Kritický den na přejezdech. Na dvou místech se srazilo nákladní auto s vlakem, třetí byla u Žatce

Nehoda nákladního auta s osobním vlakem u Staré Huti. Foto: Drážní inspekceNehoda nákladního auta s osobním vlakem u Staré Huti. Foto: Drážní inspekce

Na dvou tratích dnes zastavila provoz srážka nákladního automobilu s osobním vlakem. Po nehodě u Staré Huti mezi Dobříší a

262 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Luděk S.

Šotoušské dogma #1645:
Pokud dojde ke srážce 814 nebo 810 a média uvedou, že spoj vezl víc personálu než cestujících, je to náhoda ze které nelze ani v nejmenším říct, kolik na té trati jezdí cestujících.
Všechny ostatní vlaky jezdí plné a pokud ne, je to tím, že tomu cestující vůbec nerozumí a jezdí zcela nesmyslně autobusem, nebo IAD.
Ta trať má potenciál!

libor

jasně, že to je náhoda. tady normálně jezdí regionovy dvě spojené a ani často nemůžou ten kopec od Vltavy vyjet, jak jsou přetížené (lidí sedí, lidi stojí, kdyby to v čr šlo, pak by se použila i střecha)…

Spravedlnost

Velice zajimave pane Thompsone, ja po dobriske vetvi jezdim tak 20x za rok, ne jako sotous, ale kvuli vyhnuti se kopci mezi Dobrisem a Mniskem, s jizdnim kolem a na plny vlak Regionova jsem tam za poslednich 5 let nenarazil. Je naopak umeni tam narazit na vic jak 10 lidi ve vlaku i v nedeli odpoledne a to jeste pulka z nich vypada jako nadrazaci, protoze se zdravi s vypravcimi a jedou jen treba Hrastice-Mnisek. V alternativni realite sotousu je to ale trat s potencialem! Ja osobne bych misto ni docenil spise cyklostezku, v useku Dobris-Mnisek citelne chybi, kolem dalnice… Číst vice »

Martin

Vas to slovo potencial hrozne bavi, ze?

Dalibor

Víte, ono je úplně jedno, jestli to byla regína, nebo třeba manipulák. Problém je v tom, že profesionál za volantem prostě nedal vlaku přednost. T6zn není problém vytíženost/nevytíýženost vlaku, nýbrž porušování zákona řidiči.

Pavlíkov, Modřejovice

Je dobré, že na to někdo poukazuje. Utvrzuje tím opačnou stranu v tom, že jsou jejich názory a činy správné. Oni totiž neposuzují problematiku na základě jedné, nebo pár nahodilých zpráv. Jako špičkování, na povzbuzení Luďkův příspěvek zabere zcela určitě.

jan

No, že to bylo zastávku před konečnou mimo špičku je věc druhá coo..

DPP odbornik

Pod timto clankem se vyradili frustrovani militantni fanousci vlaku a jede se dal. V aute i nadale plati, ze vim kdo na mem miste sedel predemnou, ze si muzu pustit vlastni hudbu nejen do sluchatek, dat veci do kufru, zastavit mimo dalnici skoro kdykoli, neresit zadne jizdni rady, zaparkovat si ho u domu a v neposledni rade uz od 2 lidi vyjde jizda v aute levneji. Ve vlaku nemusim ridit, coz je asi jedina vyhoda, ale je otazkou, nakolik je rizeni opruz u tras, ktere autem trvaji 20 minut a vlakem hodinu a jeste k nemu 15 min pujdu, v… Číst vice »

Dalibor

A také s tím autem musím dát přednost jakémukoliv druhu kolejového vozidla na jakémolkiv druhu železničního přejezdu.

Ušatá

Budu souhlasit, až si to budete plně platit a nebudeme na to vaše pojíždění autíčky všichni platit. A zejména tím nejdražším – zdravím a životy. Pokud tomu nerozumíte a nechápete to, je to vaše smůla.

BND30

Podpásovka. To popojíždění vlakem jako nikdo nikomu nedotuje ?

Martin

Dopravni infrastruktura je dotovana snad ve vsem, leda bysme se vratili do stredoveku a platili pouze myto a vstupy do obci a mest…. cim lepsi cesta, tim drazsi mytne… zajimave by to bylo u mestskch bran, dnes nikdo nikdo vstoupit do mesta neodmitne…

Martin

me by zajimalo, kam s temi auty az zrusime veskerou MHD a ostatni VHD,… predevsim jestli se pan dostane rychleji tim autem do prace, nakoupit, atd., az vsichni sednou do aut… No, a jak se nam krasne bude v ulicich dychat…
…a take me zajima, zda dotycni budou spokojeni, az jim postavime par metru od domu novou dalnici, aby pro ty auta bylo misto…

Dominik

Normální člověk není rozmazlenec, kterému vadí deštíček či vítr. Běžně jezdím na kole 7 km na vlak (případně bus) i v dešti a odpoledne jsem doma za cca 20 – 25 minut, kdežto autem to trvá skoro 50 minut, protože kolony. Holt, když někteří se bojí udělat 5 kroků a autem by jeli nejraději i na záchod.
A ono vás zabije počkat 5 minut, že?

jan

Už je dostupné video z „akce“. Ažd ho má na svém FB. Blbé je, že je tam kamion defakto odkázán pouze na zrcátka. A jakmile začne odbočovat, je nejspíše jeho situace ještě horší, že nebude vidět přes kabinu a dost možná ani zrcátko Možná kdyby si nějak chytře najel. Na druhou stranu tam najel neskutečně blbec suveréně. Neskutečnou rychlostí.. A ještě navíc začal blikat podle záznamu nejspíše na poslední chvíli až při odbočování. Tedy i pro strojvůdce bylo nejspíše těžší odlišit, jestli kamion pojede rovno, nebo bude odbočovat. A nějak se tomu přizpůsobit. Měl možná použít ještě jednou zvukový signál,… Číst vice »

Dalibor

Vlak houkal už předtím, než se profesionální řidič jak odbočovat. Pak houkal až do srážky.
https://www.facebook.com/AZDPraha/videos/553522661914858/

Ušatá

Kdy už konečně budou pro tyto nezodpovědné a neschopné, či všeho schopné, řidiče exemplární tresty??? Už to přesahuje všechny meze! A legislativci dělají co? jen se dívají?

xyz

Jaký „exemplární trest“ byste si představoval?

pzag

Neřešit. Vždyť je to nějaký vyřáchaný šotouš, co neví o čem mluví.

Ušatá

Na rozdíl od vás toho vím dost a ty výrazy sedí asi na vás. Já vám nějak nerozumím, takže s tím musíte mezi své kumpány. A co je to šotouš také nevím a že bych něčím takovým byl, tak o tom také nevím. Zkuste jiné diskuse, tady vám to nějak nesedí. A ještě: doufám ,že nemáte řidičský průkaz a auto.

BND30

My jsme zase rádi, že vy nerozhodujete o těch trestech….

Ušatá

Ono by se to vás asi dost dotklo? Nebo proč?

Ušatá

Tvrdý nepodmíněný trest typu 5 – 10 let, podle toho jaká vznikla škoda a zda došlo k úmrtí, těžkým poraněním apod. A plná náhrada všech škod. Ono by to rychle přešlo, protože pak by si dával každý hodně velký pozor, co dělá.

Dalibor

No on ten zákon v tomto směru naštěstí s tresty počítá. Většinou taky není problém „nalézt“ viníka nehody.

R2R2

Kdy budou exemplarni tresty pro strojvedouci? Loni touhle dobou byly jejich chyby docela tematem. Opravdu si myslite, ze ridici, ale i lide v jinych profesich kalkuluji s tim, jaky hrozi trest? Vy sama vjizdite pod pod vlaky, protoze jsou tresty nizke?

libor

1) zrušit tyto strašné lokálky, kde se vozí vzduch (už máme rok 2020) Může být mikrobus na plyn – lepší emise, než tyto staré krabice…

2) na nezrušených tratí – které mají budoucnost, postupně vylepšit zabezpečení přejezdů (nebo je zrušit/nahradit nad- pod-jezdem)

prostě je doba taková jaká je, IAD má v současné době lepší budoucnost než VHD (tedy v oblasti lokálek a starých pomalých tratí)

Leinad

K bodu jedna je potřeba lepší podklad.
V úseku Vrané – Praha ve špičkovém směru jsou občas vlaky obsazené na stání. Tím neříkám že jízdní řád S88 nejde optimalizovat.

