Královéhradecký kraj definitivně oznámil výběr dopravců na železnici. Nové smlouvy přinesou lepší vozidla
Regionova u Teplic nad Metují. Foto: České dráhy
Nové smlouvy v pěti oblastech přinesou zlepšení nasazovaných vlaků.
Ideálně hodinový takt, už z Pardubic 2×844, jeden ze Starkoče až do Svobody, druhý do Broumova, jednoduché, rychlé, spravedlivé, komfortní. V létě v sobotu dopoledne posilová třetí jednotka jako přímý vůz do Adršpachu, která tam může o víkendu pendlovat a v neděli navečer se vrátit domů. Pro šotouše, pár cestujících směr Praha s pro udržení pár opravdových lokomotiv v Trutnově nechat denně R 932/931 plus navíc 929 v pátek, 921 v sobotu do Trutnova a 924 a 922 v neděli z Trutnova.
Obávám se, že trhání v prostoru 032 + 027 není možné splnit všechny 4 Vámi kladené požadavky. Trhání ve Starkoči by bylo jednoduché, spravedlivé a komfortní, ale určitě ne rychlé, současný systém není spravedlivý a případné střídání destinací zase nebude jednoduché. Náhodné výstřely v klasice nebudou ani jedno.
Přesně tak. Když už, tak kompletně všechno v těch rozpojovacích motorácích. Náhodné výstřely = stav, kdy u malého počtu spojů nebude možné připojovat/odpojovat ve Starkoči jednotku od/do Broumova, takže neefektivní oběhy atd.
Tzn. když už (pokud tedy), tak kompletně všechno v motorových jednotkách. Anebo vůbec.
Anebo tedy rozpojovací motorové jednotky ve 2h taktu – na Sp vlacích při souběžném zachování pražských rychlíků (+ na nich navazujících přípojích ve Starkoči, ale i v takovém případě by tam ty přípoje měly cca 80min. prostoj).
Myslím že na papíře jde všechno, ovšem praxe je jiná, co když se ty dvě jednotky ve Starkoči nesejdou, to bude jedna na druhou čekat,?. Nebo druhá pojede potom
To asi těžko nová dopravní cesta. Ještě to bude zajímavé.
Rozvěsit dvě jednotky bude rychlejší než přestup 60 cestujících se zavazadly. Hlavně těch, kteří začnou přemýšlet o přestupu když už vlak stojí minutu u perónu.
Stát má svojí dopravní firmu ČD,tak není nutno dávat vykony soukromníkům, kteří nižší cenu mají na úkor údržby, tj. bezpečností,a zaměstnanců. Jde pouze o to zlikvidovat ČD,jako předtím ČSA. Rozkrádání státního,neboli privatizace stále pokračuje, dokud je kde brát.
Ano přesně tak bohužel máte pravdu…
Tyto výkony ale nezadává stát, ale Královéhradecký kraj, pro kterého jsou ČD, a.s., úplně stejně cizím dopravcem jako např. GWTR.
A můžete ty vaše slinty nějak doložit?
Ale přecedó, on má pravdu!
Mno, stačí si vzpomenout za kolik se jezdilo Ova-Praha, nebo Brno-Praha
A jakej hnůj vozy tam jezdily. Nebejt soukromníků, tak je to tak doteď. Pokud se vedení ČD neprobere tak přijdou o všechno.
Stát má v držení akcie jednoho z dopravců. Kraje i stát u tohoto dopravce objednávají výkony a platí za to nemalé peníze. Tento státem vlastněný dopravce byl podpořen už několikrát nejrůznějšími cestami, kdy si od něj stát koupil to, co mu původně bezúplatně převedl. Přes tyto finanční injekce není vozový park celkově nic moc a žádné dividendy svému vlastníkovi (státu) ta a.s. nevyplácí. Proto je celkem logické, že stát nebo kraje objednají výkony u jiného dopravce, pokud jim je nabídne levněji a nabídne i srovnatelná nebo lepší vozidla. To, jestli tento dopravce vyplatí svému vlastníkovi dividendy může být státu celkem… Číst vice »
854 jsou nadčasová vozidla. I když jsou stará cca 50 let, po modernizaci (včetně přívěsných vozů) plně splňují požadavky dopravce. Nyní se vedou někdy nesmyslné diskuze o tom, co kde bude jezdit. Dopravce má nějaký systém a ví toto nejlépe.
Ne, nesplňují:
– chybějící nízkopodlažnost (navíc jen strmé schody – vlivem toho, že jsou jen dva)
– dost nízká kapacita vozu (naopak dost místa zabírá část pro motor) = je potřeba k němu řadit další vůz.
