Královéhradecký kraj definitivně oznámil výběr dopravců na železnici. Nové smlouvy přinesou lepší vozidla

Regionova u Teplic nad Metují. Foto: České dráhyRegionova u Teplic nad Metují. Foto: České dráhy

Nové smlouvy v pěti oblastech přinesou zlepšení nasazovaných vlaků.

Provoz na železnici v Královéhradeckém kraji budou od prosince letošního roku zajišťovat České dráhy a soukromý dopravce GW Train Regio. Dřívější informace o výběru obou firem potvrdil kraj poprvé i na úřední desce, kde oznámil plán uzavřít s oběma dopravci smlouvy.

Stále ale není jasné, jaké soupravy oba dopravci v kraji nasadí. Kraj sice oznámil plán uzavřít kontrakt, ale dosud jednání s dopravci neuzavřel. Oba dopravci nechtějí své plány zveřejnit s odvoláním, že informovat o nasazených vozidlech chce kraj. Jisté ale je, že dojde k výraznému zlepšení proti stávajícím smlouvám. V případě Českých drah se mluví nejčastěji o přesunu motorových vozů řady 843 do kraje a postupném nasazení nových jednotek Pesa, které dopravce vysoutěžil. Už dříve dopravce uvedl, že postupně v kraji skončí velká část motorových vozů 854. U GW Train Regio má jít o nové motorové vozy, jméno výrobce nechce zatím firma sdělit.

Smlouvy uzavřené přímým zadáním mají být desetileté, pokryjí celkem pět provozních souborů: Česko-polské pohraničí, Český ráj, Jihovýchod, Severovýchod a Severozápad. Zájem projevilo podáním indikativní nabídky pět dopravců, z nich kraj vybral České dráhy a GW Train Regio.

Tyto indikativní nabídky jsme posuzovali zejména z ekonomického a technického hlediska ve smyslu předpokládané objednávky dopravní obslužnosti a nákladů spojených s provozováním veřejné železniční dopravy. V některých případech jsme si vyžádali doplňující informace. Po důkladné analýze všech aspektů jsme vybrali dva dopravce, s nimiž chceme v případě dalšího úspěšného jednání uzavřít smlouvy o zajišťování veřejné dopravy,“ říká hejtman Martin Červíček.

Kraj potvrdil, že bude dál jednat o ceně a vozovém parku. Smlouvy bude možné uzavřít až po uplynutí dvouměsíční lhůty od zveřejnění oznámení. Předpokládaný roční rozsah poskytovaných služeb je 5,8 milionů vlakokilometrů. Většina připadne na České dráhy, GW Train Regio má mít roční rozsah provozu 230 tisíc kilometrů.

Kromě jiných vozidel by měl být jednou ze změn i nový přímý spoj mezi Náchodem a Hradcem Králové. Jeho zavedení oznámil hejtman na svém facebookovém profilu. „V tuto chvíli se už řeší jen tzv. staniční obslužnost, záměr rozpojování vlakových souprav ve stanici Starkoč s ohledem na zajištění přímého spojení nejen do Trutnova, ale i do Náchoda ve směru na Meziměstí, a sankční součást smlouvy,“ napsal Červíček.

 

Tagy České dráhy GW Train Regio Královéhradecký kraj Top zajištění dopravní obslužnosti Královéhradeckého kraje
186 komentářů