Kritický úsek koridoru stál přes šest hodin kvůli stržené troleji
Stadler Flirt, foto: LEO Express
V údolí Orlice probíhají aktuálně stavební práce a i bez ohledu na mimořádnou událost je zde provoz značně omezen.
V údolí Orlice probíhají aktuálně stavební práce a i bez ohledu na mimořádnou událost je zde provoz značně omezen.
Autorovi článku:
1) Trolej nebyla stržena
2) Došlo k přepálení nosného lana ve spojce (kolejové)
3) Strojvedoucí nerespektoval návěst „Stáhni sběrač“ a vjel do zazkratovaného úseku
Osobně se divím,že nezaregoval nějaký soukromník,aby se dohodls někým kdo vlastní 749,750,751 i kocour by se hodil…Přes Letohrad by to šlo objet….Ale asi se nikomu z velkých dopravců nechtělo někoho dožadovat…Jak se říká,líná huba-holé neštěstí…A nemyslete si,takových kolapsů bude víc….🐈
Jednak „SE“ neví, jak to dlouho bude trvat, než se „TAM“ odněkud dojede, tak TO nějakou dobu trvá. Abyste mohl jet Lv musíte mít přidělenou TRASU, strojvedoucího musíte odněkud – někam dopravit ….
ONO se TO sice hezky řekne, ale provozní realita je poněkud jiná ….
Pokud bude ve vlaku „jen 500 osob“, tak je potřeba „vykouzlit“ 10 autobusů, pokud jsou homologovány JEN pro přepravu sedících cestujících … a zkuste je operativně zajistit v okrese Ústí nad Orlicí (nebo jinde …)
V 21. století by v civilizované zemi dělali koridor mimo stanice (dálnice taky obchází města) . U nás se pořád trať napálí skrz stanici a potom stačí ……..jeden štouch ………a půl dne ……..nic neprojede ! Zkrátka ušetřili na stavbě a v provozu se nedoplatí ! Realita .
To se netýká stanic. Trolej jde strhnout i na širé trati.
tohle jste psal ještě ve spánku, že?
koridor bude bez stanic a stanice nebude koridor spojovat…
Co ušetřili na stavbě ?
„Dálnice“ by měla být VRT, která obejde (třeba úplně jinudy) menší stanice, ale do těch větších se zapojí. Kromě toho, právě mimo stanici je největší „problém“ cestující přesadit do náhradní soupravy či autobusu. „Koridor“ není dálnice, nýbrž jen „trať 1. třídy“. Jo, můžete na něm udělat „obchvaty“, pokud je kudy, ale znamená to křížení směrů. Jednodušší to je tak, jak to je. Zvlášť, když problém není způsoben stanicí…
Dobrý pozdní večer. Povedlo se mi to nahrát na video, kdyby byl zájem bude to dnes ve dne na Youtubu.
Je to trest boží. Holt 20 let odkladů a (ne)řešení dvou úzkých hrdel v přetíženém východo západním směru. Ústí n/O – Choceň a Brno-Přerov se (ne)řeší přes 20 let a výsledek nula. A místo toho si na SŽ dávají záležet, abychom měli co nejdříve rychlostníky na 200 v tunelu u Plzně a do ČB, ačkoliv tudy reálně nikdy nic těch 200 nepojede a dobré je to akorát k tomu, aby se s tím někdo vyfotil.
souhlasím.
je to trest za bezboznost.
ode dneška – modlit se povinné ke svatému Krystofovi, patronu cestujících. a svatý obrázek do každé mašiny.
pro pohany….vy obetujte Merkurovi/Hermovi.
to by bylo, aby to nepomohlo
Jaký trest boží ?
Dcera vyjela z Pardubic v 16.48, nejprve ji odvezli autobusem do Ústí nad Orlicí, dalším pak do České Třebové a tam pořád sedí ve vlaku, který ji má odvést do Brna. Z Brna musí do Břeclavi. To je katastrofa. Cesta jak do Vladivostoku. Vůbec netuším, kdy přijede.
Proč nejela přes Přerov?
Nebo přes Kolin
No ono to tak blbé není. Podívejte se do IDOSu …. minimálně 17.17 Os do Kolína, nebo přes Hlinsko …..
Blbější otázku nemáte?
Asi tristní situace pro hodně cestujících kterým nebyla poskytnuta informace jak se bezpečně a s co nejmenším zpožděním, vzhledem k situaci, dostat do svých cílů. Ne každý je schopen si tohle zajistit sám. Věřím ze na takové situace je obsluha osobních vlaků školena a jsou jasně dané postupy.
Přehlédl jsem se.
To jí vezli z Pardubic do Ústí nad Orlicí autobusem ?
Co jí vezli?
To měli všechny vlaky nacpat do Chocně? 🙂
RJ 1018 RegioJet v 21:50 projel Ústím směr Brandýs n.O., zdá se , že je provoz obnoven.
Jedině autem!
Po těch našich dálnicích si člověk moc nepomůže
Ale narozdíl od vlaku to může objet.
tak zrovna jet do Brna ze severu po D1 je to lepší vlakem. Minulý týden dvě hodiny zácpa, tento týden jen hodinu. Všechny vedlejší silničky ucpané.
No ale Pardubice – Brno je v současnosti bohužel na auto.
Pokud na té dálnici (či jinde) neuvízne. 🙂
Super ….Přítelkyně sedí v soupravě RJ.č 1013 před Zámrskem už od 17 H ..Bylo jim ,řečeno,že je potrhaná trolej a že oprava potrvá až do půlnoci….Takže tam lidi co jedou touhle soupravou sedí na zadku a vlak stojí v polích…Popojel asi o 100m…Volal jsem na info REGIOJETU..Kde my bylo řečeno,že náhradní autobusová doprava nebude zavedena..Prý mají čekat…Tak čekají už od 17.h …..A to žijeme v 21 století….Super jen tak dál……Dráhy mají cestující jako rukojmí…Je jedno zda ČD,nebo RJ,nebo Leoš,který to vše zavinil….Pane strojvůdče z LEOEXPRESU ve 14h co jste strhl tu trolej…Děkujem vám s moji přítelkyní.Za super zážitky….Vám je to… Číst vice »
To je mazec, ale náhradní autobusy jezdí, i od RJ. Viděl jsem 3 busy od RJ na Ousteckém nádraží, jak pendlují. Pravda zřejmě jim trvalo než busy dorazily z Prahy, ale jezdí. A vypadá to, že už to bude jezdit, podařilo se jim to opravit.
Jen tak mezi námi děvčaty – vy máte nějaké relevantní info o tom, že ten fíra tu trolej strhl vlastní vinou, že mu tady spíláte?? Jako, že to třeba nebyl prasklý izolator nebo laníčko, apod?
Zde to s největší pravděpodobností asi skutečně byla vina toho strojvedoucího. Když se toto stane na výluce a je tam stahovačka většinou tomu tak je.
A kde je v Brandýse n.O. na koleji číslo 1 ta stahovačka ? Stahovačka podmíněná – je u napáječky v Ústí nad Orlicí.
Vinit strojvůdce? A když má zpoždění letadlo tak viníte pilota?
V Čr je obrovské množství stahovaček (třeba v porovnání s DE) a pak když se potrha trolej tak se ještě začnou hádat zda je to vinou špatně udržované lokomotivy nebo praveke reakce.
Holt je to výsledek technického stavu trati a výjimek z výjimek.
Nemusí to být vinna strojvedoucího, pokud bylo chybně návěštění, ale jestliže začne pozdě stahovat, se zdůvodněním – abych projel, či úplně ignoroval stahovačku, s tím, že prý nedostal rozkaz (ale jo, to vím akorát jen o jednom případu, za posledních (asi) 6 let (a rozkaz samozřejmě měl), tak je, kde chyba? V množství stahovaček?
Otázkou je, kolik rozkazů a “specialit” takový strojvedoucí zrovna měl.
V takovém A a DE je o řád méně stahovecek jak u nás, jak to ti kouzelníci dělají, ze to jde i bez toho? V DE je i normální, ze může jet strojvedoucí na trať kde “nemá seznání”, protože nikdo se tam nevyžívá s vytvářením výjimek a chytáků. U nás nepředstavitelné.
Jezdit v té české džungli musí být maso.
Stahovačka pokud je řádně návěštěná a uvedena v rozkazu, snad není žádný chyták.
A kolik tam je taky lidí na práci? Pokud se chceme zbavit stahovaček, tak máme jen 2 možnosti, buďto se bude vylučovat i kolejově (což je blbost), když by pak musela být vyloučená i trať kolikrát (pokud je výluka ve stanici), nebo se budou umisťovat neutrální pole, ale to je na krátkou výluku (třeba 2 hodiny) blbost, protože při 3 lidech na výluce by to neúměrně prodloužilo výluku.
