Krize nekrize, v Kanadě startuje nová aerolinka s třicet let starými boeingy

Boeing 737-400 v barvách nové společnosti OWG. Foto: Nolinor AviationBoeing 737-400 v barvách nové společnosti OWG. Foto: Nolinor Aviation

Poslední měsíce jsou sice nazývány nejtemnější dobou letectví, některé firmy ale vidí současnou situaci jako nejlepší čas pro rozjezd nových

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MildaIV

Já bych si jejich akcie určitě nekoupil. Na trhu je poměrně hodně levných B737NG a A320, které mají nižší spotřebu.

pejan

Já četl OMG 🙂

Martin

Skvělá zkrátka OWG. A když se nebude dařit, mohou W změnit za M 🙂

mikiqex

Navíc stačí jen W otočit o 180° 🙂

Já, kdo jiný

Molochy a lotrovská peleš nechť zkrachují a nechť vznikne něco nového a dynamického, nezatíženého minulostí a pochybnou stoletou tradicí.

jozka

„Nech odpadne, čo je kolísavé, nech odpadne, čo je oportunistické, ale nech v tej strane zostane, čo je pevné, čo je charakterné, čo chce za tento národ zápasiť“

Pardon, nedalo mi to 😀

Peeetr

Tento model se vyplatí jen pokud máte tu ztrátu se starou firmou na koho hodit, třeba na penzijní fondy, kde stačí zkorumpovat pár manažerů.

Milan_86

Všechno špatně. Na světě se budou povalovat modernější a úspornější letadla méně náročná na údržbu, svět se řítí do ekonomické propasti, takže ochota připlácet si za lepší servis bude nižší, navíc z Kanady do exotických destinací v úzkotrupém letadle?

Adam H

Z Kanady do Karibiku se běžné létá narrow-body.

Tomas

737-400 má minimálně o hodinu a půl kratší dolet než NG

Gajda

Hit by byla 737-200, ale těch už moc na světě co by šli koupit a provozovat není, tam by to totiž bylo to retro a to by mohlo táhnout. A vybavit jí interierem se vzhledem, místem a poskytovaným servisem jako tenkrát, nebál bych se o úspěch aerolinek ani trošku

jirka

chota připlácet si za lepší servis? no já tedy nevim ale malé občestvení na palubě v nákladech 2-3 eura snad neni třeba extra platit, to se snad vejde do letenky. Hladolet není cesta jak přilákat lidi.

Analytik

Když Smartwings končil s občerstvením v ceně letenky, tak argumentoval tím, že lidé nemají zájem o nekvalitní levné občerstvení a raději si koupí kvalitní. Řešilo se to zejména u kávy, kde rozdíl mezi dobrou a výbornou je asi 2 eura/kg. No a ten 1 kg vystačí na celé letadlo.

Jirka B.

Souhlasím! Akorát je tady prostě spousta lidí, kterým stačí jen „náhradní trenky do kapsy“ a pokud by snad nedejbože měli v letadle dostat nějaké občerstvení, nebo nápoj, tak by je to asi i urazilo a s takovou společností by už určitě nikam neletěli 🙂

Gajda

A proč? Ne všichni jsou jako češi, prostě když jim jídlo dají, tak si napíšou slohovky o tom jakej to byl hnus, ale každej si vezme a sní to. Pro mě je lepší letět za 20€, pokud mám batůžek a víc nepotřebuju a nebo za 20+10+10 pokud potřebuju i kufr a chci jídlo a pití. To je jako auto v nejvyšší výbavě a šlus, takhle si každej složí a zaplatí co potřebuje, mě osobně se to líbí.

Bětka

Ale ty náklady 2-3 eura nejsou. Je potřeba k tomu započítat nejen hodnotu občerstvení, ale taky to, že je potřeba aby to cateringová firma vyrobila/nakoupila, naložila. To znamená, že reálná hodnota toho občerstvení je po započtení nákladů úplně jiná.

Petr

Boeingy 737 Classic (-300,-400,-500) jsou stále populární. I když nejsou nejnovější, tak výhodou je nízká pořizovací cena, což je pro takovýto start-up ideální. Nejdůležitější je přežít. Pokud se to povede, tak si určitě časem koupí něco modernějšího 😉

Roman

Nolinor Aviation provozuje i 737-200 v Combi verzi upravené pro lety z nezpevněných drah.

MildaIV

To ale dělá proto, že jsou to poslední certifikované modely. 737 Classic už nemá certifikovaný kit pro nezpevněné dráhy.

Peeetr

Já tohle teda tvrdím u autobusů, kde je to podle mě jasné, a přesto za to dostávám hromadu mínusů.

Naopak u letadel si tím tak jistý nejsem, a dnes při konci čekaček na dostupnost spíš vidím výhodu nových případně zánovních letadel s nižší spotřebou, zvláště na takových delších trasách jako Kanada-Karibik.

Jiří Kocurek

Letadlo najezdí po prosolených „silnicích“ možná 40 km denně. Autobus 4 stovky. Servis letadla a autobusu je nesrovnatelný.

Y.K.

Po nasolených nula. 🙂 Sůl by hliník sežrala jedna dvě.

Roman

Přesně tak. V letectví se pro ošetření drah používají roztoky na bázi močoviny

Lukas

z kanady se lita do karibiku snad jen v uzkotrupech, vzdyt to neni zas tak daleko. Z Montrealu na Varadero to netrva ani 4 hodiny. To je jak stezovat si, ze easyjet lita z berlina na kanary s a319..

Avionik82

A pak brzo přijde generálka motorů která bude stát víc jak to „levné“ letadlo..

Pavel

Dokud nevidíte do skutečneho cash flow, tak se můžete jen dohadovat, proč se vyplatilo dočasně rozlétat ty vykopávky. Jakmile se jim business model osvědčí, určitě mají namyšlené, jak postupovat dál, aby je generálka motorů neposlala do bankrotu, jako se to stalo páně Šimáně s OK-YBA.

Tomas

Kde ty na ty nesmysly chodíš 😀

Jiří 24

Staré 737NG také nejsou nikterak drahé. Kupovat pro novou aerolinku 737 Classic je blbost, jde pořád o staré letadlo, nemoderní a s vyšší poruchovostí.