Martin

Optimalizovat tam jde, nove vyhybny a rychlejsi vlaky, coz u dieselu je horsi…

Pavlíkov, Modřejovice

Já bych zrušil i některé hlavní tratě, které sice nevozí vzduch, zato přivezou občas velice chytré, až přemoudřelé cestující.

xyz

Kde byste ten mikrobus do Dobříše navázal na vlaky? Jak byste jej posiloval o víkendech (zejména těch sezónních), kdy tam cestujících jezdí násobně více?

Děkuji za odpovědi.

Ušatá

Ta vaše moudra nelze opravdu slušně komentovat. Zlu se nesmí ustupovat a ty koleje i v regionální úrovni mají do budoucna podstatně důležitější roli než si myslíte. Ale kdo neví, neumí posoudit, vykládá nesmysly.

R2R2

Zase na druhou stranu se v Evrope usilovne snazime otocit kormidlem dejin zpet a dulezitost IAD by mela klesat, otazkou je, zda bude lepsi prejit k vlakum nebo k autobusum a kde dava ktera doprava vetsi smysl, vetsinou je to samozrejme autobus, ale pravdepodobne se najde par vyjimek.

Martin

Dnes uz je (min. u Prahy) vetsi zajem o bydleni u trate nez u dalnice… Je to dane nejem rychlejsi a pohodlnejsi cestou az do centra nebo skrz centrum, ale take z hlediska nakladu, casto totiz v rodine pak uz nestaci jedno auto nebo je nutne jezdit pro deti a vozit je vsude,…
Ale vlak nemuze byt vsude… stejne jako metro nemuze byt vsude,… nekde proste musi stacit autobus ci tramvaj…

Karel

Je zajímavé, že pomalu v každé vsi na silnici pro chodce se budují ostrůvky, semafory, zpomalovací pruhy, kamery, radary a pod. a na žel. přejezdech se na vše kašle. Osobně znám několik desítek nebezpečných přejezdů.

Dalibor

Já neznám nezabezpečenej žádnej…To jako před přejezd dáme trať do esíčka aby se zpomalil vlak? Nebo jak jste to myslel?

Hanzi

Zabezpečení jak stehno někam prasknout kříž na kus trubky. To už bylo bezpečnější když před vlakem běhal posel a rozháněli krávy od trati. I když při těch rychlostech na těch slavných lokálkách by se to dalo zavést znovu dnes. Jen dneska budou rozhánět auta místo krav.

Ušatá

A co chodci, třeba i vy? Abyste nevstoupil před auto do vozovky, budeme mít tedy všude semafory anebo převaděče a bude to vše placeno z vašich peněz, abyste se moc nenudil. Ten kříž na kuse trubky něco říká a ukládá nějakou povinnost. A kdo to nerespektuje, musí za to tvrdě platit.

BND30

A kdo jste bez viny, hoďte pražcem, nebo aspoň vrtulí…..

Dalibor

při dávání přednosti z prava taky k tomu potřebujete speciální a adresné upozorňování?

Leinad

To jako provést opatření, aby se snížilo riziko nehody.
Nedělat křižovatky v těsné blízkosti přejezdů (když už, tak za přejezdem hlavní a doleva, pomocí zrcadel zajistit aby řidič jedoucí „z boku“ dobře viděl na přejezd.)
Vysekat křoví, nestavět různá zařízení (budky od přejezdů,…) do rozhledoveho trojúhelníku.
Nedělat signalizaci tak, aby se porušením zákazu nestal žádný průšvih (Řeporyje, stojící vlak,…)

A taky dělat drážní vozidla tak, aby pro posádku a cestující nebyla něho nebezpečná. Vagon který projde crashtestem nebo šukafonům tramvajové magnety.

Dalibor

1) Zrušit zbytečné přejezdy. Zkuste to a uslyšíte toho řevu u každýho přejezdu nikam nevedoucího
2) Kácet bordel kolem trati – a začno všichni řvát že ta strašná SŽ ničí životní prostřebí (voda z Tetčic, děto zemně a jiná bordeldělající spolky)
3) výjezdy z / do fabrik za tratí ležící nechť financuje ZabZař třeba včetně závor majitel provozovny, neboť slouží v podstatě jen jemu pro jeho podnikání, totéž možno říct o polícha podobných „účelových“ přejezdech.

xyz

„výjezdy z / do fabrik za tratí ležící nechť financuje ZabZař třeba včetně závor majitel provozovny“
Analogicky: přejezdy na jakékoliv veřejné silnici ať financuje majitel silnice?

Z logiky věci – pokud by tomu tak bylo, tak majitel provozovny by dal přednost nejnižšímu dovolenému zabezpečení, tedy křížům (které v té nepřehledné situaci u Staré Huti jsou i teď).

Leinad

Já nejsem proti, aby SŽDC poskytla nějaké API od zabezpečovačky a ať si s ním silničáři dělají co chtějí (rozsvící červené, hlásí řidičům do vysílaček,….)

Vbb

Nedělat signalizaci tak, aby se porušením zákazu nestal žádný průšvih
Nedělat tak, aby se porušením nestal průšvih = Dělat tak, aby se porušením stal průšvih.
Tak to myslíte?

Leinad

Ano.
Když projedu červenou,tak mě srazí vlak. Ne jak má SŽ v oblibě, červená protože Os brzdí do zastávky před přejezdem, vlak stojí v zastávce,….

Dominik

Tak, když je zastávka v přibližovacím úseku? Ten přejezd nepozná, zda ten vlak zastavuje v zastávce, nebo projíždí.

Ušatá

Ano, pokud si to bude silniční doprava a tedy i její uživatelé platit. Už je načase.

Hen ten oný

To máte těžký, když dneska posadějí do náklaďáku kdejakého zoufalce.

Hanzi

Stejně jako do lokomotivy. Pak ji honí po celým kraji Vysočina protože blb neumí ani ovládat brzdu.

MiKi

Předpokládám, že pán je šofér náklaďáku, jehož ega jsme se dotkli. Pokud vezmu počet mega pruseru strojvedoucích vs řidičů náklaďáku, tak ano. Za volant posadí každého zoufalce.

Ušatá

A co ovládáte vy? Podle vašich výlevů to moc slavné nebude.

Dalibor

Přesně tak. To co jezdí za volantem náklaďáku, to je často fakt výkvět!!! Mohu barvitě vyprávět co k nám jezdí za „kafábry“.

Zabakovec

Domlátit všechny řidiče kteří nerespektují stopky, nerozhlížejí se a jezdí přes prejezd rychleji než se má (minimálně ty který to fakt zavinily) tohle prostě nemá žádnou omluvu..

Zubař 69

Doufám že se takto vyřešila šrotaci těch starých sráčů a očekávám místo nich moderní vozidlo, oprava těch sráčů doufám nepřichází v úvahu, to by byly vyhozené peníze.

Bardotka

Obě budou opraveny.
Až si kraj bude ochoten zaplatit za “ moderní vozidlo“ a takovéto moderní vozidlo bude někdo ochoten vyrobit a dodat , budete mít moderní vozidlo.

Petr

Takže všichni jsou tupci ale ČD jsou bozi . Vyhodnotit jako totální škodu už vzhledem k věku a sešrotovat

Luděk S.

Takové vozidlo dávno existuje. Jmenuje se mikrobus.

xyz

Také existují kraje, které si skoro ani připlatit nemusely, přesto moderní vozidla mají – zajistil jim je jiný dopravce než České dráhy, které tvrdily, že nová vozidla pořídí, až si kraj výrazněji připlatí.

Ušatá

Ano, ta vozidla vidíme na každém kroku. Ojetiny až oči přecházejí. Že by to bylo ono, zvlášť když kvalita a pohodlí je v nich značně diskutabilní? Např. jen Desira, jednotky co má GWTR a dalo by se pokračovat.

Jan Sova

Nebo třeba Alstom Lint ve Velkých Karlovicích, na to se Regina nedohrabe ani za 150 let používání toho Lintu. To myslela paní Ušatá ?