Ne, vůbec žádný chyták. Naposled třeba Poříčany. Jedu od Prahy na Kolín, v rozkaze projeďte beznapětově odjezdové zhlaví. K tomu rychlost 50. Tak v půlce stanice stáhnu, kde nic tu nic. Tak koukám v rozkaze vše sedělo, ale fyzicky nikde nic. Tak sem vyjel z Poříčan, zvedl sběrač, volám CDP co to jako je, že jim tam asi chybí návěsti. A z CDP odpověd, ta stahovačka je jen ze sudý na Sadskou.
Jenom dodám, hledat stahovačku která je někde na odjezdu v mlze, v noci, za mrholení s nákladním vlakem, který je těžký nebo dlouhý, k tomu jako bonus nějaká pomalá jízda nebo jízda na přivolávačky… Není to ideální.
Jak říkají Němci scheisliche menschliche faktor, Tvl tuhle práci bych nechtěl dělat, byt závislý na někom kdo nedělá na sto procent, tohle je Sodoma , kontrola špatná,slendrian
Množství stahovaček je enormní, zvlášť na stejnosměru.
Ať příště přítelkyně jede s ČD. Tam NAD fungovala již brzy po vzniku tě události a celkem dobře.
„Takže tam lidi co jedou touhle soupravou sedí na zadku a vlak stojí v polích“
A ČD by jistě ty autobusy k vlaku někde v polích dotáhly traktory…
Milý pane. Sice nevím proč stal ten vlak v polích, ale předpokládám, že proto, protože stanice Choceň i Zámrsk byly plné. Pak ale není problém ten vlak zasunout do Uherska a nechat lidí přestoupit tam. ČD také stahovaly své vlaky zpět do Ústí n Orlicí aby si lidé mohli přestoupit. On problém bude asi v tom, že by to nekvalifikovaný vlakový personál nezvládl sunout vlak zpět z trati. Jak jsem psal, ta přítelkyně měla jet s ČD. To je již mnohokrát ověřená pravda. RJ prostě takovéto krizové situace řeší mnohem mnohem hůř, než ČD.
> Pak ale není problém ten vlak zasunout do Uherska
Pokud za ním stojí třeba náklad a ještě osobák, tak to problém je.
‚> protože stanice Choceň i Zámrsk byly plné. Pak ale není problém ten vlak zasunout do Uherska a nechat lidí přestoupit tam.
A není to málo? Co Pardubice nešlo by to zasunout tam?
V Pardubicích by určitě zasunout šlo, ale jestli je nějaký vykřičený dům i v Uhersku, to nevím 🙂
Někteří by zasunuli i na trati, někde pod návěstidlem se signálem na „stůj“!
Možná by stačila i přivolávačka.
Zřejmě by se slušelo mít podél cele frekventované trati příjezdové komunikace v rámci IZS. 😀 To by ale bylo drahé. Sci-fi . Zaplat PB za strzenou trolej, co požár nebo vykolejeni nebo střet někde v úzkém místě v krásné krajince. Eschede bylo štěstí v neštěstí ze to bylo u komunikace. Obruc mohla prasknout jakoukoliv jinou vinou i jinde a z jiných důvodů.
Podél všech tratí stavět ještě silnice? To by se ty železnice safra prodražily. Lepší by bylo uvést je do takového stavu, který vyloučí většinu závad. A mít postupy, jak se k případné nehodě dostat rychle i po kolejích, když to nejde autem ani vrtulníkem. Jinak většinou to řeší alespoň polní a lesní cesty. Dříve nebyl problém vysadit cestující na ně, dnes by to při troše snahy také šlo. Po stranách trati ostatně mohou být chodníčky.
A kam byste ten váš nejoblíbenější vlak zasouval, když nejen před ním, ale i za ním jsou další vlaky? Nebo si myslíte, že se jezdí na volný mezistaniční úsek?
Koukal jsem na zprávy https://youtu.be/eP6B_E3XGPM a na nádraží žluté autobusy byly, ale neviděl jsem žádný v najbrtu =D =D =D
Ale je …. i v Německu, stojíte s IC někde v liduprázdné stanici před Mainzem, dávno jste měl být ve Frankfurtu (Main), čeká se až bude odstraněna závada na trati – jak dlouho to potrvá, nikdo neví, NAD v půl šesté ráno žádná – cestující jedoucí nočním vlakem na letecké spojení mají smůlu, letadlo poletí bez nich, vám „jen“ ujíždí vlaky do Norimberka, odkud chcete pokračovat do tuzemska. Výhodou je, že jede v půl páté odpoledne, takže máte časovou rezervu ….
Furt lepší než v Itálii, kde se zaměstnanci rozhodnou stávkovat 24 hodin ….
Jeden velký rozdíl mezi Německem a ČR jsem v podobné situaci zažil (asi před 3 lety jsem tam jezdil pravidělně):
Německá průvodčí začala hned, když bylo jasné, že to zpždění bude delší než +- 30 minut roznášet formuláře k žádosti o náhrady na jízdném (dle práva cestujícího v EU) a radila lidem s jejich vyplněním.
Česká průvodčí zapírala, že taková věc vůbec existuje.
Věřím bezpochyb ze tomu tak bylo . Protože na to byli školení. Proste výkon zaměstnání. Ne jak se kdo vyspí a zákazník to slizne. Pocit z i v této mimoradnosti, z dobre odvedené práce. Thats it.
Tohle může napsat jen člověk co vlakem v zahraničí nikdy nebyl. Viděl jste stav tratí v Polsku nebo někde v pobaltských státech? Oproti tomu jsou naše koridory závodní dráha. Vyzkoušeno na vlastní kůži, ani nevíte jak jsem byl rád když jsem se vrátil zase k nám na,, obyčejnou,, lokálku. Važte si toho tady. A že je Německo lepší, no a co…
Možná nereálné ale úplně první nápad když jsem to přečetl: proč při takovém velkém průšvihu nejezdit Praha-Ostrava přes Brno, nyní vlastně přes Havl. Brod?
Kudy? Přes Vyškov nelze (vyčerpaná kapacita), zbývá Břeclav (to jsou tak 3 hoďky navíc), Vlára není elektrifikovaná (časově podobné), Letohrad taky ne (a ten je navíc s úvratí).
Tak jasně, když není vůle přidávat druhé koleje a spojky, protože dráhy máme jen na hraní a pro dopravu neúnavně lijeme další pruhy silnic, pak není pro vlak kudy, no.
A nácestné stanice obsloužit NAD Kolín-Přerov?
Dnes jsem jel v 15.17 z Pardubic do
Olomouce. V Chocni přestup na autobus do Ústí nad Orlicí. Tam jsme hodinu seděli ve Valašském expres.
Mezitím nás předjel náš původní vlak, který dorazil do Olomouce o 15 min. dříve než my. Kocour dispečer😂😂😂
A nebyl to náhodou přečíslovány vlak, který udělal v UnO obrat a vy jste si sedl do jiného vlaku, protože tam těch vlaku bylo víc?
Okolo 17:30 totiž do Chocně vytáhli uvízlou soupravu z postiženého úseku a v Chocni všechny vlaky byly otočené zpět na Prahu. Tak by bylo divné, že by zrovna ten váš vás předjel.
Já do UnO dojel EC114 Cracovia, takže nejspíš byla otočená zpět na EC117 a Vám to připadalo jako stejný vlak.
Při tom čarování se soupravami, neměl by vlak čekat na svoje cestující? 😀
Do jednoho, A pokud ten by odešel po svých, vlak by už nikdy neodjel. 🙂
Košičan SC234 to podle Grapp projel v 16.59 přes Brandýs … a už je se zpožděním v Ostravě ? to ho přetáhli dieselem ?
Dobře zorganizovaná NAD. 504 přijela do Ústí se čtvrthodinovým zpožděním, lidi přešli do autobusů, v Chocni přestoupili do čekajícího pindi a výsledkem je velmi pěkných pouhých 60 minut zpoždění na příjezdu do Prahy. Plus je třeba ocenit práci vlakové čety, která cestující v předstihu upozornila, že se bude přestupovat do NAD a aby se připravili.
Hmm.Takovou pěknou organizaci jsem zažíval pouze na R27 na četných výlukách.
Když bylo něco na 171, byl jsem rád za 2 hodiny zpoždění…
R26 jezdí Ova na Krnov na trati 171/173 jezdí R26
Oprava me chyb: Mezi Ova a Krnovem jezdí R27
Zamyslel se už někdo nad tím, že trolej je zastaralá a ne zrovna spolehlivá součást železnice? Tyto myšlenky mě napadají, když sedím ve vlaku, který je na několik hodin zablokován kvůli spadlému drátu.
No, nevím, Shinkansen má trolej taky a žádné spolehlivostní problémy mu nezpůsobuje.
Asi proto, že ten jezdí v Japonsku…
A tam určitě nejsou taková svoloč prašivá jako u nás, a o troleje i to ostatní se starají!
Hádejte proč v tomto úseku právě probíhá generální rekonstrukce?
Keď bude Teslova voľná energia k dispozícii ono to bude jazdiť na elektrinu aj bez troleje.
