Kremlík odvolal šéfa firmy, která připravuje jednotnou jízdenku, povede ji Paroubek
Vladimír Kremlík představuje elektronickou dálniční známku. I na jejím provozu by se měl Cendis podílet. Foto: twitterový účet Vladimíra Kremlíka
Ministr dopravy Vladimír Kremlík odvolal z funkce ředitele státního podniku Cendis Jana Chovance. Navázal tak na dřívější personální změny v
Předbíhač…
Paroubek je spojen se soukromými dopravci. Nejsem si zcela jistý, co konkrétního dobrého to přinese. Jediný, kdo tady dlouhodobě vyskakuje, že má být státní tarif jsou ČD. Je to největší dopravce, překvapuje mě, že tam nemá zastoupení.. Ano, Jančura by sice taky příznivce jedné jízdenky, jen úplně nevím, jaká je jeho konkrétní představa..
Jan Paroubek pracoval i u Českých drah. Je tam kvůli svým schopnostem, ne příslušnosti k dopravci.
Prosím, toto je jiný Jan, zloděj nicku; se mnou, původním Janem nemá nic společného (jak je vidět z dikce i syntaxe).
„Jediný, kdo tady dlouhodobě vyskakuje, že má být státní tarif jsou ČD.“
Až na to, že ČD ani nenapomáhaly vzniku jednotného tarifu, aktivně to sabotovaly během výběrek, a teď to používají jako páku na zdržování liberalizace. 🙂
Dále viz Honza Sůra. Jan Paroubek prošel většinou dopravců, kteří se teď do SJT napojují a nebo kteří se tady o liberalizaci v poslední dekádě pokoušeli. I ti už v ČR neexistující.
To jsem zvedav, co vsechno na toho Chovance vyleze…kolik penez tam mel a hlavne za co.
Uvádět jako jeden z důvodů pro odvolání „nejednoznačné vymezení možnosti čerpání příspěvku na stravování,“, to mi připadá jako styl kdo chce psa bít..
„Cendis úkoly nejen kolem mýta zvládl skvěle, tým vedený panem Chovancem dobře funguje.“
Řekl bych, že tohle je ten důvod (jak v ČR překvapivé)
Myslíte jako že nikdo nesmí převyšovat (mizernou) úroveň práce MD, jinak bude po zásluze potrestán?
Jo, to by vysvětlovalo ty neustálé personální veletoče skoro ve všech podřízených organizacích.
„Dalšími důvody je absence mzdového řádu, nesoulad organizačního řádu s organizačním schématem, nejednoznačné vymezení možnosti čerpání příspěvku na stravování,“ – prostě když nejdou najít žádné objektivní věcné důvody, tak se začnou vytahovat takovéhle formality.
Pokud někdo nezvládne ani ty nejzákladnější jednoduché věci, těžko lze spoléhat na to, že ukočíruje nějaké komplexní odborné projekty. Čímž neříkám, že Chovanec na tom byl hůř než mnohé jiné státní a veřejné úřady a firmy…
Takže zbabělá nula Kremlík nechala odvolat na základě doporučení naprostého pitomce Ščerby (vězeňská služba ví, proč se ho zbavila) ze zástupných důvodů kvalitního ředitele, který provedl Cendis těžkým obdobím zrodu a přivedl jej k zisku… Panu Paroubkovi (dle mých informací je to odborník a profesionál) naprosto nezávidím fungování pod neschopným nezaměstnatelným Ščerbou pro ministra bez koulí. A čekejme, kteří trafikanti se brzo objeví v Cendisu se statisícovými platy a nulovým výkonem :-(((
…a, první palec dolů; zjevně komentář R. Ščerba úspěšně přelouskal (potlesk). Pojďme se jej tedy zeptat na pochybné působení na Fondu dalšího vzdělávání (několik TO), na “úspěchy” ve vězeňské službě, na úzké vazby na známého šíbra Miroslava Formana, na výlety za panem A. Houškou… R. Ščerba je velice zajímavá osoba; není náhodou, že je na Cendis cpán plnou parou. Uvidíme, kolik JŘBU prosadí a koho všeho nechá zaměstnat na poradenské smlouvy. A pojďme též pozorně sledovat, jaké benefity bude z Cendisu pobírat sám. Nu, není divu, že Chovanec překážel. Bojím se, že slušný profík Paroubek bude za chvíli překážet též… Číst vice »
Vzhledem k tomu, že nám oba pánové odmítají poskytnout životopisy, budeme rádi za další informace. Zejména vazba na pana Formana, klidně napište na sura@zdopravy.cz
Dobrý den, momentálně nejsem u své dokumentace. Po svátcích zasednu a rád Vám napíši vše, co vím. Nerad bych byl nepřesný; žel, bez podkladů nedám dohromady přesná data. Jsem rád, že patříte k nebojácným…
Máte to v mailu…
J. Chovanec je odbornik a firma funguje dobre. Kdyz se chce najit tak se nejaky ten vroubek vzdycky najde. Ve strukture firmy mi od rijna ale chybi jmeno puvodne druheho zastupce reditele, LH. Takze personalnich zmen bylo asi vic…
„Vroubek“ – tak když ví, že mu šlapou na paty, tak tam nemá mít bordel.
Kdo chce psa bít, (nějakou) hůl si najde vždycky – a v suchých oblastech se dokonce přímo kamenuje …
Pravdou je že celostatní systém jízdného je už od prvopočatku jeden velký omyl. (systém, cena, datum uvedení) a na kolik milionu už ten paskvil vyšel? Zatím máme jen jeden matematický vzorec pro výpočet jízdného…
„Jen“. A taky uzavřenou betu celého API, které už integrují dopravci.