Ušatá

A představte si, že do toho mikrobusu vrazí ten kamion s vynikajícím řidičem. Co z toho asi bude? Že by se také na ně měly vztahovat nějaké normy typu TSI, aby i ten autobus byl konstruován víceméně jako obrněné vozidlo?
A jen tak mimochodem. Proč se počty takových nehod tak rozšiřují. Nepamatuji si, že by v minulosti to bylo v takovém množství! Čím to tak může být?

BND30

Máte krátkou paměť. Tím to je.

Martin

Nepsalo se o tom tolik… a zalezi jak dalekou minulost mate na mysli, drive na silnicich nebyl takovy provoz, a trate byly vice v rozkladu a jezdilo se na nic pomaleji…
Samosebou dnes na to ma vliv i mobilni telefon, hlasita hudba ve voze, stres a cas, a souhlasim i velka nepozornost a neschopnost se venovat rizeni…

Hanzi

Proč by kraj měl platit moderní vozidla? Jezdí tam snad kraj? Jezdí tam firma co má zájem vydělávat tak ať si pořídí odpovídající techniku. Pokud na to nemá ať jde do kopru. Stále mi uniká smysl proč by většina lidí měla dotovat něco co nikdy nevyužije.

Zubař 69

Když už jsou tak staré vozidla naprosto odepsané po nehodě, tak kloudný dopravce by šrotaci dokončil, stejně brzo I tak přestanou sloužit jelikož neodpovídají 21. století, tak rozumnější by bylo je sešrotovat rovnou, ne cpát peníze do takových sraček. Moderní a nízkopodlažní vozidla jsou záměr všech krajů, I zaostalý Královehradecký kraj to pochopil, tak když už je staré vozidlo které už dosluhuje částečně sešrotované po nehodě, tak ho sešrotuju úplně, takový je rozumný postup.

libor

jenže to by nesmělo být tolik šotoušů….

Zubař 69

To Jen šotouši chtějí nechat ty šroty na živu, běžný cestující očekává lepší služby.

Zubař 69

A dopravcům spíš jde o tyto běžné cestující kteří představují pro ně větší zisk, proto je normální vyřadit dosluhující šroty a koupit moderní vozidla které nabízejí mnohem více služeb.

Ušatá

Že ta vozidla takového typu není nikde vidět! Ale pravdou je, ony maji wi-fi, tak co chtít víc, že?

Jan Sova

enemže ty nacpané peníze do oprav nejdou z jejich, vědí….

Ušatá

Myslím, že v tom kopru by to slušelo hlavně vám.

M H

Legislativa hovoří jasně…takže stačí ji jen a pouze důsledně vyžadovat v praxi a nemilosrdně trestat. Sebelepší zabezpečení přejezdu nepomůže, vždy se najde nějaký blb a podle této diskuze jich nebude úplně málo. A nadjezdy a podjezdy se všude nevejdou…takže leda všude dát kamery, natáčet a trestat…a pokud se nenajde řidič, tak alespoň potrestat majitele či provozovatele tučnou pokutou. Zákon 361/2000 Sb. § 29 odstavec 1: Řidič nesmí vjíždět na železniční přejezd, a) je-li dávána výstraha dvěma červenými střídavě přerušovanými světly signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení, b) je-li dávána výstraha přerušovaným zvukem houkačky nebo zvonku přejezdového zabezpečovacího zařízení, c) sklápějí-li se, jsou-li… Číst vice »

xyz

Už jen ten bod „f“ je v případě přejezdu u Dobříše hodně na hraně, protože řidič jedoucí z areálu přilehlé firmy tedy musí jednak řešit, jestli nejede vlak (a spolehnout se může jen na svůj rozhled – žádné výstražníky tam nejsou), a zároveň i řešit, jestli po hlavní silnici nejede jakékoliv auto, kterému by musel dát přednost. A rozhled na obojí musí činit z místa ještě před přejezdem (o to dále od okraje křižovatky). Přejezdem situovaným do takového místa, že pouhý výstražný kříž považuji za nedostačující; nejen kvůli výše uvedenému, ale i situaci, kdy naopak vozidlo odbočuje z hlavní silnice… Číst vice »

Dalibor

pokud někam nevidím, tak tam nejedu. Mohu požádat další osobu o navigaci, případně o krátkodobé zastavení provozu na hlavní silnici.

xyz

Není žádnou povinností, aby ve vozidle jezdilo více osob.

Jaaaa

Pak platí pravidlo č. 1. Kam nevidím, nejedu.

Ušatá

Pokud to situace a provoz vyžaduje, tak je to samozřejmostí. Proč tomu tak bývalo v minulosti? Aha, ono se šetří za každou cenu, že! Prostě ať to stojí co to stojí!

Zdeněk

Ragulina by ten náklaďák takhle nevyhodil ze sedla! 🙂

Mrml

U národa , který nectí jediné pravidlo se toto bude dít , dokud nevychcípají Ti , co si myslí že jsou pupek světa. Červená je informativní, plná čára není zeď a STOP je pouze nápis. Není o čem se bavit. Pravidla jsou jasná. Viník také.

Zlesak

Obávám se, že přinejmenším ten jeden motorový vůz Regionovy bude na zrušení či dlouhou opravu. Krize ve vozbě se dále prohloubí.
No a 810 tipuju taky na zrušení. To je jediná řada, kde je vozidel od prosince 19 dostatek.

Dushan

Čím méně regionov, tím lépe. Uvolnilo se spousta vozů z motorových rychlíků kolem Prahy, které od prosince převzala Arriva. Kde jsou všechny ty hydry, co jezdívaly do ČB přes Písek, do Rakovníka nebo do Turnova?

xyz

Část hyder našla uplatnění na trase Starkoč – Broumov (namísto Regionov), další část pak na „dvouhlavých“ Sp vlacích Praha – Kladno.

xyz

P. S. Na rychlících do Rakovníka přestaly hydry jezdit už od prosince roku 2012 (nahrazeny soupravou s lok. řady 750.7, která předtím naopak po 2 roky turnusově jezdila v čele rychlíků přes Příbram).

Dushan

Další hydry se uvolnily z trasy Kolín-Rumburk, kde také nastoupila arriva. Čekal jsem aspoň jejich nasazení na Praha-Rudná-Beroun, kde bývá docela slušná obsazenost, ale také k tomu nedošlo.

Lukáš2

No na S6 hydra to by bylo něco. Hydra je konstrukcí rychlíkový motorák ne příměstský na zastavování po kilometru a věcné rozjíždění do 20%. Výletníci do prokopáku by měli taky radost z absence nízkopodlažnosti. A v létě by se tímto ježděním ty hydry upekly. S6 je už spíš na tramvaj než vlak.

Dalibor

No zas taková spousta volných není.

vlado

co tady někteří řešíte ohledně zabezpečení? jestliže nějaký řidič vjede na přejezd zabezpečený výstražným krížem a značkou STOP aniž by se rozhlédl a dal přednost blížícímu se vlaku, tak vjede i na přejezd zabezpečený světelnou signalizací se závorami v době, kdy bude v činnosti..

Vasek

Co resim , to ze ridic kamionu musi pri odbocovani jet krokem, tudiz zacne odbocovat drive nez je vlak v dohledu. Takovy prejezd si zabezpeceni zaslouzi a nema ho. Lesni cesta o 3 km dal ho ma a pritom tam tak nezbytne neni. Nerikam ze je zbytecne ale ten prejzd kde se stala nehoda ho potrebuje vic a pritom ho Szdc pred par lety jako jediny v okoli vynechala. Dokaze to nekdo z nich vysvetlit tak , aby to melo hlavu a patu. Kdy jsem jim tenkrat psal a ptal se, ani nodpocedeli. Minimalne moralne je v tom i SZDC.

Vasek

Doplnuji pisi o nehode u Stare Huti, pro presnost.

M H

Problém by možná mohl spočívat v tom, co je formálně příjezd k té firmě…jestli veřejná silnice, nebo účelová komunikace třeba dokonce i v majetku té firmy. Pokud to není veřejná komunikace a firma sama světla neprosazovala, tak je otázka, jestli jim je tam vůbec můžou jen tak postavit.

