lot
Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Kremlík viní Prahu 22 z chyb s povolením části Pražského okruhu. Zpoždění nehrozí, tvrdí starosta

Vizualizace křižovatky D0 u Běchovic. Foto: YouTube

Ministr dopravy Vladimír Kremlík se pustil do stavebního úřadu Prahy 22, že svoji chybou zpožďuje přípravu Pražského okruhu, konkrétně úseku 511 od D1 do Běchovic. Městská část chybu uznala, podle jejího starosty Vojtěcha Zelenky ale neovlivní dobu povolování.

„Kvůli chybě stavebního úřadu Městská část Praha 22 budeme nejspíš muset opět posunout začátek stavby SOKP 511 Běchovice – D1,“ uvedl Kremlík na svém facebooku.

DALŠÍ PROBLÉM S PRAŽSKÝM OKRUHEM😤Jsem naštvaný‼ Právě se ke mně dostala informace, že kvůli chybě stavebního úřadu…

Gepostet von Vladimír Kremlík am Freitag, 15. November 2019

Chyba se stala v červnu, kdy stavební úřad začal s územním řízením. „Ze strany našeho stavebního úřadu nastalo pochybení, kdy i po dvoustupňové kontrole zapomněl náš stavební úřad obeslat všechny účastníky řízení z katastru Dubče. Zároveň v rozeslané projektové dokumentaci chyběly některé objekty plynových zařízení. Toto vše je již napraveno a z důvodu právní jistoty bude probíhat ještě jedno veřejné projednání,“ řekl starosta Prahy 22 Vojtěch Zelenka. Nové projednávání je naplánováno na 18. prosince.

Podle starosty ale pochybení nemá vliv na konečný termín vydání územního rozhodnutí. „Nejprve je nutné řádně a profesionálně vypořádat všechny připomínky od účastníků řízení. Jedná se o více než tisíc připomínek od zhruba 120 fyzických či právnických osob. Tento proces zabere ještě pár měsíců v roce 2020. Podle vyjádření našeho stavebního úřadu chtějí mít vypořádání připomínek uzavřeno nejpozději do 31.3.2020,“ dodal Zelenka.

Pražský okruh je jedna z nejvíce chybějících dopravních staveb v zemi, mluví se o ní desítky let. Podle Zelenky může nastat zpoždění pouze v případě, že po veřejném projednání podá někdo ještě další připomínky. Upozornil však, že klíčové je se s připomínkami správně vypořádat, podle nich jsou některé na špičkové úrovni. „Čím lépe budou připomínky vypořádány a vyargumentovány ze strany našeho stavebního úřadu, tím více se omezuje možnost dalšího soudního napadení celého projektu,“ dodal Zelenka.

Podle něj pražský magistrát městské části pomohl dodatečnými financemi na odborné posudky, na které by neměl stavební úřad městské části kapacitu. Celý proces územního řízení ukazuje i další paradox tuzemských zákonů: o obří liniové stavbě za miliardy korun rozhodují úředníci, kteří přitom nemají s tak velkými projekty zkušenosti. Od 1. srpna přechází nové liniové stavby už na krajské úřady.

Jisté ale je, že územní rozhodnutí nebude pro celý úsek do konce roku. To o víkendu v pořadu České televize Otázky Václava Moravce uvedl pražský primátor Zdeněk Hřib. Pokud půjde vše dobře, ŘSD chce úsek mezi D1 a D11 začít stavět v příštím roce a hotovo by mohlo být v roce 2025.

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
liberal shark

A opět se prokázalo, že takzvaná reforma veřejné správy a přenost výkonu státní správy na obce po rumunském vzoru byla donebevolající hovadina :-(.

Eduard

Tak doufám, že pan ministr pomůže personálně posílit místní úřad aby do měsíce bylo hotovo. Přeci nepřipustí zpoždění nejen pro Prahu tak životně důležité stavby.

Tomáš Gottschalk

Se zaťatými zuby zkousnu složitost povolovacího procesu u nové stavby, ale nebere mi hlava, že nemlich stejné vopruz provází rozšíření stávající komunikace, ať už se jedná o dálnici z 2+2 na 3+3 nebo upgrade první třídy na dálnici (v daném případě D52). V obou případech tam přece fixaleluja ta komunikace už je.

