Kremlík: 87 miliard do staveb, ŘSD jako akciovka a vize dálniční sítě do roku 2050

Oprava dálnice D10. Autor: COLAS CZOprava dálnice D10. Autor: COLAS CZ

Ředitelství silnic a dálnic se do dvou let změní na akciovou společnost a na ministerstvu dopravy vznikne pracovní skupina, která

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Romanero

Jo roztrubuje to Kremlík pěkně, jak navýšil rozpočet o 5 mld. Akorát si těch 5 mld. vylhal jako neopodstatněný příjem z mýta a známek (viz idnes). Není to rovný chlap..

Jarda

Zlatý prase tomu, kdo jako první kopne na úseku 511, nebo kdo kopne někoho ze Spolku Chvalský.

Honza D.

Ten tu troubu ale rozhicoval… 👹👹👹

Rossec

To nemohla být trouba, protože co trouba ukázala, to se stalo.

michalspina

Vize dálniční sítě do roku 2050? Postavit úsek Říčany – Běchovice, možná ten kousek u Mikulova, a jít od toho. Generovat další silniční dopravu není zrovna to, co bychom potřebovali, a v roce 2050 už bude stavba dálnice anachronismem, jakým jsou dnes uhelné elektrárny.

...

To jděte říct lidem do Miličína, do Vysokého Mýta nebo do Jaroměře.

Vladimír Bílý

… Náchoda, Břeclavi, Přerova, Frýdku-Místku …

LKB

Až bude každý mít v roce 2050 osobní “vznášedlo”, stejně se bude muset létat zejména nad sebou v koridorech, jinak by to nešlo udržet z hlediska externalit a životního prostředí. Takže dálnice a silnice 1. třídy nadále budou v krajině významné. I dnes koridory pro letadla a vrtulníky s výjimkami nevedou např. nad národními parky, zónami atd.

Hanzi

Takze v roce 2050 budem jezdit na koních nebo jak to bylo myšleno?

XXXD

Vy byste měl jít do státní správy, když takhle pěkně umíte věštit z křišťálové koule, co v roce 2050 bude užitečné a co ne. To byste nám ušetřil spousty prachů.

marty-t2

No a kde budou ty skvělé nové samořídící stroje o kterých sní soudruzi v německých automobilkách jezdit ? Pardon, myslím tím stroje fungující na vodík nebo elektřinu – takže kde budou šustit ?

Frantisek

Hlavně mi chybí nějaká ucelená strategie zvažující všechny aspekty dopravy kromě vysněného zlatého prasete (t. j. zdánlivého finančního růstu jako jediného sledovaného parametru). Mimochodem, když se tak pěkně rozšoupne na silnicích, to asi už ze železničních staveb nebude vůbec nic, a tento v zásadě nejúspornější druh dopravy potichu zmizí, když i na slabší dálkové tangenty bude mít primárně dálnice. Jaksi se zapomnělo, proč dopravní módy kombinovat podle jejich výhod namísto jejich vzájemného soutěžení, a že čím méně dopravy je potřeba, tím lépe pro všechny.

Radovan Komínek

Nebojím se toho, že by se v budoucnosti nedostalo na železnice. V dalších programovacích obdobích chce Evropská unie snížit razantně dotaci na silniční stavby a ponechat maximální příspěvek u staveb železniční a vodní infrastruktury. Vzhledem k tomu, že nejsme schopni jako stát budovat dopravní infrastrukturu bez dotací Evropské unie, tak se momentálně silniční stavby urychlují, což není nic špatného. Železnice se určitě budou dělat a nedivil bych se, kdybychom se dočkali toho, že stejní lidé, kteří tvrdili, že vodní cesty jsou nesmysl, začnou tvrdit, že je to vynikající věc, protože prostě na to budou dotace a stavět a investorovat se… Číst vice »

Lektor

Nejsme schopni? četl jste článek? 70 miliard z národního, 17 miliard z EU…

Radovan Komínek

Dobrý den,
jestli máte na mysli článek na stránkách zdopravy.cz, tak tam se mluví o podílu dotace EU na rozpočtu SFDI nikoliv o celkové výšce dotací EU na stavby.

LKB

František: “čím méně dopravy je potřeba, tím lépe pro všechny.” Nesouhlasím s Vámi, tímto byste znevyhodnoval mezinárodní obchod. Ale jinak lze souhlasit s tím, ze je nutno kombinovat jednotlive druhy dopravy. Ale nechápu, proč je nechat soutěžit? Soutěžení způsobů dopravy přináší inovace, z čehož mají užitek zakaznici.