půl plynu, což oceníte hlavně v křižovatce nebo za autobusem. Ono ta snaha o extrémní šetření je vidět i na fotce. Na druhou stranu se vysoutěžila nějaká cena. Dostat se na ni není úplně jednoduché. Opravdu k tomu nestačí „omezit kancelářské krysy“ . Bude ještě moc zajímavé sledovat, jak to celé dopadne.
Ale prd. To nejsou sankce. Jen nedostanou prémie. O sankcích jsem nikdy neslyšel, a to se v linkové dopravě pohybuji už 15 let.
Odobratí prémie neni sankcie?
Napriklad v jednej vychodoslovenskej SADke dostavaju sankcie za vyssiu spotrebu, pretoze clovek zodpovedny za jej vyhodnotenie je uplny kreten, ktory na skoleni vodicom tvrdi, ze to, co sa spali navyse pri jazde do kopca, sa zase usetri opacnym smerom z kopca. Fakt, ze sa do jeho cisielok v zime nezmestili dve tretiny soferov ho vobec netrapi. A podobne, na zaklade nejakych z prsta vycucnutych hausnumier, to funguje vo viacerych firmach, vratane niektorych pobociek Arrivy.
Po osobnej skusenosti by som sa so zamestnavatelmi, ktori akukolvek zlozku mzdy podmienuje spotrebou, uz absolutne odmietol bavit.
Tak to to dopadá, když manažer začne řídit firmu z excelových tabulek odtržených z kontextu a hlavně od reality. Ještě bych chápal sledovat řidiče, kteří mají dlouhodobě třeba o 50% vyšší spotřebu než je průměr, ale uměle všechny tlačit do nějakých teoretických minim, protože to bude dobře vypadat v účetnictví, to je fakt blbost, neboli šetření na špatných místech
Tuhle teorii o kopci nahoru a dolů zkoušeli nadřízení už kolem Brna před 25 lety. A nefungovalo to.
No, v okolí Brna už zkoušeli někteří leccos. Viz. třeba svého času Busline, který prý nabízel řidičům v okolí Brna totéž, co nabízel řidičům v okolí Jablonce a až pozdě zjistil, že za tohle mu na jižní Moravě fakt nikdo jezdit nebude a nakonec to neochotně zvedli LOL
A samozřejmě to i bude řidiče nutit, aby lidem maximálně vypínali tu klimatizaci, kterou všechny nové autobusy budou tak slavnostně mít.
Tak is ti lidi budou stěžovat a toho řidiče a ve firmě zadřou.
Zbytek je jenom normální odeměňování lidí podle výkonů.
Našťastie za nefunkčnú klímu je v IDS BK pre dopravcu pomerne významná pokuta, takže asi sa viac oplatí tá vyššia spotreba.