Jen tak

to jo, ale rozsireni o pruh je …nova stavba.

Démon

Bohužel, vyšší kapacita = více aut = vyšší hluk, vyšší exhalace, zábor území (orná půda nebo kus lesa), z 1+1 na 2+2 se ještě zvyšuje rychlost = hluk = protihluková opatření. Hluk + exhalace = proces EIA.

Osoba odborně nezpůsobilá

Ať si zamete před vlastním prahem, je pro smích, ňouma. Zúžení u Tábora na D3 MD „řeší“ snad 8 let.

Karel

Vor 6 Stunden, mehr anzeigen… proč máte při kopírování Kremlíkova příspěvku nastavenou na Facebooku němčinu? Nedodává ty aféry nějaký německý sponzor? 🙂

Jen tak

nejhorsi na cele veci je, ze nejvetsimi kriklouny a stezovateli z dubce jsou lidi, co se tam nastehovali v poslednich deseti letech, cili v dobe, kdy trasa okruhu byla davno jiz znama.

Karel

Ze záměrů staveb, které kdy byly „dávno známé“, se nakonec uskutečnilo tak nanejvýš tak možná jedno procento. Stavebníkům dálnice zase mohlo být již dávno známé, že v krajině a obcích žijí lidé a že tam chtějí žít i nadále, popřípadě si nejspíš i nadále budou stavět domy všude, kde jim to územní plán umožní. Nemusí si každý sednout na zadek z toho, že gumokolisti by chtěli nekonečné množství dálnic a silnic, kdyby jim každý pořád jen ustupoval a někdo by jim to platil. Stavte si dálnice, ale na svých pozemcích a tak, aby to nikoho na pozemcích, které vaše nejsou,… Číst vice »

Jen tak

naopak… zamery staveb, ktere jsou v uzemnich planech dlouha leta, se realizuji dosti casto.

zbytek jsou jen chore vymysly.

Marian Kechlibar

“ tak, aby to nikoho na pozemcích, které vaše nejsou, nerušilo“

Tohle může splnit jenom dálnice, po které nejezdí vůbec nic. I protihlukové stěny jsou pro ráz krajiny rušivé.

Démon

Bohužel za současný stav nemůže Dubeč ale Běchovice

Jen tak

bechovice neznam… znam dubec – jsem odtamtud. nejde o to, jestli je to ta obec ci jina obec. ale o princip.

znamy se tam nastehoval pred par lety, a od te doby je jeden z nejhlasitejsich odpurcu stavby.

nekdy je te demokracie asi prilis.

Hasler

Tak sorry, že lidi chtějí prostě kvalitní projekt hned od začátku a když není, tak ho holt chtějí upravit. Jo Běchovice nechtějí na přeložce 1/12 jen 4m protihlukocou stěnu, ale chtějí 8m zalesněný zemní val aby to aspoň nebylo tolik vidět, když už na to musejí koukat z balkónu. Zajímalo by mne ,jestli Vám by ten původní projekt vyhovoval. Když by byl kvalitní projekt myslící i na lidi co v okolí žijí, tak by se nemuselo dodávat přes 1500 připomínek k EIA. Obyvatel Běchovic, co ví, že stavba je důležitá, ale chce aby taky nějak zapadala do okolního rázu krajiny… Číst vice »

Lemmy

Jsou to opravdu kreténi, nebo to dělají schválně? Stavba za desítky miliard se stovkami zúčastněných a vyřizuje jí paní Vomáčková na ÚMČ-22. Kremlík jim měl dát prachy na konzultanty/advokátní kancelář se dvěma lidma na plnej úvazek a další ad-hoc právní kapacitou.

Každý měsíc, kdy ta stavba není, stojí miliony…

Armin

Slyšel jste někdy o místní a věcné příslušnosti? Chcete říct, že stavební řízení by měli vést advokáti a konzultanti? Plácáte něsmysle…

Karel

Pár kmotrů a lobbistů si na to úřad veřejné správy najmout mohl, že? Na magistrátě to taky tak dělají, a prochází jim to.

Jarek

Pokud se jedná o prioritní stavbu, tak proč ne. Nevidím rozdíl v dopise připraveném to paní Vomáčkovou vs. advokátem – podepsán je stejně vedoucí stavebního úřadu… BTW na Lidovkách odhadují zpoždění až na půl roku.

