Autobusy Doprava ve městě

Královéhradecký dopravní podnik kupuje dalších deset autobusů od Iveca

Autobusy Iveco Urbanway v barvách Dopravního podniku města Hradce Králové. Foto: DPMHK
Autobusy Iveco Urbanway v barvách Dopravního podniku města Hradce Králové. Foto: DPMHK

Společnost Zliner vyhrála zakázku na dodávku deseti dvanáctimetrových autobusů pro královehradeckou městskou hromadnou dopravu. Do tendru Dopravního podniku města Hradce Králové (DpmHK) šla s autobusy Iveco Urbanway a nabídla nejnižší cenu.

Do tendru se kromě Zlineru přihlásil ještě SOR Libchavy. Malý zájem výrobců dobře ilustruje jejich současnou situaci, kdy mají vytížené výrobní kapacity na několik let dopředu. DpmHK za autobusy na naftu s plnou výbavou včetně klimatizace zaplatí celkem 55 milionů korun.

Po letošní velké elektrifikaci vozového parku bude příští rok v Hradci ve znamení obnovy dieselových autobusů. Firma chce dál udržovat poměr vozidel podle pohonu zhruba půl na půl mezi naftou a elektřinou. „Umožní nám to vyřadit nejstarší Karosy, které měly emisní normu ještě EURO 3,“ doplnil generální ředitel DpmHK Zdeněk Abraham. Šlo o první nízkopodlažní autobusy v královéhradecké MHD, ale i v celé České republice, dnes je flotila kompletně nízkopodlažní.

Autobusy končí kompletním vyřazením, nikam se dál nepřeprodávají, zruší se technický průkaz. Výjimkou je pět vozů, které Hradec Králové daruje ukrajinskému Tjačivu, partnerskému městu Královéhradeckého kraje. Tato vozidla budou především sloužit k přepravě členů zájmových a sportovních klubů.

13 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Jen tak pro zajímavost, do dopravního podniku města Děčína a.s. ( 100% vlastní statutární město Děčín) nyní dorazila várka 21 autobusů značky Man a výhradně s plynovým pohonem. Avšak spokojenost ze strany řidičů, je velmi nízká, zejména k zdlouhavému plnění vozu plynem. Zároveň byla postavena též nová čerpací stanice.
    Ale bohužel, i když rád čtu tento web, štve mě, že moje město, jako velmi důležitá dopravní křižovatka nikoho nezajímá. Viz např. pokusy o zrušení trati 132, tzv. Kozí dráhy.
    Bylo by to jistě zajímavé čtení.

    • Pro doplnění: DPmD a. s. v současné době provozuje hlavně vozy MB a Citelis. Nyní tedy také Many.Nízkopodlažní Renaulty jsou již dávno zrušeny, totéž sedmičkové Karosy jak kloubové, tak i krátké. ( Trolejbusy zrušeny v roce 1973)) Vozový park je jako v jediném městě v ČR plně nízkopodlažní.

      • V Hradci Králové je taky vozový park 100% nízkopodlažní, už od cca od dubna 2014, kdy přišly první kloubové SORky…

  • Nevím, jak probíhala příprava článku a komunikace s ředitelem DP, ale kdyby jste se předtím podíval třeba na seznam-autobusu.cz jaké autobusy jsou nejstarší a podle toho se doptal, tak by ten článek dopadl úplně jinak a lépe.

    Žádné Karosy v DP nejsou kromě historické B732. Nejstarší jsou Karosa-Renault Citybusy, ale ty plní normu EURO 2 a ne 3 a ty se nejspíš vyřadí ještě před dodáním těch 10 autobusů na základě té letošní obnovy vozového parku. Pak jsou ve vozovém parku Irisbus Citybusy z let 2002-04 ev.č.134-148, které mají normu EURO 3 a těch se nejspíš dotkne ten nákup 10 autobusů (a to by bylo potvrzené, kdyby se ten článek připravil kvalitněji). V článku je to celé smíchané dohromady, ale třeba za to může i ředitel…

    A ten malý zájem výrobců, jestli není hlavně tím, že v HK stejně kromě Iveca a SORu nemá nikdo šanci, jak se zdá. V minulém zrušeném VŘ se přihlásil ještě výjimečně Man, ale pak to VŘ napadla nějaká divná firma, která s dopravou neměla nic společného, to už se rozebíralo předtím.

  • „Šlo o první nízkopodlažní autobusy v královéhradecké MHD, ale i v celé České republice….“
    To se mi moc nezdá – ze kdy ty vozy jsou?

Newsletter

Partneři


Výběr editora