Holt další ukázka, jak je dráha z principu snadno zranitelná a neflexibilní.
Silnice / dálnice taky …
jenže ne tolik, silnic a silniček máte mraky, možnosti jsou, ale u dráhy to je problém… koleje, napájení, kapacita trati…
Pro kamiony, autobusy to problém je a velký.
Asi před rokem jsem jel z Brna flixbusem, na dálnici bouračka, což bus bez problému objel po souběžných silnicích, výsledné zpoždění méně než 15 min. Díky mobilním aplikacím dnes není problém v realtimu reagovat na vzniklé situace ani v neznámém kraji.
Neubylo by významu příspěvků napsat místo v realtimu ve skutečném čase….tady zas chce někdo být za každou cenu svetovej;-(
V reálném čase…
Celkem by mě zajímalo, za kolik by jel autobus Praha – Brno při uzavírce D1 v celé zmíněné trase. Přesněji, jestli by to bylo více než 2:30…
Za 2:30 to by opravdu nedal.
Někdy za těch x desítek let byla zavřená jakákoliv dálnice v celé trase? Asi těžko a není k tomu důvod, takže se objede jen problémový úsek, viz můj případ s flixbusem.
Počkejte, až se nehoda stane někde jen kousek před Vámi. 🙂 Ono i tady – kdo tam zrovna nevykysnul, mohl to objet jinými spoji. A to, jak tady leckdo už celá desetiletí huláká za ořezávání kolejí a stavbu dalších silnic, je i příčinou těchto problémů.
Protože zrovna tam jsou ty souběžné silnice původní jednička. Zkuste objet třeba to třeba na Vysočině od Jihlavy směrem na Prahu.
Nevymýšlejte absurdní scénáře a smiřte se s faktem, že silniční překážku prostě lze zvládnout oklikou vždy – musí to jít, jelikož na silnici je doslova životně závislá každá obec, tak nelze mít slabé místo, které by na půl dne vyřadilo silniční dopravu v půlce republiky.
Absurdní scénáře? Který konkrétně máte na mysli? Si mě asi s někým pletete… Kudy tedy byste libovolný úsek tam objel. Tak snadné to tam není, smiřte se s tím…
jasně, D1 zcela zablokovaná na jeden až dva dny. to tu za posledních 10 let už tuším párkrát bylo. a tukancu že dálnice stála půl dne, taky. ano, železnice je víc vázána na infra, ale to je jaksi vlastnost. letadla taky obvykle potřebují letiště a když je zasněžené, máte smolik…
Ono kdyby se s tou infrastrukturou něco dělalo také za účelem snazšího zprůchodnění, jako se to děje u silnic, nebyl by rozdíl takový. Ovšem, rozsah bude vždycky omezenější, ale prostorový zábor pro danou kapacitu zase nižší.
Tak zrovna autobusy jezdí přes kdejaké kotěhůlky po silničkách neuvěřitelných. A když si musí poradit s tím kruháčem v Třebíči, tak zvládnou opravdu ledacos.
Taky je to vidět na tom, že náhradní autobusová doprava je násobně častější než náhradní vlaková.
Není autobus jako autobus. A jsou silničky kam se autobus neodváží natož kamion. A když odváží daleko nedojede.
Z Moravského Berouna do Olomouce to autobusem přes Šternberk taky celkem blizard…
no nevím, sám jsem viděl žlutý bus Liberec-Praha, jak sjížděl z D10 a jel na D11. pač D10 byla s nějakou nehodou a dlouhá čekačka. bus to objel, já a mnoho dalších taky a je to. jenže u dráhy to je fakt na déle (a to je „jenom“ trojel a trať mimo provoz na půl dne)..
A to lze aplikovat všude?
Měl jste štěstí, že byl ještě před tou nehodou možný sjezd. A ono když to udělají všichni, tak je pak na objezdech taky „veselo“. Fakt je, že železnice trpí i mnoha omezeními, kterými by už dávno nemusela, kdyby jí byla věnována taková péče jako silnicím.
Fakt? Tak proč si tady v každé druhé diskuzi někdo stěžuje na uzavření jednoho silničního tunelu, kde existuje zcela jasná objízdná trasa?
Když přesměrujete celou D1 na okresní silnice tak nastane kolaps
Napište důvod proč by kdo „přesměroval celou D1“ na okresní silnice.
https://www.expres.cz/zpravy/cesko-snih-kalamita-doprava.A210208_092256_dx-zpravy_stes
Píše se tam „na několika úsecích stojí dálnice D1“.
V realitě pro cestu z Prahy do Brna nepoužitelná, to se tam také píše.
A pak jsou tady dvoustranné – porouchaný vlak v přibližovacím úseku přejezdu a stojí obojí. Jak silnice první třídy, tak dráha.
Když se 60 let stavěly jen silnice a dálnice…
A co jako? Předtím se 100 let stavěly železnice a co je z toho, rozpadající se nevyužitelné lokálky, kde se drncají čtyři prázdné motoráky denně.
bez pokroku umozneneho železnici tu furt jezdíme na koni, oslu či krávě…a vy gumokol nemate
Z někdejší železniční slávy holt zbyl už jen stín, svět se teď dívá dál, směrem k elektromobilitě, autonomnímu řízení, umělé inteligenci, robotice…
…. nergiewende…..
škoda slov….od stržené troleje na prvním koridoru přes obecnou denunciaci železnic i v minulosti jsme u nesmyslnosti lokálek.
jinak pokud jste si nevšimnul, tak ten vlak stál právě kvůli tomu, že byl elektromobilní. a výkřiky o robotice a umělé inteligenci s tímhle nemají nic společného. pokud pomineme, že můžete zkusit s pomocí umělé inteligence zkonstruovat robota na údržbu troleje
Pokud by na železnici byla aspoň základní míra automatizace a nikoli závislost na manuálních úkonech lidské posádky, tak k této a mnohým jiným událostem by ani nedošlo.
Základní automatizace je tam mnohem dál než na silnici. A ta Vaše elektromobilita a robotika se železnice týká úplně stejně, jednak je u vlaků mnohem snazší a jednak stále zůstává poměr energetické náročnosti přesunů hmoty. Tvrdit, že železnice už je zastaralá a nejúspornější bude, když desítky lidí pojedou stejnou trasu každý svým několikatunovým elektroautem, je poněkud naivní.
A nic jako. Kdyby se těch 60 let ty silnice a dálnice nestavěly, byl by ten zastaralý vlak rychlejší. Protože kromě císařských cest byste kamionem nebo dálkovým busem nikudy neprojel – tělesa původních vozových cest opravdu neměla dostatečnou nosnost.
Nedejdveře, kdyby se místo těch silnic stavěly železnice.
Protože pro dálkové cesty většího množství nákladů i osob jsou rozhodně efektivnější vlaky, ne dálnice plné kamionů a aut. Vyyyy. 🙂
Já nevím ,mohl to strhnout bylo to na vjezdové skupině a mohl jet sudá lichá a zapomněl stáhnout ,ale to spíše urvu smeták a také to mohl být věšák ,nebo nějakej dežo udělal chybu na výluce.Dále ke komentářům ,proč to budu objíždět? Pár autobusů a točím soupravy .Jasně na EC bude třeba souprava z R a kapacita asi nebude jak má být .Zpoždění se nevyhnu to je jasné ,záleží jak je schopný dispečer a kolik mám souprav.Já se nechci vrátit do pravěku ,ale že něco bude mít 1-2 hodiny a lidé budou s kufrem přestupovat a je to strašná kalamita,… Číst vice »
Mezi Ústím a Brandýsem se jezdí „proti srsti“ po první traťové koleji, na traťovou kolej číslo 2 se přejíždí v Brandýse na choceňském zhlaví kolejovou spojkou mezi výhybkami 12 – 13.
Problém vidím v tom, že v takto vytíženém úseku by to nemělo být jen o jednom návěstidle (ještě třeba přenosném) a fírovi, ale očekával bych nějaké výraznější provedení. Na silnici máme důležité značky s výrazným reflexním podbarvením nebo ve větším provedení. Proč to neudělat zde, neumístit tam to návěstidlo „Stáhněte sběrač“ raději dvakrát, dvakrát tak velké a s reflexním okrajem? Stálo by to pár korun, tyhle mimořádnosti jsou v součtu za stovky tisíc, když člověk připočte čas cestujících, ztráty dopravců a NAD, možná za miliony.
Ono to není jen o tom označení toho místa, kde je třeba stáhnout. V těchto případech to bývá i o špatně napsaném rozkaze, o nezkušenosti strojvedoucího, o špatném výcviku, který se dnes dělá příliš rychle a na úkor kvality a pod. Jaká byla příčina zde, to ukáže vyšetřování, ale každému, kdo se trochu vyzná v problematice provozu, asi bylo jasné, že se dříve nebo později i na této výluce něco podobného přihodí. No přišlo to dost brzy a obávám se, že to nebylo naposledy při délce této výluky.