Požadavky dopravce splňuje kdejaký kopřivák. Tady se ale bavíme o požadavcích objednatele…
A malej dotaz jak jsou staré a odpovídající vozidla soukromíku a druhá otázka je poruchovost
. Dnes stačí do starého krumplu WiFi a zasu ka 230V.
854 jsou krásné. mam je rád, vč. privesnych vozů Bdtn. ale lehce se obávám, že skupina milovníků řady 854 bude značně menší než skupina jejich zavilych odpůrců…
Ano 854 jsou nadčasová vozidla a ještě dlouho by mohla jezdit stejně jako 845.
Pane Králi, vy jste buď mazaný provokatér, nebo beznadějný zabedněnec žijící v osmdesátých letech minulého století.
Požadavky dopravce možná. Požadavky cestujících ani omylem. K nástupu je pomalu potřeba žebřík a vysokohorskej průvodce, vevnitř je od motoru hodně vysokej hluk. Když se za to přidá přívěšák, tak to nejede pomalu ani z kopce.
Uvnitř 854 rozhodně není větší hluk než v 843. Na denní dojíždění je 854 s vlečňákem luxusní. Pohodlné sedačky, dost prostoru a díky absenci klimatizace i tiché. I ta Pesa je pro cestujícího uvnitř hlasitější než 854. Zkuste se zeptat cestujících, až to začne jezdit, co považují za lepší.
proč tu jsou jen dva extrémní názory… ano, 854 není nejtissi vozidlo, není ani nedynamictejsi a rozhodně není nizkopodlazni. ale je obdobné vysokopodlazni jako rychlíkove vozy, kde nějaký extra tlak na nízkopodlaznost necítím. dynamika není moc odlišná od jinde zavadene „zanovni“ 628/845. hluk je vyšši než u 845 ale nižší než u 843 (můj subjektivní názor). privesaky Bdtn jsou pak úžasné. a s moderním WC, které mnohdy není ani na rychlíku, mnohdy dokonce ani není u soukromnika. s Desirem to asi projede na plné čáře dle objektivnich parametrů. u mne subjektivně ale nikoliv, mám prostě hydry rád a nepotřebuju nizky… Číst vice »
To už taky dlouho nechápu… 854 už 5 let někteří považují za největší šrot u ČD, třeba na diskuzi v Kreportu, najdete víc příspěvků o tom jaké to jsou ujčené líné popelnice, než u 810 či Regionov… Dokonce jim snad (podle počtu příspěvků) nevadí ani stará Bdtn s koženkou… Ale 854 patří do šrotu… Ale rozhodnutí poslat 843 do Trutnova je pro mě těžké pochopit… Nevidím (kór jestli je to jen dočasné řešení) k tomu žádný důvod. Tam kde by se 843 hodila stejnak jezdit nemá. (Místo 854 do Letohradu a na Sp Starkoč – Broumov) Tam by se o… Číst vice »
Souhlasím s Vámi v tom, že 854 jsou nadčasová vozidla. Dokonce mi po rekonstrukci přijdou lepší než 843, tudíž mi trochu uniká, proč by 854 měly vystřídat právě 843. Jinak s vámi nesouhlasím.
854 je na úrovni 20. století.
Zaslechl jsem, že by se u GWTR mělo jednat o nové 813/913, neboli Mravce (jezdí u ZSSK nebo u KŽC). To bych se vůbec nezlobil 🙂
Žádnej zázrak, ale asi nic lepšího nového tu čekat asi opravdu nemůžeme… Ale jetá RS1 po reko by byla lepší
A ta RS1 by byla určitě i tišší…a tak nějak…přehlednější…
Obávám se, že RS1 nebude kompatibilní s kolejovými obvody.
A s těmi by byl problém kde? Mám za to, že od Hronova vejš by už měly být upravené.
Spíš do Hronova ne? Revitalizace výš nešla… A lokálka přes Adršpach je už úplně jiná trať. A o té se říká, že spadla do chřtánu GW Train.
To ano, ale měl jsem za to, že se kolejové obvody upravovaly. Samozřejmě asi ne v rámci optimalizace…
813 je další verze reinkarnace 810 na něco jiného ……… do šrotu s tím.
Konečně nějaká dobrá zpráva. Tak by to mělo vypadat… Na hlavních vytíženějších tratích a lokálkách s vysokou frekvencí ČD kvůli síťovosti, přehlednosti, jednotnosti služeb,… a na menší lokálky a různé specifické tratě (úzkokolejky, přeshraniční lokálky, turistické linky, případně mezinárodní příkežitostní spoje, viz Jančura do Chorvatska,…) soukromník. Tento kraj by měl jít příkladem Půtovi a všem krajům s podobnou mentalitou.