Stráťa

Sice to toho řidiče neomlouvá ale co takhle přestat s tím alibismem že výstražný kříž je zabezpečení? Ani světelné křižovatky nejsou zabezpečovací ale pouze signalizační zařízení ale pro železničáře je plechová značka zabezpečením…

Vasek

Souhlasim podle prava je vinen ridiic ale jak by to mel udelat aby se nic nestalo.Tady by nepomohl ani zavoznik, dobra neumi a traskavky nema. Navic i kdyby dobra umel tak uz to fira neubrzdi. Kamion urcite videl driv nez by si vsiml zavoznika. Ale mohlo to byt jinak. To je jen hyoiteticka uvaha.Uvidim co na to drazni inspekce az to uzavre.

Bardotka

Výstražný kříž JE zabezpečení, jak podle zákona o drahách, tak podle silničního zákona.
NEZABEZPEČENÝ železniční přejezd dle platne legislativy neexistuje, zabezpečene jsou všechny.

Leinad

Zabezpečení je něco, co fyzicky zabrání dělat kraviny. (Pro fíry třeba ETCS, Indusi,…) Plechová cedule nebo svítící barvičká je signalizace.

Bardotka

Přečtěte si zákon.
Bavíme se o zabezpečeném přejezdu, nikoli chráněném přejezdu.
A jak vidíme na jiných přejezdech, když je někdo slepý, hluchý a ještě debil, tak ani závory nepomůžou…
Pořád říkám, že řešením by byly přejezdy na ruský způsob, kde se vám z vozovky vysune fest bytelná traverza s hroty.

Leinad

Podle zákona jo, podle spousty rozumnějších definic „zabezpečovacího zařízení“ skutečně „signalizační zařízení“ nemusí být „zabezpečovací.“
Jo výsuvné hroty snad jsou i v Německu. A ty jsou zabezpečení, znemožní řidičům vjet.

Bardotka

Do křižovatky taky jezdíte na červenou, když ji projíždí kamion?

Ušatá

Proboha, co byste ještě všude chtěl? Asi po vzoru Američanů, kde i v návodě na troubu máte varování, že se to ohřívá, že se můžete spálit apod. a soudy tam pak soudí žaloby s hlupáky, kteří neumějí s něčím zacházet a v hlavách mají asi seno. Jinak si to nejde vysvětlit. Snad jsme v této zemi už pár desítek let poněkud dále. Asi to chce tu skutečnou a nehranou vzdělanost a cvičení mozků.

Paja

A vy víte že se nerozhlédl?

vlado

Paja: já to psal ve všeobecné rovině… když je blb na křížích tak tím blbem bude na jakkoli zabezpečeném přejezdu… pro Stráťu: ano výstražný kříž zabezpečení je a na takto zabezpečeném přejezdu má účastník silničního provozu přesně dané povinnosti. Takže jestliže máte řidičák tak ho bežte co nejdřív vrátit, bude menší pravděpodobnost další podobné situace…

Ušatá

Tak jak se tomu často i děje. Prostě tresty, tresty, tresty!!!

Lukáš

Stále si PČR myslí, že cedule „nedáš přednost vlaku, zemřeš“ je mimo mísu?

AAA

Jo s ní by se to stát nemohlo. Krom toho v daném případě se ukázaly zjevně lživé neboť hůře dopadly ty parodie na vlaky než řídiči

Lomo

Bohužel i pro lidi, kteří za to nemůžou, tedy cestující.

Leinad

Než to řidič přečte, je na přejezdu 😀

M19

Pro redakci: Máte překlep v nadpisu – na jeho konci. Napsáno je: „…třetí byla u 6atce“ místo …třetí byla u Žatce. Je to stejná klávesa na klávesnici, překlep je hned na světě. 🙂

Kuba

Navíc co třetí? Třetí „ta srazilo“?

RHh

Chybu v nadpisu která tam je už 4h moc nechápu

Martin

…no ja to pochopil, ze jde o preklep, … tak me to nijak nevadi…

Vít Jůza

Tak roztomilá chyba stojí za to nechat.

Jan Sůra

Díky, zvláště, když člověk narychlo mění text před výstupem z vlaku:)

ju a hele

Snad díky tomuhle alespoň některé z těchto vraků odejdou navždy do šrotu, už dávno jen hyzdí železnici.

Dalibor

Hlavně, aby už konečně byly za ně rozumné, moderní náhrady….

M H

Pokud budou nadále trefovat náklaďáky, tak by to chtělo možná nasadit pancéřové vlaky 😀

vlado

dobrý nápad, jeden je ještě pořád ve Zvoleně 😀

Lukáš2

Přesně, ať už ty šroty jdou pryč. Hlavně ty jedničkové ovce a vlastně už i dvojkové a starý golfy bavoráky atd. Nevím proč kraje nežádají fungl nová auta u obyvatel 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 ideálně více dopravních nehod těchto aut ať se zruší 🤣🤣🤣

Spravedlnost

Na neprehlednych prejezdech by vlak mel jezdit max 10.

Vasek

Ja bych spis doporucil zabezpeceni neprehlednych prejezdu.

AAA

Prej jsou zabezpečeny. Křížem.

-TR-

Už to nehulte a běžte raději do bordelu. Díky.

Vasek

Vy uz ta jste? sejdeme se , pokecame , pak si uzijeme.

-TR-

Je to rozhodně lepší než fetovat 😀

Vasek

Co fetujete? Necham si poradit cemu se vyhnout.

-TR-

To se zeptejte pana Matiáška 😉

Spravedlnost

Alibismus je vas zaklad?

Pavel

Já bych doporučil, aby lidi nebyli id*oti..

Dalibor

na nepřehledných přejezdech by si měli řidiči automobilů dávat extra pozor. Při výjezdu ze soukromé továrny by šel snadno požádat místnbí pracovník o signalizaci z druhé strany souběžné vozovky, zda je či není možno přejet. Frekvence vlaků ani nákladních vozidel zde není tak častá, aby se toto nedalo zvládnout

Pavel

No tak náklad už máme na silnici, takže teď ještě dostat tam i zbytek lidí z osobních vlaků a železnici zrušit, že?

jan

A řekněme si na rovinu, u těch Běhunic., ten příjezd v takovém úhlu a ty stromy nejsou zrovna ideál.. Protože vám tam pravděpodobně stíní kabina.. Takže možná ho mohl zahlédnout v zrcátku, možná taky ne.. Přes kabinu jde fakt h. vidět. Je to asi částečně i chyba strojvůdce, že když vidí kamion, řádně netroubí a nejede pomalu..

JarynJarin

Tvl to je děs co se tu dočtu … /blicí smajlík/

jan

První si zkuste sednout třeba do nějaké dodávky. Projet s ní třeba aspoň 1000 km. A zjistíte, že to má fakt omezení proti osobáku a chytáky.

JarynJarin

Ještě mu s tou regínou radši měl dát přednost ne?

jan

No vzhledem ke svému zdraví, trochu jo..

Spravedlnost

Jsem podobneho nazoru, hlavne na neprehlednych prejezdech ma vlak jezdit pomalu (prednost samozrejme si zachova, ale je ke zvazeni, zda prevoz 2 cestujich vlakem, kdyz kvuli tomu stoji 10 aut je normalni a oduvodni to brzdeni silnicnoho provozu zeleznici).

Dalibor

I pokud vlak poveze 0 cestujících (třeba nákladní), jedná se o druh přepravy s prioritou před silniční dopravou. I kkdyby to měl být třeba posun, nebo MUVka, cokoliv. Auta budouo čekat a dávat přednost i třeba „ruční“ drezíně.

AAA

Jo, takových co měli přednost jsou plný hřbitovy. Můžou si to napsat do nekrologu. Ale já měl přednost!

-TR-

A já jsem pro, aby se na každý přejezd namontovaly kamery, aby bylo vidět, jak na nich řidiči porušují předpisy. Záznamy z kamer, jak řidiči jedou na červenou, by měly být veřejně dostupné, pokud možno i s uvedením jmen viníků.

Dalibor

Ono by stačilo, kdyby podobný řidiče trefil nákladní vlak, ne lehký mororáček….S pořádnou mašinou, aby fíra přežil.

Pavel

náklad se přepravuje po sillnici, dříve jezdil po železnici.. takový prehistorický jev

Chronosphere

A bičovat.A veřejně.A řemenem od POPky.

