Křetínský vstupuje do prodeje jízdenek a vyhledávání spojů, koupil Bileto
Mediální dům Czech News Center, který vlastní tuzemští miliardáři Daniel Křetínský a Patrik Tkáč, koupil společnost Bileto provozující službu vyhledávání
Mediální dům Czech News Center, který vlastní tuzemští miliardáři Daniel Křetínský a Patrik Tkáč, koupil společnost Bileto provozující službu vyhledávání spojení a prodeje jízdenek na veřejnou dopravu. Firma se má stát větším konkurentem služby IDOS, který vytvořila společnost Chaps patřící nyní pod skupinu České dráhy.
Nákup Bileta oznámil Czech News Center dnes v tiskové zprávě. Kupuje ji od společnosti Rockaway Capital Jakuba Havrlanta přes sesterskou společnost CIL (Czech Innovation Lab), která patří stejně jako CNC do koncernu Czech Media Invest. V té vlastní 50 % Daniel Křetínský, 40 % Patrik Tkáč.
I když vyhledávač spojení běží už delší dobu, teď se dostane Biletu větší pozornosti: CNC ho umístí přímo na stránky nejčtenějšího serveru skupiny Blesk.cz. Pro vydavatelství může být vyhledávač spojení zajímavým příjmem z reklamy, podobně jako tomu je v případě IDOSu. Ten běží na serverech společnosti Mafra patřící do svěřeneckého fondu trestně stíhaného premiéra v demisi Andreje Babiše. „Chceme se dostat na stovky tisíc uživatelů měsíčně,“ řekl Adam Raška, šéf Bileta.
Bileto nabízí vyhledání spojení veřejnou dopravou mezi libovolnými místy v Česku. Kombinuje vlaky, autobusy, městskou hromadnou dopravu a třeba i lodě. Na rozdíl od jiných vyhledáváčů cestující nemusí znát název zastávky, aplikaci stačí znát polohu, adresu nebo název cíle a najde optimální způsob přepravy včetně výpočtu doby chůze mezi zastávkami a u některých dopravců nabídne i možnost nákupu jízdenky. Dosud nenabízí nákup jízdenky přes České dráhy.
Bileto vidí budoucnost i jako prodejní a distribuční platforma pro dopravce, kteří by tak nemuseli investovat do vývoje vlastního rezervačního systému. Mohou spravovat jízdní řády, ceny a informace o kapacitě spojů na jediném místě a všechna ostatní prodejní místa tuto informaci získají automaticky. „Dopravcům nabízíme nový prodejní kanál. Jde o společnou službu jízdních řádů, jejímž cílem je dojít až tak daleko, že budeme jízdenky prodávat napřímo, řekl Raška.
Už teď Bileto dělá rezervační systém například pro Arrivu, firma se netají stát se v budoucnu konkurencí hlavně pro rezervační systém Amsbus.cz provozovaný Chapsem.
Pro Křetínského jde o další investici v dopravě, vlastní už například výrobce autobusů SOR nebo nákladního železničního dopravce EP Cargo.