U Berouna to bylo hned několikrát, když tam byl jednokolejný provoz…
Stáhněte sběrač dvakrát? Fíra stáhne u prvního a pak bude volat, co to druhé má znamenat.
Však výluková stahovačka je modrá s oranžovým orámováním (stará), nebo celooranžová (nová), takže reflexní jsou.
Navíc problém je, že část projetí se děje z důvodu pozdního stažení, se zdůvodněním: abych projel, tomu více stahovaček nezabrání.
Zažil jsem už i projetí se zdůvodněním: nedostal jsem rozkaz.
Problém je, pokud je návěstidlo schováno třeba za trpaslíkem, nebo není umístěna příprava, ale nemyslím si, že by duplicita něčemu pomohla, ba naopak.
A co takhle mít u značky ještě ceduli se vzdáleností, jednou třeba 1000 metrů předem, druhou 500 metrů předem?
Tak se to i označuje.
Stahovačka se má umisťovat co nejblíže před místo vypnutí.
A jinak tak to je, připravte se ke stažení máte předem.
ta modrá nyní v Uhersku ze 2TK na 1SK použité, za snížené viditelnosti není to pravé ořechové. Nedodání rozkazu? Bohužel,není to nepředstavitelné-Lv jízda 3 HV el.trakce/já uprostřed/do Berouna-od odbočky Tunel až rozkopaný Radotín jsem z principu předběžné opatrnosti projel se staženým sběračem. Elektricky nesjízdné místo u zastávky Černošice jsem pak ale projel už se zdviženým-nevěděl jsem o něm a nebyl jsem zpraven. Naštěstí Bez následků na troleji i sběrači,ačkoliv,když jsem se tam druhý den jel na kole podívat,tak tomu nerozumím-rameno L3 stožáru je natočené a nosné lano s trolejí svázané
Výraznější provedení je.
Podle grappu vypadá, že SC515 je již zastaven v Přelouči, další čtyři vlaky stojí v Pardubicích… To bude megazpoždění než vůbec dorazí do té Chocně…
Nevím jestli nenastává čas na nějaké razantnější operativní řešení ze strany správce infrastruktury, takto prohrávají naprosto všichni.
Jenže co? Stáhnout jednu soupravu jako pendl a jezdit s ní kyvadlově z Chocně do Ústí n. Orlicí? To by mohlo vyjít na pravidelný půlhodinový takt ale budou to sardinky 🙁 A vlaky obracet v Chocni zpátky na Prahu. Je to hodně přepřahů 🙁
Patrně jste nepochopil, že došlo je stržení trakčního vedení tudíž stanice je NEPRŮJEZDNÁ. V Brandýse se jezdí po staniční koleji číslo 1, tudíž na této koleji musí být „dráteníci“ se svojí technikou opravující stržené trakční vedení.
Předpokládal jsem, že okolo lze projet setrvačností. Pokud je to špatný předpoklad, tak se omlouvám.
Nebylo kudy, ke stržení TV došlo na koleji číslo 1 na choceňském zhlaví, prostor výhybek 11,12,13 ….
jak tedy projel Brandýsem Košičan v 17.00 hod. se zpožděním cca půl hodiny a už je v Ostravě ? Jak ho přetáhli přes Brandýs ? To je tedy záhada.
Ale „jo“, to je možné –
pokud „dráteníci“ odstranili z průjezdného průřezu visící trolejový drát a byla provozní díra, než si připraví techniku a materiál na zahájení práce, tak se dalo projet buď setrvačností … nebo připravenou pomocnou lok …. druhá traťová byla obsazena nebohou „tramvají“, tudíž se mohlo jezdit jednokolejně v úseku Choceň – Ústí nad Orlicí …. stanovenou rychlostí 11 minut, výlukovou rychlostí 16 minut, bez drátů nebo s pomocnou lok odhad na 20 – 25 minut ….
Provozní okno nastalo ve správný čas ….
Jaká ?
Bude to znít hrozně, ale asi jediné řešení by bylo včasné omezení komerčních vlaků v úseku Kolín-Choceň (například v režimu „jeden ze dvou“ pro každého dopravce).
P.S. ten SC515 nakonec stejně ukončil jízdu v Pardubicích…
Vlak 124 zazitkova jizda:
– posbiral lidi z jinych vlaku
– zkracen na 1 vuz dvojka 1 puleny dvojka+sluzebni 1 puleny jednicka+jidelna (ano ctete spravne 1,5 vozu druhe tridy a 0,5 vozu prvni tridy pro mezinarodni vlak)
– respiratory povinny(prej je ti ten kovid a mame delat rousky rozestupy ruce)
– usti chocen narvanym autobusem
Jako nekdo kdo hajil zeleznicni dopravu i kdyz je dvakrat delai musim rict ze tahle kravina s opravounejvyrtizenejsiho useku vyzene vetsinu lidi z vlaku.
Valassky expresy uz prakticky nejezdi nikdy na cas a dojizdi v casech ostravanu – bezne vyjizdi zpozdeny uz zvychozi stanice.
Posledni spoj na severni puku moravy z Prahy 20neco!!!!
Jet kamkolic pres chocen znamena o dva vlaky driv a pak v cili dve hodiny tvrdnout nebo jet o hodinu driv a riakovat ujeti pripoje.
BRAVO konecne se podarilo tu zeleznicni dopravu lidem znechutit!!
Jel jsem v neděli z Olomouce do Chocně a zpět. Tam zpoždění 0 , zpátky 6 minut na odjezdu z Chocně, 2 minuty na příjezdu do Olomouce.
Když oprava nejvytíženějšího úseku je kravina, jakou navrhujete alternativu? Nechat to zcela se rozpadnout a následně osadit červený terč?
Udělat se to asi musí,nic nevydrží věčně ani my…
Tyhle kecy jsem poprvé slyšel před třiceti lety, kdy se se slávou rozkopaly Poříčany a fronty vlaků stávaly po Klánovice. Od té doby mi to někdo tvrdí prakticky trvale, protože od té doby se s tou dráhou furt něco dělá a furt málo. A furt zbývají nějací cestující.
Poměr lidí, kteří jedou autem/vlakem pořád roste ve prospěch aut.
Že počet lidí ve vlacích stoupá není tak úplně zásluha dráhy, je to jenom důsledek toho že víc lidí jezdí delší cesty, z Milovic se stalo „pražské sídliště“
Je to tak, protože dráha se povětšinou modernizuje do +- původního stavu (tu se zvýší rychlost, tu se vzdálí zastávka, odřízne vlečka, kapacita zůstane), zatímco silnice se často přistavují – mimoúrovňová křížení, další pruhy, nové trasy. Problém je také snaha vozit co nejvíce co nejkratších vlaků, absence automatického spřahování, chybějící přípoje a mnohde i informace.
Mohli jsme postavit tunel. A krásný! V nové stopě, na 160-200 km/h. Provozu na staré trati by se stavba téměř nedotkla a bylo by na příštích 100 let vymalováno. Ale my jsme řekli ne, budeme se radši pár let hrabat ve staré trati. Budou delší jízdní doby, zpoždění, výluky, nehody (snad při každé rekonstrukci k nějaké jako je tahle dojde). A protože umíme perfektně plánovat, uděláme to v souběhu s dalšími 3 rekonstrukcemi na hlavní trati, abyste si tu cestu vlakem pořádně rozmysleli. Na lepší plánovače nám nezbyly prachy, protože ty jsme věnovali Sudopu na věčné projekty a studie o… Číst vice »
No, bohužel se nějakou dobu počítalo s tím, že se bude stavět jen „střední varianta“ s několika omezeními rychlosti na nějakých 120 km/h, takže tunel se vrátil do hry moc pozdě a než by se dokončil, stará trať by se rozpadla.
Nadále se s ním počítá, ale můžeme jen doufat, že to nezatrhne finanční situace v příštích letech.
Druhá možnost je ty tři stavby nedělat současně, ale postupně. Takže nějakých 5-7 roků výluk navíc. Nepřijde mi to jako lepší nápad.
Krom toho… strhnout sběrač se podaří i v Šakvicích, kde již je nová krásná trať a Pendolíno tam jelo ne 200, ale celých 237 km/h. A bylo vymalováno po 20 letech.
Mohli … jistě, ale on má někdo znalý toho, co vytvořila matka příroda, „údajně“ obavu z toho, jak by ta stavba mohla dopadnout …. takže se s tím tunelem příliš nespěchá ….
V Oustí slušný zmatek, kufry drnčí po dlažbě, vlaky stojí 🙂 vždyť je jaro…
A bylo teplo nebo taky pršelo?
Bolševici měli velké plány trakci Týniště nad Orlicí – Letohrad Hanušovice – Zábřeh na Moravě. Jenže nějaký kokokot spočítal, že se to nevyplatí! Přitom objezd České Třebové je nutný jako sůl.
Ta jednokolejka by to stejně nepobrala.
Ale alespoň by odlehčila situaci.