Příkladem všem krajům může jít Plzeňský, který je schopen dopravce vysoutěžit v otevřené soutěži. Všechny ostatní jsou pouze různě neschopné v tom takovou soutěž vypsat a dotáhnout ji do konce. Včetně Královéhradeckého. Neschopnost se liší pouze v tom, jak moc ochotně nabagrují výkony bez soutěže vybranému dopravci a jak moc porovnávají jiné nabídky. Standard služeb neurčuje dopravce, ale kraj, ten je zákazníkem.
Síťovost a další pořádně zajistí IDS. Možnost jet na jeden doklad zajistí třeba NTR a SJT.
NRT je fuj, je to předražené. A nehledě na to, že to jiní dopravci než ČD neuznávají.
Oni by to docela klidně i uznávali. Potíž je v tom, že se ČD nechtějí dělit o tržby z NRT.
Např. dopravce GWTR bojkotuje tarif NRT, má to explicitně uvedeno ve smluvních přepravních podmínkách.
Tak je to malinko jinak. Má to uvedeno v tzv. Pravidlech pro odbavení cestujících v mezinárodní přepravě.
„Dopravce GW Train Regio neuznává mezinárodní jízdenky vydané podle tarifů SCIC-NRT a
SCIC-EWT.“
14 IDS = 14 sítí? To je parodie na síťovost. Aspoň jestli tomu pojmu rozumím.
tak dobrá zpráva to pro CD jistě je. ale je varující, že proti konkurenci velmi často prohrává cenou i jinak. jak v soutěžích, tak rozstrelech. bohužel bude nutné si přiznat, že objednatele vysokopodlazni motoraky střihu CSD už moc nechtějí, dtto brejlo-osobaky/rychliky… kdybych to vypisoval ja, tak to dopadne jistě jinak, jenže by mne asi umlátilo okolí…požadavek na vozidla…alespoň jedna bardotka a jeden brejlovec s blesky…by asi neprošel ani přes UOHS, natož přes cestující. naštěstí díky krajum jako olomoucký, jiho- a středočeský, hradecký aj. má CD šanci se vzpamatovat a nabízet, co kraje chtějí. vozidla jako hydry apod ať prodají za… Číst vice »
Spojení Náchod-Hradec bude fajn. S Vysokovskou spojkou by to časově byla uplně jiná liga. Nevi nekdo jak to dopadlo se zadanou analýzou realizace spojky, ktera měla být hotova nekdy v roce 2020? diky
Správa železnic odstoupila od smlouvy se zpracovatelem
studie proveditelnosti Hradec Králové – Trutnov/Broumov. Zpracovatel neplnil…
Kdy se tak stalo? v registru to nikde nevidím. díky
Snad jen doplním, že cesta z Hradce Králové do Náchoda by pak trvala pouhých 25 minut. To by zcela zásadně změnilo postavení železnice v regionu, kde dnes hraje třetí housle.
ono kdyby se podařilo protáhnout po vlecce osobní dopravu i blíže k centru Dvora Králové a ideálně i zadratovat, tak by vzniklo další vytecne spojení. a pak jeste vylepšit ten sukafon-express-bahn přes Horice do Jičína…který by měl jít výrazně zrychlit, kdyby se chtělo…a skoro všechna větší města kraje jsou slušně napojena na Hradec. vyjma Trutnova. kde to je i o terénu a chybějícím dratum.
Za 25 minut dojedete z Hradce sotva do Skalice, ale do Náhoda ani náhodou. Tunel, netunel.
Už dnes je cestovní doba z HK do Skalice 25 minut se zastavením v Jaroměři. Takže příště si ověřte fakta, než začnete tvrdit, že za 25 minut dojedu sotva do Skalice.
Za 25 minut to dá v každém směru 1 vlak denně. A proto výraz SOTVA je naprosto výstižný.
Vysokovská spojka by byla určitě užitečná, mohla by být i základem nové rychlé trati do Polska směrem na Walbrzych a Wroclaw. Podmínkou by ale muselo být i zdvojkolejnění ideálně celé trati mezi Hradcem Králové a Českou Skalicí (určitě minimálně do Jaroměře). Jinak by tam vzniklo úzké hrdlo, kam by se všechny vlaky od Náchoda, Trutnova a Liberce včetně příměstské dopravy neměly šanci vejít.
