Královéhradecký dopravní podnik mění stejnokroje, testovalo je třináct řidičů a řidiček
Nové uniformy pro zaměstnance Dopravního podniku města Hradce Králové. Foto: DPmHK
Dopravce za nové uniformy zaplatí 3,1 milionu korun.
Ale jo, do 60. let by se takové oblečky docela hodily. Jen ten odstín vypadá, jako když bílou košili vybereš s barevným prádlem.
Odstín košil se trochu podobá uniformám v PMDP. A to konkrétně u řidičů autobusů. Základem všech uniforem v tamním DP je šedá doplněná o proužku dle jednotlivých dopravních prostředků (červená pro řidiče autobusů, žlutá pro řidiče tramvají a zelené pro obsluhu trolejbusů). Oproti Plzni, nebo Brnu mi však přijde kolekce oděvních součástí v Hradci přijde velmi chudá. Zde tisková zpráva uvádí 11 oděvních součástí, některé dopravní podniky jich mají v repertoáru i kolem 40, 45 kusů. Nejsem si jistý jestli se do počtu 11 oděvních součástí vejde bunda pro chladnější počasí, polotrička s límečkem, tříčtvrteční kalhoty na léto, případně svetr.… Číst vice »
Tak snad to nedopadne jako u SŽ, kde nové uniformy sedí pouze extrémně hubeným lidem a lidé od běžné váhy se do střihu nevejdou.
To by v tom byl čert, aby u té organizace kterou jmenuje fungovalo něco hned na poprvé. Za tichého souhlasu odporového zřícení alkoholiků a jiných podobných institucí si za všechno mohou zaměstnanci sami, protože se neumějí změřit. Co na tom, že se někdo sakra nabalil a obslužný personál bude v reálném provozu za ještě větší chudáky než dnes. Když se kdysi místo smysluplného znaku na služební čepici objevila zlatá elipsa odkazující na portýra z nějakého jihoamerického bordelu, čekalo se, že prestiž zaměstnance nemůže hlouběji klesnout, ale současný model překal nejčernější představy. Za 1500kč čepice s papírovým kšiltem s jen na… Číst vice »
Zdá se, že při vypisování výběrového řízení u SŽ nikdo nespolupracoval na tvorbě zadání se zaměstnanci z provozu. Pokud zaměstnanec vykonává část své práce veku, tak potřebuje kvalitní součásti uniformy. Jednak kousky, které perfektně sají pot, obstojnou výbavu když prší a ideálně s takovým počtem bytelných kapes, aby bylo po ruce co zaměstnanec pro práci potřebuje. Zažil jsem situaci kdy zaměstnavatel nakoupil kolegyním velmi pohodlné a snad i hezké oblečení. Jenže kdo zapomněl na kapsy. Většina modelů žádnou kapsu neměla a ty co je měly, tak se kolegyním po několika měsícům trhaly. A kolik bylo z nejvyššího vedení halasu a… Číst vice »
Je vidět že mínusáři, vědí kulové, ale jasný názor.
Škoda, že nejsou uvedeny podrobnosti o složení materiálu na košile a kalhoty/ sukně. Kromě vizuální podoby považuji za důležité jak příjemné bude nošení v horku, nebo zimě. Někdy to požadavek na nízkou pořizovací cenu může zabít.
Rozumím vám. Proto si například zaměstnanci u DP Brno vyžádali od zaměstnavatele, aby v aktuální kolekci uniforem byly i kousky jako je funkční tričko, které dobře odsává pot, opravdu nepromokavá bunda s kapucí apod. Tuším, že tehdy požadovali i to, aby na alespoň 1 typu trička a bundy byly reflexní prvky. To samozřejmě zajistilo vyšší náklady na ošacení 1 zaměstnance než v Hradci Králové. Z fotek není moc poznat, zda zaměstnavatel bral v potaz potřeby svých zaměstnanců. Nebo, zda je zjišťoval.
Konečně někdo pochopi, že stejnokroj nemusí být vojenská uniforma, která se nedá nosit. Toto se mi líbí a přeji, ať se i příjemně nosí…
Proč mi to jen připomíná starší oblečení pracovníků McDonald’s?
A nemožnost volby mezi košilí a (polo)trikem by mi asi taky dost vadila.
Jasně McDonald’s 🙂 Já si říkal, že je to nějaké povědomé.
Nejvíc se mi líbí ta věta „… vhodnost pro všechny věkové i hmotnostní kategorie …“, což se moc pěkně píše ale špatně provádí. A konkrétně u toho McD s tím mají velké zkušenosti. Přeju ať se v tom moc dobře jezdí, u nás máme nové pracovní oblečení asi třetí rok a největším pokrokem bylo zavedení letních a zimních kalhot a bund … .