Kremlík viní Prahu 22 z chyb s povolením části Pražského okruhu. Zpoždění nehrozí, tvrdí starosta
Ministr dopravy Vladimír Kremlík se pustil do stavebního úřadu Prahy 22, že svoji chybou zpožďuje přípravu Pražského okruhu, konkrétně úseku
Ministr dopravy Vladimír Kremlík se pustil do stavebního úřadu Prahy 22, že svoji chybou zpožďuje přípravu Pražského okruhu, konkrétně úseku
A opět se prokázalo, že takzvaná reforma veřejné správy a přenost výkonu státní správy na obce po rumunském vzoru byla donebevolající hovadina :-(.
Tak doufám, že pan ministr pomůže personálně posílit místní úřad aby do měsíce bylo hotovo. Přeci nepřipustí zpoždění nejen pro Prahu tak životně důležité stavby.
Se zaťatými zuby zkousnu složitost povolovacího procesu u nové stavby, ale nebere mi hlava, že nemlich stejné vopruz provází rozšíření stávající komunikace, ať už se jedná o dálnici z 2+2 na 3+3 nebo upgrade první třídy na dálnici (v daném případě D52). V obou případech tam přece fixaleluja ta komunikace už je.
to jo, ale rozsireni o pruh je …nova stavba.
Bohužel, vyšší kapacita = více aut = vyšší hluk, vyšší exhalace, zábor území (orná půda nebo kus lesa), z 1+1 na 2+2 se ještě zvyšuje rychlost = hluk = protihluková opatření. Hluk + exhalace = proces EIA.
Ať si zamete před vlastním prahem, je pro smích, ňouma. Zúžení u Tábora na D3 MD „řeší“ snad 8 let.
Vor 6 Stunden, mehr anzeigen… proč máte při kopírování Kremlíkova příspěvku nastavenou na Facebooku němčinu? Nedodává ty aféry nějaký německý sponzor? 🙂
Natürlich.
nejhorsi na cele veci je, ze nejvetsimi kriklouny a stezovateli z dubce jsou lidi, co se tam nastehovali v poslednich deseti letech, cili v dobe, kdy trasa okruhu byla davno jiz znama.
Ze záměrů staveb, které kdy byly „dávno známé“, se nakonec uskutečnilo tak nanejvýš tak možná jedno procento. Stavebníkům dálnice zase mohlo být již dávno známé, že v krajině a obcích žijí lidé a že tam chtějí žít i nadále, popřípadě si nejspíš i nadále budou stavět domy všude, kde jim to územní plán umožní. Nemusí si každý sednout na zadek z toho, že gumokolisti by chtěli nekonečné množství dálnic a silnic, kdyby jim každý pořád jen ustupoval a někdo by jim to platil. Stavte si dálnice, ale na svých pozemcích a tak, aby to nikoho na pozemcích, které vaše nejsou,… Číst vice »
naopak… zamery staveb, ktere jsou v uzemnich planech dlouha leta, se realizuji dosti casto.
zbytek jsou jen chore vymysly.
“ tak, aby to nikoho na pozemcích, které vaše nejsou, nerušilo“
Tohle může splnit jenom dálnice, po které nejezdí vůbec nic. I protihlukové stěny jsou pro ráz krajiny rušivé.
Bohužel za současný stav nemůže Dubeč ale Běchovice
bechovice neznam… znam dubec – jsem odtamtud. nejde o to, jestli je to ta obec ci jina obec. ale o princip.
znamy se tam nastehoval pred par lety, a od te doby je jeden z nejhlasitejsich odpurcu stavby.
nekdy je te demokracie asi prilis.
Tak sorry, že lidi chtějí prostě kvalitní projekt hned od začátku a když není, tak ho holt chtějí upravit. Jo Běchovice nechtějí na přeložce 1/12 jen 4m protihlukocou stěnu, ale chtějí 8m zalesněný zemní val aby to aspoň nebylo tolik vidět, když už na to musejí koukat z balkónu. Zajímalo by mne ,jestli Vám by ten původní projekt vyhovoval. Když by byl kvalitní projekt myslící i na lidi co v okolí žijí, tak by se nemuselo dodávat přes 1500 připomínek k EIA. Obyvatel Běchovic, co ví, že stavba je důležitá, ale chce aby taky nějak zapadala do okolního rázu krajiny… Číst vice »
Jsou to opravdu kreténi, nebo to dělají schválně? Stavba za desítky miliard se stovkami zúčastněných a vyřizuje jí paní Vomáčková na ÚMČ-22. Kremlík jim měl dát prachy na konzultanty/advokátní kancelář se dvěma lidma na plnej úvazek a další ad-hoc právní kapacitou.