Hejtman se z Náchoda tak uvidím zda se mu podaří něco s lepším a rychlejším vlakovým spojením Náchoda a HK udělat. Bude to běh na dloohou trat, alespon tu studii by zvádnout v tomto funkčním oddobí mohl.
Rady 843 a 460 jsou pomníkem neschopnosti a drzosti Českých drah.
Jistě, tak se tam nechají 854, které mají větší spotřebu. Nechcete jít dělat ministra financí? Mám pocit, že naše ministryně uvažuje podobně.
Úsporné a komfortní řešení náhrady 854 už tu jezdí a jmenuje se 845.
843 místo 854 je tak trochu výsměch cestujícím.
Nevím, jestli je dobré navrhovat jako adekvátní náhradu vozidlo, které je na tom trakčně hůře jak Regionova.
Jízdní doby na výkonech ex843, ex854 to zvládá, takže proč ne.
tak když budu mít jizdni doby se spoustou vaty (R14), pak to třeba zvládne i kafemlejnek s vozy Ci nebo hektor s Bixy.
jo já vím. 🙂 a tím jste jen podpořil můj argument. Pokud se v dohledné době nepočítá se zrychlením, jsou 845 na těch výkonech naprosto dostačující a vzhledem ke komfortu oproti takové 843 i ideálním řešením.
Tak ještě že jste si aspoň něco našel, abyste to s tou popelnicí vůbec mohl srovnat…
V článku je napsáno, že je to dočasné řešení než budou dodány nové jednotky Pesa.
Pobyt sovětských vojsk byl taky „dočasný“…😀
A které silně připomíná nějakého chromého stařečka…(rozjezdem)
a regina, toť odstrašující příklad, jak se to dělat nemá. (díky onomu počtu…)
Je to dočasné řešení. Jakmile dodá Pesa nové jednotky, tak jedny z prvních půjdou právě sem.
A na dalších asi 10 linek, kde je ČD už asi 7 let s úspěchem slibují…
No to by mohlo pár Regin zmizet v propadlišti dějin, nebo aspoň v České Třebové na šrotišti.
Nejdřív musí zmizet 810. Podívejte se, kolik jich v Královéhradeckém kraji nyní jezdí.
Zdá se, že ke smůle Libereckého kraje jejich plán ohledně společné linky na 030, kterou by obsluhovala Arriva, nevyšel.
Na základě čeho tak usuzujete?
No, nevim, nevim..kéž by jste měl pravdu…Jedna pani povidala, takže nevim, jestli se zakládá na pravdě, že objednávka os. vlaků na této trati byla zaprodána, přenechána lbc kraji i když tu žijí khk voliči….Zatím je to všechno na tajňocha, tak musíme čekat na ofiko oznámení.
Ta linka je hlavně zaprodáno doteď, když lbc voliči z Horek a Levínské Olešnice musí jezdit v ojetých popelnicích 810.
V tomto místě se dělí kraje a obslužnost je značně problematická. Místní jsou rádi, že Liberecký kraj objednává alespoň nějaké spoje a upřímně je úplně jedno, že je to 810. Zde se nehraje na kvalitu, ale jede/nejede. Zkuste se v sobotu ráno dostat do práce směrem do žel uzlu Stará Paka…..ano, NENÍ TO MOŽNÉ protože LIBERECKÝ KRAJ NEOBJEDNAL RANNÍ SPOJE. První sobotní spoj jede v 9h! Tomu se říká kvalitní dopravní obslužnost. Pokud zde chce člověk pracovat, potřebuje auto, protože veřejnou dopravou to není bohužel ani v 21. století možné.
Mezi Turnovem a Jičínem to je stejné do práce ani na jednu směnu tam ani zpět Nic. Hurá do aut.
Zaprodána? Vaše senilní vzpomínky na jazyk Rudého Práva jsou dojemné…
Dobrý den…včul nevím, co je účelem urážení na mou adresu….předal jsem, jak jsem slyšel od osoby na obecním úřade a taky jsem psal, že jedna pani povidala…V 86tym jsem se kvuli otcovým postojům vůči straně nedostal na obor, který jsem chtěl…v 89tým jsem kvůli svým názorům a účasti na akcích získal památku od policie, které si cestující na naší lince všimnou i dnes….Až to bude tak, jak pan Sura piše o trošku vejš, tak nebude debata o ničem a bude to fer….Tak si svoje Rudý právo….víte co…Já mám dráhu rád a je mi jedno, kdo, kde jezdí, ale ať se… Číst vice »
tohle zní…výrazně uprimneji, než ty urážky výše…
Také je zajímavé , že odkud je hejtman tam jsou přímé vlaky. Připomíná mi to jsi kdysi nějaký papalas jezdil z Prahy na chatu do Horního Adršpachu, a rychlík Krakonoš z Prahy končící v Trutnově , najednou v pátek zajížděl do Adršpachu. Či u jiného vlaku byl zájezd do Vrchlabí, aby papalas nemusel zvedat prdel., Či přednosta stanice Broumov , aby v Teplicích nad Metují nemusel přesedat na lokalku , byl jeho vlak přímý na lokalku. Tak takto se tvořily jízdní řády a zřejmě tvoří i nadále
Jenže Náchod není Broumov, Vrchlabí ani Adršpach. Náchod je třetí největší město v kraji.
