Královéhradecký kraj začne příští rok stavět novou silnici u Náchoda za půl miliardy korun
Silnice II/303 u Velkého Poříčí. Foto: Google Street View
Stavba má začít příští rok v létě, úsekem denně projede 12 tisíc aut.
Stavba má začít příští rok v létě, úsekem denně projede 12 tisíc aut.
Hodně potřebná stavba. Hodně pomůže jak řidičům tak i obyvatelům Malého Poříčí. Ještě by to pak chtělo vyřešit průjezd Hronovem, ať už postavit obchvat, nebo alespoň přesunout hlavní průtah mimo náměstí.
Jak ale řešit průjezd mimo náměstí? Zlikvidovat mámám a starým lidem park a naservírovat dopravu jiným pod okna?
Chce to systémové řešení, v osobní dopravě nabídnout suprovou, tedy rychlou železnici, v nákladní nevozit šrot, dřevo, vodu… po silnici.
Možnosti by se jistě našly, podobně jako v jiných městech. Od jednoduché přeložky po nábřeží z druhé strany řeky po zbourání těch továrních hal mezi řekou a železnicí (podle leteckých snímků stejně vypadají zralé k demolici) a kompletní přestavbu toho území spojenou se stavbou nové silnice. Mimochodem, případnou přestavbu toho území by bylo vhodné spojit i s přestavbou železnice: zdvojkolejněním mimoúrovňovým křížením se silnicemi, případně i přesunem nádraží blíž k centru a vybudováním společného terminálu s autobusy. Ta železnice z Náchoda do Meziměstí má potenciál stát se významnou mezinárodní trasou směrem do Polska, ale předtím by bylo třeba ji dost… Číst vice »
Tak možnosti by se asi našly, pokaždě by to někdo odnsl. Hronov je v údolí a tak jakákoli přeložka znamená, že povede vždy někomu pod okny, na znehodnocení parku jsem upozorňoval.
S tou železnicí bych souhlasil, jsem příznivcem kolejí. Bohužel váš návrh rozhodně nejde ruku v ruce se státní politikou, prioritou je silniční doprava. Takže i spojka bude úspěch.
Vysokovská spojka kde?
Napřímení Náchod_Česká Skalice
Naprimeni by se dělalo současně s Vysokovskou spojkou. Čekal jsem ze to kraj bude více tlačit když je ve vedení kraje teď dost lidi z Náchoda.
Napsal jsem to nepřesně, spojka by odstranila 2 úvratě.
V nedohlednu.
Tu ale nebude stavět kraj, žeáno.
Ne tu bude stavět stavební firma.
Na rozhodnutí o stavbě má kraj docela zásadní vliv.
obchvat Jaroměře přichází pozdě, a obchvat Náchoda ještě déle, až poláci spustí svoji dálnici z polska v Královci, tak bude stejná situace jako byla léta v Náchodě v Trutnově – zase na dlouhá léta.
Domníváte se, že je lepší řešit následek, než příčinu?
pozdě !!!!
Lepší pozdě, než vůbec.
Mezitím vysokovska spojka pro železnici v nedohlednu. Absolutní bída a neschopnost vedení SŽ v přímém kontrastu s krajem a ŘSD.
Domnívám se, že o věci nerozhoduje SŽ, ale centrání komise MD. Studie proveditelnosi údajně vyšla, ale jinak je krásně vidět, jak stát „převádí dopravu na koleje“.
Vysokovská spojka za cenu 1-2 miliardy by zkrátila jízdni doby HK – Náchod-Broumov o desítky minut. Je težké pochopit proč se stále o ní jen mluví a mluví. A takových míst je na česke železnici více.
Jmenujte.
Petrovická spojka. Tam je to navíc bez tunelu, jen dvě výhybky a zatáčka v lese. A nic.
Má to ale nevýhody, nezrychlí tolik, co Vysokovská a vyhne se uzlu.
Ne pokud je tím uzlem Hradec 🙂 Vyhne se nevyhnutelně Týništi.
Ano, je o Týniště. Petrovická spojka neřeší situaci na Broumosku.
Řeší ale spoustu věcí pro úsek Václavice – Nové Město nad Metují – Opočno – Bolehošť a přilehlá území, ze kterých se kvůli neexistenci Petrovické spojky do Hradce jede vlakem déle než na kole.
Pokud mám správné informace, tak rozdíl mezi Vysokovskou spojkou a Petrovickou je asi 11 minut. Pro Broumovsko má každá minuta cenu zlata. Pro dojíždějícího je to pochopitelně dvojnásobný čas. Broumovsko je dokola sevřeno hranicí a je „vybaveno“ CHKO, tedy jasné omezení aktivit. Místa, která jste vyjmenoval jsou naprosto v jiné situaci, na rozdíl od výběžku příležitosti dosloa dokola.
Spojka v Kostelci u Jihlavy.
Druhá kolej Brno-Přerov
Další 2 koleje Přerov-Hranice
Krušnohorský tunel
Plzeň-Německo
Bezděčínská a Všejanská spojka
Zdvojkolejnění Velký Osek-Hradec Králové-Choceň
‚
Mělo by se tohle odsunout kvůli Vysokovské spojce? Je důležitější než tunel Praha-Beroun?
