LOT 3a leaderboard

Krakov koupí od Stadleru další tramvaje, objednal 35 Lajkoniků

Tramvaj Stadler Tango Kraków Lajkonik. Foto: StadlerTramvaj Stadler Tango Kraków Lajkonik. Foto: Stadler

Krakovský dopravní podnik MPK Kraków objedná od společnosti Stadler další nové tramvaje. S výrobcem podepsal rámcovou smlouvu na dodání celkem

Zpět na článek
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Radovan Komínek

S klesající cenou baterií je jejich používání podle mne velmi dobrý počin. Umožňují v kritických úsecích nestavět trolejové vedení nebo provoz za napěťových poruch nebo napěťových výluk v dílčích úsecích. Škoda, že tato technologie zatím políbila ve větší míře ve veřejné dopravě pouze trolejbusy a možná tramvaje a vyhýbá se dráze. Ušetřily bychom za zbytečné elektrizace krátkých koncových úseků a mohli bez větších zdržení jezdit v době lokálních námraz nebo poruchách na trakčním vedení. Proč investovat státní peníze do nových technologií, když je můžeme, dokud to jde, utopit v investicích do 3 kV DC.

Martin

A muzu tim USB portem napajet i hloupy telefon?

X 1

50 mil. za kus. Dost zajímavá cena.

liposh

Je to dle vás málo, nebo moc? Mně to přijde naprosto akorát a ničím mi to zajímavé nepřijde, ale povězte mi Váš názor.

X 1

Cena je víc než zajímavá. Tedy v porovnání s konkurencí. Samozřejmě v dobrém slova smyslu.
Bombardier pro Dresden, kapacita 290 cest. = 105 mil.
Škoda pro Chemnitz kap. 281cest./ 61 sedících = 68,5 mil.
Škoda pro Ostravu, kapacita jen 200 kuželek = 48 mil.
Škoda pro Plzeň, cca 55 mil./ kus.
Siemens radši ani nezmiňuji, protože tam taky spadli z višně.

Jen pro srovnání, šalina Evo DPMB urob si Draka sám 🙂 vychází na cca 31,7 mil.

Martin

Tak stadler je provdepodobne bude vyrabet bud v polsku nebo belorusku, to znacne snizi naklady…

Honza

V Bělorusku je jenom svařovna – stejně jako má svařovnu Bombardier v Český Lípě nebo Setra tam někde pod Plzní… Tj. závody s minimální přidanou hodnotou…

Y.K.

Ne. V Bělorusku je kompletní produkce až po finální montáž + vývoj. Vše pro široký rozchod se dělá tam + další zakázky pro 1435 mm.

Stadler Minsk engineers and produces KISS double-decker trains, FLIRT trains, specially developed for the CIS markets Metelitsa trams and metro broad-gauge trains. The first order processed in Fanipol was the series of four-car and six-car double-decker multiple units for the Russian rail operator Aeroexpress.

Honza

aha – tak odsud jsou ty Stadlery co jezdí na moskevská letiště – díky za info!

Radomir Štefka

Já si myslím že EVO2 na To že si HO DPMB skládá a dodelava sam je cena přemrštěna na druhé straně nevypadá špatně

Honza

Škoda dodávala do Prahy tramvaje kolem 90 milionů za kus před několika lety – navíc musím uznat, že ty tramvaje, vlaky a autobusy všech značek obecně vyráběné v současnosti v Polsku mají nesrovnatelně lepší vnější design než vlaky a tramvaje z ČR … Kam se poděla slavná designerská průmyslová škola??? Všechno to bohužel obsadili Poláci…

Martin

No jo, chybi karosari…
Take malokdo ma zapal pro neco noveho, a rada firem se vice soustredi jen na vyrobu, uz ne na funkcni design a inovace….
Uz jsem zazil, ze lide s napady jsou tak trochu u nas v ustrani, nebot se vedeni – jejich vedouci a spolupracovnici boji, ze by mohli mit uspech…
Snad to neni tolik rozsirene, byla by to brzda vyvoje…

Jarmil

Bohužel toto je dnes běžná praxe. Člověk nesmí vyčuhovat, když už ano, tak jen na chvíli. Pak se schovat a počkat, až šéfové přestanou hledat kdo to byl…

Ryk Mat
liposh

ta věc s baterií není špatnej nápad. Ale stejně by mě zajímalo, kolik peněz by stálo to položení kolejí versus ty dráty nad nima.

M H

Koleje jsou na zemi. Dráty se musí na něco pověsit – to znamená buď na nosné prvky budov, nebo na sloupy, které je potřaba ukotvit v zemi a do užší ulice se vejít nemusí, případně tam budou zavazet. Případně bez troleje se dá vejít pod nižší most, křížit se s elektrifikovanou železnicí či něco dalšího… Spíš bych čekal, že důvody budou tohoto druhu než čistě finanční…

LiborV

Bateriový pohon tramvají se používá obvykle v památkově cenných oblastech. Na pěší zóně nebo na historickém náměstí kde nejezdí auta a je to také téměř pěší zóna. Důvod může být památková péče (zjištění, že konkrétním budovám nedělají závěsy trolejí dobře), nebo estetický. Nechceme mít na našem krásném historickém náměstí rušivé sloupy. Případně i prostorový důvod ve starých historických relativně úzkých ulicích hraje roli. Tyto důvody pro bateriové tramvaje se obvykle kumulují.