Královéhradecký dopravní podnik kupuje dalších deset autobusů od Iveca
Autobusy Iveco Urbanway v barvách Dopravního podniku města Hradce Králové. Foto: DPMHK![Autobusy Iveco Urbanway v barvách Dopravního podniku města Hradce Králové. Foto: DPMHK](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2018/10/urbanwayhradec.jpg)
![Autobusy Iveco Urbanway v barvách Dopravního podniku města Hradce Králové. Foto: DPMHK](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2018/10/urbanwayhradec.jpg)
Společnost Zliner vyhrála zakázku na dodávku deseti dvanáctimetrových autobusů pro královehradeckou městskou hromadnou dopravu. Do tendru Dopravního podniku města Hradce
Jen tak pro zajímavost, do dopravního podniku města Děčína a.s. ( 100% vlastní statutární město Děčín) nyní dorazila várka 21 autobusů značky Man a výhradně s plynovým pohonem. Avšak spokojenost ze strany řidičů, je velmi nízká, zejména k zdlouhavému plnění vozu plynem. Zároveň byla postavena též nová čerpací stanice.
Ale bohužel, i když rád čtu tento web, štve mě, že moje město, jako velmi důležitá dopravní křižovatka nikoho nezajímá. Viz např. pokusy o zrušení trati 132, tzv. Kozí dráhy.
Bylo by to jistě zajímavé čtení.
Pro doplnění: DPmD a. s. v současné době provozuje hlavně vozy MB a Citelis. Nyní tedy také Many.Nízkopodlažní Renaulty jsou již dávno zrušeny, totéž sedmičkové Karosy jak kloubové, tak i krátké. ( Trolejbusy zrušeny v roce 1973)) Vozový park je jako v jediném městě v ČR plně nízkopodlažní.
V Hradci Králové je taky vozový park 100% nízkopodlažní, už od cca od dubna 2014, kdy přišly první kloubové SORky…
Dobrý den, máte pravdu, Děčín jsme trošku zanedbali ve zpravodajství a určitě to napravíme.
Díky za pozitivní reakci.
Nevím, jak probíhala příprava článku a komunikace s ředitelem DP, ale kdyby jste se předtím podíval třeba na seznam-autobusu.cz jaké autobusy jsou nejstarší a podle toho se doptal, tak by ten článek dopadl úplně jinak a lépe. Žádné Karosy v DP nejsou kromě historické B732. Nejstarší jsou Karosa-Renault Citybusy, ale ty plní normu EURO 2 a ne 3 a ty se nejspíš vyřadí ještě před dodáním těch 10 autobusů na základě té letošní obnovy vozového parku. Pak jsou ve vozovém parku Irisbus Citybusy z let 2002-04 ev.č.134-148, které mají normu EURO 3 a těch se nejspíš dotkne ten nákup 10… Číst vice »
Text byl autorizován,ale ještě se poptam. Díky za upozornění.
„Šlo o první nízkopodlažní autobusy v královéhradecké MHD, ale i v celé České republice….“
To se mi moc nezdá – ze kdy ty vozy jsou?
1996
Praha: Neoplan 3001 zařazen 1994, 3002-3 1995, Citybus 3004 1995,
Mají ještě nějaké Citybusy z 1996/1997. Že by to byly úplně první nízkopodlahy v ČR si taky nemyslím, ale určitě byly jedny z prvních.
Tady máte přesný seznam:
http://seznam-autobusu.cz/dopravce/dp-hradec-kralove
Ad článek: Autobusy se nebudou nikam prodávat: nedovedete zjistit důvod proč?
Prý aby dal nezatěžovaly životní prostředí