Spravedlnost

Tak zacnete… starostu Varnsdorfa za tohle motovani kamer bez dovoleni uz vysetruje kriminalka, s trochou stesti budete sedet spolu a muzete si vymenit zkusenosti. 😀

-TR-

Já vím, jak to obešel řeporyjský starosta. Řeporyjský přejezd je v přímém přenosu na Mall.tv 😉

Ušatá

Bohužel, tak to u nás chodí a takto to pak vypadá. Hlavně že jsou pak plná media těchto zpráv a všichni se diví a děsí! Kde to jsme? Spíš ho měli pochválit a dát ho jako příklad. Opravdu země za všechny (naše) prachy!

Leinad

To už dělá jakýsi starosta z Řeporyjí.
Ale navíc by SŽDC měla přestat dělat přejezdy, kde se projetím červené nestane žádné nebezpečí..

Martin

Já bych Vám zase namontoval kamery do bytu. Aby se mohl každý on-line ujišťovat, že se nedopouštíte domácího násilí, sexuálního zneužívání, nebo zda se dost zdravě stravujete (abyste pak svou nemocí nezatěžoval státní rozpočet) a třídíte odpad.

To je ale blbost, co? Skoro tak velká, jako Vaše návrhy.

Jinak pro bezpečnou jízdu po silnicích stačí pouze 2 pravidla:
1. Přizpůsobit jízdu okolnostem. To znamená provozu, počasí, vozidlu, vlastnímu stavu, schopnostem a znalosti prostředí atd. atd. atd.
2. Dodržovat ustanovení o přednosti vozidel.

Martin

Ja sice take nesouhlasim se zverejnovanim, ale na dulezitych kamery co hlidaji prejezdy a automaticky funguji podobne jako kamery ve meste ohledne dodrzovani rychlosti nejsou nic proti nicemu, cely system vicemene funguje automaticky a ridicum by pak mohli chodit tucne pokuty,…
Na semoforech si malokdo dovoli projet na cervenou, ale na svetlech pred prejezdem si to kupodivu dovoli rada ridicu… (byt je to hodne medializovano, ale na druhou stranu take je to mnohem nebezpecnejsi)…

Ušatá

Ale hlavně vždy bez kompromisů za to pokuty řádově v tisících, ale lépe desetitisících korun. Ono to pak velmi rychle přestane.

Dalibor

Kam nevidím nejedu. Tohle se vtlouká všem už v autoškole do hlavy.

Petr

Když musíš jet , protože k firmě jiná cesta není , nedá se nadjet a podívat tak tam má dát SŽ třeba zrcadlo . U dráhy všichni plnou hubu keců a skutek utek . A ty autobusy po kolejích se dvěma lidmi mi smysl nedávají vůbec. Vlakobus vjíždí do stanice , s obou stran přilehlého přejezdu deset patnáct aut a busů a tím zgarbem jedou tři lidi i se strojvůdcem. Minimálně pět minut , většinou sedm . Ekologický i ekonomický nesmysl . Vlak jede za „vysoutěžených“ 80-110 na vlkm tak využít bus za 40 , midibus za 25 a možná… Číst vice »

Hanzi

Je to tak a bylo by fakt záhodno se začít zaobírat touto ekonomickou vraždou kdy přežitek 19 století v podobě lokálek všude, fakt už místo nemá. Vlak dálkové dopravy ano a bez konkurence, ale z Horní do Dolní dnes fakt každý jede autem (snad kromě těch 3 nádražáků).

Petr

Tak mohou někde bydlet i staré osoby bez auta nebo děti do škol. Ale tam , kde se víc lidí stará o provoz než je cestujících , nahradit busem ihned . Koleje nechat jen pro náklady a na přejezdech 5 až deset km pro vlak. A troubit , jízda jen za světla. Všude , kde lidi vlakem jezdí a není mimoúroveň udělat pořádné zabezpeční , tzn minimálně světla , lépe závory . Kde je jen kříž tak ať si dává přednost vlak . Nejvíc bych ztrestal bývalé SŽDC. Kde není přes stromy vidět a něco se stane tak ať plní… Číst vice »

Vít Jůza

V případě tratí, kde se jezdí na přejezdech 5 až deset km/h pro vlak (např. Martinice v Krkonoších – Rokytnice nad Jizerou) není divu, když se povětšinou dává přednost jiným způsobům dopravy, i když jinak by ta trať dobře posloužila. Na měsíc létat umíme, ale blbé přiměřené zabezpečení provozu na železnici jakoby bylo mimo možnosti.

Bardotka

Nebojte, ona vám EU ta klasická auta brzo zakáže, na elektrokrámy budou mít pouze zbohatlíci jako před sto lety a to vám ta lokálka pro tři babky bude ještě dobrá…

Ušatá

Každý , kdo nemá jinou možnost nebo je sobec a bezohledný a nemyslí na ostatní a na budoucnost. A že takových, bohužel je, že Hanzi!

Kuba

U tohohle přejezdu je zrovna vidět půl kilometru daleko, čili vlak je vidět přinejmenším půl minuty: https://mapy.cz/turisticka?x=14.2204706&y=49.7862737&z=18&pano=1&pid=63518018&yaw=4.445&fov=1.257
Zbytek raději bez komentáře.

Kubrt

To auto vyjíždělo z tý fabriky, tam fakt moc daleko vidět není.

Jirka

Jel DO tý fabriky… ale pokud jel od Dobříše, je možné, že měl vlak v mrtvém úhlu

Vít Jůza

Není to nejhorší, ale zřejmě to není dost ani na to, aby náklaďák stačil projet, ani na to, aby vlak stačil zabrzdit …

Kubrt

Fascinující, jak člověk, který napíše totální kravinu, získá kladné hlasy.

Dalibor

proč by tam mělo SŽ dávat zrcadlo? jak to zrcadlo slouží provozu na železnici? to je snad věcí silnic, ne, aby řidič silničního vozidla měl dostatečný rozhled.

Dalibor

takže úvaha řidiče. Přes kabinu je hovno vidět takže to projedu, ono to nějak dopadne. Dyk ty vlaky tu zas tak často nejezdí.

Ušatá

Nemáte pravdu, tam je to víc než přehledné. Nabourat se tam může jen…………!

Bývalý autobusák

https://drive.google.com/file/d/1JHMXztlkn3mcA-n4-KjuNNw9HOtIHZws/view?fbclid=IwAR2q65XtNOgvJE3OXWExcOQO3-wmjMwCj3OiWCfvwFSiyhuUvUFQDP_fVGk

Neměl šanci ten vlak vidět. V kabině náklaďáku se prostě do prava za sebe nepodívate a na to, aby ten vlak viděl v zrcátku, je silnice od kolejí moc daleko. A při odbočování nebyla možnost nadjet si tolik, aby se k přejezdu dostal kolmo a měl tím pádem pořádný rozhled.

Na takovém přejezdu je jediné řešení nainstalovat zabezpečovací zařízení.

jan

Těžko říct, třeba ta první nehoda u Příbrami je to zvláštní. Místní člověk, do svého areálu.. Velký rozhled poměrně.. Jak na straně strojvůdce… Pouze 50 km/h. Možná to bylo nějaké přehlédnutí v zrcátku kamionu. Otázkou je, proč strojvůdce třeba jej důsledně nevaroval zvukem.. Atd.. Proč nezpomalil.. Atd.. Každopádně MD po nevím kolika letech od Studénky nezvedlo pokuty u nákladních vozidel za jízdu na červenou na přejezdu.. Kašlou na to.. Hlavně že drbali do bodového systému.. Ani řidičák na zkoušku není.. nic. Naše legislativa je kamionům zcela pro smích. Nákladní vozidla jezdí klidně přetížená. To je myslím známý fakt. B) Třeba… Číst vice »

JarynJarin

To mám na každém přejezdu zpomalovat? Wtf? A rozhodně určitě dle svědků před prejezdem xkrát houkal.

-TR-

Další debil, který neví, že přes přejezd je maximální povolená rychlost 30 km/h. Vraťte řidičský průkaz.

-TR-

Samozřejmě, toto pravidlo platí pro auta, ne pro vlaky.

Hanzi

A proto počet aut neustále roste protože vlak je nejrychlejší a nejspolehlivější doprava ,bingo.