Jde o to, co si představujete pod slovem důležitější. Jinak srovnávat tunel Praha -Beroun s Vysokovskou spojkou, to snad nelze brát ani jako žert.
To, že se staví třeba dálnice snad neznamená, že se bude dávat do srovnání s regionálnísilnicí.
Domníváte se, že vylidňující se regiony počkají s vylidňováním kvůli velkým stavbám?
Tak ona i trať HK – Náchod – Meziměstí (s odbočkou přes Broumov do Kladska především pro nákladní vlaky kvůli menším sklonům) by po dostatečně velkorysé přestavbě mohla hrát pro spojení do Polska podobně významnou roli jako trať přes Domažlice do Německa. Ale tomu by bylo třeba patřičně přizpůsobit i parametry zmíněné Vysokovské spojky.
Nákladní vlaky vám těch 25 promile v tunelu objedou přes ty dvě úvratě.
No, ono se o ní mluví jen před volbama. Jinak vůbec.
Tam je třeba začít druhou kolejí a zrychlením úseku HK – Jaroměř – Česká Skalice, jinak by se další nové vlaky z Náchoda na ten přetížený úsek stejně nevešly. A jen to by vlaky do Náchoda zrychlilo podobně jako Vysokovská spojka.
Chápu to tak, že šílené proporce křižovatky mezi obchvatem Náchoda a řešenou silnicí vycházejí jednak z ostrého úhlu a hlavně z rozdílné nivelety obojího v prostoru kolem hraničního přechodu. Budiž.
Ale rád bych viděl přesný nákres, jak a kudy se v každém směru od Hradce na Broumov pojede. Nejsem inženýr, ale z toho plánku mi to ani po zvětšení není zcela jasné.
Zde: https://www.khk.cz/assets/kraj-volene-organy/tiskove-centrum/aktuality1/Plan-prelozky_1.pdf
Ta křižovatka s I/33 je vyloženě nešťastná. Tady je vidět že zde vůbec nefungovala koordinace mezi krajem a ŘSD. Mezi I/33 a II/303 je mnohem větší provoz než po I/33 do Polska. Dávalo by tak smysl nahradit tu stykovou křižovatku, kterou tam plánuje ŘSD právě kruhovým objezdem a napojit silnici II/303 přímo. Vůbec nechápu proč někdo zvolil řešení se stykovou křižovatkou, kde budou proudy z vedlejší téměř o víc jak 40% větší než na hlavní.
Výhledově navíc význam I/33 pro přeshraniční spojení ještě klesne s dostavbou D11. Pak bude ten nepoměr mezi provozem na hlavní a na vedlejší ještě větší.
Jakou stykovou křizovatku myslíte? Ta přeložka se napojuje přes kruháč, I/33 ji přechází po mostě.
Tam se napojí na v té době již bývalé vedení I/33, protože tou dobou bude již stát obchvat. A pokud pojedete po obchvatu, tak abyste se dostal na ten kruhový objezd tak budete muset z obchvatu sjet přes stykovou křižovatku a dát přednost autům jedoucím z Polska.
Aha, takže jde o tu chybějící rampu I/33 -> Náchod. To máte pravdu, to je docela stupidní.
Tak zatímco na Polsko jede prevazne tranzit, který Náchodem jen projíždí a pojede tak po obchvatu, tak na Hronov to bude z velké části právě místní doprava z/do Náchoda, která po obchvatu I/33 nepojede. Navíc nelze porovnavat navesovou soupravu k osobnímu autu 1:1, např z hlediska kapacity okružní křižovatky se kamion násobí koeficientem 3… každopádně ale souhlasím že celý uzel by si asi zasloužil jiné komplexnější řešení
Bude se na ten kruhac teda mozne dostat z chystaneho obchvatu Nahoda, ano nebo ne? Z letáku RSD to neni zrejme a i ten vykres ma male rozliseni abych videl, jestli je tam odboceni skrz Tcko anebo jen najezd/vyjezd smer PL.
Z obchvatu to půjde jedině odbočením doleva na tom Téčku.
Vyloženě si to říka o přimou větev z toho oblouku za téčkem, pěkně s připojovákem na II/303 směr Hronov.
Té relativně malé okružce by to ulevilo a byla by to slušná časová úspora výměnou za pár metrů asfaltu v celkem jalovém území, kde by to nikomu nemohlo vadit.
Tady je dpf: https://www.khk.cz/assets/kraj-volene-organy/tiskove-centrum/aktuality1/Plan-prelozky_1.pdf
Paráda, díky. Je tam firma a šroťák. Po severním kraji toho šroťáku si to říká a zkratku.
Bude, ale trochu nebezpečně, protože se bude muset z obchvatu na jeho konci odbočit vlevo úrovňově přes směr.z Polska. (Je to vidět ve vizualizačním videu.)
Co je na tom nebezpečného? Standardní téčková křižovatka, kterou nás všechny učili v autoškole…
Nebezpečné to bude kvůli silnému provozu, zejména kamionů z Polska.
Co je to za argument?
Tak zrovna o kamionech se nedá tvrdit, že by tam lítaly hrubě přes kilo a tudíž rychlostí špatně předvídatelnou.
Některá jinak bezpečná řešení s nárůstem hustoty dopravy přestávají postupně fungovat a stávají se rizikovými. Uznávám, že tohle se v autoškole neučí…