Krakov přidal další kilometry tramvajové trati, denně ji má využít 35 tisíc lidí
Nová tramvajová trať v Krakově. Foto: Zarząd Inweéstycji Miejskich w Krakowie
Na severním konci vzniká nový dopravní terminál s parkovištěm P+R.
Tak Krakov má k dispozici přes 100km tramvajových tratí. V roce 2022 měla 97km. Tento nový usek bude mít po dobudování tramvajové smyčky celkovou délku 5,5km.
Další trať se staví do části Mistrzejowice s celkovou délkou 4,5km. Je součástí I. etapy podzemní dráhy.
Krakow má ohromnou výhodu v tom že zde studuje 140 tisíc studentů. Mladí lídé zde zůstávají a zakládají rodiny. Také proto je to město které má nejmenší demografickou zátěž mezi městy nad 300 tisíc obyvatel, a také nejmenší medián věku.
Dle google (polske wikipedie a dalsich polskych stranek) mela tramvajova sit v Krakove delku 97km v roce 2020. Pokud tam od te doby nejakou trat nezavreli, mela by sit po pricteni novych 5,5km mit celkem 102,5km.
Nebudu lhát, hodila by se mapka. Aspoň z openrailwaymap.org, sice si to každý může najít, ale bylo by to příjemnější
Možná si někdo všiml na 4. obrázku super dlouhé verze tramvaje se čtyřmi články.
Vypadá to super. Jen malý detail – Krakov je druhé největší polské město, ne třetí. Předbehl před pár lety Lodž, která se drasticky vylidňuje.
Vycházel jsem z dat na wiki, opravdu už druhé?
Asi nejčerstvější data (Lodž už byla dokonce přeskočena Wroclawí): https://pl.wikipedia.org/wiki/Miasta_w_Polsce
díky
Tušíte, co stojí za vylidňováním?
Nedostatek pracovních příležitosti stejně jako v katovické aglomeraci. Obě se rapidně vylidňují tempem 30tis. lidí za rok.
Poměrně velké číslo, to mě překvapilo.
@www Nie szerz dezinformacji. Nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz. To, że w danym mieście spada liczba mieszkańców nie oznacza, że brakuje zatrudnienia. Mało tego. Katowice bardzo dobrze się rozwijają, co pokazuje ranking najlepszych miast do życia oraz ranking zadowolenia w Polsce. Problem jednak być tutaj statystyka, która nie określa osób tymczasowo przebywających, lub też takich, którzy wymeldowali się tymczasowo. Pragnę również zauważyć, że dochodzi również do sytuacji takiej jak przenoszenie się na przedmieścia lub na wsie. W okolicach Masłońskich i Żarek Letnisko (powiat myszkowski) oraz różnych terenach jury w województwie śląskim ludzie przenoszą się do małych miejscowości, gdzie… Číst vice »
S tím, že na katovicku kromě vylidňování posilují i autonomní a protipolské tendence.
A kam by chtěli?
Obnovit Slezsko?
Autonomní hnutí zatím chce v rámci dvou vojvodství slezského a opolského rozpočtovou samostatnost s spojení obou do jednoho autonomního celku ačkoli by nejraději vytvořili autonomii podléhající přímo UE nikoli Polsku.
Nevíte prosím co je příčinou vylidňování Lodže?
Zřejmě nedostatek pracovních příležitostí. Byl jsem tam minulý podzim, většina města vypadala hodně chudě. Tamní mega nákupní centrum Manufaktura podle všeho zapříčinilo konec mnoha prodejen v centru, podobně jako se to říká o ostravské Karolině.
Podle mě je to spíš doběh toho, kdy v Lodži byly zrušeny ty obří textilky, i když to už je celkem dávno, i ta Manufaktura funguje přes 15 let. V Lodži jsem se vyskytoval opakovaně a sice tam jsou pořád dost zchátralé ulice, ale jinak mi centrum města přišlo velmi živé a i místní komerci se tam dařilo, což může být samozřejmě zkreslený obrázek. Jako místo k životu mi Lodž přijde pořád OK.
Ty jo…nová a už omšelá…