O dva vlaky za hodinu, takže stejně NAD. A ta bude, hádám, o dobré 3/4 hodiny rychlejší. Je to 75 km po jednokolejce, křižování ad hoc, jak to vyjde. Tipnu hodinu a půl jízdní doby jako minimum.
A kdo rika ze by se tam delala jednokolejka. Vetsina trati je ve volnym terenu.
Asi jako se uděla dvojkolejka z Brna do Přerova, když se to tam drátovalo.
Teď jsem na to myslel 🙂
Objezd České Třebové by se Marceli hodil. Ale ne přes Lichkov, ale pěkně Choceň (a klidně už před ní) – Ústí nad Orlicí – Rudoltice: https://mapy.cz/s/feduporoga
Takto jsem si to kdysi dávno předmaloval 🙂
Pěkné 👍
A co dráty Lichkov – Hanušovice – Zábřeh? A druhé Moravany – Holice – Borohrádek? Aspoň jako náplast.
a kdo by tam jezdil? hlavně po té lokalce přes holiče?
navíc kraj zajistil diesely na trati přes Letohrad na příštích osm let…
když už něco, zadratovat lichkov kraliky
včera bylo pozde
S propustností 4 vlaky za hodinu a to ještě při zavedení NAD pro objednávanou tam příslušnou osobku?
O dost lepší jsou autobusy, alespoň pro přepravu osob…
Taky si myslím. A vlaky otáčet před nesjízdným místem z obou stran. Je to rychlejší a efektívnější,než se probíjet po nějakých lokálkových odklonech s náhradní dieselovou mašinou.
Stejně Tě „šotouši“ pomluví 🙂
Rychlíky asi mohou i Praha – Brno – Ostrava, ale ….. kudy by se objezd udělal je asi detail proti tomu, že se nepostavil žádný. Už v roce 1985 se mluvilo, že trať je přetížená…..
Nebyl by tunel pod Gajerem výrazně jednodušší a tudíž reálnější?
Nebyl, neměl by benefity. Řešil by pouze urychlení spojení do Brna, což je kontraproduktivní, protože by sebral benefity VRT Praha – Brno. Kdysi jsem si tento úsek maloval, ale bohužel neuložil.
Tak ono se TO objet dá …. co má vícesystémovku může jet z Přerova do Brna a přes HB, co je v ČT, se dá odtáhnout do Židenic a pak ku HB …. jen to chce „pilota“, což je asi problém …
Trochu nepraktické, ale když se dělaly mosty ve Vranovicích, tak EC jezdila z BV odklonem přes Přerov místo přes HB a „schopní“ jedinci dokázali odjíždět z Kolína + 10 …
Pětinásobný to chybně. Už socialistický plán z VŮZ počítal s trati chocen (před tím velkým obloukem dolu) Litomyšlí. Svitavy Zábřeh. A v dnešních 20 viZich najdeš tunel pod trebouvou do 5 km
Jak vůbec pokračuje příprava tunelu? Pokud vůbec.
Ví se kolik autobusu vypravil Regiojet a Leoexpres? Nebo se spoléhají na ty zlé ČD a to, že jim prepraví pendlem také jejich cestující?
Leoš jezdí s třema BUSama
A soukromí dopravci? Zavádějí taky NAD?
LE nějak ukončí vlaky a Regiojetu to protáhne nějaká lokomotiva nebo NAD, kterou stejně platí Správa železnic.
…protáhne nějaká lokomotiva… to chcete říci, že úsek je sjízdný v motorové trakci? To asi těžko…
KUDY ? V Brandýse je reálně sjízdná jedna staniční kolej nad níž – co čert nechtěl – ta stržená trolej ….
Leoš zavedl NAD za 411, 1238 a 1256
Díky, netušíte někdo, jak dopadl LE1233 ?
Díky!
Škoda, že dneska není pátek, když se půlka Prahy stěhuje na víkend na Moravu 😁
Půlka Moravy se vrací z Prahy domů…
Nejsmutnější je, že si ve 21. století neumí trať v ČR a lokomotiva vyměnit ani informaci o stáhnutí sběrače a stáhnout ho bez zásahu strojvůdce.
nestrašte. nebo bude nová verze ETCS. a zase všechno od znova
ETCS to samozřejmě umí. Ale pro SŽ je to moc práce a tak automatizované vypnutí hlavního vypínače a stažení sběrače je pouze u dělení trakčních soustav.
Vynechme, že zatím zrovna moc HV s ETCS není, tedy asi by to u Ex 1254 dopadlo úplně stejně jak se zadanou, tak nezadanou stahovačkou v ETCS.
PS: Slováci to uměli už v roce 2011…
člověk se každý den něco dozví. jak o SZ tak technologiich
Zrovna LE má jednotky vybavené ETCS již z výroby.
Nemá.
Jak jste na to přišel? Těžko by pak usilovali o dotaci…
Že o ní usilují je jedna věc. Kde ty peníze případně opravdu skončí je věc druhá.
tohle by neproslo ani u nás…
Když jim procházelo studenstké jízdné efektivně zdarma a zároveň náhrady jízdného daleko nad běžné ceny, tak už se ničemu nedivím.
Pro SŽ to je moc práce? Ano ns delší výluky, a u trvalých návěstidel, by to šlo, ale u krátkých výluk to je blbost, protože neexistuje jediný správný způsob oterčování.
Smazáno pro vulgárnost
Pane Šimrale, dělal jste tu práci někdy, nebo to hodnotíte z pohledu fíry – „za vše“ může SŽ?
Já právěže jo, proto vím, že v současné době je stejně nereálné u krátkých výluk vždy umisťovat neutrální pole, stejně jako to zadávat někam na tabletu do systému, protože prostě nejsou lidi, když jsou na výluce 2 + fíra.
To bude. A naši strojvedoucí, rozmazlení od macešského AVZZ (které jim, chudáčkům, nedovolí jet proti stůj…😩) se na to budou akorát koukat při výměnách lokomotiv v Dolním Žlebu, Horním Dvořišti, a v Břeclavi…
Nebylo by lepší vymýtit ty stahovačky?
Na krátkodobých výlukách (pokud nebude na výluku 15 lidí, aby se mohly dělatt neutrální pole) se jich nezbavíte. Leda by se vylučovalo i kolejově.
U delších výluk jako je tato si to představit umím, ale u kratších si neumím představit, že by vedoucí party ještě někam zadával, kam dal jaké návěstidlo.
Heh, jak jako „neumím představit, že by někdo někam něco zadával“?
To to pak má na dráze nějak vypadat, že. Vyfasujete tablet a povalíte.
Jistě, na výluce na 3 hodiny je tolik času, když tam jsou 2 chlapy + fíra, aby jeden z nich ještě něco zadával do tabletu. Pokud chcete, aby toto někdo dělal, tak tam musí být víc lidí, aby se to stíhalo. Já tu práci už pár let nedělám, ale Vám bych to doporučoval, ono od stolu se to radí dobře. Možná by stačilo zas dávat hákovnice, dnes dopravce moc neřeší, pokud mu oznámí, že strojvedoucí toho a toho vlaku projel stahovačku, pár utržených smetáků a jistě by se ledacos změnilo. Ubylo by projetých stahovaček, protože strojvedoucí pozdě začal stahovat (aby… Číst vice »
jo, urvany smeták a neschopná souprava v jednokolejnem úseku zvýší propustnost tratí…
a každý kdo projede stůj být o metr…zastrelit
Jaký je rozdíl mezi neschopnou soupravou (urvaný smeták), nebo strženou trolejí z důvodu projetí stahovačky? Tak i onak dojde k zastavení provozu na x hodin.
Nehledě na to, že projetím stahovačky (jde-li o výluku) ještě hrozí, že zavlečené napětí, kopne pracovníky na výluce, takže ohrožení zdraví/života je lepší, jak stržený smeták?
Ne, však já neříkám, že to musí být jen chyba fíry, že nestáhl.
A umístění výlukových stahovaček dneska nezadává výpravčí do rozkazů?
Nezadává se kilometrická poloha, v rozkazu bývá něco ve smyslu: „Při vjezdu projeďte beznapěťový úsek se staženým sběračem“, případně: “ při jízdě po 1., 3., 5. SK projeďte „beznapěťový úsek se staženým sběračem“, apod…
Nebývají tam kilometrické polohy nebo třeba číslo výhybky u které je návěst umístěna a ani tedy konkrétní návěst (stahovačka, kolej bez trakčního vedení v pravo/ v levo, atd…).
Však takhle je podle mne správně,spíš vyhlížím návěstidlo pro el. provoz než na stožárech luští kilometrickou polohu./ale raději prosím oranžové než modré s oranžovým okrajem/
Zajímavé, to je poprvé, co na ty oranžové slyším chválu, zatím to byla vždy kritika, že hlavně na podzim, když je všude oranžové listí, se pak ztrácí.
Já už nato vliv nemám, ze SŽDC jsem odešel krátce předtím, než se začali ty oranžové zavádět.