Závist že nejste papaláš aby Vám jezdil přímý vlak „domů“? 😀
Papalas hlavne jezdil T603 a pak T613 😀
ale kdyby jezdil T679 to by byl teprve frajer 🙂
Pořád lepší než papaláši (naštěstí hlavně ti minulí), kteří se všude vozí autem a veřejnou dopravu by nejradši úplně zrušili…
Opravdu hlavně ti minulí? Kéž by jednou…
Takhle kvůli jednomu ajzboňáckému zviřeti z Tanvaldu, pracujícímu na Správě dráhy v Praze, uhly na konci 70. let přímé vozy od spěšňáku 946 Praha – Turnov namísto do Staré Paky, do Tanvaldu. A pak se z toho stalo pravidlo.
Kdo by si dnes vzpomněl na ranní MOs/MSp 5443/943, páteční MSp 1141 a MSp 981/947 z Libercova do Prahy ve složení M2961/Baim/Baim/Bam/Baim/M296.1/ Fa (ten pošťák vozil večerní MSp 947 denně, krom soboty, ten Bam – bylo libeňské kupátko) – promiňte senilnímu stařečkovi za vzpomínku….
No moc mě nepřipadá ,že by hejtman jezdil vlakem,ale jinak toto je pravda a bylo to i jinde .Na zastávce Horní Hradiště ,kde nic není jen chatová osada (je to u Plas) stavěl rychlík ,protože papaláš tam měl chatu .Jinak ,když se chtělo něco zrušit tak se udělal nepřípoj a změna JŘ na dobu co byla lidem na hov..a kde se chce ,tak klidně se vozí vzduch např do Mochova za 159kč na km.Jinak k článku,přímé spojení Náchoda a HK a i Pardubic už je Sp vlaky ,zde bych chápal přímé rychlíkové spojení na trutnovákách z Prahy ,ale bude to… Číst vice »
Přímé Sp Náchod – Hradec (- Pardubice) kdy? Jednou brzy ráno a jednou pozdě večer? Tak nebude žrát více nafty vlak, budou ji žrát auta a autobusy a kraj připlatí za opravy silnic. Nu a ty zbytečné zastávky, viděl bych to spíše na úlitbu někomu než vlastní potřebu člověka, který obvykle jezdí všude autem. Pokud jde o Mochov, tam by nejvíce prospěly nákladní vozy místo kamionů (případně levnější osobní dopravce).
Některý „Západní expres“, jedoucí v noci, zastavoval v Hořovicích (kde ale žádná lokálka není)
V kterém roce? 🙂 Díky
Zkuste Ex 550 a 567.
Vlak HK – Náchod je svou jízdní dobou i přes 2 úvratě nebo přestup ve Starkoči pořád slušně konkurenční jak autobusům, tak i autům, takže tady smysl má
Já si už delší dobu myslim, že by stálo za to změnit koncept. Rychlíky nechat mezi Prahou a Trutnovem a spěšné vlaky HK – Trutnov změnit na relaci Pardubice – Starkoč – Náchod – Broumov. A do Trutnova by ze Starkoče pokračoval vlak co přijede od Broumova, ale místo točení se zpět do Broumova, by pokračoval do Trutnova. Ve Starkoči je ta frekvence tak 50/50 na Trutnov a Náchod.
Výsledkem by bylo, že by Náchod i Trutnov měli přímé spojení co dvě hodiny a co dvě hodiny s přestupem. Byl by to takový kompromis pro všechny.
Tou poslední větou jste to krásně shrnul. Kompromis aneb řešení špatné pro všechny. Na přímé spojení jen každé dvě hodiny se vám každý vyprdne. Základ je hodinový takt, pak teprve vozíte nějaké normální počty cestujících a ne jen ty, kteří nemají možnost jiné volby.