Každý měsíc, kdy ta stavba není, stojí miliony…
Slyšel jste někdy o místní a věcné příslušnosti? Chcete říct, že stavební řízení by měli vést advokáti a konzultanti? Plácáte něsmysle…
Pár kmotrů a lobbistů si na to úřad veřejné správy najmout mohl, že? Na magistrátě to taky tak dělají, a prochází jim to.
Pokud se jedná o prioritní stavbu, tak proč ne. Nevidím rozdíl v dopise připraveném to paní Vomáčkovou vs. advokátem – podepsán je stejně vedoucí stavebního úřadu… BTW na Lidovkách odhadují zpoždění až na půl roku.
Protože jde o privatizaci správního řízení. Taková věc je prostě nepřípustná a je v rozporu s veškerými zásadami (nejen) správního práva. Dalším krokem by bylo co? Najímání si externích firem na psaní rozsudků?
Jak to myslíte? Správní řízení stále vede daný úřad, jen mu s dočasnou a komplexní zátěží pomáhá právní/procesní konzultant. Nikde se tam nepíše, že ÚR podepíše Kocián, Šolc, Balaštík…
Já bych ještě přenesl přes srdce, že externí advokátní kanceláře připravují legislativní návrhy, tam ta příslušná ministerstva nejednají jako správní orgány. A ano, existují určité typy pravomocí veřejné správy, které jsou propůjčeny komorám (advokátní, lékařská) či jednotlivcům (lesní stráže atd.)… Ale nápad na outsourcování úkonů správního řízení advokátům, pod které se budou úředníci správního orgánu jen podepisovat pro dodržení formy, to považuji za strašnou nehoráznost. Správní orgán to musí zvládat sám. Můžeme se bavit o tom, že by bylo vhodné posunout stavebního úřadu zákonem na jiný správní orgán, ale rozhodně to není možné řešit formou „šedivého“ outsourcingu.
Tak legislativní návrh nevadí, ale příprava odpovědi na námitku vlastníkovi pozemku z Dubče je problém? To je pozoruhodná logika…
I outsourcing legislativy má od ideálu daleko. Ale ten návrh ještě projde LRV, třemi čteními v PS včetně výborů, Senátem, musí jej podepsat prezident, mohou být podávány pozměňovací návrhy a text může být výrazně přepracován.
Ve správním řízení se rozhoduje o konkrétních právech a povinnostech konkrétních osob v konkrétní věci. Pokud by úkony a rozhodnutí psali advokáti a úředník to jen podepisoval, tak je to degradace právního státu a veřejné správy a úplné ignorování toho, že máme nějaký ústavní pořádek, zásady správního práva a pravidla správního řízení. To, kolika lidem zde to připadá ok, mě děsí.
Odpovědnost za výsledek je samozřejmě na příslušném úřadě, takže je více než vhodné si to před podpisem přečíst a zkontrolovat.
Proces ani ústavní práva se nemění, jen ze kapacitně a odborně zlepšuje. Že si celý den sedíte na vedení, protože zřejmě na podobné instituci pracujete a „nikdy se to tak nedělalo“, asi není můj problém…
Tak mimoň je tu pouze jeden.
nejvetsi problem internetu je v tom, ze tam muze diskutovat fakt kazdy.
Takže když advokátní kancelář sepíše rozhodnutí správního orgánu, je to v pořádku, ale jakmile advokátní kancelář sepíše nový stavební zákon, je to klientelismus a developerská lobby. Kde je tedy ta hranice?
Stavba nezačne dříve než ke konci roku 2022, spíše až v roce 2023. Jakékoliv dřívější termíny zahájení stavby jsou vylhané a mají za cíl pouze zmást veřejnost, že se bude brzy stavět. I kdyby nedošlo k soudnímu napadení ÚR, rozkladu SP nebo odvolání neúspěšných uchazečů k ÚOHS, tak to není reálně možné. Pak je třeba počítat 3-4 roky na stavbu. Zprovoznění tedy nejdříve v letech 2026-2027.
Tak hlavně že to má Kremrole na koho hodit. Příště bude moct za zpoždění stavby uklízečka, co omylem vyhodila projektovou dokumentaci
Rozmyslete si, co říkáte! Takhle radit, jak se mají příště zachovat…
Koukám, že mínusáři si neuvědomují, že ANO má min. dopravy už 6 let, kdyby jim na tom záleželo už to mohlo být před dokončením. Pan Kremrole místo toho veřejně haní městskou část, že to nedopatřením zdrží o jednotky, možná jeden měsíc
Určitě, stačilo by aby jí soud nesestřelil územko a nevypršela EIA a byly na to všechno někdy za Bárty peníze a pozornost.