Dříve tam těch informací bylo víc, ale bylo to takto zjednodušeno potom, co si právě fírové stěžovali, že to je moc dlouhé a ty a ty informace je nezajímají.
Ale ale, nekecejte, že by nešlo do tabletu píchnout dva prsty „vocaď pocaď“ a pak to po ukončení zrušit.
Zas jen výmluvy.
Když už něco někde značit nebo zadávat, tak přes tablet je to zdaleka nejrychlejší.
Co kdybyste si to nejdřív zkusil, než tu říkat něco o výmluvách.
Vocaď pocaď? Jsem myslel, že chcete, aby bylo napsáno, kde které návěstidlo je. Pokud chcete jen, aby bylo vypsáno, co je vypnuto, tak to se může udělat dopředu a nezatěžovat tím chlapy na výluce.
Proč je rozdíl mezi tím „co je vypnuto“ a „‚kde je návěstidlo?“
Protože, pokud stačí vypsat napěťová výluka nad 3 – 7 SK, tak k tomu není potřeba součinnost dráteníků na výluce, protože to je známo dopředu, takže se to tam klidně může vypsat. Naopak pokud chceme vypsat jednotlivá návěstidla, tzn. například u výhybky č. 23 připravte se ke stažení sběrače se šipkou v pravo, u Úsekového děliče č.5 stáhněte sběrač, atd…, je potřeba součinnost, protože to, jak budou rozmístěny návěstidla se dopředu neví, jedna výluka jde oterčovat klidně na 3 způsoby, a vždy to bude správně.
Podle k-rep přerušen provoz do 22:30
ještěže Brno jezdí teď přes Vysočinu
To by jezdilo i tak. 🙂
myslíte že by to v Pardubicích otočili a poslali přes chrudim a políčku či hlinsko? 😉
Leda s 2×742…😁
hezká představa. railjet tahnuty dvěma fakt olezlyma kocourama přes políčku… 😀
Ty, co by uvízli mezi Kolínem a nehodou, tak už asi moc ne, no.
jak těžko objet? snadno 😀
na Moravu přes Hradec, Týniště, Letohrad a Ústí nebo Hanušovice
a z Moravy přes Svitavy, Poličku, Chrudim. Jen nevím jak v Pardubicích, ale to by se vyřešilo dalším odklonem přes Chrudim město do Moravan.
no, pár těch úvratí, dieseloko, nedostatečná kapacita jednokolejek, ale to se poddá 😉
Jo pošlete to přez Doudleby tam jsou vyhybky ještě mechanické a zavory také (na St II. mechanické kompozitní) pak Kostelec ECM (ruská releovka další unikát už jedinná u nás), častolovice Ok a pak Tyniště a Borohrádek ( elektromechaniky na jedné je štítek z roku 1932). Jo a Čermná ( taky zajimavé drátovody, závorníky, vyhybky na ruku a počítače náprav). Cestujicí si užije muzeum, modernu, kombinace obého, když to bude dobré tak projede.
to zni jako námět na výpravu do železniční historie 😀
JJ Jo ještě u ntyniště se buduje nová měnírna. Vize elektrifikace do Solnice a to střídavina v Tyništi by zustala stejnosměrná. Tak to by ještě mohl odklon jet částečně diesel, st a nakonec ss trakce.
mno, ještě více zazitkova jizda
Týniště má stále elektromechanika, i když je po reko?
Po reko jsou jenom nástupiště, na zbybek se čeká.
Kdepak, jednak není ruská, ale sovětská a stále „blbuvzdorně“ funguje na Smíchově – brzy skoro 70 let ….
Lokomotivu setřepejte z nejbližšího Třebovníku. Prý tam rostou hojně.
no, myslím, že loko by mohly patřit mezi ty menší problémy. v hradci by se nějaký brejlovec navíc najít mohl. v třebové je snad spousta kocouru, co by snad taky mohli pomoct. muzejní sergej je taky někde tam ustajen, ne? a nějaká ta bardotka soukromého dopravce postava v konepulkach.
ano, nebylo by ideální, ale tohle by ještě mohlo být částečně resitelne.
samozřejmě vzhledem ke stavu infra v daném úseku je odklonova trasa spíš sotocviceni nebo provokace
Jakože viníkem je černokněžník ZABABA, tak by mohl mávnout kouzelnou hůlkou, něco zamumlat a vykouzlit k těm lokomotivám potřebný personál znalý traťových poměrů, viďte ….
najít strojvedouciho ke kocourovi pro trať letohrad-hradec nebo svitavy-chrudim by asi jít v třebové mohlo. nebo to je jiná galaxie? dtto brejlovudce v hradci.
nebo to každý fyra má jednu trať v úseku 50km a dal neumí? neposilam je z MuN na lokalku as-hranice v čechách. ale celkem „kousek“ .
asi je zbytečné to objíždět, když je zřízena NAD, ale §1 jak vysity
Kocourkov hadr a to ještě zavřou na tři roky Hřebeč, na skoro zbytečnou opravu, rakušáci už by vedle měli za tu dobu vyrubaný celý tunel pro dálnici. Takže ani ani auto – alternativa na olomouc je pasé. 🙁
Cestovat vlakem je teď za ještě větší trest a alternativa bohužel žádná.
Alternativa je letosni otevreni D35 k Casum a pristi rok az do Ostrova!
A k tomu letos dokončí modernizaci D1. Potom už si na trase mezi Čechami a Moravou vyberou vlak jen naprostí železniční nadšenci.
Už zase?
Na kdy je další sezóna?
No jasně, protože dálnice jsou vždycky bezvadně průjezdné. Nikdy se nestane žádná nehoda, natož hromadná a taky v živé paměti není žádná větší uzavírka.
Jsou on-line aplikace jak se problemum vyhnout, dobre funguji, uz si ani nepamatuji, ze bych nekde vyznamne v aute uvaznul.
To bych chtěl vidět, co byste dělal v případě výpadku připojení…
Ve vasem svete bych zit nechtel. Jeste mi pripojeni nevypadlo, navic D11 neni prilis problematicka dalnice. Napr. pri ranni nedelni jizde do Hradce jsem potkal dohromady v celem useku max 10 aut. Tempomat na 160 a pedalu jsem se za celou dobu ani nedotknul.
Vida, jak je předimenzovaná. A koleje nic. Tak to je pak jasné… Důsledky popřeme a jede se bezohledně dál. 🙂
V případě výpadku pojede po paměti nebo s offline mapou. Mě baví takové ty úvahy v moderní společnosti, co budeme dělat až vypnou elektřinu, vodu, nebude fungovat internet, bude válka, spadne meteorit atd. To jsou extrémní případy které nastanou velmi zřídka a budou se řešit operativně až tehdy. Určitě nemá cenu se zříkat moderních technlogií jen proto, že mohou někdy selhat.
Na druhou stranu nedává smysl je aplikovat i tam, kde to bez nich funguje spolehlivěji. 🙂 Vše má své meze užitku. Zrovna výpadek vody je dost zásadní věc.
Nicméně informace Vás zachrání jen, pokud ji máte dostatečně předem. V koloně můžete uvíznout krátce po jejím vzniku už celkem bezvýchodně. A to platí ovšem i na železnici, tam jen občas chybějí ty včasné informace.
A potom kolony v Mýtě a Litomyšli.
A nebude to lepší…
Ale nebojte se. Tím jak se výrazně sníží počet dálkových vlaků, tak se odpovídajícím způsobem sníží i následky podobných situací…
§8 Zpoždění k cestování prostě patří
Takto jsem přemýšlel před pěti lety, kdy jsem ještě jezdil pravidelně vlakem. Od té doby, co jsem přesedlal na auto už pro mě zpoždění k cestování nepatří. Samozřejmě, občas se vyskytnou komplikace, ale v neporovnatelně menší míře a s chytrou navigací není problém dopravní zácpu objet.
Souhlasím, vlastní auto je v Česku zdaleka nejspolehlivějším dopravním prostředkem. Vlak je vhodný tak na výlet, pokud čas nehraje roli.
Tak to koukejte šetřit…Jinak budete ve vlaku velmi rychle.
Ono to ježdění autem bude totiž tak šíleně drahé…
Nesrovnatelně menší? Dnes v Pardubicích na Semtíně jen obyčejné frézování silnice zdržení v průměru 40 minut až hodina.
V tom aute ma clovek proste vic moznosti jak ty situace resit. O tom snad neni potreba se dohadovat. A o to vic by zeleznice mela bejt pripravena reagovat na MU. Lidi pochopi, ze se stane naka nehoda. Vadi jim, ze stoji 2 hodiny nekde uprostred poli a nikdo jim nic rozumnyho nerekne.
První větu bych rozporoval, se zbytkem je to objektivní pravda. Česká železnice MU pořád organizačně a informačně nezvládá.
No jenze to tak bejt nema. Nejde o to, ze se stanou komplikace. Problem je, ze koridor je nekde zaseklej 2x za tejden a vzdycky se stane to samy – vlaky na 45 minut zastavi a zacne se resit co a jak. Kastani samozrejme pockaj a zadny presny informace nepotrebujou.
