Krize pokračuje. Arriva v Bratislavském kraji pokrývá spoje z necelý dvou třetin, noví řidiči se hlásí po desítkách

Autobusy SOR pro provoz v Bratislavském samosprávném kraji. Foto: ArrivaAutobusy SOR pro provoz v Bratislavském samosprávném kraji. Foto: Arriva

Nedostatek řidičů ještě zkomplikovaly pozitivní testy na Covid-19.

Regionálních autobusových linek jezdí v Bratislavském samosprávném kraji (BSK) jen 60 procent. Vyplývá to i z dat centrálního dispečinku k dnešnímu dni, o kterých informovala mluvčí Bratislavského kraje Lucia Formanová. „Momentálně jsou vypravované příměstské autobusové spoje na úrovni 60 procent oproti normální stavu,“ uvedla.  Na celé situaci se pak také podepsal fakt, že část řidičů měla ještě o víkendu pozitivní test na koronavirus.

Dopravce tak dostal od kraje další devět dnů na řešení celé situace. Ta by se měla v příštích dnech zlepšit díky novému náborovému příspěvku, který už teď přilákal desítky nových řidičů. „Po prvních třech mimořádně náročných dnech se dopravci přihlásilo téměř 90 nových zájemců,“ vypočítává Formanová.

Více peněz pro řidiče

Příspěvek by měl činit 4 000 eur. Arriva chce tímto způsobem namotivovat i stávající řidiče, kteří v případě toho, že přivedou nového kolegu, dostanou částku 300 eur. Stejný příspěvek pak navíc čeká i na nového řidiče. V původní náborové kampani firma lákala na celkový příspěvek pro nové řidiče ve výši 1500 eur.

BSK se také zavázal, že zmírní sankce pro řidiče, kteří například nedodrží předepsanou spotřebu. Rovněž chce kraj situaci pomoc skrze valorizaci platů řidičů. Už od začátku příští roku, tedy dříve, než bylo původně v plánu, budou růst platy o 5 procent každý rok.

Arriva zakázku získala oficiálně před měsícem, 13. října letošního roku. Na zajištění provozu tak měla extrémně krátký čas, a už při podpisu se objevovaly obavy, zdali stihne sehnat dostatek šoférů.

Soutěž na nového dopravce trvala přes rok, úřady musely řešit řadu námitek a odvolání. „Soutěž na nového dopravce byla bezpochyby největší a nejsložitější v historii Bratislavského samosprávného kraje,“ uvedl předseda BSK Juraj Droba. Všechny autobusy mají být po jednom roce klimatizované, nízkopodlažní a s Wi-Fi, vybaveny budou moderním informačním systémem.

Arriva nabídla v soutěži výrazně nižší cenu, než byla odhadovaná cena 388 milionů eur za deset let. Během smlouvy chce 334 milionů eur. Podle serveru imhd.sk je cena za 1 km pro vozidlo kategorie standard 1,3939 eur bez DPH (35,37 Kč). Kraj tvrdí, že nová smlouva umožní větší pravomoci objednateli v oblasti kontroly nad vynaloženými finančními prostředky.

Tagy Arriva Mobility Solutions Bratislavský samosprávný kraj
57 komentářů