Královéhradecký dopravní podnik kupuje dalších deset autobusů od Iveca
Autobusy Iveco Urbanway v barvách Dopravního podniku města Hradce Králové. Foto: DPMHK
Společnost Zliner vyhrála zakázku na dodávku deseti dvanáctimetrových autobusů pro královehradeckou městskou hromadnou dopravu. Do tendru Dopravního podniku města Hradce
Jen tak pro zajímavost, do dopravního podniku města Děčína a.s. ( 100% vlastní statutární město Děčín) nyní dorazila várka 21 autobusů značky Man a výhradně s plynovým pohonem. Avšak spokojenost ze strany řidičů, je velmi nízká, zejména k zdlouhavému plnění vozu plynem. Zároveň byla postavena též nová čerpací stanice.
Ale bohužel, i když rád čtu tento web, štve mě, že moje město, jako velmi důležitá dopravní křižovatka nikoho nezajímá. Viz např. pokusy o zrušení trati 132, tzv. Kozí dráhy.
Bylo by to jistě zajímavé čtení.
Pro doplnění: DPmD a. s. v současné době provozuje hlavně vozy MB a Citelis. Nyní tedy také Many.Nízkopodlažní Renaulty jsou již dávno zrušeny, totéž sedmičkové Karosy jak kloubové, tak i krátké. ( Trolejbusy zrušeny v roce 1973)) Vozový park je jako v jediném městě v ČR plně nízkopodlažní.
V Hradci Králové je taky vozový park 100% nízkopodlažní, už od cca od dubna 2014, kdy přišly první kloubové SORky…
Dobrý den, máte pravdu, Děčín jsme trošku zanedbali ve zpravodajství a určitě to napravíme.
Díky za pozitivní reakci.
Nevím, jak probíhala příprava článku a komunikace s ředitelem DP, ale kdyby jste se předtím podíval třeba na seznam-autobusu.cz jaké autobusy jsou nejstarší a podle toho se doptal, tak by ten článek dopadl úplně jinak a lépe. Žádné Karosy v DP nejsou kromě historické B732. Nejstarší jsou Karosa-Renault Citybusy, ale ty plní normu EURO 2 a ne 3 a ty se nejspíš vyřadí ještě před dodáním těch 10 autobusů na základě té letošní obnovy vozového parku. Pak jsou ve vozovém parku Irisbus Citybusy z let 2002-04 ev.č.134-148, které mají normu EURO 3 a těch se nejspíš dotkne ten nákup 10… Číst vice »
Text byl autorizován,ale ještě se poptam. Díky za upozornění.
„Šlo o první nízkopodlažní autobusy v královéhradecké MHD, ale i v celé České republice….“
To se mi moc nezdá – ze kdy ty vozy jsou?
1996
Praha: Neoplan 3001 zařazen 1994, 3002-3 1995, Citybus 3004 1995,
Mají ještě nějaké Citybusy z 1996/1997. Že by to byly úplně první nízkopodlahy v ČR si taky nemyslím, ale určitě byly jedny z prvních.
Tady máte přesný seznam:
http://seznam-autobusu.cz/dopravce/dp-hradec-kralove
Ad článek: Autobusy se nebudou nikam prodávat: nedovedete zjistit důvod proč?
Prý aby dal nezatěžovaly životní prostředí