Cestující zajímá hlavně zpoždění, je nezajímá, že se čeká na vyšetřovatele až povolí začít s opravami.
Takže pak je otázkou, co za přesné informace chcete podávat 15 minut po MU, když se skoro nic neví.
Jak skoro nic nevi? Kdyz lezi trolej v kolejisti, tak je to vzdycky na pul dne. Nebo je snad moznost, ze by tu trolej nekdo nahodil za 10 minut kostetem?
Za 10 – 15 minut od začátku MU toho opravdu moc nevíte, když tam pomalu ještě ani nejsou drátenicí, víte tak maximálně, že jsou dráty na zemi, ale kdy bude sjízdná druhá kolej (na dvoukolejce), kdy se dostaví vyšetřovatel, aby se mohlo začít pracovat (pokud tedy pojede na místo), jak dlouho bude trvat oprava, to opravdu 15 minut od MU nevíte, a to za předpokladu, že jsou drátenicí poblíž, jinak to může být třeba půl hodina, až hodina (klidně déle), než se tam dostanou. A dráty v kolejích automaticky neznamenají, že to bude trvat půl den, může to trvat 4… Číst vice »
A nechat lidi cekat 4 hodiny je snad v pohode? Se vznikem MU by se melo aktivovat predpripraveny reseni (at uz je to objizdna trasa, NAD, nebo cokoliv jinyho).
Aktivovat řešení mohu ve chvíli, když vím, kolik času (cca) zabere odstranění poruchy. Přece nebudu posílat vlaky odklonem, když během 20 minut bude provoz po jedné koleji povolen.
Vypravení NAD je zcela v kompetenci dopravce.
To prave nemusite. Muzete objednat NAD hned a pokud se podari problem odstranit rychleji, tak ji zase odvolat. Samozrejme je to drazsi, ale vypada to mnohem profesionalneji. Taky zalezi na typu MU, na miste a na zaklade zkusenosti.
To ze je NAD v kompetenci dopravce je pak zase jenom §1.
Ono taky asi chvilku zabere, než to NAD seženete, takže Vy budete 20 minut shánět NAD a za dalších 10 minut budete volat, že už ho nepotřebujete, jelikož se zprovoznila jedná kolej (na dvoukolejce), udělat to párkrát, a dopravce se Vám na to příště vykašle, když si z něho děláte blázna.
A čí by to měla být kompetence, správce infrastruktury?
Pane Petr, kde žijete? Vy si myslíte, že autobusoví dopravci drží extra pohotovost, kdyby se na dráze něco stalo, tak aby operativně zajistili náhradní autobusovou dopravu? Aby to vypadalo profesionálně? Ano, železniční dopravce může mít pro případ uvedeného průšvihu nasmlouvané lokální autobusové dopravce, soukromníky, muzejníky, fotbalisty. Ale i ty autobusy nespadnou z nebe okamžitě teď hned a také to něco stojí. A ty náklady si dispečeři dopravců musí také před nějakým svým nadřízeným papalášem s červenou tužkou obhájit. A jestli je něco prasárna nejvyšší, tak je to stahování autobusů z jejich pravidelných linek pro blaho železniční osobní dopravy, jak to… Číst vice »
Na silnicích také nejprve volají techniku na dálnice, ač mnohem podstatnější je dostat se po nich místně do nejbližšího města. V komplexně pojatém dopravním systému by se měly udržovat sjízdné nejprve dálkové železnice a místní silnice, ne dálkové silnice. Jinak když netuším, jak dlouho to bude trvat – i proto, že se vše až příliš centralizuje a leccos pak trvá řádově déle – tak přesto dám cestujícím vědět a umožním jim co nejdříve bezpečně opustit vozidlo, dostat se na vzduch a případně si najít jiný způsob dopravy dále.
Na informaci, ze spadla trolej, dal se pojede autobusem a bude zpozdeni, nepotrebujete byt zrovna detektiv. Beznemu cestujicim tohle staci, je nezajima proc ta trolej spadla. Sotousi si pak stejne podrobnejsi info najdou sami.
Třeba výši zpoždění a dobu pobytu zde. (Můžu si skočit na nádraží do trafiky/zakouřit…)
Výši zpoždění? Za 15 minut po MU? To vám někdo těžko řekne, a ani dobu pobytu, když to bude na dvoukolejce, tak provoz po druhé koleji se může povolit za dalších 20 minut, ale třeba taky až za hodinu, vše závisí od toho, jak rychle tam budou drátenicí, a místo prohlédnou. To samé délku zpoždění, když provoz není možný (jednokolejka, trolej zasahuje do druhé koleje), když tam nebude nikdo, kdo by to zhodnotil, tak prostě prvních x minut není nic známo.
Prvních 360 minut, no…
Leo má s tímhle spojem vážně smůlu. Protože pokud se nepletu tak to byl LE 1254, který minulou středu najel do štěrku a kamení u České Třebové.
a ublížila si i tato pohřební šalina? nevíte jak je na tom ta co najela do šutráků?
Poškozena tak, že v neděli zrušili spoje LE410 a LE1257.
Tradiční řešení u Leoška…😂
Vazeni kritici. A to je presne ono! Prvni se mel postavit tunel a pak opravovat stara trat. A toto bude po 2 roky standardnim stavem. Zeleznice v cele CR 2 roky naruby a vysledkem bude s bidou usetrena minuta.
V tom máte naprostou pravdu. Ale když pan manekýn ze SŽ nedokázal zajistit tunel, tak měl v tomto úseku zajistit nepřetržitou pohotovost OTV + dalších složek, aby dokázal opravovat podobné průšvihy OKAMŽITĚ. Ale to by Správa železnic musela chtít – a to neodpovídá její dokríně, kdy musí jenom dopravce.
A kolik si myslíte, že je na OTV lidí, obzvláště, když se k tomu dělají ještě Pardubice, aby mohla být extra parta na tento úsek?
V Třebové je klasický turnus, a Pardubice (s Chocní, která pod Pce spadá) mají denní turnus plus jednu partu pohotovost (14:00 – 6:00).
Přijde mi to trošku jako hledání důvodů místo hledání způsobů.
Když nemáte lidi, tak je jentak nevyčarujete, a musíte stíhat i vlastní údržbu. To není o hledání důvodů, místo způsobů, ale o tom, že to tak prostě je. Navíc, potom by musela být nepřetržitá pohotovost u všech takových výluk, co se kde konají, nebo Brandýs je něco extra? A co víc, to si jako představujete, že jedno MVTV bude 24 hodin připravené v Brandýse, kdyby se náhodou něco stalo? Jestli ne, tak pak je současný systém vyhovující, klasický turnus v Třebové, denní turnus v Pce nebo Chocni + denní směna 6:00 – 14:00 (14:00 – 6:00 domácí pohotovost) a elektrodispečer… Číst vice »
Když se vše dimenzuje „na krev“, tak to pak při sebemenším zádrhelu teče. Jestli se takhle propracujeme ke šťastnějšímu žití… 🙂
Vždycky si vzpomenu na bývalého provozního náměstka z lokomotivního depa Praha střed (profíka neověnčeného tituly začínajícího v „Nuslích“ od píky, jemuž mnozí „vedoucí“ nesahají po kotníky – moc si toho důchodu chudák neužil – říkával : „chlapci, v tom je půvab dráhy“ …
Než postaví ten tunel, tak by se ty vlaky musely tahat přes pole tankem, protože by se původní trať naprosto rozpadla.
Opet stejny opakovany nesmysl. A to ze se ta trat rozpada se zjistilo vcera? To se prece vi poslednich 20 let a neudelalo se pro stavbu tunelu nic! Tunel Chocen-Usti je klicova stavba ceske zeleznicni infrastruktury a odkladala se tak dlouho, az se puvodni trat rozpadla uplne. Totalni diletantstvi SZ, nic jineho to neni.
Jak víte že se neudělalo nic? Nevím v jakém vzduchoprázdnu žijete, ale 20 let se mluví jak o tunelu na Beroun, tak na Budějce, tak u Chocně a není žádný. Je to drahý, je to pracný a zdá se že je problém takové stavby, byť potřebné postavit.
Je zajimave, ze na trati na Budejovice, kde je v podstate z onech zminenych nejmensi provoz se zvesela intenzivne tuneluje a na jeden z nejvytizenejsich useku ceske zeleznice finance nejsou? A neudelalo se nic, jenom se zvani a maluji barevne prezentace. Ten tunel tam mel stat nejmene 10 let a stavet jako jedna z prvnich staveb na 1. koridoru.
tak priorita koridoru na Budějice není kdo ví jaká – začal se stavět jako poslední. což je jeho výhoda – staví se zdaleka nejrozmáchleji. on ten původní stav infra tam byl asi taky nejhorší a to s přehledem…
čili…šetřili jsme v 90. na špatném místě (viz ty úseky na 140, vynechání složitějších úseků aj.)