Ušatá

Třeba je to proto, že se do železnice stále málo investuje, zejména do přestaveb a modernizace, zatímco do silnic se cpou peníze horem dolem a musí to platit i ti, kteří na to doplácejí zdravím, životy a ještě autem nejezdí. Jděte už s těmi bláboly do háje.

Hynek

Taky roste počet letadel, už máte taky svoje? Doporučil bych vám Boeing 737 MAX 8, přece člověk vašeho formátu potřebuje pořádné letadlo a nebude se mačkat v nějaké Cessně. 🙂

Spravedlnost

Tak to u prejezdu ve svahu ve smeru z kopce nedodrzuji ani cyklisti, co maji vratit oni, sotousi?

-TR-

Pokud to nechápete, zajeďte na úřad městské části Řeporyje a zeptejte se místního starosty. On Vám to vysvětlí a ukáže Vám kameru z budovy úřadu, která míří na přejezd vedle.

Dalibor

No cyklista vlak moc neohrožuje, dá se umejt vapkou. Teda pocuchá nervy fírovi, což se „umejvá“ podstatně hůř.

xyz

„Další (…), který neví, že přes přejezd je maximální povolená rychlost 30 km/h.“
Nemáte úplně tak pravdu.

Při pozitivní signalizaci (blikající bílé světlo) to je 50 km/h.

Spravedlnost

Tak tak, ale vysvetlujte to fanatikum nenavidejicim auta, protoze se prece kvuli nim rusi vlaky (aspon tedy v ocich tech fanatiku).

Chronosphere

JarynJarin je ale strojvedoucí ty dylino.

jan

Tak pokud má seznání trati, jezdí konkrétní trať a není z půjčovny tak by měl vědět, které přejezdy jsou bez signalizace. A pokud z 810 tam vidím kamion, asi by to nebylo odvěci. V Srbsku to tak dělají, tam jsou asi hodně vyškolení ..

Petr

– ještě jsem neviděl vyproštění zdarma státem – přetížená vozidla ??? možná lokální doprava písku , vody , dřeva Víš proč nejsou řidiči ??? Protože každý trotl u silnice buzeruje a třeba za ten zákaz možná za dva litry , možná mýto nikoho netrápí (ale to je blbost) ale hlavně máš body pryč a zaměstnavatel ti toto určitě neproplatí . Ono je to možná o značení . Nevidím moc problém v kamionech , většinu problémů nadělají lemplové v osobácích. A většinou ti , co si myslí že jsou kingové když denně jedou do práce , s dětmi na kroužek a… Číst vice »

Dalibor

Osobák vlak „moc“ neohrozí. Kamion, náklaďák už ano. normální náklaďák má hmostost „relevantní “ k 810…. podívejte se na poškození osobáku a rychlíku-poslední případ a srovnejse s výše uvedenými nehodami, kde se pletl do cesty „malému vláčku“ náklaďák.

Leinad

Proč vlastně 810 nemá brzdy jako tramvaj? Když ve městě někdo vyprasí těžší 15T jedoucí 50km/h, tak to tramvaj ubrzí(i když by vzhledem k pevnosti čela nemusela)

Hanzi

3 lidí ve vlaku, pecka. Dotujeme zde hodně štědře vozeni vzduchu po kolejích a dálnice a obchvaty které by ulehčili život statisícům lidí končí v polích. Jak přínosné pro tento stát.

-TR-

Výborně. Další chytrák, který chce řešit neukázněnost řidičů na přejezdech tím, že zrušíme vlaky. Říkám si, zda nejste jeden z nich…

Hanzi

Tak tyhle vlaky a tratě vykopat a zrušit rozhodně, do budoucna k tomu stejně dojde ale nevím proč čekat. A to ne z důvodu nějaké ukázněnosti nebo opaku řidičů ale především z hlediska ekonomiky. Cpat prachy do absolutního propadáku. A ano následek bude i ten, že nebudeme číst tyhle titulky.

-TR-

Ve vlastním zájmu by Vás měl nafilmovat starosta Řeporyjí Pavel Novotný, až pojedete přes přejezd.

Petr

Víš kulový jak to bylo , viděl jsi jen něco málo na nově . Už jenom když to dodá kdo to video dodal je na pováženou a přemýšlení . Myslíš , že učitelka by tam šli s dětmi sami jen tak ??? Nevolal je někdo ? Není ten někdo nadřazený zabezpečovacímu zařízení ?? Co myslíš.

-TR-

Nadřazený zabezpečovacímu zařízení je pouze zaměstnanec provozovatele dráhy, kterým je SŽ, nikoliv ČD. Ani strojvedoucí, ani průvodčí nemají ze zákona oprávnění udílet takové pokyny.

Petr

Zákon umřel v době kdy to byl ultramoloch a jedno to bylo. Výpravčí s červenonarůžovělou čepičkou je SŽDC , nemýlím-li se.
Navíc pokud mi mává někdo o kom si myslím a věřím že je , má vestu a druhý se drbe v něčem u trati nemám žádný důvod se nerozhlédnou a nejet. Taky bych se nechtěl dožít toho že tam ten druhý jen kradl kabel .

Martin11

Autobusy taky jezdí prázdné nebo jsou tam tři lidí to vám nevadí nebo je taky zrušíme a pak někdo třeba zruší vás 😆

Petr

Dopravní obslužnost by zabezpečena být měla . Ale vždy logicky a ekonomicky . A cena vlaku a autobusu , případně midibusu je někde jinde a navíc to odřídí jeden člověk a není zainteresováno do takové přepravy x dalších lidí a technika. Bus je navíc flexibilnější . I prázdný bus po silnici jede za polovinu toho co šedesát nebo i víc let starý hrkanobus po kolejích. A režijka by tam mohla taky platit ať neotravujete s muzeem na kolejích

Vít Jůza

Vlak má proti autobusu minimální tření a jím způsobené energetické ztráty. Pokud v současnosti shodou nějakých okolností provoz na silnici řídí méně policajtů než na železnici, jsou silniční vozidla lehčí a levnější než železniční, vybírá stát větší poplatky za použití dopravní cesty železniční než silniční, jezdí se po silnicích rychleji než po železnici, je doprava na silnicích řízena pružněji než na železnici apod., pak by se měly odstraňovat tyto abnormality, a kde je železnice, maximálně ji využívat i s jejími přednostmi, a ne ji pro tyto abnormality odepisovat, jak se děje.

Petr

Sám sis odpověděl . Tam kde jezdí minimálně patnáct dvacet lidí mimo špičku ponechat jinak zrušit . Nebudeme chodit všichni pěšky protože vlak to nedává abychom mu dali smysl . Toto byl dopravní pokrok před sto lety ale nevidím jediný důvod , proč to dotovat pár jedincům co se tímto realizují. I železnice musí být efektivní a ekonomická . Navíc měla víc jak sto let času se nějak přizpůsobit ale vypadá to , že zůstala viset v době vzniku. Jako skanzen v matrixu. Projedeš se na výlet ale jinak se na mašinku podíváš nejlépe z auta , když ji padesátkou… Číst vice »

Ušatá

Nevím, kde berete ty nesmysly, ale po snad u sté i na tomto webu-silnice si zdaleka neplatí náklady a škody, ale platíme to všichni, zejména ty dopady. Ale na ty dopady nemáme, takže ten dluh silniční dopravy se jen zvyšuje až do dne, kdy to dál nepůjde. A to teprve bude náraz.

Kubrt

To tření to fakt nezachrání.. Co takhle měrná hmotnost vozidel, tu úplně pomíjíš a právě při převážení pár lidí je to dost klíčová záležitost.