A proč by do Náchoda neměly jezdit přímé vlaky? Je to zajímavější cíl než Trutnov a taky bližší…
Každý z těch cílů má svoje. Dělat přímé spojení do Náchoda na úkor Trutnova by nebyl krok správným směrem. Proto je logické udělat přímé spojení do Náchoda nad rámec současného stavu.
Jakože papaláš místo toho než aby se vozil Tatrou 613 tak raději jezdil vlakem? To teda musel být buď ultrašotouš nebo Gretén.
Co by nemohl. Oddíl první třídy mají (de iure) i všechny „pantery“…
Fakt jako 843 na dalších deset let? V KHK jsou teda megapitomci, ale dobře jim tak. Můžou se aspoň propagovat jako úžasný skanzen dopravní techniky v šotoušských magazínech.
Není to jen dočasně než přijdou nové motoráky, které již jsou vysoutěžené?
Dočasně jako desira z Prahy na Kladno?
Desira na Kladno nebyla podložena smlouvou.
a slibem nezarmoutíš
A co je napsané o nových motorácích v této smlouvě?
a co si ten článek přečíst ještě jednou a pořádně
No a? Ta vozidla jsou sotva v polovině životnosti. Jen trochu nechápu, co si kraj slibuje od náhrady 854 těmi 843, co do komfortu pro cestující to bude změna spíš k horšímu.
Proč jako by to měla být změna k horšímu?
Kvůli stísněnějšímu interiéru a většímu hluku. Někoho může rovněž odrazovat WC typu hnojič.
Zdvihací plošina pro vozíčkáře, elektrický přenos výkonu, nižší spotřeba PHM, a tedy levnější provoz. To nestačí?
A co z toho je změna k lepšímu pro cestující?
Třeba, že díky úspoře nákladů nebudou muset škrtat vlaky?
To zní ovšem hoooodně teoreticky.
Zdvihací plošina pro vozíčkáře.
A osobně mi připadá rakev i komfortnější.
Jasně…tak to budou cestující nadšení. Teda to 0,001%.
Vyloučeno.
843 jsou podstatně tišší, kapacitnější, mají plošinu pro vozíčkáře…
A strojvedoucí jistě ocení neprůchozí stanoviště strojvedoucího a EDB.
Naopak 843 mají obě stanoviště průchozí, to 854 mají průchozí stanoviště jenom na jednom čele.
Což je výhoda, protože štiplístek může chodit skrz soupravu.
Neocení. Přecházet mezi 843 a vozy je zakázáno.
Cestujícím je to zakázáno. Průvodčím a dalším drážním zaměstnancům je přechod povolen.
Co to je za blbost, že je zakázáno přecházet cestujícím? Vždy se tak přecházelo na libereckých rychlících mezi 843 a 043 a nebyl nikdy problém, jen u dveří se musí počkat kvůli podtlaku.
Jako že vlezeš do kabiny strojedoucího?
Ano, zakázáno z bezpečnostních důvodů a pro všechny….
Pro všechny? Pamatuji si, že průvodčí mezi motorem a vozy normálně procházeli.
Mezi 043 a 043 se přecházet může.
Nikoliv. Za jízdy je to kvůli bezpečnosti zakázáno i zaměstnancům. Mezi 843 a vozy.
Jak zde už někteří píší, přechod je povolen mezi 843 a vozem pouze pro zaměstnance, zamyká se na čtyřhran. Je to ovšem „dobrovolné“. Někteří tam neradi chodí za jízdy a nikdo je nutit nemůže. Dříve to prý zakázáno bylo. Dnes ale opravdu v tom není problém. Pro cestující je to zakázáno z důvodu, že není kabina uzavřená jako u 854 tudíž by přecházející cestující „mohl něco způsobit“.
Nám to jako vlakvedoucím při seznámení s řadou 843,043,943 výslovně zakázali v roce 2015. Myslim že tenkrát už to bylo ZAP Pardubice nebo ještě RCVD HK, nejsem si jistý kdy proběhla změna.
Právě já jsem se na to ptal zhruba před dvěma roky, protože jsem měl mít poprvé směnu s 843 jako VV a bylo mi na příslušných místech řečeno, že sice dříve to právě zakázáno bylo, ale že dnes s tím není problém. Ale stejně půlka kolegů se řídí tím „nechodit“.
843 tišší? 😀 To jako vážně? Jel jste tím vůbec někdy?
Jo jel a ten řev 854 při rozjezdu je strašný.
Uvnitř je to odhlučněné velmi dobře, protože motor máte v oddělené části. 843 má motor pod podlahou a hluk je uvnitř výrazně větší. Evidentně toho nemáte moc odježděno.
