LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Krakov koupí od Stadleru další tramvaje, objednal 35 Lajkoniků

Tramvaj Stadler Tango Kraków Lajkonik. Foto: StadlerTramvaj Stadler Tango Kraków Lajkonik. Foto: Stadler

Krakovský dopravní podnik MPK Kraków objedná od společnosti Stadler další nové tramvaje. S výrobcem podepsal rámcovou smlouvu na dodání celkem

Krakovský dopravní podnik MPK Kraków objedná od společnosti Stadler další nové tramvaje. S výrobcem podepsal rámcovou smlouvu na dodání celkem 60 nových tramvají Tango Kraków Lajkonik II a současně zasmluvnil dodávku celkem 35 nových vozů.

Vyplývá to z tiskové zprávy, kterou zveřejnil dopravce na svých stránkách. Pro Stadler jde o další velký kontrakt v Krakově, předloni v konsorciu se společností Solaris vyhrál soutěž na 50 tramvají. Z této zakázky jsou zatím v Krakově dvě tramvaje.

Tramvaj Stadler Tango Lajkonik. Foto: MPK Kraków

Tramvaj Stadler Tango Lajkonik. Foto: MPK Kraków

Stadler byl v soutěži na nové tramvaje jediným zájemcem. Ihned po podpisu rámcové smlouvy objednal dopravce ve dvou sériích 10 a 25 kusů nových tramvají. Jejich dodávka je plánována na polovinu roku 2023.

Půjde o třívozové nízkopodlažní tramvaje se čtyřmi podvozky, čelo tramvaje má více chránit pěší pro případ srážky s tramvají. Kapacita tramvají bude 238 cestujících, z toho 75 sedících. Tramvaje budou vybaveny rekuperací, aby mohly znovu používat energii vzniklou při brzdění.

Budou vybaveny mimo jiné klimatizací, automatem na lístky, informačním systémem pro cestující, monitorovacím systémem a USB porty pro nabíjení chytrých telefonů. Novinkou budou speciální opěradla pro stojící cestující.

Dvě tramvaje budou navíc vybaveny baterií pro jízdu mimo troleje, ostatní budou pro tuto možnost připraveny. Jde o řešení, která využívají některá města s historickým centrem, kde nechtějí budovat troleje.

Za celkem 35 vozidel zaplatí MPK 293 milionů polských zlotých (1,746 miliardy korun), jedna tramvaj tak vychází na zhruba 50 milionů korun. „Opravdu jsme chtěli podepsat tuto smlouvu, protože zaručuje výměnu staré, opotřebované tramvajové flotily za moderní, pohodlnou pro cestující a šetrnou k životnímu prostředí. Tento nákup nám umožní stáhnout více vysokopodlažních vozů,“ řekl Jacek Majchrowski, primátor Krakova. Město si na tramvaje půjčí z Evropské investiční banky, řeší ještě evropské dotace. Tramvaje se budou vyrábět v polském závodě Stadleru Siedlce.

Tagy Krakov MPK Krakov Polsko Stadler Stadler Tango Kraków Lajkonik Stadler Tango Lajkonik Top
17 komentářů