Martin

Vlak v celkovem srovnani opravdu vychazi lepe, musite zapocitat uplne vse, nejen vozidlo a personal, zkuste nekdy vice cist srovnani nakladu v zahranici,… Lide casto zapocitavaji pouze PHM, nekteri mozna i pojisteni a amortizaci, nikdo nezapocitava ale vsechny zdravotni dopady i vyrobu a jeji dopady, znecisteni, souvisejici sluzby jako osvetleni, znaceni, veskery servis, opravy vozovek a trati, zivotnost silnic a zeleznicnich trati… ono se bohuzel vse do nakladu nedostava, predevsim u silnicni dopravy… navic u zeleznice je paradox v tom, ze plati i poplatky za obnovitelne zdroje, coz je uplny nesmysl, vzhledem k minimalnimu dopadu na ziv. prostredi… Druha vec… Číst vice »

Ušatá

Máte pravdu, ta cena je úplně jinde, ale bohužel, nikoliv podle vašich představ. Dle klasika – všechno je jinak.

kakov

a co takhle zakázet jízdu auta, kde je méně než 4 osoby? a samotného řidiče v autě bych rovnou na místě střílel! PS: samozřejmě je to nesmysl (i když nějakej trol to určitě zas nepochopí), jen chci ukázat, kam se zakazovací teorie o malém množství lidí dá dovést, rozuměj do jakého absurdna…. to že v tomhle vlaku jeli 3 lidi, neznamená, že na trati jako colku nemůže být výrazně vyšší přepravní výkon. A i kdyby, pořád je to přínosnější, než „splavňovat“ Vltavu pro jednu zahraniční výletní loď, jejíž roční přepravní výkon je v nejlepším případě stejný, jako u „prázdné“ lokálky,… Číst vice »

R2R2

V autobuse na 2 cestujici obvykle nepotrebujete 3 zamestnance autobusove spolecnosti nemluve o tom, ze porizovaci i provozni naklady autobusu jsou nekolikanasobne nizsi nez porizovaci naklady vlaku a take o tom, ze autobusove zastavky jsou obvykle cestujicim lepe pristupne.

Ušatá

A další, který opakuje nesmysly.

Martin

Trat do Dobrise sice neprosla modernizaci, tak bych vam i dal za pravdu, ale jinak cela trat muze dnes byt prakticky automatizovana a rizena z jednoho centralniho mista… podobne, jako se napr, ridi silnicni doprava a semafory…

Ušatá

Až budete něco o ekonomice vědět, pak sem začněte psát. Do té doby je potřeba učit se, učit se, učit se. A jen tak mimochodem, ten počet cestujících tam byl krátce z výchozí stanice, která není dodnes dotažena do města, navíc v poledne, kdy většina lidí baští a kde nejsou ani přípoje autobusů k vlakům. Obsazenost z dalších zastávek, je už jiná. Takže opět pište o něčem, co znáte.

Bivoj

to, že z Dobříše vyjeli 3 lidi, neznamená, že jich cestou nenastoupí dalších 25

Spravedlnost

Tak at ten vlak jede od mista toho zlomu cestujich.

Leinad

Nucením do přestupu se cestující nenalákají.

Vít Jůza

Menší obsazenost v okrajových (místně i časově) posicích je logická. I na silnicích. Odstranění těch okrajových posic přitom není moudrým řešením, moudrým řešením je naopak směřovat ke kompletně (místně i časově) fungující síti … když mí např. z potřebných 6 autobusů třeba jen 2 nejedou (možná se „nevyplatí“), musím místo všech šesti jet na kole … , a nevyplatí se ani ty 4, které jedou.

Kubrt

K té Staré Huti – jakou rychlostí vlak přejíždí tento přejezd? Při „projížďce fotomapou“ tam žádný rychlostník vidět není, takže 60 dle sešiťáku? Děkuji.

Kuba

Podle openrailwaymap je tam padesátka.

Spravedlnost

2 cestujici a 3 zamestnanci? Vazne to nedokaze odvozit autubus? Nebo by to dokazal jeden tranzit?

Štěpán

Přesně tyto komentáře jsem čekal. Vážně dokážete usuzovat smysluplnost vlaků z vytíženosti JEDNOHO JEDINÉHO náhodného spoje?

Hanzi

Těch ,, náhodou málo,, vytížených spojů je při podobných nehodách nějak mnoho. Že by se ty auta trénovali zrovna do doby kdy tím vlakem nikdo nejede?

Hynek

A kdy mají ty kamiony jezdit? Ve špičce se tam skrz nedostanou, takže jedině v sedle a v noci. V sedle jede málo lidí a v noci nejede nic. A ten osobák? No asi nějaký lumen spěchal, říkal si, že to stihne a nestihl… Ono se mnohem snadněji něco takového stane na prázdné silnici, kde jedete sám než když jsou auta před vámi, auta za vámi, auta v protisměru. Na takové malé cestě nemáte ty před vámi jak předjet, protože protisměrný provoz a teď ti před vámi zastaví před přejezdem, protoze pojede vlak. Asi je nebudete předjíždět ikdyž máte najednou… Číst vice »

MildaIV

Ano, dva cestující vypovovídají opravdu hodně.

Vasek

Dole je to jine kdyz jedu parkrat za rok odpoledne z
Vraneho nahoru na Dobris tak si obcas ani nesednu. Volno je za Bojovem Cisovicemi.
Navrhuju se jeste zeptat lidi z Vraneho jak by se bez drahy dostali do Prahy. Autem? Privozem ?

-TR-

Neohleduplní řidiči, kterým se nechce rozhlížet na přejezdech, už zlostně vypisují a snaží se svalit vinu na jiné. Přitom předpisy porušují výhradně oni!

On.

Dva cestující jsou zraněni. U těchto nehod cestující zpravidla nečekají a odejdou na jinou dopravu (zpravidla bus). Vlaky dál nepojede, náhradní autobus je ve hvězdách, tak na co čekat.

Leinad

Přeci na hasiče. Když z RegioJetu vystupovali cestující (ačkoliv byl částí mimo nástupiště) tak modrogumáci nadávali, co si to dovolil odblokovat dveře.

Ketchup1970

Zákon je zákon , pro skladníky ze šroubárny latinsky : dura lex , sed lex

Ketchup1970

Jel jsem onehdá s EC Slovenská strela do Bratislavy sám s dvěmi dětmi . Dle vlakového doprovodu jsme tam byli sami. Takže bych tu Strelu zrušil. Dle vaší logiky.

Dalibor

to jsou ty čísla 6atec = Žatec.

-TR-

Už došlo k další srážce. R 1091 (dopravce GWTR) se po 16:00 srazil s autem na přejezdu u zrušené zastávky Čejkovice.

Dalibor

Dnes je nějaký „výživný“ den

Ušatá

Okamžitě zrušit GWTR a celou trať!

Martin

Ve vlaku jelo 5 lidí, z toho 3 zaměstnanci drah ( takže jeli zadarmo). Na takové trati bych vlaky vůbec neobjednával !

-TR-

Potrefená husa kejhá… 😀

Spravedlnost

Vy jste ale uprimny sotous. Uz jste podivovani nad vozenim minima cestujicich okomentoval v diskuzi na novinkach i vsude jinde, kde o nehode psali? Kdyby pro vas byl autobus dost dobry, tak byste nepropadal takove panice, kdyz pri nehodach motoracku vzdycky vyjde najevo, ze malokdy motoracek vezl nad 15 lidi, natoz nad 30. Jeste ze mate to stesti zit v zemi, kde se prevazeni vzduchu po kolejich vesele dotuje. Ale utcite nam vysvetlite, ze pricinou nedostatku cesztujicich na trati Dobris-Praha je malo spoju a v zadnem pripade to nedela poloha zastavek a skutecnost, ze busem a tramvaji/metrem jsem za pul… Číst vice »

-TR-

Pane Matiášku, neplatí Vás jistý pan M. T., který podobně brojil proti provozu vlaků na Doupovské dráze? Ten taky vypisoval všude možně.

Jenže vyšlo najevo, že tento M. T. je propojen s jednou pochybnou autobusovou společností, jejíž vedení je stíháno policií za podplácení veřejných činitelů a přihrávání kšeftů. Od té doby, co to prasklo, tak ho nikdo nebere vážně – jednalo se o prachsprostý útok na konkurenci.

Spravedlnost

Nejsem zadny pan Matiasek, pane Tuzin. Porad si me s nekym pletete.

-TR-

Jak můžu být pan Tužín, když za prvé nevím, kdo to je, a za druhé moje příjmení začíná na písmeno R?

Vít Jůza

Když máte (nebo používáte) tak nepravděpodobné jméno (Spravedlnost), tak si nestěžujte, pokud se někdo zmýlí při odhadu Vaší pravé identity.