Tak na integraci mají ještě 13 měsíců… A to píšeme rok 2019 (ne 1998) a potom cestující zjistí jak je to drahé…
V květnu už poběží první omezený live test. Dokončit programování 31. 12. 2020 a spustit to bez testů… něco takového může předpokládat jen blázen.
No, a nebo se k termínu aktivace jednotného státního tarifu změní také předpisy o státních slevách z jízdného a ty začnou platit jen pro jízdné podle toho státního tarifu a u jiných tarifů už je pak stát nadále nebude kompenzovat – i když si dost dobře neumím představit, že by se někomu takové rozumné opatření podařilo prosadit (třeba proto, že Jančura – ale asi i další).
Bude to stát 1, 25 Kč/km a je to drahé a přitom nedávno jsme četli, že pro cestu na SK je levné 2 Kč/km s těmi správnými dopravci ČD a ŽSSK, tak to je trochu schizofrenie.
Jak mohou tvůrci SJT za impotenci vedení ministerstva a následně poslanců včas schválit příslušné změny zákona?
Kde se teda stala chyba?
https://zdopravy.cz/ministerstvo-zvazuje-ze-jednotny-tarif-do-vlaku-zavede-uz-letos-25303/
Bylo to přání, které narazilo na realitu, že průběh projektu neurychlíte lineárně přidáním dalších programátorů.
Hlavně při situaci, kdy to musí integrovat i dopravci, kteří mají své (omezené) kapacity na vývoj a do toho tady běží na dráze během roku 2019 připrava docela zásadních projektů pro alternativní dopravce, kdy musí řešit vozidla, lidi a kromě SJT i většinu českých IDS… v době, kdy toto vyšlo, se teprve ladily přístupové smlouvy, které měly SJT vymezit. Stejně tak se v průběhu roku připomínkovala tech. dokumentace jednotlivých částí, aby se našel nejsnadněji realizovatelný kompromis pro všechny.
Cenu lze snížit. I ty prvky relačního jízdného a slevových karet, které tam chybí, by se tam daly dodělat, to není ten hlavní problém.
Kdyby se snížila cena, nemuselo by býti ani potřeba tolika „nechci slevu zadarmo“.
Plácáš nesmysly, protože to umožní pořádně hrábnout do monopolu ČD, Olovrante?
V 50 lidech dělají obrat 70 milionů? V soukromém sektoru by tohle už dávno byla firma na zavření.
1,2 mega na osobu a rok. 100.000 na osobu a měsíc. Kdejaký projektant na vlastní noze je na tom hůř.
Tak jo, no 80.000 superhrubé (=mzdové náklady) je málo.
Většina IT jede jako OSVČ, takže spíš 80 tisíc netto. 🙂 To je dost slušné i v Praze.
To není výrobní nebo stavební firma, kde obrat dělají stroje. Tohle jsou samí úředníci, pár analytiků a programátorů. Prostyě jen lidská práce.
A přesně proto, co jste napsal je obrat nepřiměřeně nízký. Nezapomínejte na superhrubou…
Taky jste se lekli, že to bude Jirka?
Takovej jeden ministr dopravy už tam seděl. Jmenoval se tuším Zdeněk Žák a kromě ŘLP na které neměl odvahu personálně rozesral úplně všechno. Jinak po něm nezůstalo kromě smradu nic. Vlastně ne – dodnes nám díky němu chybí těch osm Railjetů. Jinak proti panu Paroubkovi nemám vůbec nic.
Žák se snažil se rozesrat i ŘLP, ale za vedení se postavili všichni zaměstnanci včetné řídících kteří pohrozili stávkou tak sklopil uši a vypadl. Moc mě mrzí, že jsem se toho tehdy nemohl zúčastnit.
Mýlíte se. Chybějící railjety jsou dílo jiného odborníka.
Ale kdepak. Ten jiný odborník to dostal nařízeno od výše zmíněného borce ministra…
Jak jsem já poznal „odborníka“ , tak to byla iniciativa „zdola“, podložená akademickým titulem. Vlezle radostná, že někomu jinému zkazil záměry. V budově bývalého ONV v tom 21 000 městečku na něj ještě dnes vzpomínají úřednice „dékápky“ s lehkým mrazením, jeho mstivost, vychytralost, prospěchářství a lhavost na nich zanechala veliké stopy. Otázkou zůstává, jak je možné, že se člověk s takovým profilem vypracoval do pozice ze které mohl ovlivnit nenákup RJ. Anebo právě proto?
Jo Zdeněk Žák, ministr dopravy ve vládě Jiřího Rusnoka. Jeho hlavní náplní bylo vyřídit si staré účty se Žaludou. No a protože Railjety byly Žaludovo dítě, odnesly to ony.
ANOistickému stádu ovcí to je stejně jedno a nás ostatní to bohužel nepřekvapuje…
Je pan Chovanec ve Straně? A neodmítl jen tak třeba do Strany vstoupit? Kdysi dávno to býval důvod pro vyhazov.
Neřeším Chovance nebo Paroubka ale fakt, že podržtaška StBáka Babiše personálně úkoluje ministra vlády a ten si to nechává líbit.
Kremlík je jen další nula v řadě odporných, trapných a prolhaných nul s titulem ´“ministr dopravy“…