Armin

Protože jde o privatizaci správního řízení. Taková věc je prostě nepřípustná a je v rozporu s veškerými zásadami (nejen) správního práva. Dalším krokem by bylo co? Najímání si externích firem na psaní rozsudků?

Jarek

Jak to myslíte? Správní řízení stále vede daný úřad, jen mu s dočasnou a komplexní zátěží pomáhá právní/procesní konzultant. Nikde se tam nepíše, že ÚR podepíše Kocián, Šolc, Balaštík…

Armin

Já bych ještě přenesl přes srdce, že externí advokátní kanceláře připravují legislativní návrhy, tam ta příslušná ministerstva nejednají jako správní orgány. A ano, existují určité typy pravomocí veřejné správy, které jsou propůjčeny komorám (advokátní, lékařská) či jednotlivcům (lesní stráže atd.)… Ale nápad na outsourcování úkonů správního řízení advokátům, pod které se budou úředníci správního orgánu jen podepisovat pro dodržení formy, to považuji za strašnou nehoráznost. Správní orgán to musí zvládat sám. Můžeme se bavit o tom, že by bylo vhodné posunout stavebního úřadu zákonem na jiný správní orgán, ale rozhodně to není možné řešit formou „šedivého“ outsourcingu.

Jarek

Tak legislativní návrh nevadí, ale příprava odpovědi na námitku vlastníkovi pozemku z Dubče je problém? To je pozoruhodná logika…

Armin

I outsourcing legislativy má od ideálu daleko. Ale ten návrh ještě projde LRV, třemi čteními v PS včetně výborů, Senátem, musí jej podepsat prezident, mohou být podávány pozměňovací návrhy a text může být výrazně přepracován.

Ve správním řízení se rozhoduje o konkrétních právech a povinnostech konkrétních osob v konkrétní věci. Pokud by úkony a rozhodnutí psali advokáti a úředník to jen podepisoval, tak je to degradace právního státu a veřejné správy a úplné ignorování toho, že máme nějaký ústavní pořádek, zásady správního práva a pravidla správního řízení. To, kolika lidem zde to připadá ok, mě děsí.

Jarek

Odpovědnost za výsledek je samozřejmě na příslušném úřadě, takže je více než vhodné si to před podpisem přečíst a zkontrolovat.
Proces ani ústavní práva se nemění, jen ze kapacitně a odborně zlepšuje. Že si celý den sedíte na vedení, protože zřejmě na podobné instituci pracujete a „nikdy se to tak nedělalo“, asi není můj problém…

Démon

Tak mimoň je tu pouze jeden.

Jen tak

nejvetsi problem internetu je v tom, ze tam muze diskutovat fakt kazdy.

Tomáš

Takže když advokátní kancelář sepíše rozhodnutí správního orgánu, je to v pořádku, ale jakmile advokátní kancelář sepíše nový stavební zákon, je to klientelismus a developerská lobby. Kde je tedy ta hranice?

Tomáš

Stavba nezačne dříve než ke konci roku 2022, spíše až v roce 2023. Jakékoliv dřívější termíny zahájení stavby jsou vylhané a mají za cíl pouze zmást veřejnost, že se bude brzy stavět. I kdyby nedošlo k soudnímu napadení ÚR, rozkladu SP nebo odvolání neúspěšných uchazečů k ÚOHS, tak to není reálně možné. Pak je třeba počítat 3-4 roky na stavbu. Zprovoznění tedy nejdříve v letech 2026-2027.

Mirek

Tak hlavně že to má Kremrole na koho hodit. Příště bude moct za zpoždění stavby uklízečka, co omylem vyhodila projektovou dokumentaci

Joska

Rozmyslete si, co říkáte! Takhle radit, jak se mají příště zachovat…

Mirek

Koukám, že mínusáři si neuvědomují, že ANO má min. dopravy už 6 let, kdyby jim na tom záleželo už to mohlo být před dokončením. Pan Kremrole místo toho veřejně haní městskou část, že to nedopatřením zdrží o jednotky, možná jeden měsíc

Jarek

Určitě, stačilo by aby jí soud nesestřelil územko a nevypršela EIA a byly na to všechno někdy za Bárty peníze a pozornost.