Ale to není vůbec o penězích. Je to o razítkách. Když bude mít UCho razítka, začne se okamžitě stavět stejně jako SuVo nebo SoPl.
Bohužel nikdo nevidíme do zákulisí = politické dohody … co se upřednostní jako slib „pravicovým / levicovým“ voličům – vyberte si, aby časem mohli do světa troubit v rámci lovení oveček před dalšími volbami „MY JSME SE ZASADILI O MODERNIZACI …..
A ejhle, přišel Babiš – můžete ho proklínat a nenávidět – s svým „ANO je tu pro všechny“ a …. něco se změnilo …
Opakuji, nevidíme do zákulisí politiky …
Myslíte Faltýnka a jeho napojení na penězovody?
Když má z každé zakázky průměrně 20 %, tak ještě aby se nestavělo jak o život, že. A pak proč jsou ceny na železnici tak vysoké. Všimné, pánové…
—-
Já prostě nechápu, proč není možné zabavit peníze, ke kterým nejste schopen prokázat jejich původ.
zmetek to jistě je, o tom žádná…jen 20% ze všech dopravních staveb, no, nevím, to už mi přijde mimo realitu, jak ty prachy odklonit. v bankách jsou odbory proti praní špinavých peněz a tohoto by si asi všimly, nejsou pitomí a kdyby něco prasklo, tak ma celá banka obří pruser…a v cashi tohle odnést nejde.
z podlimitnich zakázek…jasně, to si představít dokážu. to je spousta menších částek, to už projde lépe.
PS: starý uctar pravil…a nejhorší je ty úplatky nějak zauctovat…
Největší problém je to, že by se muselo začít něco dělat. A přes to nejede vlak 😉
Tak až se vás na to zeptá, byť za účelem říci vám NE, tak to má smysl ventilovat ven. Dříve ne…
Tak jaké je teda řešení? To, že se něco mělo udělat před 20 lety jinak na současné situaci nic nezmění, ta je, jaká je.
Ten tunel se bude stavět jak dlouho? Deset let? Do té doby původní trať vydrží bez vetší opravy? Jste si jistý?
Odpověděl jste si v podstatě sám… chybou bylo, že se nynější rekonstrukce 20 let odkládala s vidinou tunelu. Teď to došlo tak daleko, že už to dál odkládat nejde.
Tak hlavne to doslo tak daleho, ze vedle tehoto jako koridoru, ktery je rychlostne spise nejaka lokalka, jiz roste D35 a na vlak se muzu jako mnoho jinych vyklaslat, protoze auto se stane v tomto smeru diky prekonani Labe dalnici, podstatne rychlejsi.
jen si pak nestěžujte, že vám to odkládání si Vaší plechovky v Brně či Praze poněkud ztížíme a zdražíme.
Mame vlastni parkoviste.
pak ok, jízda gumokolem dává smysl
Copak parkování…i to samotné ježdění…
Za každý kilometr po okresce 35 halířů, po 1.tř. a dálnicích 4,50 Kč/km…
zas tak to přehánět nemusíme. ja taky neplatím za chození po chodníku.
Chození po chodníku je zdraví alespoň relativně prospěšné. Ježdění autem nikoliv.
nejsem milovníkem aut, nemám ani řidičák, ale snažím se nebýt militantní 😉
To není nic militantního, když člověku trochu záleží i na vlastním zdraví. A není potřeba hned auta zatracovat, to vůbec. Jen jim trochu přenastavit meze. Bohužel, mnoho lidí už vůbec nevnímá, co vše v jejich životech přemíra aut ovlivňuje. Často je to všemi dost draze vykoupené pohodlí části lidí. Moc na tom nezmění ani přechod na elektřinu. I relativní vyčištění zplodin je bohužel převáženo výrazným vzestupem množství.
Nu, možná právě proto se větší stavby na železnici odsouvají a odkládají, aby pak všichni vzali auta. To není souboj SŽ a ŘSD, to je zdejší dopravní politika. Pár tunelů na jih je sice fajn, ale vedle už se buduje D3, a spolu s odsunem zastávek z polí do ještě větších polí je jasné, čím se bude nejvíce jezdit i tam. Tak třeba aspoň zbude kapacita na jediné, klikaté trati do Benešova pro více příměstských vlaků, aby v tom městě bylo ještě vůbec k hnutí.
žijete v ČR.
na nás zcela platí onen murphyho zákon…jak se blíží zbývající čas pro dokončení úkolu limitně k nule, blíží se pracovní úsílí limitně k nekonečnu. s tím, že stát si tu osu se zbývajícím časem pravidelně ještě posouvá, dokud nenarazí na fyzikální bariéry
je to smutné, ale musíme s tím počítat. a snažit se to změnit, není to genetická úchylka, jen nepříjemný návyk
Dobre napsano a smutny popis reality ceske nejen zeleznice…
bohužel. a pak se musíme omezovat všichni….protože v tomhle chaosu je těžké žít…a nezbláznit se.
Bohužel okolo roku 2010 žádná významná železniční stavba nezačala, tak máme současný stav. A je jedno, jestli jde o údolí Orlice či Berounky, nebo železniční uzel Brno či elektrifikaci trati Brno – Jihlava…všude byla šance postavit moderní před rozpadem původního…a všude se promarnila.
Neřekl bych, že za to může tehdejší SŽDC. Spíše naše tehdejší polická reprezentace, která neměla tyto investice jako prioritu, ve velkém zastavovala údajně předražené stavby (tehdy možná byly předražené, ale nyní levnější nebudou), nutila vytvářet různé studie…a vneposlední řadě různé spolky lobující za dopravně neefektivní řešení případně vystupující apriori proti všemu.
V roce 1996 = před 25 lety existovala studie SUDOP Praha a.s. (jistě mnohým toto jméno zvyšuje hladinu adrenalinu) na modernizaci trati Praha – Kladno s odbočkou na letiště.
Tunelová verze pod Ořechovkou, jak chtěla Praha 6, podzemní Dejvice …
Dodnes reálně nekopnuto – opravu Negrelliho viaduktu za to nelze považovat ….
Jednou nebyly chechtáky, podruhé se nelíbilo že tunel povede tudy a ne o kus dál ….
V případě trati č.120 to skončí u integrace V130 a přeložení k podzemnímu nástupišti na hlavním nàdraží…😁
Některé spolky naopak požadovaly zejména uživatelsky efektivní řešení, což je také podstatné, nemají-li vlaky jezdit jen pro parádu. Naopak technokraté je honili na zastávky do polí, na autobusy a do aut.
Stýskáte si na nesprávném místě … měl byste jít plakat do „jižní“ části té velké budovy „na Nábřeží“.
Ona se ta trať zase tak nerozpadala, to by tam traťmistr nařídil PJ nebo rovnou postavil červený terč …
Mělo ale není. Naposledy se to stoplo především kvůli obavám o zásoby pitné vody, je to tak 3 roky dozadu.
Co teď s tím teda? Neopravovat po vzoru Mšenky není řešení.
To teď bude asi často… Stavební činnost + nezkušení fírové.
O tom fírovi se ví, jak moc byl ne/zkušený?
story, v jakém stavu je mnohdy trakční vedení a návěstění stahovaček, bývají obvykle dost děsivé…tak bych si počkal, co se stalo.
Já bych se k tomu připojil. Pár matoucích či třeba větrem chybějících značení jsem již viděl a i případně vyšetřoval, poslední není nijak dlouho, duben Lysá nad Labem. Kamery na všech lokomotivách jsou pro tyto účely zcela geniální, jinak by tu Lysou měl na hrbu fíra…
přesně na Vás a ty kamery na mašinach jsem si vzpomněl…
Stahovačku může projet naprosto kdokoliv. Proti tomu zkušenost nepomůže.
Myslím,že ta zkušenost pomůže.Což ovšem neznamená,že to nemůže strhnout i ten zkušený strojvůdce.
Pokud jsou nahoře idioti, kteří to nedají strojvedoucímu vědět, pak ani 30 let zkušeností nepomůže…
U Prosenic to bylo tak, že ukolejňovací tyč byla v provozované koleji. Spletla se stavba, dotyčný popleta byl snad okamžitě vyhozen. Tomuhle by nezabránil ani ten nejzkušenější fíra.
Takže bych se zdržel předčasných soudů.
Za nesprávné umístění zkratovací tyče nikoho nevyhodí … to by o soudu žádný advokát neobhájil. Navíc, jak byl PROKAZATELNĚ informován o čísle koleje = znalost místních podmínek …. Byl to vůbec pracovník SŽ OTV nebo „dodavatelské firmy“.
Nejvýše prémie, náhrada škody a pokud má „pojistku na blbost“, tak to ani moc bolet nebude …
pokud by byl ve zkusebce, neuvádí se ani důvod a zdar
a jinak takto hrubé porušení pracovních povinností…no, nevím…jak by tohle uhráli. to byste pak mohl vyhazovat max za chlast