Samozřejmě, když jsem jezdil přes Olomouc do Krnova (v letech 2015 – 2019 na SUŠV)
Ale pravda je, že já sedával v 943…
Tišší se při brzdění, jinak pro cestující je to uvnitř 843 zážitek. 843 nejsou zrovna vhodnou náhradou, z provozního hlediska ano,pro cestující krom plošiny a tissich brzd vše jen horší. Tvrdé sedačky, méně místa, v motoru kravál,staré WC
V motoru kravál ve velkém prostoru, v malém ne.
Co máte proti sedačkám jsou stejné jako v Bdpee231 které jezdí rychlíky přes celou republiku.
Tiché 843 :-)))
Pobavilo.
Jedinou výhodu bych viděl v nižších provozních nákladech. Takže pokud půjdou díky nasazení 843 dráhy s cenou dolu, dá se to chápat. Bohužel neb to fakt neni pohodlnej motor.
Ale pokud to má bejt na celejch 10 let, tak je to slušnej úlet.
843 je trakčně lepší (pokud nesněží, nepadá listí a není vedro), má komfortnější pojezd, ale s těmi řvoucími motory a WC by to chtělo něco udělat. No ale když by byla perspektiva delšího provozu, třeba se stím něco udělá (bodla by i klima). Přípojné vozy jsou ok.
Tak megapitomci z ČD jim to nabídli. Ono ono to je taký mel malinko jinak, prostě vládne tomu Praha a Brno. Prostě si rozeberou 854 , a srace 843 dají do Trutnova. Nikdo na tom neumí, dílna nezná. Ještě že člověk brzo odejde do důchodu a nebude řešit ty megadebily. Ať se třeba poserou na ČD
Tak se v dílně na tom budou muset holt naučit. Jako všude jinde v jiných depech, když tam přijde něco nového. S vaší logikou by tam musely kvůli dílně jezdit 854 i v roce 2121.
Žádný 854, pěkně M 296.1 s motorem K12V170, na žádný novinky jeden není zvědavej.
No už jsem zažil (ještě když fungovaly dílny v Pce), že na 843 přijel do dílen člověk z Liberce a ptal se, kdo s tím umí, že on to nezná.
843 jsou dočasné do začátku smlouvy, od nové smlouvy přijdou nové jednotky (asi vysoutěžené Pesy)
Přečtěte si ten článek pořádně 🙂 843 mají být dočasná varianta, než dorazí všude nově vysoutěžené Pesy.
Jako Desira na Kladno
Tady je to kryté smlouvou a nejsou to jen sliby.
A ta Desira už byla vysoutěžená, jako teď Pesy?
A hlavně je úplně jiná situace, docela dost je ohrožují soukromníci.
Ta Desira byla dopravcem slíbena jako protislužba za to, že dostal 10letou smlouvu bez jakékoliv soutěže či poptávání směrem ke konkurenci.
Inu, za dobrotu…
slibem nezarmoutíš
V tom článku se ale nikde nepíše o tom, že by Pesy měly jít na všechny výkony místo velkých motoráků..
Kraj si zcela jistě vyjedná nové jednotky od Pesy z té rámcové smlouvy, kterou ČD nedávno uzavřely. Vzhledem k tomu, že další krajské volby jsou v říjnu 2024 očekávám, že nejpozději na jaře 2024 bude kraj chtít mít v provozu voliči zaznamenatelné množství nových jednotek Pesa. Pravděpodobně bude vyjednávání ze strany kraje tímto směrem.
a 845 jsou nějakým výrazným vítězstvím proti 843? oboje je morálně již bohužel zastaralé. jakkoliv mi to osobně vyhovuje více než desira a sharci.
Rozsah dopravy se bude nějak zásadně měnit nebo se předpokládá zachovat přibližně stávající stav?
B je správně.
Vybrat dopravce a následně řešit cenu a typ prostředků . Osvědčená klasika . Bude to dražší ale za to horší . Neobhajitelné a nezodpovědné .
Já myslím, že určité nabídkové řízení zde již proběhlo.
Vozidla byla součástí nabídek, jen je kraj nechce zatím říct.
Asi si to nechá na Ježíška… 😀
Brzy vyjde návrh jízdního řádu, tam budou nějaké piktogramy se službami… a podle toho ta vozidla poznáte 🙂
:-)já je znám, ale nemohu o nich mluvit
Ale můžete naznačit 🙂 Jistě smíte prozradit, že ta vozidla budou mít kola a taky sedačky pro cestující. A, že si kraj vybral vozidla, která mají dokonce i dveře a okna :-))
Proč ne? Rok výroby a stát výroby by jste zmínit mohl…
Když někomu něco slíbím, tak to dodržím.