Spravedlnost

Ja jeho frustraci chapu, touzi vedet, kdo jsou nepratele lokalek zac, ale bude muset patrat dal. 🙂

Ušatá

Nekázeň řidičů se neřeší rušením vlaků. Ale vyplývá z toho jedno, okamžitě – z toho kamionu tam přejít na koleje a máme to vyřešené. Jak provoz, ekonomiku, životní prostředí i bezpečnost. A je to jednoduché a bez diskuse. Nebo se to snad někomu nelíbí?

Vasek

Bliz k Praze je cestujicich vic.
Min. jeden ranni vlak musi CD posilovat dalsi regionovou, ale u Dobrise nema draha proti busu sanci , vlak jede do Prahy vice nez 2x dele.

Dushan

Jezdím těmito spoji celkem často, naposled dnes odpol. v úseku z Bráníku na hl.n. jela se mnou ve vagonu jedna cestující. Vypadá to, že k velkému propadu došlo v minulém roce kvůli výlukám, kdy vlaky končily už na Kačerově. Mnoho lidí to odradilo, přešli na jiný způsob dopravy a do vlaku (pokud vlakem lze nazývat rachotící regionovu) už se nevrátili.

Vasek

Vetsina vystoupi v Modranech a jde na trmvaj. Je to rychlejsi.

Dushan

Vlakem je to z Modřan do centra 23 min, tedy rychlejší nežli mhd, navíc bez přestupu a prakticky s garantovaným místem k sezení. Takže důvod prázdných vlaků ke jiný.

Vasek

Treba tento: na hlavnim nadrazi se pak vetsinou musi zase na MHD jen je to metro. Mozna je prestup v Modranech vyhodnejsi.

Ušatá

Podle toho, kdo kam jede. Do centra je to rychlejší vlakem. A pohodlnější.

Ušatá

Ten Kačerov s tím skutečně mává a ještě nyní i ty Vršovice. Až se to vše dokončí, tak se tam sna zase lidičky vrátí.

Ušatá

Však tam ta role dráhy je poněkud jiná. Jde opravdu o místní propojení, nikoliv pro cestu do Prahy, i když já bych tam vždy raději jel, byť déle, vlakem než autobusem. Ano, pro někoho nejsem normální, ale naštěstí je nás i víc. Mám jiné představy o kvalitě jízdy – i kdyby třeba v té Regionově . A poznámka – nemám a nikdy jsem neměl režijku!!! Vlak si musím platit. Nakonec i ten autobus.

Leinad

Mezi lidmi co se i to nezajímají taky kolují řeči, že vlak je dražší než autobus.
A skutečně, modrogumáci nechtějí prodávat jízdenky PID, ještě by tím jelo víc cestujících..

Petr

V kolik to bylo hodin si Martin už nepřečetl…
Mimo špičku moc lidí nejezdí, že? Spoje ale potřeba jsou.

MildaIV

A pro koho jsou potřeba ty spoje, kterými lidi nejzedí?

Bivoj

Z Dobříše vyjeli 3+2. Jak víte, že jich třeba 25 nepřistoupí cestou ? Když tvrdíte, že tím spojem nikdo nejezdí.

Ušatá

Třeba proto, že když odtud vyjede v poledne z jiných stanic už jede po obědě, takže tam je to pro lidi zase výhodné a potřebné a předtím ten vlak zase vezl lidi třeba až do té Dobříše. Vy toho o té dopravě také víte hodně. Co se tak raději věnovat pěstování kytiček.

Štěpán

Zaměstnanci drah byli 2, cestující 3. Ale vážně je nízká vytíženost jednoho jediného náhodného spoje důvod k rušení VŠECH vlaků na trati? Asi nesmysl, že?

Jarda

Zaměstnanci drah byli dva (nejeli zadarmo, ale jednalo se o strojvedoucího a průvodčího). A že poslední zastávku před koncem jízdy vlaku, ještě proti přepravní špičce tím vlakem moc lidí nejede, se nelze divit. Podle vaší logiky můžeme zrušit osobáky například mezi Čerčany a Benešovem, nebo udělat přestup do menší soupravy, protože z Prahy je ve vlaku 500 lidí, ale v uvedeném úseku už jen pár.

Honza

Podle stejné logiky můžeme zakázat všechny kamiony, které jedou na zpáteční cestě prázdné. A autobusy taky. Jen se obávám, že se nám budou někde přespříliš hromadit…

Petr

Ne . Lidí se vezlo osm . Z TV zpráv . Dva zaměstnanci ve službě , tři režijkáři a tři mladé cestující – pokud to nebyli rodinní příslušníci taky s režijkou. To nevím. Ale pokud ano tak takové spoje zrušit už od zítra .

Koloušek

Asi tam AŽD umístila novou verzi upozorňující tabulky a než to řidiči přečetli, zjistili, že jede vlak a nestáhají dobrzdit.

Vasek

K Dobrisske trati. Je to jediny prejezd v okoli na ktery SDZC pred par lety nenainstalovala svetelne zabezpecovaci zarizeni. Je to jeden z tech nejmene prehlednych prejedu v okoli a zustal jako jediny bez zabezpeceni. Na rozdil od lesni cesty o kousek dal. Za mne je cast viny i na SZDC.

Martin z Moravy

Rozhodně, na SŽDC by mělo být podáno trestní oznámení na ublížení z nedbalosti. O problému věděli, přitom jej nikdo neřešil a řeší se to až pět po dvanáctné. A pár zvýšení úrovně zabezpečení přejezdů tento rok asi trn z paty nevytrhne. Je potřeba plošně zabezpečit přejezdy s pravidelným provozem světelně a zvukově, nad 70 km/h pak i závorami.

Dada

Ona je nějaká zákonem daná obecná povinnost instalovat slětla / závory na každým rohu?

Vasek

Zakon netreba staci selsky rozum. Neprehledna odbocka kde odbocuje denne vic nez desitka kamionu ( a ridic pri odbocovani moc nevidi a nadjet si kvuli provozu neni kam ) a lesni cesta kde projede mozna jedine traktor 3x za rok a par cyklistu a houbaru.

Dalibor

Selský rozum velí „nejedu kam nevidím“ a zákon jasně říká kterak se na jakémkoliv přejezdu chovat. Jsou tomu věnovány mj. celý 2 paragrafy zákona o provozu na pozuemních komunikacích, jestli se nepletu. řeknemě, že jak regína tak šukafon nejsou extra rychlý vozidla a šlo o lokálky, nikoliv koridor 160km/h. Z mého hlediska opět „idiot za volantem“

Dalibor

Nehledě k tomu, že se jedná o výjezd z fabriky, tj z místa mimo veřejnou komunikaci…..

Vasek

Ja bych spis posuzoval riziko na prejezdu nez pasport komunikaci ale chapu ze predpisozrout to vidi jinak. Jak jsem psal je vhodne nekdy pouzit i hlavu a ne jet jen podle predpisu. Obcas tam jedu s privesem pro peletky tak si predstavuji jak to mohlo vypadat. Pokud je tam tratova rychlost 60 km/ hod jak zni nazor v diskuzi tak ridic kamionu nemusel pri zahajeni odbocovani Regionovu ani videt, jeste mu na dohled nedojela . Osobak by to stihl ,ale tam odbocuji i kamiony. Opravdu je to tam cekani na pr….. a mute byt i vetsi. Podobne jako krizovatka na… Číst vice »

Dalibor

pokud někamnevidím, můžu požádat kohokoliv z tý fabriky (vrátnej) aby mi ukázal jestli mohu nemohu. Prostě auto na kolejích nemá co dělat, pokud tam jede vlak.

MildaIV

Jakkoliv s Vámi souhlasím, nemohl ten řidič přecijenom stáhnout okýnko a poslouchat, jestli nehouká vlak?

Vít Jůza

A vysednout, přiložit ucho na kolejnici, je-li bezpečno, rychle projet, chvěje-li se kolejnice, raději posečkat … jenže s takovou pečlivostí by se ten šofér neuživil …

Leinad

Ne, ale je zajímavé prověřit rozhledový trojúhelník, rychlost vlaku, počet průšvihů na tom kterém přejezdu.

Vít Jůza

Povinnost to není … a pak to buď dopadá takhle, nebo se jezdí rychlostí koňky.

Ušatá

Silniční dopravci a řidiči obecně si na ty přejezdy mohou uspořádat sbírku a pak to za své nechat postavit. Co pak ale s těmi, kteří nerespektují ani ty závory. A že jich je také neurekom.