To je správné .
Předpokládám, že s prezentací budoucích vozidel a dopravců má kraj své plány. A kdyby se to dostalo na veřejnost od jinud než z krajského úřadu, neměla by případná prezentace ze strany kraje takový lesk a pozornost jaký si přejí.
Jak je to s rychlíky do Trutnova? Jsou financovány výlučně MD nebo se na nich podílí i kraj?
Dnes se na nich podílí kraj, podle hejtmana se ale podařilo dojednat, že je kompletně převezme ministerstvo. (Četl jsem to u něj na facebooku, ale už někdy pár měsíců zpátky, takže se omlouvám, už to nedohledám…)
Zajímalo by mne, co budou dělat na MD a krajích, až budou od roku 2023 (2024) výběrové řízení na dopravní obslužnost povinná. A to i s ohledem na skutečnost, že by bylo vhodné, ty výběrová řízení začít dělat cca 3 – 4 roky dopředu, aby v případě různých odvolání mohla být uzavřena smlouva dva roky předem.
Ono se to „nějak udělá“, stejně jako se to „nějak udělá“ třeba v Chorvatsku nebo Maďarsku.
Počítejte v roce 2023 s obrovskou vlnou „přímých zadání“ na maximální možný rozsah 10 let, a co bude v roce 2033? Po nás potopa.
V roce 2033 se přímé zadání ČD obnoví, a v roce 2043 už nebude důvod soutěžit… (protože nebude mít kdo) 😀
Jojo, Čd už tu nebudou 🙂
Otázka zda tu bude Česká republika. Máme takové zkušenosti , ze je lecos možné .
Dobrá otázka. Pochybuju, že by Německo nebo Rakousko chtěly na svých hranicích zhroucený stát ovládaný mafiánskými strukturami. Příští nájemníci Hradu a Strakovky ještě rádi odvezou klíče od nich do Berlína (poslední zhasne). Ale u nás na Moravě asi dáme přednost Vídni…
A bude to něco stát: Benešovy dekrety a lichtenštejnské restituce.
Symbolicky řečeno…pláčete správně, ale před cizí hrobkou…
Vím, že budu dělat advokáta ďáblovi, ale troufne si dneska někdo závazně predikovat poptávku po cestování za 5-10 let? A troufne si někdo predikovat výši rozpočtu ministerstva dopravy za 5-10 let, při očekávané rozpočtové krizi?
U rychlíků, kde jsou tržby příjmem dopravce je to jeho podnikatelské riziko. U krajských linek, kde jde riziko tržeb za objednatelem i díky krajským jízdenkám kombinujicim vlaky, autobusy, MHD se to dá odhadnout i na základě přepravních proudů a rozvoje jednotlivých měst a obcí a tyto data mají krajští úředníci k dispozici a pokud zkouší ty spoje, tak to i vidí.
Nejistá doba by určitě měla vést k tomu, že kontrakty budou uzavírány „opatrně“ a bude v nich (to už je dnes) zakotvená možnost objem výkonů ze strany objednavatele zvyšovat či snižovat; samozřejmě za dohodnutých podmínek, oběma smluvními stranami akceptovaných.
Jen pro představu. Mezi lety 2010 a 2020 narostl počet cestujících ve vlacích o 50%, kolem Prahy i o 70-80%. Nedokázal to predikovat nikdo.
Ale dokázal.
Ti co mají zkušenosti ze (západním) zahraničím. Protože víceméně s trochou zpoždění kopírujeme vývoj jejich dopravy. Ponejvíce je to vidět právě v městských aglomeracích, zejména Pražské subconurbaci. Tady si klidně dovolím predikovat, že do deseti roků by příměstská doprava v Pražské a Středočeské oblasti mohla přepravovat dvojnásobek cestujících. Ale růstu bude bránit nedostatečná dopravní kapacita, které v rozvoji paradoxně budou bránit zejména městské instituce samotné.
Taky ve spoustu směrech jsou velké rezervy, které dokáží přilákát množství lidí např. Kladno, Boleslav, Mělník, Neratovice, Brandýs, Slaný, Příbram, Dobříš…
Souhlas.
No další dva roky zase o 80% klesl.
Očekávat rozpočtovou krizi za 5-10 let je jen pokus pesimizmus za každou cenu.
V byznyse se dají predikovat onačejší věci než pár umrněných vlaků…
Je tam spousta výjimek, jak udělat přímé zadání i po tomto termínu.
A paragraf (§) vypadá právě tak proto, aby ho bylo možné „bona fide“ ohýbat až za roh.